N. 20 -vuotiaat kuumeilijat! vol.2

Ok, kiva että on samanikäisiä :) Onks teillä ollut ihmeoireita sen jälkeen kun lopetitte pillerit pitkän käytön jälkeen? Mua on koko aamun "polttanut" tuolta alapään kohdalta, siis ihan alavatsasta.. Muuten ihan normaali olo. Vähän piinaava olo kun pitää ekoja luomumenkkoja odotella ja ennen pillereitä oli ihan kellontarkat menkat, kerran vaan yli viikon myöhässä, että onko kierto sit ihan sekasin. Onneks ollaan (vielä) ihan rennolla asenteella, että ei haittaa vaikka pari kuukautta vierähtäisi. :)
 
Linneja tuolla kaupungin sairaalassahan minä :whistle: Missäs sie?
Harmi vaan siitä tädistä, olitkin niin tohkeissas jos vaikka nyt ois napannu :( Oiskin jo saanu! Saakeli noit tätei! Turpiin vois vettää! Ja lujjaa!
Tervetuloa Lintsi! Mistäs päin oot ja mitä teet työkses/opiskelet? :)
En kyl osaa mitään sanoo pillereitten jälkeisestä elämästä, viimäset viis vuot(ko se oli) käytin rengasta. Ja mitä ilmeisemmin vieläkin kroppa temppuilee sen jälkeen, ellei sit oo muualla vikaa! :)
 
Heips :)

Voikos tänne vielä liittyä? Ite kuumeilen pikkukakkosta. Vuoden ikäinen poika jo löytyy :heart:
Ja joskus aikoinaan ku esikoista kuumeilin niin olin myös tässä, tai saman tyyppisessä "pinossa" täällä.

Nyt on alannu tulla taas ajankohtaseks niin olis kiva jutella muiden n. samanikästen kuumeilijoiden kanssa :)

Me ei tosin vielä olla alattu yrittämään, mutta kuumeilu on kovaa, ja muutaman kk päästä alotetaan yrittämään, kunhan mä käyn ekaksi vähän töissä, et saa seuraavan ä-rahan vähän suuremmaks.

Mä siis oon 20v (-88), maaliskuussa täytän 21. Mies on mua vuoden vanhempi. Ja poika tosiaan täytti marraskuun lopussa vuoden =)

terkuin mmiilia
 
Deviliah,

mä asuin ennen Helsingissä, mutta nykyään Englannissa. Opiskelin Helsingissä kauppatieteitä ja kandi on kasassa siitä, maisteriopinnot täydennän täällä, riippuen nyt siitä, että tärppääkö vai ei.. Jos ei nyt kevään aikana niin aloitan sitten maisterin (kestää täällä vain vähän yli vuoden.) Muuten ajattelin tehdä ton maisterin sitten myöhemmin :) Mua on eilisestä asti vaan koko ajan jännittänyt, kuitenkin niin iso päätös tää! Mun mies on myös suomalainen, mutta muutettiin sen töiden takia Englantiin viime toukokuussa.

Moi Mmilia! Mustakin pieni (n. 2 v) ikäero lapsille olis tosi kiva! Eka nyt kun vaan selviäisi että onko edes kuinka hedelmällistä sorttia :/ Oon kyllä varautunut ettei ihan heti tärppää kun on lukenut tätä palstaa. Mutta hyvällä ja stressittömällä mielellä, eiks niin? :)
 
Hejpodej kaikille !

no, onpas tullut paljon uusia samaan rytinään, että ei saa suuttua kun sekoilen kamasti... :D mutta tervetuloa kaikille ! :wave:
Laittakaapas jotain kiertopäivätietojanne niin saadaan teidätkin listaan... =)

arska äippä no kyllä varmasti on outoa ettei miestä taas siinä ole kun se kuitenkin näitte aika kauan... mutta eiks tää nyt sitten ole viiminen puristus ja sitten mies tulee kotiin ?

Deviliah arvaappas vaan kuinka paljon minuu otti päähän, tai ottaa edelleenkin.... |O kaupungin sairaalasta olikin juttua just satakunnan kansassa, siitä henkilöstöstä... miten sulla on heidän kans ? tuutko toimeen, tai paremminkin, tuleeko ne toimeen opiskelijan kanssa.... ? :)

olg4 mä hukkasin jotenkin kummasti sun tekstiäs ja en nyt löydä taas mitään, säkös puhuit siitä irtisanomis asiasta ? jos se olit sinä, niin koska se ratkeaa miten käy ?

mää ajattelin nyt tuota listaa päivittää hiukan uuteen uskoon ja jos siinä kamalasti virheitä on, niin korjailkaa... :D

Täti tuli entistä voimakkaampana ja ärsyttävänä, ja nyt odotankin buranan vaikutusta niin vois alkaa tekemäänkin tänään jotain.. ihan kamalat kivut ja säryt ja sitä sitten tulee... perhanan perhana. :kieh:

Mä en ole ihan varma pitäiskö lopettaa koko vauva touhu... jotenkin alkaa epätoivo hiipiä jo päälle.... :ashamed:
 
juu vielä on 7 viikkoa siellä sittten tulee kotiin. Eilen mies baarissa bilettämässä joittenki kaa.. vähän mä oisin halunnut olla mukana siellä näkemäs sitä yö elämää.
mies ei oo vastannut et vissii krapuloissaan onpi.

mut tääl mä ja neito ollaa hereillä ja eilen tuli kaksos siskot meille yökyläilemään jotka nukkuvat kyllä vieläkin. lähtevät huomenna kotiin meiltä.
saas nähä mitä tänää tehdään, mun pitää varmaa koulujuttuja vähä tehä jossain välissä ja siivoushommia tms
 

11.1 LAUANTAI

Linneja ..................kp 4/34-58?..............yk16.........1.lapsi
MyPoodles..............kp 12/29-59................yk 7.........1.lapsi ?
onlyer....................kp 5/28(30)..............alk.11/05...1.lapsi
Aurinkoinen äityli......kp 10/32....................yk 9 ?.......2.lapsi
DeviLiah.................kp 71/40.....................yk5.........1.lapsi
Minttuliih................kp /28.............yk.alk.04/05........1.lapsi
niinuska05..............kp 6/27-29....................yk3.........2.lapsi
yöperhonen............kp 15/29.....................yk12........1.lapsi
Tähtirata...............kp ?/28.......................yk2..........1.lapsi
CoffeeCup..............kp ?/28-32...............yk 11/04.....1..lapsi
Zande...................kp ?/36.......................yk1.........1.lapsI
Olg4.....................kp ?/?..........................yk1.........1.lapsi
mama1988.............kp ?/?.........................yk ?..........1.lapsi
Lintsi85................kp 6/28.........................yk1...........1.lapsi
Mmiilia.........yritys alkaa muutaman kk päästä............2.lapsi


Hukkaan menneet ja TJOTtailijat


Pohojola...................TJOTtailee.........

leijona86...............
Nuhainen...............
Ida7....................
Drakonia..............



Haamuilijat


Plussanneet:


2007
Mmiilia
Saitu
MiiaMaria
Freija
Oikukas
Suvitus
Sh07
Santrra
Äippä84
Pippa
Annimanni
Wiivi84
Rihanna

2008
Anniel
Ines
paula83
miina-
Deluxxe
Sirpula LA 16.1 -09
garpalo LA 7.3 -09
Zoe-F LA 20.3 -09
Nanna21 LA 15.5 -09
Heidsu LA 22.5 -09
Minttu84 LA 4.6 -09
Nanakuu LA 4.6 -09
Vilmav +3.12 -08 LA 14.8 -09
Karvapallo + 23.12-08 LA ?

2009
Zeny +4.1.-09 LA ?
:heart:

Kaikkien laskettuja aikoja tai muuta en jaksanut kaivaa ylös, mutta tässä nyt on jotain... onnea vielä kamalasti plussa pinoihin siirtyneille !
 
Moi Linneja,

mä en vielä tiedä kiertopäivistä kun oon ollut pillereillä, mut ennen oli kyl aika tarkka 28 päivää kun en syöny pillereitä.. Toivottavasti mikään ei oo muuttunut! Musta on tosi ihana saada täältä vähän jutusteluseuraa, kukaan mun kavereista ei oo samassa tilanteessa enkä halua puhua niille mitään vielä ennen kuin mitään on tapahtunut.. Ja en tunne edes muita "nuoria" äitejä oikeastaan, pari tuttua saanut lapsen ja pari tuttua raskaana, mut ei mitään läheisiä.. Joten mä piinaan teitä täällä :D Mut joo, voit merkkaa Linneja et 28 pvä, mä sit korjaan jos on muuttunut kun tää kierto lähtee käyntiin.

Hauskaa viikonloppua kaikille!!!
 
onpas siitä aikaa!!!

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!!!!


Linneja mul on nyt täl hetkel 33 / 33-64. yrityskertaa en muista..ei sulla oo sitä missään muistissa?

oltiin tossa joulukuun alussa lomailemassa tuolla lämmössä ja olin jo toiveissa, että nyt oon raskaana ja toivoin ja rukoilin sitä mutta.....siellä sitten alkoikin menkat. oli kyl hirveet olla siellä ja nauttia rannasta, auringosta ja miehestä samalla kun on menkat. viikko kerettii olee kun ikävä tapahtuma tapahtui. nyt ollaan tässä yritetty oikein kattoo millon ovuloisin, mut huome voisi ekan kerran kokeilla. en tied uskallanko. ei oo kyl edes testiä kotona..käyn varmaa sen ostaa tänää ihan vaan varmuudeksi. =)

Hyvää lauantai illan jatkoa!
 
Lintsi85 mä merkkaan sulle sitten 28... :) mullakin oli tosi tarkka kierto vielä ehkäsyn lopettamisen jälkeen, mutta sitten se yhtäkkiä muuttuikin tosi sekavaks... välillä on se 28, välillä 34 mutta nyt on ollut muutama kierto näitä yli pitkiä...jopa kp 57... :eek: tiedä sitte mistä johtuu kun en kerran ole jatko tutkimuksiin ehtinyt... :ashamed:

Leena ei se mulla missään ole, mutta jos täältä pinosta sen yrittäis jotenkin tonkia... kun taas ehdin.... :LOL: tuntuu että on koko ajan kiiru, vaikkei kyllä olekkaan... :ashamed:
Missäs lämmössä te olitte ? olikos muuten mukavaa ? tai ihan varmasti oli... :D ainakin lämpeempää kun täällä...
 
linneja en oo puhunu irtisanomisista, se on joku toinen. en kyllä myöskään muista että kuka. mua ei voi irtisanoa kun opiskelen.. tai ainakaan viel pariin vuoteen kun gradua saa kirjotella ihan rauhassa niin kauan kun tukia riittää :xmas:

oon täs hamstrannu kirjastosta kauhean kasan vauvaelämää ja äitiyttä koskevaa kaunokirjallisuutta (ei siis mitään tietokirjoja). ja mikä siinä onkin et kaikki suomalaiset kirjat on niin melankolisia ja masentavia, ei yhtään hömppää tai vaaleanpunaista rentoilua kuten irkkupokkareissa?! on vaan niitä keskenmenoja ja masennusta ja taloudellisia huolia.. :/
 
Linneja löysin pinosta sen ja samalla laskin kalenterista sen. elikkä yk3 on nyt mennossa joka toivottavasti selviää huomenna. oltiin Thaimaan lämmössä kaks viikkoo ja oli kyl ihan lämmintä..+30 varjossa koko ajan. :D oli kyl muutenkin ihanaa..mahtavat maisemat ja sininen meri, vaalean hiekkaset rannat ja snorklailu paikat hienoja. vaikka ihanaa ja hienoo oli ni ei silti jääny sellanen olo että sinne on PAKKO päästä uudestaan. puhuttii mieheni kanssa että meille olisi se viikkokin kyl riittäny. jouduin olemaan harjottelusta sen ajan tietty pois ja ennen matkaa 18pv putkeen ja väh. 8tuntisii päivii ja sama matkan jälkee joulu aaton attona viimisen päivän olin harjottelus. (tosi selkeesti taas :) .) suosittelen kyllä käymään siellä jos vaan hiukankin kiinnostaa! :)
 
Moi.

Tulin kurkistamaan. Kaikista vastoinkäymisistä huolimatta meille on tulossa vauva. Torstaina ultrassa köllötti pikkuinen. Nyt on menossa vko 9+1 ja La on 14.8. Toivomme kovasti että saisimme vihdoin nauttia raskaudesta ja kaikki menisi loppuun saakka hyvin.

Paljon ++++++++++ tuulia :heart:

Terveisin, Vilma ja Kirppulainen 9+1
 
Ei saa lannistua! Vaikka helppo mun sanoa, kun oon vasta alottanut koko puuhan :whistle:
Linneja, mulla nyt sit kp 6/28. Eiks ne lasketa siis menkkojen ekasta päivästä? Ihan vaan tarkistan :) Saanko aurinkoinen äityli kysyä, että miksi sun mies on noin kauan reissussa? Tää ketju on niiiiiiin pitkä että jos lähden kaivaa niin menis huippu kauan, hih.

Olg4, me ollaan vaan niin "pessimisti ei pety" -kansa :D
 
heippa taas :)

Kiitos Linneja kun lisäsit mut listaan! Ja joo tosiaan, huomasin kans, että taidampa olla tuolla 2007 eka plussannut :D

Eilen juteltiin miehen kanssa taas, ja tossa keväällä/alkukesällä yritys sit alkaa, kuhan nyt töissä saan vähän eka käytyä.

Hirmusti plussaonnea kaikille joilla yritykset jo menossa :heart:

mmiilia
 
lintsi85 mies on reissuhommissa ulkomailla ja sillä oli työsopimus että puol vuotta ulkomailla töissä. eli mies on vielä 7 vk. sitten pääsee kotiin mut ei tietoa jatkuuko suomessa sitten reissuhommat vai onko iha paikkakunnalla töissä.

nyt sit hokasin et pitänee foolihappoa ostaa se kuulemma auttaa tärppäämisessä. sitä kun syödään raskautta yrittäessä ja kuulemma odotusaikanakin. Joten kokeilkaapa tekin! kaverin kans tuli puhetta tosta ja mä en aiemmin älynnyt tota hommata et ehkä olis jo tärpännyt!!! :ashamed:
 
olg4 no et se sitten ollut sinä...:) kuka se oli ?? B)
Mä kans just luin jonkun vauvakuumetta kirjan, harmi kun en muista mitään kirjottajasta enkä edes kirjan nimee, mutta hyvä se ainakin oli. Siihen pysty niin ekäytymään kun on ite samassa tilanteessa..

arska äippä älä sinä nyt epätoivoon vaivu, kun se mieskin kohta sieltä palaa niin sitten alatte tosi toimet....:D On varmaan helpompaa tulla raskaaksi kun mieskin on paikalla aina tarpeen vaatiessa... ;)
Mä olen joskus kokeillu tota foolihappoa... emt, ei mulla ainakaan ollut mitään tuloksia... niin ja greippi mehutkin on juotu moneen otteeseen ja kerran taisin huomata oviksen aikaa muutoksia... taidankin hakea greippi mehuja kaupasta ja kokeilla taas.... =)

vilmav no hyvä että siellä pikkuinen köllötteli, toivotaan loppuun asti pysyvän siellä ! :hug:

Tänne ei mitään uutta. Täti edelleen kyläilee, mutta kivut ei enää ole yhtä tuskaiset.... mutta nyt on hiukan pöllö olo kun alkoi eilen tuo alkomaholi laskea siinä puolen yön aikaan... raskas työ vaatii erittäin raskaat huvit... nyt vaan ei niin raskaisiin iloihin päästy kun ois ollu tarve... mutta saipahan ainakin hetkeksi "rentoutua".. Mitä siinäkin rentouduttiin kun karaokea piti hoilattaa niin lujaa että ääni lähti. noh, mutta hauskaa oli. ja nyt on kankkunen. :saint: |O
 
Aurinkoinen , ymmärrän että on rankkaa, itse elin kaukosuhteessa (eri maissa) yli vuoden ja onhan se tosi kuluttavaa kun on koko ajan ikävä. Mutta pian se on ohi!

Mites teillä meni viikonloppu? Täällä ei muuten mitään tuntemuksia, odotin jotain oireita kun lopetin pillerit.. eilen oli migreeniä koko päivän mutta en usko että sillä mitään tekemistä asian kanssa.. varmaan flunssa tulossa, toivottavasti ei! Tän kuukauden meen ihan iisisti, eli en aio stressaa milloin se ovulaatio on, kun en tiedä onko sitä edes tässä kuussa.. Siinä omaa napaa, nyt suihkuun ja viemään tietsikkaa huoltoon, prkl kun nää aina alkaa prakaa jotenkin vaikka on vaan vuoden vanha läppäri..

Mukavaa maanantai-aamua kaikille!!
 
arska äiti Vau, 7viikkoo enää..meneepäs puol vuot nopiaan! Ja siitä foolihaposta, se ei sinänsä vaikuta raskautumiseen millään tavalla, mutta raskaaksi tultua on todella tärkeä vitamiini! Todistettu, että vaikuttaa sikiön hermoston kehitykseen ja ehkäiseen selkäaukioita(vai mitä ne oli).. Ja foolihappoa saa ihan normaalisti ruuan mukana vihanneksista,erityisesti vihreät,pavut, herneet,linssit,leseet,naidan maksa ja ja munankeltuaisesta...Ja foolihappoakaan ei saa ottaa liikaa, muuten vaikutusta ei tule..olikohan se joku 400 µg/vrk hedelmällisessä iässä oleville suositeltavaa, normaalisti joku 300 µg/vrk.
Terveisin ravitsemuksen tunneilla hikkeillyt :LOL:
 

Yhteistyössä