myöhäinen plussa

kääkkis ihan nyt vain heittona, mutta olisiko mahdotron ajatus, jos ovuloisit tällähetkellä? ja kipu johtuis siitä? Noi kierrot voi heitellä kovasti kun lopettaa hormonaalisen ehkäsyn. Voi kuulemma mennä vuoden verrankin ennen kuin kieto tasaantuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kääkkis:
Täällä myös toivotaan myöhäistä plussaa. Mulla menossa kp 58 :ashamed:

Lopetin Yasmin-pillerit marraskuun lopulla -09 ja nyt ei ole tullut mitään menkkoja eikä plussaa. Nyt on kyllä ollut pari päivää vihlontaa vasemmalla puolella alavatsassa, joten todella toivon, että alkaisi edes se vuoto :/
Kaksi tyttöä on ennestään -06 ja -08 syntyneet ja ensimmäinen sai alkunsa heti kun lopetin pillerit. On tosi rasittavaa oikeasti vähän väliä testailla, viimeksi olin jo niin tuskastunut, että heitin testin melkein samantien roskiin |O
Kyselin neuvolasta mitä mieltä siellä ollaan ja neuvoivat odottelemaan vielä. Sanottiin, että pari kuukautta voi vielä mennä hyvinkin ennenkuin kuukautiset alkavat. En kyllä niin kauaa ala odottelemaan.

Mulla meni 6 viikkoa ekaan vuotoon, kun lopetin minipillerit.
Menkkakipuja sen sijaa oli jo pari viikkoa jatkuvasti ennen vuotoa.
Jaksuja!
 
kääkkis
Piupula: Hyvinkin mahdollista, että mulla oli ovulaatio. Oli aika paljon sen viikon ajan oireilua( tammikuun viimeinen viikko) ja nyt ei ole ollut enää mitään. Ikinä ei ole rinnat olleet kipeinä, nyt oli selvästi ja samoin vuodot yms. mätsäisi tuohon ovikseen.
Nyt tässä sitten taas odottelen ( tänään kp 79) jos jotain tapahtuisi. Ihan hirveän ärsyyntynyt olen ja kaikki asiat ottavat päähän, saatan hiiltyä ihan ihme asiasta todella nopeasti. Viittaisi vähän tuohon pms:ään, jospa olisi sitä. Mietin, koska uskallan taas testata, koska varmasti saan siitäkin raivarit jos on taas nega :LOL:
 
Hei kaikille,
Lueskelin teidän kirjoituksia ja päädyin myös kirjoittamaan tällekin palstalle, sillä samat asiat pyörivät mielessä. Kp 41 menossa. Pillerit lopetettu aivan joulukuun lopussa, jonka jälkeen tyhjennyvuoto tullut. Oviksen olin aistivinani vihlauksista ja limoista. Nyt siis ihmetellään ja odotellaan, että mitä tuleman pitää. Viimeksi testasin negan kp 36. Pms-oireista ei ole tietoa. Vähän jälkeen oviksen vatsa turposi ja oli kaikenlaisia ns. raskausoireita. Hieman ennen oletetun tädin tulemista tuntemukset jotka viittasivat hänen saapumiseen kuitenkin hävisivät.. Niin turhauttavaa tämä odottelu ja mietiskely mitä kropassa tapahtuu! Jonkinlaisia oireita on edelleen mutta luulenpa, että elimistö on vain sekaisin pillerien lopettamisesta. :ashamed:

Anteeksi oma napaisuus - toivottavasti saadaan paljon myöhäisiä plussia! :saint:
 
kääkkis
Ja tää jatkuu vaan....Nyt kp 84 ja ajoittain pahoja alavatsan jomotuksia. Välillä tuntuvat jo ihan supistuksilta. Selkeää turvotusta myös havaittavissa ja ihan kuin rinnoissa olisi myös herkkyyttä. En ole varannut vielä lääkäriä, kun vaikuttaisi siltä että jotain on tapahtumassa. Mä en vaan jaksaisi enää yhtään negatiivista testiä ( tein sunnuntaina viimeksi), mutta toisaalta ei kyllä havaintoakaan missäpäin kiertoa mennään. Tuosta oletetusta oviksesta on n.2 viikkoa nyt.
 
Täällä tänään kp 33/29, mutta dpo kaiketi vasta 9. Menkat on siis jo 4 päivää myöhässä mitä ne ei oo koskaan ollu. Tosin jokainen kierto ihan varmasti jossain elämänvaiheessa on myöhässä ilman että ois raskaana. Mutta silti toiveet on korkealla :D Olen testannu yhen negan kun en malttanut odottaa |O Ja oireita piisaa: elohiiri silmäkulmassa, järkyttävä päänsärkykohtaus (mulla ei ole migreeniä tms.), sunnuntaista asti ollut flunssainen olo, lämmöt koko ajan 37.0 ja nenä tukossa ja tänään eka kerran ollu etova olo. Liäsksi alamaha on kipeämpi kuin yleensä.

Hohhoijaa, joko mulla on hyvä mielikuvitus tai sitten olen raskaana,toivottavasti =) en vain oikein tiedä koska olisi realistista odottaa plussaa jos se ois tullakseen..

Plussaonnea kaikille!! :heart: :heart:
 
kääkkis
Tsemppiä Rimpsulle :flower:

En jaksa itse enää uskoa raskautuvani tästä miljoonakierrosta ( nyt kp 87). Negaa vaan näyttää ja alavatsakipu on loppunut. Rinnoissa on yhä tuntemusta, mutta en usko sen merkitsevän mitään. Menen maanantaina luontaishoitajalle ja varailen lääkäriä, kunhan saan aikaiseksi. Kertakaikkiaan en tajua mikä tämä juttu on, ennen kaikki on sujunut tosi hyvin ja olen raskautunut nopeasti...Nyt ei tule edes menkkoja. " Kiitos" vaan Yasmin-pillerit, en syö kyllä enää ikinä yhtäkään e-pilleriä :kieh:

Toivon sydämestäni, että muilla sujuu paremmin ja tulee tulostakin :flower:
 
voi kääkkis :hug: ei täälläkään kovin hyvin mene. Nyt on menossa kp 36/29. Eilen oli veritesti nega. Ja illalla kuuden aikaan oli tullut vaaleanruskeaa valkkaria. Olin ihan varma että menkat alkaa viim. tänä aamuna. Noh, tällä hetkellä ainakaan ei ole alkanut, vessassa käydessä jää vähän vaalean ruskeaa pyyhkiessä,siinä kaikki :eek: Mä en enää tiedä mitä pitäis ajatella, alkaako mulla menkat vai onko tää jotain alkuraskauden tuhrua :kieh: esikoisesta ei ollut mitään tämmösiä ongelmia, testi tais näyttää plussaa jo pari päivää ennen menkkoja..
 
Hiiop ja nostoa :heart: Vaikkei täällä ole vielä kunnolla menkat myöhässä niin jostain sitä toivoa yrittää vielä haalia...

Kahlasin tämän pinon läpi ja tuli sellanen mieleen, että ootteko testanneet oviksen testillä? Mä sain ovisplussan kp13 ja nyt dpo joko 13 tai 14 (kp28 menossa) ja herkällä testillä selkeät negat (luulin saaneeni haamun, mutta ei siinä olllutkaan mitään). Toista lasta kuumeillaan ja nyt menossa toinen clomikuuri ja yk 6. Mulla synnytyksen jälkeen menkat alkaneet aina viimeistään dpo13 ja kierrot olleet max 30 päivää. Eilen illalla ja tänä aamuna tuli hiukan tuhrua (jota ei ole tullut ikinä ennen, aina alkanut menkat kunnon vuodolla), mutta nyt ei mitään. Esikoisesta testasin haalean haamun jo dpo12 herkällä testillä.
Menkkajomotuksia on, mutta ei muuta. Lämmötkin aika lähellä normaalia. Kuinka varmaa se on, että munis irtoaa jos ovistesti kunnon+ ja oireet tukevat? Eniten toivoisin pientä kyytiläistä, mutta en usko :ashamed: Tahtois vaan menkat nyt heti, että pääsis uuteen kiertoon ja yritykseen :)

Niin ja sellanen vielä, että tässä kierrossa en ollut folliultrassa (ekassa ultrassa vain yksi johofolli) joten kohdun limakalvon paksuudestakaan ei mitään tietoa. Senkin luin, että joskus clomit voi jopa ohentaa sitä ja siksi menkkoja ei näy. Tosin näin ei käynyt ekassa clomikierrossa, voikohan se vaikuttaa joihinkin kiertoihin niin? |O
 
kääkkis
toive81: En ole käyttänyt ovistestejä, enkä tiedä onko tällä hetkellä järkeäkään, kun ei ole tullut sitä ensimmäistä vuotoakaan :ashamed: Ajattelin kyllä, et jos jossain vaiheessa niitä hankkis ja testailis aina kun tulee vähäisiäkään oireita. Tällä hetkellä on kyllä jatkuva rintojen arkuus, eikä paljon muuta.

Mulla huitelee kierto tällä hetkellä jossain yli 100, en ole jaksanut enää miettiä. Kävin vyöhyketerapiassa ja kilpirauhasen vyöhyke oli todella kipeä. Vyöhykkeet kuitenkin vastasivat hoitoon kuulemma hyvin. Sain homeopaatteja ja lisäksi neuvoja ruokavalioon =)

Huomenna on labrakokeet: ottavat verikokeita, papan ja raskaustestin. Mulla on kolesterolit olleet tosi korkeina ja sen takia syynäävät nyt kaiken mahdollisen. Tästä tulikin pitkä projekti ja välillä sitä ajattelee, että pitäisi varmaan luopua koko ajatuksesta :( Pitää yrittää olla miettimättä liikaa.
 
kääkkis
Täällä alkoi menkat =) En tiedä mitkä kiertopäivät olivat, varmaan 110 tai ylikin, mutta myöhäistä plussaa ei siis tullut. Olen tosi onnellinen, että hormonitoiminta käynnistyi itsestään ja tästä kierrosta tikuttelen kyllä ovista.
Lääkäri soittelee maanantaina mulle koetuloksista, vähän jännittää mitä sieltä löytyy...
 
toive81 miulle kertoili Naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri sairaalassa näin, jotta kyllä siihen ovistestiin voi luottaa.

el-lei ole tutkitusti jotain ongelmaa esim. kierrossa, munasolun irtoamisessa/munarakkulan kasvussa jne..muutoin hän sanoi että voin luottaa siihen jos O-testissä testiviiva vahvenee, on LH huippu todettu ja munarakkula puhkiaa. =)

Ps. Noita anovulaarisia(ovuloimattomia) kiertoja on naisella valitettavasti vuoden aikana n. 1-3krt.. :/ ..harmillisesti O-testi taitaa reagoida LH :n noussuun noissakin kierroissa..eli..vähintään 9krt vuodessa testiin voisi kuitenkin luottaa:heart:
 
Tuli tuosta mur-mur tekstistä mieleen, että jos noita ovuloimattomia kuukausia on enemmän kuin tuo 1-3 vuodessa niin pitäisikös siihen jotain lääkitystä avuksi hankkia?..Toi kait on ihan normaali määrä mutta onko enempi enään normaali?...
 
Keffeli, en tiedä onko tuohon ovulointihommiin apua mutta ainakin käsittääkseni on lääkitystä munasolujen kypsyttämiseen jos ne ei oikeen loppuun asti kehity. Mutta oisko vähän iästäki kii, koska mitä vanhempi sitä normaalimpaa tavallaan on ovuloimattomat kierrotkin.
 
millama
Heippa kaikille! Ajattelin nyt osallistua keskusteluun täysin uutena käyttäjänä ja tämän aiheen vuoksi rekkasinkin itseni. Kierto ei nyt vielä ole kauhean pitkällä tai siis menkat myöhässä, mutta outoa on, kun ne ei koskaan ole myöhässä. Minulla on aina ollut säännöllinen kierto ja ikinä niitä kiertopäiviä en ole merkkaillut mihinkään, kun kuukautiset ovat ajallaan tulleet, paitsi nyt. Odottelin menkkoja alkaviksi jo n. 5 pv sitten, koska kohtua nipisteli, tuli valkovuotoa ja rinnat kipeytyivät ja turposivat. Ja ovat nyt olleet niin erittäin kipeät, että ei koskaan. Koko rinta ja nänni ovat erittäin kosketus kipeät, ei arat, ja välillä tulee viiltäviä kipuja läpi rinnan. Jouduin hakemaan jo uudet rintsikat liikkeestä, kun ovat niin turvoksissa.

Kohtu välillä nipistelee ja välillä viiltää, niin kuin juuri ennen menkkoja ja painellessa aristaa, valkovuotoakin tulee. Mieli heittelee miten sattuu, ajattelin vaan, että menkkahulluus iski jälleen, nyt vaan ilman menkkoja. Etova olo on vaivannut jo useamman päiväm ja tänään olen pitkin päivää kyökkinyt ja närästellytkin on. Mitähän muuta.. niin ennen menkkoja tuleva yksi finni on muuttunut parveksi finnejä kasvoillani.

No 2pv sitten tein clear blue testin illalla ja seuraavana aamuna toisen ja negoja olivat. Okei voisin uskoa kuvittelevani oireet, ellei raskaus olisi tullut mieleen vasta menkkojen ollessa hiukan myöhässä, ennen tätä vaan ajattelin, että on rajut menkkaoireet ja muuta vaivaa päänsärkyjen säestämänä. Tuntuu niin oudolta, olisi ihana olla raskaana, mutta testit ovat negaa kuitenkin.. No odotellaan, mutta kun haluaisin tietää!! HUOH.. niin ja anteeksi sekasvasta tekstistä, ajatukset vain pulpahtivat ulos. :)
 
ja täällä samaa rataa, kp31/28 eilen testi puhdas nega. Mullakaan ei menkat ole KOSKAAN myöhässä, tulee melkein kellon tarkkuudella, paitsi nyt.. Kipuja ollut jo kolme päivää, mutta vuodot ja tuhrut pysyy poissa.. Huoh, saisivat jo alkaa, ni pääsis piinasta :ashamed:
 
millama
On tää niin erikoista, mulla ei kans tietoakaan tuhruista tai vuodoista vieläkään! Testi taas tänään ei näyttänyt kuin kontrolliviivaa. Jotenkin sellainen vahva tunne, että asukki olisi, mutta kai se on vaan se toive..
 
millama
windy mites sulla nyt on edennyt onko näkynyt plussaa tai menkkoja? Mulla on nyt myöhässä about 11-9 pv ja kumpaakaan ei näy.. Oireet on laantuneet, joskus välillä tiedostaa kohtunsa olemassa olon, mutta ei enää koko ajan. Tein äskön taas testin, aika musertavaa se oli kyllä lukea se vastaus.. No ensi viikkolla täytyy soittaa tk:hon, jos mitään ei tapahdu..
 
ilmoittaudun tähän jännittäjien joukkoon... omien laskujeni mukaan olis tädin pitänyt tulla jo sunnuntaina, mut eilen aamulla testasin negan.. Muutenkin epäilyttää, etten olisi..

Taustoina sen verran, että mulla kolme lasta -02, -03 ja 04 syntyneet, ja nyt ei mitään yritystä, tosin nyt lakkasin syömästä pillereitä kun tuntui ettei ne sovi. Mitään ei sinänsä olisi uutta tulokasta vastaan, ja jo sitä ehdin toivoakin, kunnes tuo nega eilen pamahti... Nyt määräaikaisena työntekijänä yritän järkeillä, ettei ihan juuri nyt olis sopiva aika, mutta jotenkin sitä on alkanut toivomaan, et olis kuitenkin.. kaikista raskauksista on aina kyllä tullut heti plussa, ku oon testannu, vaik muistaakseni ihan samana päivänäkin oon testannu ku olis pitäny alkaa... Lueskelin tätä pinoa, ja pikku toivo heräsi, josko sittenkin olisin...

Oireita tällä hetkellä:

- samantyyliset vatsakivut kuin menkkojen alla
- huono olo
- hiukan flunssainen olo
- kylmä koko ajan

Tuskinpa vaan olen raskaana, kunhan haaveilen... Koko ajan juoksen vessassa, ku on sellanen tunne et nyt se täti tulee.... *huoh*
 
Olin jo jonkin aikaa ajatellut, että en enää halua lisää lapsia, ja kuitenkin löydän itseni tästä tilanteesta, että haluan.. nytkin, kun alkaa tuntumaan, että voisin olla raskaana, niin ajattelen, että ei kai, ja jos tunne on enemmän siitä että menkat alkaa, niin on tosi pettynyt olo... ristiriitaista... nytkin taas olo tosi etova, mut jotenkin muistelisin et jos hormonia on sen verran et se aiheuttaa oireita, niin sen pitäs jo näkyä testissäkin, vai olenko ihan väärässä? eilen se tosi herkkä (halvin ja herkkä, olisko ollu first line tms) testi tosiaan aamulla näytti negaa, joten sen puoleen luulen, et ehkä kuvittelen vaan.... kääks.
 
joo, mulla siis kaikki oli kuvitelmaa ainakin, tai jotain pientä flunssaa kait sitten mihin liitty etovaa oloa.. eilen tuli täti kylään.. sovittiin, et tarvii nyt jutella, et annetaanko tulla jos on tullakseen, vai siirretäänkö asiaa (pillereillä taas) vähän tuonnemmaksi.. toisaalta, koskaan ei varmaan ole juuri oikeaa hetkeä... noh, pitää katsoa..

Plussaonnea muille!!! :flower:
 

Yhteistyössä