En halua imettää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eieieiei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Sanna";25496793]Jos olisit synnyttänyt muutama vuosikymmen sitten, niin lapsesi olisi kuollut, jos et olisi häntä imettänyt, koska muutakaan ei ollut tarjolla. Harmi, ettei luonnon valinta enää toimi. Maailmassa on nykyään niin paljon käsittämättömiä vääristymiä, eikä suuntaus ole hyvä.[/QUOTE]

Höpöhöpö! Olen yli kolmekymppinen ja äitini ei imettänyt minua päivääkään vaan korviketta sain. Enpä kuollut.

Edelleenkin maailmassa on lapsia jotka kasvavat ilman minkäänlaisia maitotuotteita. Satoja vuosia on tiedetty miten pitää vauva hengissä vaikka sitä ei imetetäkkään, esimerkiksi 1700-luvulla yläluokan keskuudessa oli todella epämuodikasta imettää mutta ei niitä imettäjikään kaikilla ollut. Suurempi ongelma kautta aikain on ollut hygienian puute. Nykyaikana kun korvikkeet on laadukkaita ja puhtaus itsestään selvyys, ei imetys ole mikään pakko. Vaikka se onkin lapselle parasta, ei korvikkeet ole huono kakkonen.

Mä aion palkata imettäjän ja ostaa pakastettua äidinmaitoa, jos vielä teen lapsen :) Itse en koe tarpeelliseksi imettää, kun siitä ei viimeksikään mitään tullut. Rinnat vaan venähti piloille. Rahalla saa ja hevosella pääsee, tässä maailmassa ei ole pakko mikään muu kuin kuolla....

Minulle tuli todella puskista koko juttu, että mun pitäisi vielä nykyiaikana ryhtyä moiseen hommaan, ei tuntunut ollenkaan mun jutulta. Yrittelin, mutta reilun kahden viikon kuluttua sitä maitoa ei LUOJAN KIITOS enää tullut. :)

Myös minä luovutin. Ahdistuin niin, etten vain kyennyt imettämään. Kokeilin sairaalassa muutamia kertoja hengitystä pidätellen, mutta ei. Vaikka jo silloin lapsi tuntui niin rakkaalta, omalta.

Rinnat yhdistän tahtomattani vain seksiin. Surullista, mutta asiaa en saa päähäni muutettua.

Terveisin, lapsuudessa seksuaalisesti hyväksikäytetty ja nuorena raiskattu

Äidit ovat nykyään aivan tajuttoman itsekkäitä. Ymmärrän kaikki hyvät syyt olla imettämättä (terveydelliset tai jos imetys käy fyysisesti liian raskaaksi). Mutta sitä en ymmärrä että äiti ei vaan halua imettää. Silloin on joku yhteys omaan vartaloon ja äitiyteen kadonnut. En tuomitse korvikkeen käyttöä, jos siihen on tarvetta, mutta jos äidillä on periaatteellisesti mahdollisuus imettää, en tajua miksi hän ei niin tekisi. Se on niin luonnollinen ja normaali tapa ruokkia lasta kuin voi vain olla. Imetys ei aina ole helppoa, mutta imetystukiryhmistä saa hirveästi neuvoja ja apua.

Nykyään naiset tuntuvat vihaavan tiettyä perinteistä äitiyttä aivan valtavasti. Elämän täytyy jatkua vapaana kuten ennenkin ja kroppa ei saisi muuttua raskauden jälkeen yhtään. Tämä osoittaa mielestäni sen, että nykyään naiset eivät arvosta tiettyä perusäitiyttä lainkaan. Imettäminenkin on vastenmielistä kun siihen pitäisi laittaa omaa vartaloaan ja äitiyttään peliin.

Miettikää tätä asiaa.

Mä aion yrittää imettämistä, vaikka mulla onkin ennakkoasenne, että se ei tule onnistumaan. Olen aina nimittäin vihannut sitä jos joku koskee mun nänneihin. Se tuntuu mun mielestä todella epämiellyttävälle. Joten en ole kauhean positiivisella asenteella imetyksen suhteen kun jo etukäteen yököttää. No, aion kuitenkin kokeilla miltä se tuntuu.

Mä en kanssa tykkää, että mies räplää nännejä tms. ja ne on tosi herkät ja pelkkä liiveittä oleminen ja paidan hankaus on inhottavaa ja tuota samaa mietin, että miten sitä sitten imettää, MUTTA imettäessä näin ei ollutkaan. Se ei oikeastaan tuntunut miltään sen kummemmin, eihän se vauva oikeastaan siinä nännissä kyllä roikukaan.

Minunkin mielestäni kaikki saisi tehdä tyylillään, itsellä oli aikanaan hieman ristiriitaiset tunteet imettämisestä, mutta kun se alkoi sujumaan niin se vain meni siinä vajaa vuoden verran kuin itsestään ja tavallaan tykkäsinkin siitä erityissuhteesta vauvaan jonka vain minä pystyin tarjoamaan. Olin myös iloinen imettämisen helppoudesta verrattuna korvikkeiden lämmittelemiseen ja pullojen jatkuvaan desinfiointiin, mutta kukin tyylillään. Kaikki eivät edes voi imettää ja minusta on typerä syyllistää toisia tuollaisesta asiasta. Paljon pahempiikin voit vanhempana sortua, joten älä välitä muista ja tyhmistä kommenteista, tee niin kuin itse koet parhaaksi! :)

Mun mielestä lasta pitää imettää, jos suinkin vain on fyysisesti kykenevä. Mua inhottaa tää länsimaalanen yltäkylläisyys, joka saa meijät kehittämään noin ääliömäisiä ongelmia. Naisella on tissit, jotta se voi ruokkia jälkikasvunsa.

Olin kirjoittamassa asiallista vastausta, mutta olen oikeastaan tasan samaa mieltä kuin edellä! Kyse ei nyt ole siitä onko imetys hyvän/huonon äidin mitta, vaan siitä että HALOO olet aikuinen ihminen ja pistä nyt herran tähden omat "en tykkää" tuntemukset muutamaksi viikoksi edes taka-alalle ja ajattele pienen uuden elämän tärkeyttä ja terveyttä.

Ylipäätään nykyisin on vallalla niin voimakas omiin nautintoihin keskittyminen, että kaiken tulisi aina olla hyvää ja kivaa. Mutta kun vähän venyy niin huomaa että tekee itsellekin hyvää ajatella välillä muiden parasta. Se on jopa mielenterveydellie tutkitusti hyödyllistä.

Alkuperäinen kirjoittaja miettikää tätä asiaa;30093187:
Nykyään naiset tuntuvat vihaavan tiettyä perinteistä äitiyttä aivan valtavasti. Elämän täytyy jatkua vapaana kuten ennenkin ja kroppa ei saisi muuttua raskauden jälkeen yhtään. Tämä osoittaa mielestäni sen, että nykyään naiset eivät arvosta tiettyä perusäitiyttä lainkaan. Imettäminenkin on vastenmielistä kun siihen pitäisi laittaa omaa vartaloaan ja äitiyttään peliin.

Miettikää tätä asiaa.

Mä en välittänyt kropan muutoksista, hyväksyin ne. Lapseni isä taas järkyttyi ja seksi loppui siihen. Oli muutoksia alapäässä ja etenkin rinnoissa. Vaihtoi minut yli 10 v. nuorempaan lopulta. No, otin uuden "hyvän" miehen, joka hyväksyisi minut sellaisena kuin olen. Lopulta tunnusti sängyssä miettivänsä rintojeni tilalle eksänsä rinnat, jotta häntä ei ällöttäisi. Siitä sitten rintaleikkaukseen ja parisuhdeterapiaan. Ne on MIEHET joiden vuoksi sitä kropan menetystä pelätään. Mitä mä itse tisseilläni tekisin??? Tv ja netti luovat naisista sellaista kuvaa, että pitää olla täydellinen ja täydellisen seksikäs. Jos et ole, miehesi ajattelee sängyssä muita. Jos ei näin mielestäsi tee, on 95% todennäköisyydellä valehdellut.

Lapsia en aio enää tehdä.

[QUOTE="satutettu";30093408]Mä en välittänyt kropan muutoksista, hyväksyin ne. Lapseni isä taas järkyttyi ja seksi loppui siihen. Oli muutoksia alapäässä ja etenkin rinnoissa. Vaihtoi minut yli 10 v. nuorempaan lopulta. No, otin uuden "hyvän" miehen, joka hyväksyisi minut sellaisena kuin olen. Lopulta tunnusti sängyssä miettivänsä rintojeni tilalle eksänsä rinnat, jotta häntä ei ällöttäisi. Siitä sitten rintaleikkaukseen ja parisuhdeterapiaan. Ne on MIEHET joiden vuoksi sitä kropan menetystä pelätään. Mitä mä itse tisseilläni tekisin??? Tv ja netti luovat naisista sellaista kuvaa, että pitää olla täydellinen ja täydellisen seksikäs. Jos et ole, miehesi ajattelee sängyssä muita. Jos ei näin mielestäsi tee, on 95% todennäköisyydellä valehdellut.

Lapsia en aio enää tehdä.[/QUOTE]

Mistä olet onnistunut löytämään tuollaiset miehet? Mitäs sitten kun vanhenet? Tai jos vaikka sairastut rintasyöpään?

Mistä olet onnistunut löytämään tuollaiset miehet? Mitäs sitten kun vanhenet? Tai jos vaikka sairastut rintasyöpään?
Olen kysellyt muilta naisilta asioista ja kyllä useimpien miehet haluavat rintojen olevan seksikkäät. Ja miehet katselevat kaupungilla helleaikaan tissit melkein paljaana kulkevia naisia.

Syövälle ei mitään voi jos sellainen tulee ja rintasyövänkin jälkeen voi tehdä korjausleikkauksen.

Enpä tiedä mistä toisenlaisia miehiä olisi löytänyt. Moni muukin ehdokas ollut aivan samanlainen.

Itselläni on hauska tilanne: anoppi haluaa, että ehdottomasti imetän ja mies haluaa, että ehdottomasti en imetä :) Tappelevat asiasta ja minultahan ei kysytä mielipidettä, haukutaan sitten sen mukaan mikä on päätös.

[QUOTE="satutettu";30093498]Olen kysellyt muilta naisilta asioista ja kyllä useimpien miehet haluavat rintojen olevan seksikkäät. Ja miehet katselevat kaupungilla helleaikaan tissit melkein paljaana kulkevia naisia.

Syövälle ei mitään voi jos sellainen tulee ja rintasyövänkin jälkeen voi tehdä korjausleikkauksen.

Enpä tiedä mistä toisenlaisia miehiä olisi löytänyt. Moni muukin ehdokas ollut aivan samanlainen.[/QUOTE]

Minulla on neljä lasta ja olen elämässäni yhteensä imettänyt yli 4 vuotta. Seksielämä on parempaa nyt, kuin ennen lapsia. Alapäässäni ei ole tapahtunut mitään muuta kuin että saan nykyään herkemmin orgasmin. Muutenkin nautin seksistä enemmän nykyään. Rinnat ei roiku eikä mielestäni ole mitenkään rumat. Toki rinnoissa ja vatsan ihossa näkyy merkkejä siitä, että olen ollut raskaana ja imettänyt. Olen edelleen hoikka ja tykkään pitää itseni hyvässä fyysisessä kunnossa. Katseita kerään samalla tavalla kuin ennen lapsia ;)

Mieheni ei ole kertaakaan huomautellut negatiivisesti mistään muutoksista kehossani. Ihan yhtä paljon hän haluaa minua edelleenkin. Ehkä olen vaan löytänyt itselleni todellisen kultakimpaleen mieheksi. Tai sitten me olemme vaan ihmisinä sellaisia, että haluamme suhtautua elämään positiivisesti ja nauttia siitä mitä meillä on. Vaikka rintani olisivat ihan kamalat, en mitenkään pysty uskomaan että mieheni haluaisi minun korjauttavan ne. Jos siis kaikki on muuten hyvin ja onnellista. En pysty uskomaan, että seksielämä hiipuisi vaan rintojen rupsahtamisen takia.

Itse en olisi lähtenyt korjauttamaan rintojani miehen takia, joka ikävöi eksänsä rintoja. Kauneus on katoavaista ja aina löytyy nuorempia ja nätimpiä naisia...

Mieheni kertoi ennen lapsia, miten hänelle ei rinnan koko ole tärkeää vaan se kiinteys ja muoto. Ettei mikään pussukka vatsaa vasten. Nyt raskauksien ja imetysten jälkeen minulla on juuri sellaiset pussukat vatsaa vasten. Arvatkaa, haluanko näyttää rintojani miehelle. :( :(

No voooi, metys on niiiin rankkaa, sattuu kipiää ja silikonit pilaantuu ja ällöttää, ja kasvaa sitä korvikkeellakin ja...

Voi tsiisus naiset, missä teidän taistelutahto on?

Kukaan ei pakota sinua imettämään. Toivoisin kuitenkin, että äidin hieman tarkemmin miettisivät ennen kuin aloittavat korvikkeen juottamisen vauvalle ja tietäisivät ne riskit, joita korvikkeen antaminen vauvalla kasvattaa (diabetes, oppimisvaikeudet, ylipaino).

sanonpa vaa että kyllä nuo diabetes ja muut voi tulla ihan siltiki vaekka oliski rinnalla ruokittu.

Yhteistyössä