Mäkin kuuluin heihin, jotka halusivat ehdottomasti vain ja ainoastaan tyttöjä, jos asiaan itse vaikuttaa voisi. Mutta kun ei voi. Sieltä tulee sitä, mitä tulee
Meillä oli 3 tyttöä ja 4. tyttö laitettiin tilaukseen. Vaan kuinkas sitten kävikään. Ultrassa paljastui, ettei meille ole tulossa tyttöä, vaan poika. Mies kysyi kätilöltä, että "vieläkö sen voisi vaihtaa", mutta ei kuulemma voinut. Päätettiin miehen kanssa silti sitten kuitenkin pitää se poika, kun vaihtaminen ei enää onnistunut
Meidän pikkumies on vasta 2-viikkoa vanha ja olen jo saanut muutaman utelun siitä, että miltä nyt tuntuu, kun teillä on se poika. Vastaukseni on ollut: ei miltään. En mä nimittäin huomaa mitään eroa siihen, että tuon pieni tuhiseva käärö olisikin tyttö. Mitä nyt pyllyä pestessä siellä onkin jotain "ylimääräistä" ja mies on saanut muutaman kerran pissat päälleen, mutta ei tässä vielä ole muita eroja näkynyt.
Kyllä mulle tuli jos raskausaikana vahvasti sellainen olo, etten tätä vauvaa tyttöön vaihtaisi, vaikka voisinkin, sillä kyllä hän on se juuri meille tarkoitettu vauva, oli siellä jalkojen välissä sitten pippeli tai ei. Syntymän hetkellä tunne vaan voimistui...vauvahan oli ihan meidän sisaruskatraan näköinenkin, eli niin joukkoon kuuluva, kun olla vaan voi.
Jotenkin sitä tyttöjen äitinä ajatteli asiaa niin, että olen enempi tyttöjen äiti. Ja ajattelen samoin kyllä vieläkin, mutta tietyllä tapaa sellainen ylimääräinen pelko siitä, että "miten osaan olla äiti pojalle" on hälvennyt pois. Ihan hyvinhän mä osaan. Johan mä olen pari viikkoa pärjännyt hienosti

Ei se sukupuoli sieltä heti esille nouse, vaan pikkuhiljaa, jolloin mullakin on mahdollisuus pikkuhiljaa tutustua siihen pikkupoikien maailmaan. Ei mun tarvitse olla täysin valmis sillä sekunnilla, kun vauva syntyy, vaan mulla on aikaa vaikka kuinka ja paljon
Pidän sitä aivan normaalina, jos haluaa vain toista sukupuolta. Ja sitäkin, jos haluaa ehdottomasti molempia. Pidän sitäkin normaalina, jos haluaisi lapselleen tummat, kiharat hiukset. Tai suorat ja vaaleat. Jotkut toiveista toteutuu, toiset ei. Mutta niin pitkään, kun siitä toteutumattomasta toiveesta ei nouse mikään elämää suurempi asia, se ei muodostu ongelmaksi...eikä ongelmaa siis ole