N. 20 -vuotiaat kuumeilijat! vol.2

No mullakin on vähän sama tilanne, kaverit on kyllä sitoutuvaisia mutta ei silti vielä vauvan aika.. mies tote vaan, että hän iloitsee enemmän sitten kun on se pahin vaihe ohi eli onko se sit 12 viikkoa.. hassu mies. siis onhan se innoissaan ja iloinen mutta ei hehkuta sitä :D
eilen silti katteltiin ikeasta vauvanhoitijuttuja.. onneks on la maaliskuussa niin on joulu just sopivasti ennen! :D :LOL:

No ei se sun mies varmaan malta olla niin kauaa rauhallinen ;) Ehkä pari ekaa viikkoa mutta luulen että se sitten alkaa yhtä innostuneesti hössöttämään :D :D

Meillä se oli niin myös että mies itse ehdotti että mitäs jos hommattais vauva. Minä en ollut uskaltanut vielä edes ajatella asiaa :D Mutta kylläpä sitä nyt on jo tarttunut itseenkin se hössötys :) Katselen vaateliikkeissä niitä pikkuruisia potkuhousuja ja toivon että pian sais ostella niitä :)

Toisaalta pelottaa, kun onhan se iso muutos. Yhtäkkiä täytyy ottaa vastuu pienestä lapsesta eikä voi enää mennä miten itse haluaa vaan täytyy ottaa muitakin asioita huomioon. Mutta joku joskus sanoi, että jokaista aluksi pelottaa se ekan lapsen saaminen mutta sitten se muuttuu vaan rakkaudeksi ja onnellisuudeksi. Onkohan tuo totta? :) Välillä tuntuu että tahtoo lasta todella kovaa ja välillä sitten miettii miten kauheasti elämä muuttuu sen jälkeen.. Mutta kaiketi tuo on ihan normaalia.. onko muilla ollut näin? :)

mulla :wave: nyt kun ois tää tilanne päällä niin olo on: emmä enää taho. Mä haluan nukkua pitkään, tehdä mitä tahdon..
Mutta nyt se on myöhäistä, enkä silti siis kadu ollenkaan. Iloinen todellakin olen mutta vaikea sopeutua asiaan, ja koko ajan odotan että kesken menee. Mutta sitten sille ei voi mitään..

Oon miettinyt asiaa niin tosta elämän muuttumisesta, että meillä on jo onneksi 2 koiraa, joista toinen vielä vauva. Nekin rajoittaa elämää vähän, joten ihan täysipudotus ei tule vauvan myötä. Me ollaan miehen kanssa sellaisia kotona nysvääjiä että ei tää meidän elämä hirveesti tuu siitä muuttumaan.Rankin muutos on aamuheräämiset.. Ne jää auttamatta mun kontolleni, mies ei takuulla herää, tai vaikka heräis ni en tiedä luottaisinko siihen et hoitaa vauvan aamulla kunnolla, nukahtais uudelleen kuitenkin :D

Olin vielä suunnitellut että palaan baariin töihin elokuussa hetkeksi aikaa, ja kyllä silti varmaan sen teenkin.. saako alkuraskaudessa nostella ihan normaalisti kaikkea raskasta?

Oih, Onnea garpalo!!! Ihanaa,ihanaa! Ja toivotaan et pikkuinen nyt sit pysyis siellä masun turvissa! Huih, kuinka jännää!
Mitäs tänne, häät oli ja meni.. Suku siellä hieman intoutui tappelemaan, mutta onneks "riitapukarit" sitten tajuivat lähteä kotiin. Hääpari oli onnellisia kuin mitkäkin! Mä jännitin puhettani kuin mikäkin, varmaan tärisin kuin haavanlehti! Mut jooh, mielestäni kutakuinkin onnistunut ilta. Mitäs muuta, tissit ei enään oo kipeet, eli se niistä "turhista" mielikuvista ja haaveista..

Kiitos Deviliah onnitteluista. Äiti rohkaisi mua ja sano et mun suvusta ei kellään oo mennyt kesken ilmeisesti ollenkaan, eli aina on masuasukki pysynyt mukana. Nyt ehkä uskaltaa vähän jo miettiä et se pysyy siellä! Äiti oli niin ihana puhelimessa, se itki :D :heart: Ja oli ihan "katkera" kun kerroin sen miehelle eka kun äiti ei vastannut mulle.. :LOL: :saint: Nyt pitäs käydä kattomassa vauvanvaatteita sieltä, siel on jotain mun ja sisarusteni vanhoi vaatteit ilmeisesti :D Ja hei nyt saa taas jatkaa vauvasukkien kutomista!! :D :LOL:

garbalono olipas helpotus tietää että jollain muullakin on sama homma :) Sulla ne tunteet on nyt vaan päällä enemmän koska sulla on jo se vauva masussa kasvamassa :heart:

Tänään tulee mies kotiin, jee :D Onhan sitä nyt odoteltukin ihan tarpeeksi :)

mun mies on taas kadoksissa!! :headwall: Se lähti aamusti ennen kahdeksaa porukoittes luo nostaa lippuu salkoo ku sen porukat mökillä.. ei ole vielä palautunut. Klassinen "lähden ostamaan tupakkaa" juttu ja nyt se ei tuu enää ikinä kotiin :LOL: vei vielä toisen koiranki mukanas, mokoma. No ei, se sano et se jää nukkumaan sinne et vanhempi koira saa olla hetken rauhassa pennulta, mut vois se nyt jo herätä sieltä! Sillä ei oo ees kännykkää mukana et voisin soitella. mur. :heart:

Karvapallo onhan joo tottakai nyt enemmän mietteitä kun tietää (muttei vielä usko...) että on raskaana. Mut oli mul sitä ennenkin just sellasii oloi et tänään mä haluan, mut eilen en.. :D
Kai se on ihan normaalia? :LOL: toivotaan.
Mua pelottaa toisaalta meen parisuhteen kannalta et mitä tapahtuu. Lapsi on kuitenki niin iso muutos.. mutta. kaikesta selvitään ja se mikä ei tapa vahvistaa.. :LOL:

garbalo Mä ajattelen, että jos parisuhde on kunnossa ennen lasta, ja molemmat tahtoo vauvan, niin tuskin se lapsi niin kamalasti muuttaa sitä suhdetta. Tai saattaa se muuttaa mutta korkeintaan hyvään suuntaan :heart: Mutta mä oonki tämmönen ikuinen romantikko ja katson joidenkin mukaan maailmaa vaaleenpunaisten lasien läpi :LOL:

Voi ku mäki osaisin kattoo vaaleenpunasten lasien läpi.. Oon vaa ite avioerolapsi niin se tottakai vaikuttaa. mutta tosiaan molemmat tahdotaan vauva vaikkei mies siitä "innoissaan" ookkaan, kun ei se oikeen osaa näyttää innostumistaan mistään. Mut tiedän kyllä et se tykkää et meille tulee vauva vaikka se sitäkin vähän pelottaa tottakai. Mut onneks nyt sitten kahdelle sen kaverille syntyy vauva tässä syksyllä ja sit samaan aikaa ku meidänki ni se saa kans vähän vertaistukea :D :LOL:

garpalo et kai sitten jätä meitä??? Vaan pysyt täälläkin kertomassa KAIKEN!! Mä oon varautunut siihen, että sitten kun se lapsi on talossa, että kyllä se vähän voi muuttaa parisuhdettakin, mutta se on sitten omasta asenteesta ja motivaatiosta kiinni, miten sitä suhdetta jaksaaa hoitaa! Että samaa mieltä, että kaikestä selvitään ;D Odotan jo ihan paniikissa että viikko menis nopsaan, että pääsis testaileen, vaikkei sellanen olo oo, et olis pieniin päin...ja tuskin ne oviksetkaan heti pillereiden pois jäädessä tulee...mutta toivossa on hyvä elää! vaik pitäski ajatel realistisesti..mutmut..ei pysty ;D

DeviLiah Ootko sä samassa tilanteessa että oot vasta jättäny pillerit pois? :) Mulla eka viikko just ohi ihan luomuna. Mulle terveydenhoitaja sanoi että yleensä pitää olla 1 luomu menkat ennenku voi tulla raskaaksi. Mä kovaa toivon että mun elimistö kuitenkin tekisi poikkeuksen :heart:

mun kaverille kävi niin et se tuli raskaaksi heti pillereiden jättämisen jälkeen ilman luomuja :D :attn: et toivoa on aina.

Deviliah emmä usko et mä pärjäisin ilman teitä :D :LOL: Enhän mä tuolta odotuspuolelta tunne ketään ja muutenkin..

Mulla sattuu maha ja vasen kylki/selkä. Mahakipu helpottaa aina välillä samoin kylki, mut nyt on taas sellanen kipuhetki. Menkkamaiset kivut on normaaleja mut toi toispuoleinen kipu huolestuttaa aina kun rupee asiaa liikaa miettimään, jossain luki et se tarkottais kohdun ulkopuolista. mut toisaalta, kai tässä vaiheessa voi sattua oikeestaan missä vaan..? |O

Karvapallo Juuh, eli kiertopäivistä näkee, koska mulla oli "luomumenkat", mut kiertoa en kyllä laittanu, ku luomut alko 14päivää tyhjennysvuodon jälkeen, et tuskin se on mun kierto, ja kun tosiaan lopettamisen jälkeen kiertojen tasaantuminen voi kestää, mutta ei sitä estä etteikö vois hankkia lapsia, ja siksihän yleens ootellaan luomuja et ois helpompi laskee laskettuaika, tai siis niin mulle sanottiin! Mitäs ehkäsyy käytit, tai siis minkä lopetit? Kuulemma pillereiden jälkeen tasaantuu nopeemmin, mut tienny noista mikä on totta! ;D

garpalo lakkaa ressaast, ni vauvveliki pysyy tyytyväisen ;) Mites muuten, ootteko koiria "totutellu" mahsolliseen lapseen? Tuli vaan mieleen yhdestä ketjusta täällä...aiheena j9oku koirasta luopuminen, kun vauva tulossa. Meillä on ollu miehen kanssa sellanen peli siitä asti kun pentu meille tuli, että se totutetaan "lapsiin". Itse ollaan sitä "rääkkättykin", monet sitä mieltä että tehdään väärin, mutta mä oon sitä mieltä, että se lapsi sitä sitten kumminkin tekee. Eli kun siis siitä asti kun pentu tuli meille, niin ollaan nippailtu sitä, tönitty, revitty hännästä, viety ruokakuppia alta pois sen syödessä, eli siis asioita joita taapero ikäiset tekevät. Monien mielestä tämä on ollut väärin ja tekee koirasta aggressiivisen, itse emme ole koirassemme tällaista huomanneet, päinvastoin, olemme saaneet haluamiamme tuloksia, koira ei välitä niistä! Totta tietty on, että onhan se eriasia, sitten kuin lapsi niin tekee..kun meihin tottunut..mutta...kummiskin :kieh: Ja tottahan toki lapselle opetetaan, että koirakin saa olla rauhassa, mutta tervejärkikin sen sanoo, että ne "leikkii" keskenään ja härnää toisiaan! Ja muuten, ei me nyt mitään eläinrääkkäystä olla harrastettu, eikä näitä mein "koulutuksia" päivittäin tapahu! :LOL:

garpalo onnea ! ja tarrasukkia ihan kamalan paljon pikkuiselle... :hug: :heart:
Kiva taas että pitkästä aikaa joku päräyttää plussat... :D vähän toivoa tähänkin pinoon..
Ainoa joka minuu huoletti ihan kamalsti, että et sä voi jättää meitä.. et et et.... Mulla oli tän viikonlopunkin aikana ihan kamala ikävä palstalle ja kaikkia anonyymi ihmisiä.. mietin lauantaina kun olin jo niin tuskissani että olen joko pipi päästäni tai erittäin tyhmä, tai sitten mulla ei enää ole sosiaalista elämää ollenkaan kun ikävöin mun netti ystäviäni... :LOL: Mutta niin se vaan oli...
Mulla oli eilen illalla sellanen outo tunne että palstalla on jotain ihmeellistä tapahtunu, tai joku sellanen jännä tunne... voihan se johtua siitäkin etten tosiaan moneen päivään ole käynytkään, mutta olenhan mä nyt ennenkin ollut pois palstalta kauemminkin....
Vai on teillä kummit jo kysästynä.... Nooooh, niin meilläkin... ;) Meillä on koirallakin kummitustäti ja setä.... :LOL: Ainoa huonopuoli niissä, kun menivät hemputit itsekin ottamaan koiran niin meidän poju ei enää pääse heille kerrostaloon pitkiä aikoja kyläilemään...
Ja lopeta sinä murehtiminen keskenmenoista sun muista ! Ei se sieltä mihinkään katoa... siitä nostelemisesta, mä en ole ihan varma alkuraskaus ajoista, mutta en kyllä itse nostelis varmaan voi rasiaa painavempaa.... suojelisin varmaan mun masuani niin että kulkisin haarniska yllä yöt ja päivät.... LA päivänä voisin hiukan raottaa jotain haarniskan helmaa, jos lapsi poiskin haluais... sen jälkeen laittaisin sen luodin kestäviin vaunuihin ja sitoisin itseni niihin kettingillä kiinni.... niistä ottasin lapsen pois vasta siinä... hmm... 27 vuoden iässä... :D Että tämmönen äiti tulisi minusta..... :whistle:

Deviliah noista siun tisseistäs.. mullahan oli myös tissit tosi kipeet ennen menkkoja, mutta sitä kyllä kesti ehkä... pari päivää, sitten loppui arkuus ja, tataaaaa... täti tuli paikalle... Toivottavasti täti ei tule teille.... teet kaikenlaiset tätirituaalit ettei se pääse mistään kolkasta livahtamaan.. B)
Olikos häissä hyvät ruoka ja viina tarjoilut ? :whistle:

Karvapallo mä ainakin mietin tuota syvää kysymystä aina pieniä lapsia hoitaessani... haluanko itse tälläisen... nooh, nyt olen kyllä jo pidemmän aikaa ollut, siis kork.1kk (pitkä aika jo) sitä mieltä että haluan kyllä, mutta taas kun palaan hoitamaan niitä 5-14 vuotiaita, niin en topsiaan joka päivä ole samaa mieltä.. en edes jokatoinen. Pienet lapset ovat ihania, mutta kun mennään 5 toiselle puoliskolle, niin välillä ihmettelee että mikä ihme siellä kotona risoo kun on tälläinenmuksu. Se nyt vaan on mun mielipide, mutta pahaksi onnekseni hoitelen juuri tälläisiä hieman uhmaa kokevia muksuja. En tietenkään tarkoita että kaikki sen ikäsiet lapset olisivat kamalia ja ärsyttäviä, mutta ehkä mun näköpiiriini ei iske oikein muita kun näitä, uhmaamia muksuja. Töissä vk:n loppunakin olin haljeta. Koskaan en raivoa tai huuda, tai mitenkään ole "pelottava täti" mutta kyllä pinna alkoi kiristyä kun olin 6 alle 8 vuotiaan kanssa aamu 8 yö 12.00 ja se nukkumaan meno rumpa ja iltapala oli ehkä se kaikkein kamalin. Tein sellaisen tempun, jota kukaan hoitaja ei saisi tehdä, mutta meni hermo.
Voin sen kertoa jos olette ihan shhh... ;) Meillä alkoi mennä sukset ristiin 5 v pojan kanssa jo aamupäivästä, joten yritin vain hillitä itseäni aina vaan enemmän ja enemmän. Sitten, hoitoon tuli myös hänen pikkusiskonsa 1-v. Mentiin muksujen kanssa pihalle purkamaan energiaa ja siellä poika teki aivan kaikkensa jotta minä suuttuisin. Ajoi lykittävillä kärryillä sisarensa yli, tönäsi sen alas portaita, lukitsi leikkimökkiin, laittoi talon ovet lukkoon, yritti viskellä multaa päälle ja ... viimeinen tippa oli se kun laitoin tytölle huivia kyykyssä niin poika tuli ja otti kunnon mestaruus vauhdin ja potkaisi minua. Siitä paikasta otin poikaa paidasta kiinni ja "raahasin" (jalat oli kyllä ainakin 5cm ilmassa) pojan sisälle ja laitoin oven kiinni. Sen jälkeen poika alkoi sisällä heitellä kaukosäätimiä ja pottaansa ympäri kämppää niin minä takaisin, poika kainaloon, revin kengät ja ulkotakin pois ja heitin omaan huoneeseensa... käänsin kahvan ylös ja lukkoon. Hänen huoneessaan ei tällä hetkellä ole kuin lelut, joten oli helppo laittaa niin kuitenin pieni mies sinne huutamaan itsekseen kun ei tarvinnut pelätä että se vaikka kaatuu päänsä pöytään tai sänkyyn tai mhinkään. Oltiin tyttöjen kanssa pihalla vielä ainakin puolisen tuntia, ennenkuin mentiin sisälle. Sitten kun istuttiin kaikki sohvalla menin hänen ovensa taakse ja kysyin joko olisi rauhottunut ja tulisiko pois. Noh, poika oli ja tulikin pois, kävi juomassa... mutta sama jatkui ihan sillä sekunnilla. Laitoin pojan uudestaan sinne ja siellä pysyi sitten lopunpäivää keskenään leikkien. Välillä kurkkasin salaa ikkunasta mitä puuhaili mutta ihan siellä istua kökötti legot kädessä. :snotty: Sen pituinen se. Voin vain sanoa että se poika kokeili kyllä hoitajansa pinnaa totaalisesti.
Sitten kun vanhemmat tulivat, kerroin ihan suoraan mitä tein ja miksi, niin isä vain nauroi ja sanoi, oisit nyt ottanut tukasta kiinni ja sanonu muutamat ärrät, niin eiköhän olisi poika kattonut parhaaksi lopettaa.. mutta enhän minä nyt voi ulkopuolisena hoitajana alkaa keneekään "tuntemattoman" tukkaa repimään ja siinä lasten kuullen kirota paasata. ah. kyllä olikin kamala päivä. onneksi muut oli ihan nätisti kun näkivät kuinka tätikin kilahtaa..... :ashamed:
Kun lapsia on monta, on siitäkin jotain hyötyä. Voi pelata yhdessä ja leikkiä kaikenlaisia pelejä, kun taas yhden tai kahden lapsen kanssa harvemmin tulee leikittyä oikein mitään mukavia seura leikkejä. Kaikista eniten rakastan kokeilla uusia "hiljentymisleikkejä" ... on aina mukava nähdä mitenkäkin kukakin lapsi palautuu leikin aikana riehumispisteestä rauhallisuuden rajalle... :D

Jooh, elikkäs näin lyhyesti vk:n lopustani. Oli kivaa, mies oli kotona, mutta töitäkin tuli tehtyä. |O
Onneksi mulla tänään on lyhyen lyhyt päivä. Menen 13.00 ja pääsen viim. 17.00.... jos touhais pojan kanssa vaikka lopun päivää, kun eilen tuli siivottauakin, niin sekin on poissa aikataulustani... =)
Mitäs muille ?

Minttulii tule nyt ilmottamaan jotain itsesäs. :(

MAANANTAI 7.7

Linneja ....................kp 21/34-54?..............yk11............1.lapsi
Pohojola...................kp 17/28-31.....................yk7...........1.lapsi
onlyer.......................kp 42/28.................alk.11/05...........1.lapsi
leijona86...................kp ?/28-31..................yk 5..............??.......
Aurinkoinen äityli.......kp 19/32......................yk 2..............2.lapsi
Heidsu.......................kp ?/?.........................yk..................??......
Zoe-F........................kp 24/?.......................yk1.................1.lapsi
DeviLiah.....................kp 24/?.......................yk1................1.lapsi
lila88.........................kp ?/?........................yk .................. 2.lapsi
Minttulii86.................kp 15/30..........yk.alk.04/05........1.lapsi
Karvapallo.................kp ?/?.......................yk1...................1.lapsi

Pikaista palaamista toivotaan:

JJ-t.....................kp ? /37...........................yk..?............... ..

Plussanneet :heart:

Mmiilia
Saitu
MiiaMaria
Freija
Oikukas
Suvitus
Sh07
Santrra
Äippä84
Pippa
Annimanni
Wiivi84
Rihanna
Anniel
Ines
paula83
miina-
Deluxxe
Sirpula
garpalo

No niin. Arvasin että mun pillereiden lopetus ei suju ihan ongelmitta. Parina päivänä viime viikolla tuli tiputteluvuotoa. Tänään aamulla myös hieman. Sitä tulee tosi vähän mutta just sen verran että ärsyttää :kieh:

DeviLiah Mä lopetin Yasmin pillerit. Mä en tiennytkään tuosta että yleensä pitäis ootella ne yhdet luomut ennenku yrittää raskautta. Ei mulle terkkari puhunut mitään siitä ku kävin tarkistuksessa, sanoi vaan että toivottavasti seuraavan kerran nähdään vauvan merkeissä.
Toivotaan, ettei tuosta nyt ole haittaa vaikka tulisin raskaaksi heti ekasta (toiveajatteluako?). Jos se vaikuttaa vaan siihen lasketun ajan laskemiseen niin sitten ei varmaan oo kauheen paha juttu, ku eikös sen lasketun saa sit myöhemmin aika tarkasti varmistettua vauvan mittojen mukaan?

Täällähän minä :wave: Kuulostaa hyvältä toi Linnejan suojelu suunnitelma :LOL:
Odotan jo kohta koittavaa kesälomaa..Viel yhdeksäntyöpäivää :D Lomaki on jo suunniteltu..ois serkun häät, ankkarock, pikku-veljen ja hänen avovaimonsa viikon vierailu plus ett haluisin päästä edes tallinas käymää tai viettää viikonlopun tukholmas :LOL:
Ei ainakaa ehdi ressaa vauvahommia ja se on ihan jees..muru on jo hankkinu itsellee bestmanin ja vaik en aikonu nii mietin ett pitääkö mull sitt olla kaaso???

pohojola ei se nyt mitään pittäämistä oo, ihan miltä itestä tuntuu! mutta mikä syynä ettet haluais? :) Karvapallo, siis niin mulle ainakin sanottiin ettei mitään muuta merkitystä oo ku laskettuaika ja niinku sanoit, kyllähän ne sen osaa sitten muita teitä laskea :) Että go for it! Ja yhtä tyhmänä ja naiivina täällä ollaan, että joskos vaikka heti muutaman kierron jälkeen tärppäis :p Kukas niitä hääruokia kysy, ei jassa rullata ylöspäin ja käsi on laiska :kieh: OLI MAHTAVAA RUOKAA!! HALUUN SITÄ LISÄÄ!! viinaa en juonu mutta sitä löyty! siks me vähän miehen kanssa otettiinki yhteen! ;DLinneja mä oisin tehny ihan sammallai!!!

Kiitos Linneja ja Pohojola onnitteluista! :heart: Emmä teitä jätä, mä hengailen täällä niin kauan/vähän aikaa ku tekin :D :LOL:
tänään varasin neuvola-aikaa (sielt soitetaan takasin..) ja mulle tuli ihan sellanen olo et emmä sitä saa varata, et enhän mä ees oo raskaana! Jotenkaan en sitä usko, vaikka iltaa myöten pahoinvointi lisääntyy. Eli mulla ei oo muita oireita kuin välillä pieni menkkasärky ja sit iltapahoinvointia. aamuisin voin ihan hyvin mut iltaisin yöööööök.. Mikään erityinen haju ei vielä tee pahaa, eikä mikään ruoka houkuta erityisen paljon.
Passuutin miestä eilen koko ajan sillä periaatteella et "sun raskaana oleva vaimos tarttee nyt vettä..." :LOL: Reppana, sillä on rankemmat 9kk ku mulla...
Linneja aika kauhukakara, älä nyt pelottele mua... Jos meen muksusta tulee tollanen ni me mydään se huutiksessa. Mut eihän meidän lapsesta nyt tuollaista tule, siitä tulee kiltti ja kunnollinen ja kaunis/komea ja joka äidin unelmavävy/miniä.. :LOL: :saint:

Pohojola mulla oli kaaso valmiina mut mun mies ei osannu päättää ketä sil olis bestmanina.. sit se pääty siihen et sil on 2 niitä ja se vaati mua ottaa kans kaks kaasoo.. Totesin vaan että en ota, et meil on niiiiiiiin epäviralliset häät ettei tartte mennä sillee ku kaava sanoo. Joten jos susta tuntuu siltä ettet tarvi kaasoa tai et osaa päättää niin mitä sitä turhaan. Jos et kerran sitä oo jo häitä valmistellessa tarvinnut.. :D Mun kaasolla ei oikeestaa ollu mitään hommaa, paitti et nyt siit tulee meen vauvan kummi.. :heart: :saint:

hmm.. Piti katkaista viesti ettei mee kaikki teksti nettiavaruuteen.. Mulla oli niin kauheesti asiaa vielä mutta nyt mä en muista enää yhtäääääään |O :LOL:
Mä taidan mennä syömään kun on niin hirmuinen nälkä. Meillä on miehen kummipoika nyt kylässä paijaamassa koiranpentua (joka herätti mut 5ltä ja 8lta.. huoh... )
ai niin, voiko unettomuus olla raskausoire? Oon saanut toso huonosti unta ja sit nukuttua yöllä. Ehkä silti voi asia vielä jännittää niin paljon..

Yhteistyössä