Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Oikein ammattimaista! Eli possunlihaa vaan lapsille, vaikka muslimeja ovatkin...kunhan hoitajilla on helppoa ja aina voi vedota siihen, että on sijaisia eikä ne tiedä :headwall: :headwall:
Mä tappelin tästä asiasta meidän lasten pk:n keittäjän kanssa. Päiväkodin kiltti ja hiljainen laitosapulainen oli soittanut keittiölle kun lapset aloitti hoidon (keittiö on toisessa päiväkodissa, sieltä tuodaan ruoka lasten tarhaan) mutta sanoi että ei keittäjä suostu sianlihattomaan ruokavalioon. Mä pyysin keittäjän numeron ja soitin sille itse.
Ilmoitin, että lapset eivät syö sianlihaa, perusteena se että lasten isä on muslimi. Alkoi kamala mäkätys keittäjän suunnalta siitä, miten hankalaa se on kun pitää sitten tehdä eri ruokaa vaikka sitä kyllä muutenkin jo tehdään, eikä ihan helpolla viitsisi kirjoittaa lasten nimiä seinälle (jossa siis on lista erikoisruokavaliota noudattavista lapsista). Paasasi, miten väärin se on lasta kohtaan kun hänestä tehdään erilainen, kun "ne jo muutenkin erottuu joukosta". Ulkonäköä siis tarkoitti, kuvitteli kai että meidän lapset on mustatukkaisia pikisilmiä. Sanoin, että ne on suht vaaleatukkaisia eikä silmätkään oo ruskeat, joten nou hätä. Ja sitäpaitsi, jos ruokana on nakkikastiketta niin meidänkin lapset saa nakkikastiketta, mutta sianlihatonta sellaista, eli miten ne erottuu joukosta?
Sitten alkoi paasaus siitä, että lapset kuitenkin isompana menee kavereiden kanssa Heselle syömään ilman vanhempien lupaa. Mua alkoi jo naurattaa, ja sanoin että siitä vaan, koska Hesburger käyttää naudanlihaa, ja toisekseen kyllä lapset itse isona saa päättää syövätkö possua vai ei, mutta nyt he ovat 1 v ja 3 v ja heidän asioistaan päätämme me vanhemmat. Ja koska luterilaiseen kirkkoon kastetuilla lapsilla on samassa päiväkodissa sianlihaton ruokavalio sillä perusteella että heidän isänsä on muslimi (vaikka lapset siis on kristittyjä ja luterilaisuus ei sikaa kiellä ) niin on se nyt perkele jos meidän lapset joutuu syömään sianlihaa ihan vaan siksi, että keittäjä ei jaksa kirjoittaa niiden nimiä sille maagiselle seinälle missä erikoisruokavaliot lukee! |O Sitä sianlihatonta ruokaa kun sai jo moni muukin lapsi.
Keittäjä yritti vielä sössöttää jotain mutta kun sanoin että saako ne lain salliman erikoisruokavalion vai vienkö asian eteenpäin ja teen hänestä valituksen, niin johan alkoi tapahtua....ja nyt lasten nimet siis on The Seinällä