myönnätkö käyttäneesi kerran jos toisen lapsilisän johonkin muuhun kuin lapselle tarkoitettuun asiaan?

  • Viestiketjun aloittaja lolita
  • Ensimmäinen viesti
Meillä ostellaan lapsilisillä ihan sitä mitä sillä hetkellä tarvitaan. Tän kuun lisistä on jo tankattu auto kerran, käyty kerran ruokakaupassa ja ostettu nuorimmaiselle pyöräilykypärä. Maksettu kaksi huuto.net ostosta, toinen oli pienet uusretrot potkuhousut, joille ei luultavasti koskaan tule käyttäjää, mutta kun ÄITI NIIN TYKKÄÄ RETROISTA ja toinen ostos oli housut vanhemmalle tytölle. Tänään taas mennään ruokakauppaan ja ehkä tankataan taas autoa. Muutamaa kohdetta meinaan huutaa huutiksessa. Että tällailla meillä lapsilisät tässä kuussa. Jokainen kuukaisi on omansa, se yhdistävä tekijä vain että koskaan ei mietitä että TÄMÄ RAHA ON LAPSILISÄÄ, vaan käytetään se niin miten sen JOUDUMME käyttämään. Emme ui rahassa.
 
Herranisä, en tietenkään käytä. Meillä lapset saa joka kuussa lapsilisän omaan lompakkoon, shoppailevat, käyvät syömässä, lintsillä ym ym ym. En kai mä nyt lapsen rahoihin koske. Silloin vaan saan osan siitä itselleni, jos lapset maksavat velkansa minulle. Usein ne pirut syö mun omalla tililläni ostamia ruokia ja maksavat sitten takaisin.
 
vieras
En myönnä. Lapsilisä menee yhteiselle tilille ja yhteiseltä tililtä maksetaan kaikki.

Vuokrasta osa on lasten takia. Jos kaksistaan asuisimme, meille riittäisi kaksio ongelmitta ja vuokra olisi halvempi. Ruokalaskusta osa on lasten ansiota, samoin vesi- ja sähkölaskuista.. lisäksi vaipat, vaatteet, lastentarvikkeet, ..eihän lapsilisällä mitenkään kustanneta kaikkea mihin lapsesta tulee kuluja.

Kelan sivuilla muuten on sanatarkasti mihin lapsilisä on tarkoitettu, eikä se suinkaan ole LAPSELLE.
 
Keittiönoita
Myönnän. Kela ei ole koskaan laittanut mitään korvamerkkiä mun lapsilisäseteleihini eli en tiedä, onko käyttämäni seteli ollut Kelalta tullut vai työnantajalta tullut.
 
se
se nyt on aivan sama mistä se raha tulee, kun sitä käytetään meihin kaikkiin. Eli kyllä välillä lapsilisät menee esim autonrenkaisiin ja mun tili vastaavasti lastenvaatteisiin ym. Eihän se lapsilisä edes riitä lapsiin! Joten kyllä he saavat ihan moninkertaisesti nauttia mieheni ja minun tuloista!!
 

Yhteistyössä