Muslimityttö päiväkodissa (Mitä muut tekisitte?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miimiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sano tai kysy eka tarhan akoilta, et mikä juttu toi on ja sano vaikka päälle, et veikkaavasko ettei se tyttö kerro kotona!!! mä ainakin sanoisin sen tytön äiteelle myös, jos kert on sanottu selkeesti et sukkikset ja paita, ni kyl tyhmemmänkin pitäis tajuta!!!!!!!!!!

miksi muuten niitä lapsia aina nukutetaan pikkuhousuissa? Meidän lapset nukkuu kotona päiväunet aina hiukan paksummissa vaatteissa, joten miksi niiden täytyy päiväkodissa olla puoli alasti? Pitää varmaan kysyä seuraavaksi asiaa

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Tuo on tietenkin ikävää, ettei vanhempien mielipidettä tuossa ole kunnioitettu, mutta en siltikään tuohon menisi puuttumaan. Asia ei oikeastaan sinulle kuulu.

niin että maailmassahan tapahtuu kaikkea ikävää ja vääryyttä mutta turha sitä on mihinkään puuttua vaikka näkee selkeästi väärin tehtävän.
pidetään vaan huoli omista asioistamme, paskat muista?

Minusta on asioita ja asioita. Toisiin tulee puuttua ja toiset on vähäpätöisempiä. Sillä hyvä. Tokihan kaikkiin asioihin voi nokkansa työntää ulkopuolisetkin, mutta harkintaa on hyvä käyttää.

jos sun lapsellesi juotettaisiin maitoa vaikka ei sitä sietäisi, haluaisitko että kaikki vaan pitäisivät huolen omistaan?

Alkuperäinen kirjoittaja kitty:
mistä tiedätte että muslimius ja sukkahousut liittyy yhteen?
oliskohan vaan että äiti pelkää lapselle kylmä tulevan meidän ilmasto-olosuhteissa?

muslimius ja sukkahousut liittyvät sillä tavalla yhteen, että ko. uskonnossa ei ole tapana olla alasti/vähissä vaatteissa muiden kuin oman perheen jäsenten kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
miksi muuten niitä lapsia aina nukutetaan pikkuhousuissa? Meidän lapset nukkuu kotona päiväunet aina hiukan paksummissa vaatteissa, joten miksi niiden täytyy päiväkodissa olla puoli alasti? Pitää varmaan kysyä seuraavaksi asiaa

Ja kerrothan sitten meillekin?

Ei oo ihme et noi kihomadot ja täit sitte liikkuu päiväkodeissa. :headwall:

Minäkään en ole koskaan ymmärtänyt miksi päiväkodeissa nukutaan pelkissä pikkuhousuissa tai vaipassa. Meillä lapselle laitetaan vähintetään t-paita aina kotona nukkuessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:
Minä kysyin hoitajalta että eikö XX:n tarvitse enään nukkua sukkahousuissa ja paidassa...
Vastauksen perusteella miettisin jatkoa, minusta tuo on kuitenkin sellainen asia jossa vanhempien mielipidettä pitää kunnioittaa. Mitähän mahtavat tuolle tytölle syöttää jos tuossa asiassa "luistetaan"? Samaa possukastiketta kuin muillekin?

Peesi tähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Rusty:
Jollekin esimiehelle kertoisin mitä oon kuullu ja nähny. En menis suoraan hoitajille valittaa. Saattaisin sen tytön äidille sanoa jos näyttäis siltä ettei muita kiinnosta.

ei esimies paljon voi ryhmän sisällä vaikuttaa. Tietysti kannattaa valittaa niille, jotka siinä toiminnassa on mukana eli ryhmän hoitajille. Hehän sitä hoitotyötä tekevät!

mä kysyisin tytön äidiltä että "anteeksi että puutun teidän asiaan, mutta kuulin toiveesi ja olen huomannut ettei sitä ole noudatettu? vai olettekohan sopineet asiasta uudella tavalla?" ja sitten selittelisin jotain että itse toivoisin nimittäin tietäväni jos toiveitani ei noudateta, niin siksi puutuin.. jne..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä sanoisin asiasta tytön äidille, ei nimittäin ole suuri pyyntö hoitajille jättää tytölle ne pyydetyt vaatteet päälle!

niin. ihmettelen todella, koska varmasti suurempi vaiva ollut niiden sukkisten riisumisessa ja yleensä siinä vaiheessa jo pitäisi hoitajallakin raksuttaa, että pitikös tältä lapsukaiselta ne ottaa pois! (jos kyse siis riisuttavista lapsista) Selvää välinpitämättömyyttä.

miksi niin moni olettaa heti että hoidossa ei tehdä niin kuin vanhempien antamat ohjeet on. Aivan kuin hoitajat vasitella vaan päivät ilkeilisivät vanhemmille!EREHDYS ON INHIMILLISTÄ! Eihän kenenkään lapsi kuole siihen että joskus on tyyliin väärät välihousut jalassa. Kun asiallisesti juttelee hoitajien kanssa niin varmasti tilanne korjataan.

Alkuperäiseen kysymykseen sanoisin että mainitsisin asiasta henkilökunnalle koska kuulit keskustelun. Jos homma ei muutu niin juttele sitten äidin kanssa. Äidin asiaksi jää ratkaista viekö asiaa eteenpäin.

Mietinpä vielä että tuntuu varmaan tosi pahalta viedä lapset sellaiseen päiväkotiin hoitoon jonka henkilökuntaan ei luota! Uskon että hoitajat, jotka alalle on hakeutunut välittävät lapsista ja työstänsä aivan aidosti. Minulla on ainakin hyvät välit lasteni päivähoitopaikaan ja luotan sen henkilökuntaan.

viime päivinä täällä on VAAN haukuttu päiväkotia ja niiden työntekijöitä! Hoitaisitte itse lapsenne jos vnoin ottaa päähän ja kaikki on väärin. Siellä on kymmeniä lapsia, joten ei kaikkia vanhempien neuvoja /ohjeita/toiveita voi toteuttaa. On paljon sijaisia jne. ja aina tieto ei kulje ihmisten välillä. Onko tuo nyt niin kauheaa jos lapsi nukkuu alusvaatteilla. Lapsista kuitenkin kyse!!!

Minä en sinuna hoitajille sanoisi mitään, mutta sanoisin muslimitytön äidille jos häntä sattuisin näkemään. Tai onhan tyttö saattanut sanoa itsekin siitä kotonaan jos häntä pikkareissa nukkuminen vaivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja N ja N:
Minäkään en ole koskaan ymmärtänyt miksi päiväkodeissa nukutaan pelkissä pikkuhousuissa tai vaipassa. Meillä lapselle laitetaan vähintetään t-paita aina kotona nukkuessa.

mulla on ollu tapana ihan suoraan kysyä näistä asioista vanhemmilta kun uusi lapsi on tullut hoitoon. toiset muksut on niin kuumaverisiä että ottaisivat ne kalsaritkin pois (en kyllä oo antanu ottaa ;) ), toiset taas haluu pitää paljonkin vaatetta päällä.

sitten kun henkilökuntaa puuttuu ja tulee sijaisia toisesta ryhmästä tai talon ulkopuolelta, niin nämä ei tietenkään tiedä joka muksun henk.koht. tottumuksia ja saattaa tulla virheitä. mä tiedän kyllä oman ryhmäni kaikki 20 lasta miten kukin on tottunut nukkumaan! :D

Alkuperäinen kirjoittaja pk-täti:
viime päivinä täällä on VAAN haukuttu päiväkotia ja niiden työntekijöitä! Hoitaisitte itse lapsenne jos vnoin ottaa päähän ja kaikki on väärin. Siellä on kymmeniä lapsia, joten ei kaikkia vanhempien neuvoja /ohjeita/toiveita voi toteuttaa. On paljon sijaisia jne. ja aina tieto ei kulje ihmisten välillä. Onko tuo nyt niin kauheaa jos lapsi nukkuu alusvaatteilla. Lapsista kuitenkin kyse!!!

on se kauheaa jos se on äidin toive (uskonnollisista syistä vaikka tms).
oletkohan sä pk-täti ollenkaan..
toivottavasti et ainakaan lasteni päiväkodissa B)

Tuo on tietenkin ikävää, ettei vanhempien mielipidettä tuossa ole kunnioitettu, mutta en siltikään tuohon menisi puuttumaan. Asia ei oikeastaan sinulle kuulu.

Minusta kannattaisi kertoa äidille tai ottaa muuten asia puheeksi,koska vanhemmat maksavat lastensa hoidosta ja on väärin olla kunnioittamatta kyseisen muslimiäidin toivetta että lapsi nukkuu sukkahousuissa

:/
Itseasiassa olisi parempi jos kaikki lapset nukkuisivat sukkahousuissa,ihan jo pelkästään esim.kihomatojen(joita täälläpäin ollut koko kevään päiväkodeissa liikkeellä )takia :x

Haluaisitteko itse teille kerrottavan jos omia toiveitanne ei lapsenne hoidossa noudatettaisi?Kannattaa aina miettiä :/

Onko tuo nyt niin kauheaa jos lapsi nukkuu alusvaatteilla. Lapsista kuitenkin kyse!!!

itse päiväkodin työntekijänä olen kyllä tarkka tästä asiasta. meilläkin ryhmässä monta muslimilasta enkä ikinä laittaisi niitä puolialasti nukkumaan.

Niille hoitajille MAKSETAAN PALKKAA siitä hyvästä että ne hoitavat lapsia siellä...
Eikö työ silloin tule tehdä kunnolla,ei ole vanhemman ongelma jos lapsia on paljon.
tuskin siellä kaikilla vanhemmilla on vaateita ja toinen asia,kyse on nyt niin pienestä asiasta etten voi ymmärtää miksi hoitajat toimivat äidin tahtoa vastaan
|O

Yhteistyössä