garpalo onnea ! ja tarrasukkia ihan kamalan paljon pikkuiselle... :hug: :heart:
Kiva taas että pitkästä aikaa joku päräyttää plussat...
vähän toivoa tähänkin pinoon..
Ainoa joka minuu huoletti ihan kamalsti, että et sä voi jättää meitä.. et et et.... Mulla oli tän viikonlopunkin aikana ihan kamala ikävä palstalle ja kaikkia anonyymi ihmisiä.. mietin lauantaina kun olin jo niin tuskissani että olen joko pipi päästäni tai erittäin tyhmä, tai sitten mulla ei enää ole sosiaalista elämää ollenkaan kun ikävöin mun netti ystäviäni...
Mutta niin se vaan oli...
Mulla oli eilen illalla sellanen outo tunne että palstalla on jotain ihmeellistä tapahtunu, tai joku sellanen jännä tunne... voihan se johtua siitäkin etten tosiaan moneen päivään ole käynytkään, mutta olenhan mä nyt ennenkin ollut pois palstalta kauemminkin....
Vai on teillä kummit jo kysästynä.... Nooooh, niin meilläkin...
Meillä on koirallakin kummitustäti ja setä....
Ainoa huonopuoli niissä, kun menivät hemputit itsekin ottamaan koiran niin meidän poju ei enää pääse heille kerrostaloon pitkiä aikoja kyläilemään...
Ja lopeta sinä murehtiminen keskenmenoista sun muista ! Ei se sieltä mihinkään katoa... siitä nostelemisesta, mä en ole ihan varma alkuraskaus ajoista, mutta en kyllä itse nostelis varmaan voi rasiaa painavempaa.... suojelisin varmaan mun masuani niin että kulkisin haarniska yllä yöt ja päivät.... LA päivänä voisin hiukan raottaa jotain haarniskan helmaa, jos lapsi poiskin haluais... sen jälkeen laittaisin sen luodin kestäviin vaunuihin ja sitoisin itseni niihin kettingillä kiinni.... niistä ottasin lapsen pois vasta siinä... hmm... 27 vuoden iässä...
Että tämmönen äiti tulisi minusta.....
Deviliah noista siun tisseistäs.. mullahan oli myös tissit tosi kipeet ennen menkkoja, mutta sitä kyllä kesti ehkä... pari päivää, sitten loppui arkuus ja, tataaaaa... täti tuli paikalle... Toivottavasti täti ei tule teille.... teet kaikenlaiset tätirituaalit ettei se pääse mistään kolkasta livahtamaan.. B)
Olikos häissä hyvät ruoka ja viina tarjoilut ?
Karvapallo mä ainakin mietin tuota syvää kysymystä aina pieniä lapsia hoitaessani... haluanko itse tälläisen... nooh, nyt olen kyllä jo pidemmän aikaa ollut, siis kork.1kk (pitkä aika jo) sitä mieltä että haluan kyllä, mutta taas kun palaan hoitamaan niitä 5-14 vuotiaita, niin en topsiaan joka päivä ole samaa mieltä.. en edes jokatoinen. Pienet lapset ovat ihania, mutta kun mennään 5 toiselle puoliskolle, niin välillä ihmettelee että mikä ihme siellä kotona risoo kun on tälläinenmuksu. Se nyt vaan on mun mielipide, mutta pahaksi onnekseni hoitelen juuri tälläisiä hieman uhmaa kokevia muksuja. En tietenkään tarkoita että kaikki sen ikäsiet lapset olisivat kamalia ja ärsyttäviä, mutta ehkä mun näköpiiriini ei iske oikein muita kun näitä, uhmaamia muksuja. Töissä vk:n loppunakin olin haljeta. Koskaan en raivoa tai huuda, tai mitenkään ole "pelottava täti" mutta kyllä pinna alkoi kiristyä kun olin 6 alle 8 vuotiaan kanssa aamu 8 yö 12.00 ja se nukkumaan meno rumpa ja iltapala oli ehkä se kaikkein kamalin. Tein sellaisen tempun, jota kukaan hoitaja ei saisi tehdä, mutta meni hermo.
Voin sen kertoa jos olette ihan shhh...
Meillä alkoi mennä sukset ristiin 5 v pojan kanssa jo aamupäivästä, joten yritin vain hillitä itseäni aina vaan enemmän ja enemmän. Sitten, hoitoon tuli myös hänen pikkusiskonsa 1-v. Mentiin muksujen kanssa pihalle purkamaan energiaa ja siellä poika teki aivan kaikkensa jotta minä suuttuisin. Ajoi lykittävillä kärryillä sisarensa yli, tönäsi sen alas portaita, lukitsi leikkimökkiin, laittoi talon ovet lukkoon, yritti viskellä multaa päälle ja ... viimeinen tippa oli se kun laitoin tytölle huivia kyykyssä niin poika tuli ja otti kunnon mestaruus vauhdin ja potkaisi minua. Siitä paikasta otin poikaa paidasta kiinni ja "raahasin" (jalat oli kyllä ainakin 5cm ilmassa) pojan sisälle ja laitoin oven kiinni. Sen jälkeen poika alkoi sisällä heitellä kaukosäätimiä ja pottaansa ympäri kämppää niin minä takaisin, poika kainaloon, revin kengät ja ulkotakin pois ja heitin omaan huoneeseensa... käänsin kahvan ylös ja lukkoon. Hänen huoneessaan ei tällä hetkellä ole kuin lelut, joten oli helppo laittaa niin kuitenin pieni mies sinne huutamaan itsekseen kun ei tarvinnut pelätä että se vaikka kaatuu päänsä pöytään tai sänkyyn tai mhinkään. Oltiin tyttöjen kanssa pihalla vielä ainakin puolisen tuntia, ennenkuin mentiin sisälle. Sitten kun istuttiin kaikki sohvalla menin hänen ovensa taakse ja kysyin joko olisi rauhottunut ja tulisiko pois. Noh, poika oli ja tulikin pois, kävi juomassa... mutta sama jatkui ihan sillä sekunnilla. Laitoin pojan uudestaan sinne ja siellä pysyi sitten lopunpäivää keskenään leikkien. Välillä kurkkasin salaa ikkunasta mitä puuhaili mutta ihan siellä istua kökötti legot kädessä. :snotty: Sen pituinen se. Voin vain sanoa että se poika kokeili kyllä hoitajansa pinnaa totaalisesti.
Sitten kun vanhemmat tulivat, kerroin ihan suoraan mitä tein ja miksi, niin isä vain nauroi ja sanoi, oisit nyt ottanut tukasta kiinni ja sanonu muutamat ärrät, niin eiköhän olisi poika kattonut parhaaksi lopettaa.. mutta enhän minä nyt voi ulkopuolisena hoitajana alkaa keneekään "tuntemattoman" tukkaa repimään ja siinä lasten kuullen kirota paasata. ah. kyllä olikin kamala päivä. onneksi muut oli ihan nätisti kun näkivät kuinka tätikin kilahtaa..... :ashamed:
Kun lapsia on monta, on siitäkin jotain hyötyä. Voi pelata yhdessä ja leikkiä kaikenlaisia pelejä, kun taas yhden tai kahden lapsen kanssa harvemmin tulee leikittyä oikein mitään mukavia seura leikkejä. Kaikista eniten rakastan kokeilla uusia "hiljentymisleikkejä" ... on aina mukava nähdä mitenkäkin kukakin lapsi palautuu leikin aikana riehumispisteestä rauhallisuuden rajalle...
Jooh, elikkäs näin lyhyesti vk:n lopustani. Oli kivaa, mies oli kotona, mutta töitäkin tuli tehtyä. |O
Onneksi mulla tänään on lyhyen lyhyt päivä. Menen 13.00 ja pääsen viim. 17.00.... jos touhais pojan kanssa vaikka lopun päivää, kun eilen tuli siivottauakin, niin sekin on poissa aikataulustani... =)
Mitäs muille ?
Minttulii tule nyt ilmottamaan jotain itsesäs.