Mieliala ennen synnytystä..normaaliako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "itkupilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"itkupilli"

Vieras
Olen rv 39+4 ja raskauteni on sujunut loistavasti viime päiviin asti. Olen ollut tosi energinen ja hyväntuulinen - vauva on esikoinen ja kovasti odotettu.

Kuitenkin parina viime päivänä mieliala on romahtanut täysin. Itkeskelen jatkuvasti (vailla selkeää syytä) myös esim. kaupassa käydessä jne. ja mielessäni pyörii kaikenlaisia synkkiä ajatuksia ja haluaisin eristäytyä ihmisistä. Pelottaa, etten rakastakaan vauvaa kun se syntyy.

Onko teillä kokemusta vastaavasta mielialaromahduksesta ennen synnytystä vai enteileeköhän tämä synnytyksen jälkeistä masennusta..? Myös muunlaiset tarinat ja kokemukset mielialasta ennen synnytystä kiinnostavat kovasti.

Vaikkei näins aanut sanoa tai neuvoa - siltikin : koeta nyt nukkua ja levätä ja syö kaikki vitamiinit, mitä löydät.
Ja tankkaa meoglobiinit korkealle.

Että jakselet sitten vauvan kanssa.
Ei tuohon varmaan voi mitään ennustetta smasikselle tehdä - se voi tulla vaikka olisi ihan huipuissaan ennen synnytystä.

Ja jos epäilet moiseen olevan taipumusta - apras neuvo (jota kukaan ei usko) on s e, että laita asiat äärimmäiseen tärkeysjärjestykseen vauvan tultua - hoida vauva, nuku ja syö itse. Kaikki muu tulee sen jälkeen.
Jos vain voit , lepää kun vauva nukkuu ...

Älä murehdi etukäteen - valmistaudu toki sillätapaa, millä voit eloa pikkuisne kansa helpottaa ...

Yhteistyössä