Melkein kokonaan kopioitu toisesta pinosta
voi itku; meille kyllä sattui ja tapahtui tänään.. :'( :kieh:
1. no se et en päässyt koiran kanssa kisaamaan. surettaa vieläkin, vuosi ollaan suunniteltu ja treenattu.. no, ensi vuonna sitten otetaan molempien koirien kanssa vahinko takaisin ja kaksoisvoitto niille
(Tosiaan, meen koiralla on autoimmuunisairaus johon syö nyt pitkänäpitkänä kuurina kortisonia joten ollaan kilpailukiellossa koko sen ajan. ollaan vuoden verran treenattu ja suunniteltu että osallistutaan kisoihin, syyskuun kisat ollut jo pitkään mielessä et ne on ne ekat kisat. No, eipä tarvi tosiaan oottaa ihan hetkeen niitä kisoja kun vauva syntyy varmaan ennen ku saadaan kisata. Ja sit ku vauva syntyy ni ei varmaan ihan heti o energiaa treenata taas kisakuntoon koissua.. Paitsi että päätin sitoa vauvan sit kantoliinalla mukaan ja mennä treenaan ja kisoihin, jos mies ei ehdi katsomaan vaavia..
Pikkupentu on liian nuori kisakaveri vielä, 10kk on ikäraja kisoihin.. Eikä se ees osaiskaan vielä mitään..
)
2. meille tulee kylpyhuoneremontti. muutettiin 1.6, soitettiin että pesuhuoneen laatat suihkun alta halki pitkän matkaa, lupasivat tulla katsomaan sitä heti ja tulivatkin 11.8... (eli tosi heti juu...) mittauksessa näkyi kosteutta pesuhuoneen kuivimmassa kohdassa, joten takuulla siellä suihkun allakin on.
( teknisen isännöitsijän älyväläys: "täytyy muistaa, että siellä ei ole mitään orgaanista ainetta mikä homehtuisi, ja laattojen saumat eivät ole vedenpitäviä." no joo, mutta ei sinne nyt varmaan silti saumoista ihan valumalla sitä vettä mene, niinkuin halkeemista.. ja mites sen orgaanisen aineen kanssa sitten kun käy suihkussa, pesee itsensä saippualla ja ne halkeamat päästää laattojen alle saippuaa, hikeä ja rasvaa ihosta, ym kaikkea muuta mitä suihkun likavesi sinne kuljettaa.. juu ei ole homeelle kasvualustaa ei...)
Mittamies kävi mittaamassa tosiaan kosteuden kaksi viikkoa sitten ja sanoi, että tekninen isännöitsijä soittaa mulle. Eipä oo kuulunut mitään joten soitin hälle tänään. "ensi viikolla olisi miehillä aikaa tulla, mut se tarkoittaa et joudutte muuttamaan pois.." Eipä ole tullut aikasempaa mieleen ilmoittaa meille et me joudutaan muuttamaan evakkoon tästä viikonlopun aikana??? |O :kieh: Vai olisiko ne "unohtaneet" koko jutun jos en olisi soittanut ja kysellyt asian edistymistä?? Ottaa kyllä vähän päähän.
Onneksi ne sieltä katsoivat meille uuden asunnon, nyt on varaa valita 2 asunnosta:
1. asunto on 41 neliöinen 2h+s+keittoseinä maantasalla
+ helppo pissattaa pentu kun nurmikkoa ihan vieressä, eikä rappusia tai hissiä tarvi käyttää
+halpa, vuokra 420 euroa (no halpa ja halpa.. mutta meen nykyiseen melkein 700euroon verrattuna..
) joten säästettäis vähän 3kk aikana mitä evakossa ollaan
+ koirakoulu ihan vieressä, päästäis koissujen kanssa kentälle kävellen!
- kovin pieni
-ei eteistä, sisäänkäynti suoraan huoneeseen jossa on keittoseinä
-käynti vessaan ja saunaan toisen huoneen kautta
2.asunto on 56 neliöinen 3h+kk+s,
+ kovin kaunis ja kivan oloinen
+ keskustassa, kaupat, kirjasto ym. lähellä
+ iso hieno puisto (kirjurinluoto, jos joku tietää
) ihan vieressä koissuja varten
+ tilaa enemmän
- kerrostalo, inhottava lähteä koissujen kanssa pisulle monta kertaa päivässä, kun pieni ei vielä oikein hiffaa hihnakäyttäytymistä
-hankalaa just pikkukoiran talutuksen kannalta kun joutuu kävelemään jalkakäytäviä joissa kulkee paljon ihmisiä
- 100e kalliimpi vuokra kuin toisessa vaihtoehdossa.
nyt sitten pitäisi päättää et mihin muutetaan seuraavaksi 3 kuukaudeksi. Taidanpa kallistua 1.vaihtoehdon puoleen ihan vaan koirien takia
vaikka vähän ahdasta meille tuleekin kun ollaan molemmat tämmösii tilaa tarvittevia
Niin. Ja sitten meen rakasihanakultapikkukoiruus jonka voisin kuristaa..
Aamulla ekaks heräsin siihen että se kultsi oli kaivanut mun laukun pikkutaskusta mp3-soittimen, repinyt sen omasta nyöreillä kiristettäväst pussistaan pois ja tuhonnut kuulokkeet..
Eilen, se vei miehen pleikkarin kuulokkeet ja yritti tuhota ne (oon kyllä koiruuden kanssa samaa mieltä et mies pelaa ehkä vähän liikaa...
Ja nyt illalla se vei miehen housujen taskusta purkkapaketin ja nyri sitä sillä välin ku mä olin suihkussa. Ja ksylitoli on hengenvaarallista koirille.. ei muuta kuin netistä äkkii kattomaan et mitä ensiapua siihen annetaan. Sokeroituja raksuja sitten lykkäsin neidille ja ne meni ihan hyvin alas, ja ihan hyvinvoivalta toi nyt tuntia myöhemmin näyttää. Ei onneks ehtinyt syömään ku ihan vaa sillee, et mitä hampaisiin tarttuu ku vähän närinyt..
huoh. että näin meidän koirilla... ne ei taida kyllä tervettä päivää nähdä..
Anteeks että valitin ja vaivasin, tulipahan nyt edes vähän parempi olo
)
mur. olen valittanut.