N.20-25vuotiaat heinäkuiset

Heipsis!

Tervetuloa uudet!! :wave:

Ruoka ei tahdo millään maistua.. Hedelmät kyllä! Rinnat edelleen kipeät ja tullut varmaan kuppikoko lisää.. Katottiin tossa miehen kanssa joku discovery dokkari missä näytettiin synnytys lopussa ja pisti kyllä pahasti pelottamaa!!! :/ Miten ihmeessä musta voi mahtua mikään vauva ulos kun olen niin super pieni ja ahdas ettei usein seksikään onnistu puhumattakaan gynegologisista toimenpiteistä. Munatorvien aukiolotutkimuksessa oli paljon vaikeuksia kun ei meinannu millään saada ees sitä pientä katetria mun kohtuun! Apua! :eek: :'(

paniikissa Ines 7+2
 
Bee
Huomenta!

Täällä kanssa rinnat paisuneet yhtä kokoa isommiksi. Täytyi jo tilata uudet liivit kun vanhat alkoi puristaa. Toivottavasti ei enää kovin älyttömästi turpoa, 70F on jo ihan tarpeeksi iso mulle!

Ruoka maistuu vielä toistaiseksi, muutaman kerran olen oksentanut. Yövuoro varsinkin meinasi tuottaa tuskaa, aamuyön ravasin oksulla ja jatkuvasti särki päätä. Omituista mulle.

Ines: Älä suotta synnytystä murehdi, kyllähän paikat sitten mukavasti REPEÄÄ ja RATKEAA että pikkuinen mahtuu ulos. :whistle: :LOL:
Ei vaan, älä nyt vielä sitä murehdi!! :hug: Jos sulla vaikka on tavallista kapeampi lantionseutu niin kyllähän ne helposti sitten päätyy keisarinleikkaukseen. (muutamalle kaverille on ainakin näin käynyt)

Bee ja Elviira (mies kutsuu pikkuista Elviiraksi...) 7+3
 
Iltaa täällä ollaan 25v. toisen odottaja.. ensimmäinen on jo 3.5v. täytän kyllä 26v. toukokuussa ja laskettu olis 30.7.08 ja EKKS. kovasti odotan ekaa neuvolaa ja ultraa, ovat vasta tammikuun alussa.. haluisin jo tietää onko masussa kaikki hyvin!!
 
Bee
HEINÄKUISET


Ines.................22v..........esikoinen........LA
Anzzu1984.......23v..........esikoinen........LA 08.07.08
Bee.................23v...........esikoinen........LA 26.07.08....PHKS
minskuli...........24v...........esikoinen.......LA 02.07.08
Gatsu..............25v...........esikoinen.......LA 24.07.08.....TAYS
Anniel..............24v...........toinen............LA 15.07.08.....EKKS
Nikol................24v...........toinen............LA 20.07.08
Huppa.............25v...........toinen............LA 16.07.08......SEKS
äiti lpr..............25v..........toinen.............LA 30.07.08......EKKS
MargeSimpson..25v.........kolmas...........LA
Wilma08..........25v..........kolmas............LA 12.07.08.....KOP
anskuliini83.....24v..........neljäs..............LA 03.07.08.....TAYS


Huomenta ihanaiset!

Ultra laps.polilla takana ja kaikki pikkuisella hyvin. Pituutta oli hurjat 10.7mm ja :heart: siellä edelleen kovasti jumpsutti! Viikkoja oli ultran mukaan 7+1 eli vähemmän mitä oviksesta laskettuna, mutta sanoi että se on näin alussa milleistä kiinni ja voi vielä muuttua. Äitiyskorttiin merkkasi kuitenkin LA 30.07.. Kaikki siis tosi hyvin ja sanoi että km:n riski on enää minimaalinen kun sydän niin selvästi näkyi, hope so.. =)
Ens tiistaina sitten eka neuvola..

Mitäs muille kuuluu, on ollut kovin hiljainen ketju?! :eek:

Bee 7+5 (7+1)
 
Äiti lpr: :LOL: Mie rupesin miettimään ihan samaa, ku huomasin siun kirjoittaneen tonne Heinämasuihin.
Me ei olla vielä kerrottu pikku-kakkosesta kun ihan muutamalle hyvälle ystävälle, joten *hyss* jos arvaat kuka oon =) !
Meidän esikoisneiti täyttää alkuvuodesta 3 v. Miula on ensi viikolla eka neuvola, vihdoin!
Joka tapauksessa onnittelut sinulle plussaamisesta! :flower:

-Anniel ja vekkuli 9+2
 
Torstaita! =)
Nukuin sitte viime yönä n13 tuntia :whistle:
Eilen aamulla kun piti kiireesti herätä, nousta jne. melkeen tuli ylös, piti jo vessaan juosta, mut sain sitte nieleskeltyä. :x
Bee: Vai REPEÄÄ ja RATKEAA, :x Hyi! Ei saa kiusata!!!! :ashamed:

En mä tiiä olenko luistani ahdas, mut sen melkeen tietää et tosiaan repeää ja ratkeaa erittäin suuresti jo alakautta synnyttää?!? Tuskinpa ne semmosesta syystä sektioon määrää. :(

Viikon päästä on neuvola, mitä siellä tehdään??

Niin ja synnäri on TYKS. Ja LA 24.7 viime ultrassa sanoi ja ettei sitä muutaman päivän takia muuteta, mut eiköhän se tässä myöhäsemmäksi muutu.

:hug: kaikille!

Ines 7+5
 
Ines: Minä voin kokemuksesta sanoa, että itekkään en ole mikään leveä lanteinen ja yhden "pullan" olen jo uunista ulos saanut, ilman puudutteita tai mitään apuja ja kolme tikkiä taisi tulla.
Jos olet pienikokoinen, niin todennäköisesti myös lapsi on pienikokoinen syntyessään eikä tee tiukkaa sinun kropallesi. Älä syö paljon sokeria raskauden aikana! Kannattaa keskustella neuvolassa, että sinua asia pelottaa, niin pääset sitten varmemmin loppuraskaudesta synnytysarvio-ultraan (siellä katsotaan lonkat ja lapsen koko) .
 
:x :x :x Ei ole kyllä kivaa kun on tämä pahoinvointi alkanut! Hyi hitsi. Aamut ja päivät tosi vaikeita. Töissä siis ihan hirveetä. Kotona hyvä kun pääsee tarvittaessa istumaan/maate.. Huh!
Jokos ootte käyny kurkkaamassa kumpi tulee tuon kiinalaisen kalenterin mukaan? ;) :whistle: Meille tyttö! Saas nähdä sitten..

Ompas täällä hiljasta! Mitä kuuluu??? :)

Anniel: En mä niinkään lantion puolesta pelkää vaan itse ton alapään.. :ashamed: Se kun välillä on erittän haastavaa saada yhteistyöhön ja mietin vaan et jos miehen vehje ei mahdu miten ikinä vauva.. :ashamed:

Ines 8+0
 
täällä ollaan!! Mikä kiinalainen kalenteri?? Oletteko muut mettiny, haluatteko saada sukupuolen tietää ennen syntymää? Meillä on poika ja kovasti toivon tyttöä, mutta asennoidun siihen että poika tulee.. sillonkun ootettiin poikaa, niin meillä oli vaan pojan nimi valmiina, ja se vaan oli niin selvää että poika tulee, ja niin sitten tuli, ja nyt taas on tyttö olo.. mutta eihän se vissiin siinä rakenne ultrassa mielellään kerro kumpi on, vai ??

Minulla ei ole pahaa oloa juuri ollenkaan, sen takia on välillä epätodellinen olo, että jos olen vaan kuvitellut että testi oli positiivinen.. mutta kyllä muitsa jutuista huomaa, esim kahvia ei tee mieli, SUKLAATA ei tee mieli, vaikka olen ollut koko syksyn suklaan suurkuluttaja. Mutta ihan kiva että ei ole oksettava olo, mutta ei ollut kyllä ekallakaan!!

T. Äiti lpr 7+5(?)
 
Ultrassa kävin :) elävä sikiö löyty, joka vastas viikkoja 10+1.. :) niskaturvotusta eivät saaneet mitattua, joten siihen sain uuden ajan 3.1...

Mullakin on ihan oireeton raskaus,, mutta niin vain siellä oli elävä sikiö :D
LA:ta ne ei muuttanu, ku heittää niin vähän vaan..

-Anzzu rv 10+1
 
äiti lpr: Tällä hetkellä kolmannella sivulla sellanen alotus kun kiinalainen raskauskalenteri, onko tulossa tyttö vai poika? Käy kattomassa! Siel oli 2 eri kalenteria. Ihan hauska. Mä haluan ehdottomasti tietää sukupuolen etukäteen! =)

Anzzu1984: Onnittelut hyvistä uutisista! =)
 
Miule näytti tuo Kiinalainen kalenteri, että poika ois pitäny tulla viimeeksi ja nyt myös. Koska esikko on tyttö niin olen hieman skeptinen...

Tänään kävin neuvolassa ekaa kertaa ja kohta pääsen soittamaan itselleni np-ultraan ajan. Sydänääniä ei saatu vielä kuulumaan, mutta en ole yhtään huolissani, ei ne kuuluneet näillä viikoilla vielä esikollakaan. Toivottavasti vaan pääsisin nyt mahd. nopeasti sinne ultraan, ei jaksais odottaa enää yhtään....

-Anniel ja vekkuli 10+0

Muoks. Ultraan pääsenkin heti ensi viikon perjantaina, jippii!
 
Bee
Moikka!

Tänään oli ensimmäinen neuvola.. Kovasti sain papereita kotiin luettavaksi, tsekattiin pissa ja mitattiin RR & hemoglobiini. Verenpaine matala kuten aina ja Hb 141. Pissa oli puhdas ja verikokeita th yritti ottaa, huonolla menestyksellä.. :kieh: Kokeet siirtyi siis seuraavaan kertaan, joka onkin sitten eka neuvolalääkäri 14.1.08.
Ihan kiva käynti kaikenkaikkiaan. :) Aikaa mulla meni reilu tunti.

Kiinalaisen kalenterin mukaan meille tulisi poika.. Mies ainakin kovasti haluaisi sukupuolen selvittää, mulle se ei ole niinkään tärkeää. Toisaalta voisi kyllä varautua vauvan tuloon "oikean" värisillä vaatteilla ym.

Eipä tänne muuta ihmeempää.. Kovasti väsyttää!!

 
Bee
HEINÄKUISET


Ines.................22v..........esikoinen........LA
Anzzu1984.......23v..........esikoinen........LA 08.07.08
Bee.................23v...........esikoinen........LA 30.07.08....PHKS
minskuli...........24v...........esikoinen.......LA 02.07.08
Gatsu..............25v...........esikoinen.......LA 24.07.08.....TAYS
Tytti-................20v................................LA 21.07.08
Nelle................24v..........esikoinen.......LA 14.07.08
Anniel..............24v...........toinen............LA 15.07.08.....EKKS
Nikol................24v...........toinen............LA 20.07.08
Huppa.............25v...........toinen............LA 16.07.08......SEKS
äiti lpr..............25v..........toinen.............LA 30.07.08......EKKS
MargeSimpson..25v.........kolmas...........LA
Wilma08..........25v..........kolmas............LA 12.07.08.....KOP
anskuliini83.....24v..........neljäs..............LA 03.07.08.....TAYS

Tervetuloa uudet!! :wave:
 
Mulla on LA 21.7. Ja 20 v olen. Nyt siis 9+2. 7+0 käytiin ultrassa, sillon kaikki hyvin. Pelottaa hirveesti, että miten käy. Huomenna neuvolaan, toivottavasti suostuu kuuntelee sydänääniä. Onko teillä suostunu th kuuntelee sydänäänii ennen 10:ttä viikkoo? Rauhottais mieltä kovasti jos kuuluis.
 
Heips kaikille kanssa odottaville.Eksyin tänne sivuille ja ajattelin josko vielä mahtuisi joukkoon. Itse 24-wee ja laskettu aika on 14.7. eli vkoja takana 10+2 ..esikoista odotellaan..kaikki niin uutta ja ihmeellistä.Eilen oli eka neuvola ja mulla vasta eka ultra on, kun viikkoja täynnä 12.Teillä muilla tuntu olevan aikasemmin, jos en lukassu väärin. Itsellä alkuraskaus sujunut melko hyvin, lukuunottamatta ajoittain ilmaantuvaa kuvotusta ja pahoinvointia..tosin miehen mielestä olen aikaisempaa väsyneempi.
Hope saan jatkossa jakaa ajatuksia uusien tulevien äitien ja jo kokeneempien äitien kanssa. :)
 

Yhteistyössä