Muuttuiko sikiön liikehdintä vähän ennen synnytystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
Niin, muuttuiko?
Tiedän kyllä, että vauva syntyy kun on syntyäkseen (tai sitten ei), mutta on nää mahdolliset enteet hauskoja. Mulla nyt rv 39 aluillaan ja vaavi on ruvennu liikkuun aivan mahottomasti!

Rauhottui edellisenä päivänä.. meinasin jo lähteä tarkistuttamaan onko kaikki hyvin. oon kuullu muiltakin, että vauvat on liikkunu laiskasti ennen synnytystä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rauhottui edellisenä päivänä.. meinasin jo lähteä tarkistuttamaan onko kaikki hyvin. oon kuullu muiltakin, että vauvat on liikkunu laiskasti ennen synnytystä.

Tän mukaan mun vauva ei sit ainakaan olis vielä tuloillaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mun nuorin lopetti liikkumisen kokonaan (viikot 42) , ja seurauksena hätäsektio... sekä äidin että lapsen kuolema lähellä....

:/

... mutta molemmat siis hengissä...

sorry, tiedän, et synnytys jännittää... itellä vaan tuli just 2 vuotta tästä tapahtumasta, ja siten pinnalla asia...

Sunnuntai-iltana kävin tarkistuttamassa, kun liikkeet väheni ihan olemattomiin. Seuraavana keskiviikkona alkoi supistukset ja myöhään torstai-illalla syntyi tyttö. (Ja tämä siis vappuna -08, ei suinkaan tällä viikolla ;) )

Mun nuorin lopetti liikkumisen kokonaan (viikot 42) , ja seurauksena hätäsektio... sekä äidin että lapsen kuolema lähellä....

sorry, tiedän, et synnytys jännittää... itellä vaan tuli just 2 vuotta tästä tapahtumasta, ja siten pinnalla asia...

:hug: Ittee vähä pelottaa just jos menee kovasti yliaikaiseks.

:hug: Ittee vähä pelottaa just jos menee kovasti yliaikaiseks.

mut ei häätä silti vaikka yliaikainen. Meillä oli syynä hätäsektioon napanuora, joka oli kolme kertaa vauvan kaulan ympärillä ja siten repi istukka irti. Mutta siis jos oireita on ni eiku sairaalaan... ja vaikka hankaavat vastaan ni eikun menoksi silti. Meillä nimittäin poli ei ois vastaanottanut, mut kun sanoin, et nyt oikeesti mul on tunne, ettei vauva liiku, ni ääni kellossa muutui. Tsemppiä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tämä on vaarallista. Siis rohkaista jotakuta ajattelemaan, että rauhallisuus johtunee lähestyvästä synnytyksestä.

Vauvan kuuluu liikkua ihan normaalisti synnytykseen asti. Jos ei liiku tms. pitää lähteä näytille eikä luottaa siihen, että muillakin on rauhottunut ennen syntymää...

Niin ja lisään, että oma vähensi liikkumista niin paljon, että lähdin näytille. Liikkui se, mutta en tuntenut niitä, syynä lapsiveden vähyys tuloksena käynnistyspäätös.

Eipä näistä voi mitään johtopäätöksiä vetää. :) Kiitos vastauksista kuitenkin, jännä lukee. :) Ja tietty ymmärrän, että jollei vauva liiku niin heti tarkistuttaan!
Kunhan mietin, että voisko synnytys lähestyä kun vaavi on alkanut muljuaan ihan urakalla masussa. Aiemmin ollu vähä vaisu.. Eli aika paljon muuttanu tapojaan yhtäkkiä.

Yhteistyössä