n.20-vuotiaat kuumeilijat, joilla yritystä takana jo pidemmän aikaa

Täällähän alkaa jo monella olla kiertoloppu vaiheessa. Toivottavasti saadaan monta plussaa. :)

Bayan Fare Onnea oviksesta. :) Toivotaan, että nyt tärppää..

Ja Haltia Toivottavasti oireet tarkottaa plussaa. :) Kyllä me kaikki oltais se jo ansaittu. Ja kiitos päivityksestä. Muuten ihan oikein ainakin mun kohalla, mutta kiertopäivät laahaa yhellä jäljessä. Tänään siis kp 29/25-30.

Täällä ei vieläkään oikeen mitään oireita raskaudesta. Tai on oireitä, mutta ne kyllä taitaa enteillä menkkoja. Samaa vanhaa menkkojen alkamiskaavaa mennään. Loppu viikosta alkoi ristiselkää juilimaan menkkamaisesti. Perjantaina tuli nännit hirveän kipeiksi ja yleensä se on tiennyt sitä, että seuraavana päivänä lämmöt on laskenu ja menkat alkaa. Mutta ei oo kuitenkaan tätiä vielä kuulunu. Ja lämmöt huitelee edelleen 37 asteen tiennoilla, mikä tietenkin vähän nostaa toiveita. Luultavasti oon kuitenki tulossa vaan kipeeksi, miehellä on ollu flunssaa jo jonku aikaa. Mutta katotaan. Ootan tätiä viimestään huomenna tai ylihuomenna. Mutta siihen asti toivotaan parasta, pelätään pahinta. :)
 
Dodii.. tänään tuli lämmöt alas, joten eiköhän se tätikin sieltä pian kurvaa paikalle. :( No jospa ens kierrossa onnistais. (tai sitä seuraavassa, tai sitä seuraavassa.. ) Toivottavasti kuitenki joskus!

Ens kierron ovis sattunee hääpäivän tienoille. Jospa se tois onnea ja saatais joululahjaksi plussa testiin.. :)
 
Terve taas pitkästä aikaa.. Tänään kp 17/31-40 ja eilen oli eka poli käynti.. nsi kierto kartoitetaan ja tammikuussa sitte laparoskopiaan. Täytyy soitella polille kun menkat alkaa, eli näillä näkymin tossa joulukuun puolessa välissä. Lääkäri ultrasi mut ja sanoi että follikeli oli 15x22mm, ei osannut sanoa oliko irronnut vai irtoamassa, varuiksi kuitenkin lähetettiin simpat eilen matkaan Ukko menee yksityiselle puolelle simppa-analyysiin tossa muutamien päivien kuluessa. Laparoskopia pelottaa ihan hirveesti, kun vaan tulis luomukierrolla tärppi, niin ei tarvis siihen mennä.
 
Tiistai 27.11.2007

Sarah85..............kp 1/28-36...........yk 17..............1. toiveissa
Sirpula................kp 16/34-71.........yk 7..................1. toiveissa
Äityli -84.............kp 17/34...............yk 15...............2. toiveissa
Dreamer-88........kp 22/26-86..........y 12kk.............1. toiveissa
Tinttu..................kp 24/26...............yk 8................1. toiveissa
Bayan Fare..........kp 24/30-32...........yk 11..............1. toiveissa
Khaos..................kp 29/25-30.........yk 12..............1.toiveissa
Hempukka87.......kp 31/30-35...........yk 13..............1. toiveissa
Haltia..................kp 33/31-33............yk12...............1 toiveissa
Hissu.................. kp42/28-29.......... y 9kk(?)........... ?. toiveissa
Nasu86...............kp 56/33-??..........yk 13..............1. toiveissa
rina82.................kp 69/??..............yk 29...............1. toiveissa
Anna333.............kp 122/45-80.........yk 14...............1. toiveissa

Plussanneet

Pinkviini yk 7
äippä 84 yk7
liinu83 yk 5
Nemotin yk ?
corelia yk 9
Wiivi84 yk 10
Anniel yk 7
Gataa yk 7


Pahoittelut, sarah! :hug:

Äityli-84, mukavaa että asiat lähtee rullaamaan. Tsemppiä tuleviin koitoksiin! :) Laparoskopiasta minulla ei ole kokemuksia, mutta saattaapa olla, että sinne itsekkin vielä joudun.

khaos, älä vielä maalaa piruja seinille! Katselehan kierto loppuun asti. ;)

Katsoiko kukaan eilen kolmosen leffaa onnen varjot? Minä katsoin, vaikka olen nähnyt sen ennemminkin. Nyt se kosketti eri tavalla, kun silloin kun sen viimeksi näin, koska silloin ei ollut vauva edes suunnitelmissa. Itkuhan siinä lopussa sitten pääsi ja miehen olkaa vasten pillitin.
 
Joo ei kannata Khaos heittää kirvestä kaivoon, ehkä me molemmat vielä plussataan tässä kierrossa. Mulla ei ole mitään erityisiä oireita... tai jos tää olis ensimmäinen kierto, niin olis oiretta jos jonkin moista, mutta nyt tuntuu vain, että näitä samoja mulla on ollut aina ennen menkkojen alkua. Välillä juilii kyllä sillein, että pian täti taas kurvaa kylään, mutta ei oo vielä tullut. Oviksen tikuttelun perusteella pitäis alkaa ennen viikonloppua kuukautisten. Sitten aijon testata, jos la ei oo alkanut menkat. Jos uskallan. Tunnen nimittäin luissani, etten mä mitään raskaana ole - onkohan tämä nyt sitten toivosta luopumista :ashamed:

Plussaonnea kaikille :wave:
 
Kiitoksia kaikille =)

Tulin sittenkin pistäytymään, vaikka kovasti lupasin itselleni pysyä poissa.. Eli sunnuntaina tehtiin miehen kanssa päätös, että hoidot lopetetaan tältä erää, ensi vuonna uudelleen.. MUTTA sitten tuli muutos..Maanantaina kävin vielä jälkikontrollissa lääkärissä, jossa piti lopettaa, niin siellähän se oli vuoden ensimmäinen folli, 11mm :) Limakalvo oli hyvä ja nyt pistän vielä huomenna menopur 150IU ja torstaina ultra. Jos folli olisi väh. 17mm, niin pregnyl to-iltana ja pe inssi :) Joulukuun puoliväliin odotellaan siis plussaa sittenkin ja elokuun loppupuolelle elovauvaa :) Nyt on toiveikas mieli.. masussa on selvää nipistelyä, eli luultavasti folli siellä köllii ja kasvaa :)

Megaplussatuulet tähän pinoon ja paljon loppu vuodelle plussia :whistle: :heart:
 
Voi, että... Ihanaa Dreamer, että sittenkin oli lähtenyt folli kasvamaan! :heart: Täällä on nyt sulle peukut pystyssä, että folli tosiaan kasvais ja irtoais sekä tietenkin, että hedelmöittyis... ;) Minua kiinnostaisi (mikäli vaan jaksat kertoa), että millaisella vauhdilla teillä lähti asiat rullaamaan... Eli mitä kautta sait clomit tms. Meillä tosiaan on lähete mennyt keskussairaalaan, jossa tutkitaan lisää tätä meidän tilannetta. Lähete on kirjattu sinne lokakuun alussa eli pian siitä tulee 2 kk. Eli mikäli jaksat selvittää minulle vähän sitä, että miten teillä lähti nuo asiat rullaamaan. Ollaan nimittäin melko sama aika yritetty ja silti te olette paljon pidemmällä "projektissa" kuin me.

Tänään siis soittelin keskussairaalaan ja sieltä hoitsu sanoi, että aikaa saadaan odotella vasta vuoden vaihteessa... :( Edellisen kerran kun soitin niin hoitsu sanoi, että joulukuussa pitäs ajan tulla. Hän sanoi, että lähetteeseen minkä gyne oli laittanut oli kirjoitettu, että olen "terve, nuori nainen". Ei oltu puhuttu mitään, että mulla on ovulaatio ongelmaa ja monirakkulaiset munasarjat... :ashamed: Kp 25/26 menossa ja huomenna siis alkaa menkat taasen. Tämmöstä tänne vaihteeksi.
 
Kiitos Tinttu :) Tänään klo 10 tietää, voidaanko huomenna tehdä inssi :)

No siis.. mullahan kierrot heittelee älyttömän paljon.. Jätin ehkäisyrenkaan pois 11/06, seuraavat menkat tuli 01/07 kp 51 luomusti, sitten lähti venymään.. Lopulta 03/07 meni hermot, ja menin omalääkärin luokse.. Hän määräsi terot ja sanoi, että odottele niiden kanssa vielä vuosi (resepti siis oli 4kk).. Tammikuun jälkeen seuraavat menkat tuli häiden aattona kp 86..Noh, terot kyllä sai menkat tulemaan kp 26-30 riippuen miten otin ne, mutta elokuussa kun taas kokeiltiin luomuna, kierto lähti venymään.. Soitin yksityiselle, mies meni 08/07 simppatestiin -> kaikki ok, minulle clomit 09/07, sitten taas venyi, kun ei ollut muuta kuin clomit.. primolutilla elokuussa ja lokakuussa kierrot noin 50pv.. Toinen clomikierto aloitettiin 10/07, ei vastetta (2tbl kp 3-7), sitten otettiin menopur käyttöön, jota olen sitten pistänyt 12 päivää nyt todella isoilla annoksilla ja vihdoin näyttäisi että olisi tulossa ilmeisesti tammikuun jälkeen ensimmäinen ovulaatio :)

Olemme siis olleet terolut reseptiä lukuunottamatta hoidossa koko ajan yksityisellä.. Rahaa on mennyt elokuun jälkeen n.1200e lääkkeisiin ja lääkärikäynteihin, lisäksi nyt kahden viikon käyntejä ei ole vielä laskutettu, niistä tulossa noin 500e lasku.. Minä opiskelen täysipäiväisesti, tehden keikkaa välillä, mies työtön, tulomme kk on himppu yli 1000e, mutta olemme päättäneet, että lapsi on ensisijainen.. Eihän tässä rahatilanteella voi hurrata, mutta ainakin asiat edistyy :) Jos olisin kuunnellut omalääkäriä, niin hän olisi kirjoittanut aikaisintaan tammikuussa reseptin, eli ennen kesää 08 ei olisi toivoakaan päästä hoitoihin.. Me priorisoitiin asiat näin.. :)

Toivottavasti pääsette pian :)
 
Dreamer 88 Saa hehkuttaa. Ei muiden onni ole multa pois. Varsinkin, kun teillä on mennyt myös noin vaikean kaavan kautta, niin todellakin toivon teille sitä plussaa -antaa se meillekin toivoa.

Itkettää vaan niin kauheasti. Miksi näin käy aina. Ja perhanan täti tulee aina niin ajallaan, ettei edes testaamaan ehdi. No onpahan ainakin säännöllinen kierto jos ei muuta. Kyllä tässä yrttämisessä vaan toivo alkaa olla aika vähissä. Onneksi ei oo töitä tänään, niin saa rauhassa levätä. Mieskin vaan on kotona, ja en haluaisi hänen aikanaan itkeä niin paljon, etten vie häneltäkin toivoa. Ilman toivoa nimittäin ei ole oikein mitään. Mutta onneksi on tuo rakas mies.
 
Haltia :hug:



(.) Mulla viimeinkin progesteronitaso riittävä. :) Näiltä osin siis clomit toimii, mutta limakalvo vaan huolettaa, kun se kp 11 oli vain 4mm. Toivottavasti ois ehtiny tarpeeksi siitä kasvaa.. :attn:
 
Täälläkin siis jo kp3 menossa. Täti tuli ihan odotetusti samana päivänä kuin lämmöt laski. Minullakin on kyllä kierto säännöllinen, jos ei muuta. Taas täti kurvasi paikalle täsmälleen 14 päivää oviksesta.

Haltia :hug: Tuo viestisi olisi voinut olla minun kirjoittamani. Niin samanlaisin ajatuksin täälläkin mennään. Pahin menkkamasennus tosin alkaa olla nyt voitettu, mutta kyllä täälläkin päässä on itketty tätä toivotonta yritystä. Mutta oikeassa olet, toivoa ei saa menettää, sillä ilman toivoa ei ole oikein mitään. Jos ihmiseltä viedään toivo, häneltä viedään kaikki.

Dreamer Olipa hienoja uutisia. :) Pidän sormet ja varpaat pystyssä, että teillä inssi onnistuu. :)
 
Kiitos, Dreamer hieman kun kerroit miten teillä on edennyt tämä prosessi. :) Minäkin yritin saada clomit yksityiseltä gyneltä, mutta hän ei niitä suostunut myöntämään. Mietin tässä, että olisikoha nyt järkevintä soittaa uudelleen gynelle ja pyytää clomeja uudelleen. Silloin ei nimittäin oltu vielä miehen simppoja tutkittu ja nyt kun ne on ja niissä ei vikaa, niin sittenpä se vika on minussa ja toivottavasti vaan siinä ovuloimattomuudessa.

haltia & khaos :hug: Samat on tunteet täälläkin melkein aina kun menkat alkaa. Paitsi nyt muutama kierto on mennyt niin, että ei ole odottanut edes mitään koska tosiaan en ovuloi niin en voi myöskään raskaaksi tulla luomusti. Silti se jotenkin aina masentaa kun menkat alkaa. :|

Bayan Fare, sehän on oikein hyvä juttu että clomit toimivat! :) Saako vielä sinultakin kysyä, että mitä kautta/miten sait clomit käyttöön? On siitä joskus varmaan ollut puhettakin. Ihmettelen vain sitä, että muut tuntuu saavan clomireseptin ihan "tosta noin vaan" ja minulle se saamarin gyne ei sitä suostu antamaan. :eek:

Täällä siis tosiaan kans tänään kp 1. Vatsa on ollut koko päivän tosi kipeä, ärsyttää.
 
Torstai 29.11.2007

Tinttu..................kp 1/26...............yk 9................1. toiveissa
Haltia..................kp 1/31-33............yk13...............1 toiveissa
Khaos..................kp 3/25-30.........yk 13..............1.toiveissa
Sarah85..............kp 3/28-36...........yk 17..............1. toiveissa
Sirpula................kp 18/34-71.........yk 7..................1. toiveissa
Äityli -84.............kp 19/34...............yk 15...............2. toiveissa
Dreamer-88........kp 24/26-86..........y 12kk.............1. toiveissa
Bayan Fare..........kp 26/30-32...........yk 11..............1. toiveissa
Hempukka87.......kp 33/30-35...........yk 13..............1. toiveissa
Hissu.................. kp44/28-29.......... y 9kk(?)........... ?. toiveissa
Nasu86...............kp 58/33-??..........yk 13..............1. toiveissa
rina82.................kp 71/??..............yk 29...............1. toiveissa
Anna333.............kp 124/45-80.........yk 14...............1. toiveissa

Plussanneet

Pinkviini yk 7
äippä 84 yk7
liinu83 yk 5
Nemotin yk ?
corelia yk 9
Wiivi84 yk 10
Anniel yk 7
Gataa yk 7
 
Voi täällähän on tapahtunut kun mä oon ollu muutaman vuorokauden ihan kokonaan työpaikalla enkä ole koneele ennättänyt! =)

Ensinnäkin, suurensuurit :hug: tädin yllättämille, ja tsemppiä jatkoon - jospa se meidänkin aika vielä joskus olisi! :heart:

Ja Dreamer-88, ihania uutisia!! :hug: Oon tosi iloinen sun puolesta! Toivottavasti saisitte sellaisen joululahjan.


Täällä myös on toiveet tosi korkealla, että josko jouluna saisimme ukko-kullan kanssa kahdestaan mun masua silitellä muiden katseilta piilossa...ollaan päätetty että yritetään olla sitten joskus kun se plussa tulee, kertomatta ennen ensimmäistä neuvolakäyntiä edes perheenjäsenillemme, että saataisiin varmistus siitä että kaikki ok ja "kriittisin" vaihe olis ohi. Ei siinä, älyttömän läheiset välit meillä on molempien perheiden kanssa ja varmaankin jo odottelevat että milloin meillä olis sen suuntaisia uutisia kerrottavana! :saint: Mutta kuitenkin yritetään olla kertomatta ihan aikaisessa vaiheessa.

Toisaalta, ollaan me vähä puhuttu, että jos nyt olis tärpännyt, niin vois jouluna laittaa kirjekuoriin kuusen alle kaikille perheenjäsenille jonkun runon tms, jossa tulisi ilmi että meille olisi tulossa pikku-nyytti! :heart: Odotellaanpa mitä tulevat pari vkoa tuovat tullessaan, päästäänkö testailemaan...
 
Tinttu Mulla lähti kierrot heittään (ja huomasin etten ovuloi) ni sen takia menin lääkärille, ja sit lähetteellä gynelle ja kun ultrassa todettiin pco ja muutkin viittas siihe ja ovuloimattomuuteen ni sain clomit.
 
Nyt on inssi takana.. oli todella nopea, kivuton toimenpide, joka tosin meinasi peruuntua..Eli eilen oli selkeästi yksi johtofolli 19mm, kun nyt olikin yksi 22mm ja kaksi 18mm, mutta inssi toteutettiin silti.. Katsotaan, jos plussa tulee, että montako sieltä olisi lopulta tulossa ;) Lääkäri kehoitti testaamaan aik. 17.12, mutta varmaan testaamme 19 tai 24pv :) Ellei sitä ennen ole menkat alkaneet.. :) Nyt jännittää..

Mutta pidän vähän hiljaisempaa profiilia nyt tuonne asti, keskityn opiskeluun ja toivon huomaavani kohta olevan jouluaatto eikä menkkoja näy ;)

Plussapuhureita muille(kin)! :whistle: :heart:
 

Perjantai 30.11.2007

Tinttu..................kp 2/26...............yk 9................1. toiveissa
Haltia..................kp 2/31-33............yk13...............1 toiveissa
Khaos..................kp 4/25-30.........yk 13..............1.toiveissa
Sarah85..............kp 4/28-36...........yk 17..............1. toiveissa
Sirpula................kp 19/34-71.........yk 7..................1. toiveissa
Äityli -84.............kp 20/34...............yk 15...............2. toiveissa
Dreamer-88.....Inssi 30/11- testi aik.19/12...y 12kk...1. toiveissa
Bayan Fare..........kp 27/30-32...........yk 11..............1. toiveissa
Hempukka87.......kp 34/30-35...........yk 13..............1. toiveissa
Hissu.................. kp45/28-29.......... y 9kk(?)........... ?. toiveissa
Nasu86...............kp 59/33-??..........yk 13..............1. toiveissa
rina82.................kp 72/??..............yk 29...............1. toiveissa
Anna333.............kp 125/45-80.........yk 14...............1. toiveissa

Plussanneet

Pinkviini yk 7
äippä 84 yk7
liinu83 yk 5
Nemotin yk ?
corelia yk 9
Wiivi84 yk 10
Anniel yk 7
Gataa yk 7
 
Bayan Fare: Jep, kiitos. :)

Dreamer: Wau!! Todella hienoa, että siellä on niin monta hyvän kokoista follia ollut. Jospa ne kaksoset teille nyt tulis! ;) Pidetään erittäin kovasti peukkuja teille. Ois varmasti maailman paras joululahja, jos nyt onnistais. :heart: Mäkin täällä jännitän teidän puolesta!

Mulla on soittoaika gynelle tiistaina. Kysyn niistä clomeista. Pitääkää peukkuja, että gyne ne vihdoin myöntäis!
 
Tinttu :) Juu, olin kyllä tyytyväinen.. Jospa onnistuisi :) On sinänsä ihan hyvä fiilis, eikä oikeastaan jännitä.. Eilen oli ovis, koska tänään ei ole enää koskenut munasarjoihin :) Eilen tosiaan oli inssi ja tänä aamuna vielä heilautettiin peittoja ;) Ei ole enää mitään tehtävissä.. joten nyt odotellaan.. Menkat pitäisi viim. 16.12 alkaa.. :-/ Ja saa tulla yksi, kaksi tai vaikka ne kolme :D Mutta kunhan se yksi elovauveliini :)

*peukut pystyssä* Toiv. saat clomit :)
 
Sunnuntai 2.12.2007

Tinttu..................kp 4/26...............yk 9................1. toiveissa
Haltia..................kp 4/31-33............yk13...............1 toiveissa
Khaos..................kp 6/25-30.........yk 13..............1.toiveissa
Sarah85..............kp 6/28-36...........yk 17..............1. toiveissa

Sirpula................kp 21/34-71.........yk 7..................1. toiveissa
Äityli -84.............kp 22/34...............yk 15...............2. toiveissa
Dreamer-88....... kp 27/39..............y 12kk.............1. toiveissa

Bayan Fare..........kp 29/30-32...........yk 11..............1. toiveissa
Hempukka87.......kp 36/30-35...........yk 13..............1. toiveissa
Hissu.................. kp47/28-29.......... y 9kk(?)........... ?. toiveissa
Nasu86...............kp 61/33-??..........yk 13..............1. toiveissa
rina82.................kp 74/??..............yk 29...............1. toiveissa
Anna333.............kp 127/45-80.........yk 14...............1. toiveissa

Plussanneet

Pinkviini yk 7
äippä 84 yk7
liinu83 yk 5
Nemotin yk ?
corelia yk 9
Wiivi84 yk 10
Anniel yk 7
Gataa yk 7
 

Yhteistyössä