Muslimityttö päiväkodissa (Mitä muut tekisitte?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miimiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kyllä tuo oudolta kuulostaa. Itselle tulis sellainen olo että tehdäänkö tässä päiväkodissa mitään muutakaan niin kuin vanhemmat ovat pyytäneet.
Jos tuntisin äidin hyvin niin sanoisin hänelle. Jos en niin sanoisin hoitajille että xxxx otti sukkikset pois eikös hänen pitänyt nukkua ne jalassa ;)
Toivottavasti ei tehtäis. Ei vanhemmilla sais olla mitään sananvaltaa päiväkotien toimimisiin.

sano tai kysy eka tarhan akoilta, et mikä juttu toi on ja sano vaikka päälle, et veikkaavasko ettei se tyttö kerro kotona!!! mä ainakin sanoisin sen tytön äiteelle myös, jos kert on sanottu selkeesti et sukkikset ja paita, ni kyl tyhmemmänkin pitäis tajuta!!!!!!!!!!
Ehkä ne vaan tekee noin tarhassa siellä tathassa on tarhan rutiinit ett siellä nukutaan pikkareissa ehkä ne on unohtanut sen jutun että musliimitytöllä vaan sukkahousut päällä ja mitä sitten vaikka musliimityttö vaan nukkuis pikkareilla ei kai se ketään haittaa sori jos kuullostaan liian paljon että en välitä mun mielipide vaan

Minä kysyin hoitajalta että eikö XX:n tarvitse enään nukkua sukkahousuissa ja paidassa...
Vastauksen perusteella miettisin jatkoa, minusta tuo on kuitenkin sellainen asia jossa vanhempien mielipidettä pitää kunnioittaa. Mitähän mahtavat tuolle tytölle syöttää jos tuossa asiassa "luistetaan"? Samaa possukastiketta kuin muillekin?
Se ois tervettä järjenkäyttöä, kannatetaan!

minä henkilökohtaisesti haluaisin kuulla jos mun toivetta ei huomioida! eli mainitse asiasta sille äidille. muslimeilla kuitenkin on periaatteita vaikka olisivatkin niin pieniä. törkeetä sivuuttaa toisen asia noin. jos asia kuitenkin on sen äidinkanssa sovittu muuten niin hyvä niin,mutta eihän voi olla varma. nykyään mihinkään voi luottaa vaikka noinkin pienestä asiasta kysymys.
Ootko pieni prinsessa?

Oikein ammattimaista! Eli possunlihaa vaan lapsille, vaikka muslimeja ovatkin...kunhan hoitajilla on helppoa ja aina voi vedota siihen, että on sijaisia eikä ne tiedä :headwall: :headwall:

mitenhän muissa työpaikoissa nämä asiat kulkee oikein hyvin, vaikka sijaisia onkin esim. ei meidän osastolla jaeta potilaille vääriä lääkkeitä, vaikka sijaiset on töissä...mitenhän tämä on mahdollista. KUN ON SELKEÄT OHJEET!!!!
Joo no lääkkeet ja missä vaatteissa nukkuu niin järkihän sanoo mikä tässä on täkeämpää oikeet lääkkeet potilaalle vai yks tyttö nukkui "väärissä" vaatteissa nyt useampi yötä

Entä jos päiväkodissa onkin kuunneltu lapsen toivetta nukkua pelkissä pikkareissa? Jos lapsi aina vaan riisuu ne sukkahousut niin kuin kaikki muutkin eikä halua niitä jalkaan takaisin laittaa? Pakotetaanko lapsi pukemaan vaikka väkisin äidin toiveen mukaisesti?
Itse toivoisin lastani kuunneltaisiin ja hänen toiveitaan kunnioitettaisiin.

Ihan sama onko muslimi vai mikä, mutta kyllä äidin toivetta pitää noudattaa. Mä en haluis et mun lapsi nukkuin pelkissä pikkareissa, onhan sillä kotonakin jotain päällä nukkuessaan, niinkun lapsilla yleensä.
Jos päiväkodissa aletaan jokaisen mamman yksilöllisiä toiveita noudattamaan, tarvitsisivat päikyn opet tiiliskivenpaksuiset muistikirjat, joista tarkistaa joka ainoa asia :LOL:

Entä jos päiväkodissa onkin kuunneltu lapsen toivetta nukkua pelkissä pikkareissa? Jos lapsi aina vaan riisuu ne sukkahousut niin kuin kaikki muutkin eikä halua niitä jalkaan takaisin laittaa? Pakotetaanko lapsi pukemaan vaikka väkisin äidin toiveen mukaisesti?
Itse toivoisin lastani kuunneltaisiin ja hänen toiveitaan kunnioitettaisiin.
Oikeasti kun kuuntelee joskus aamuisin niitä vanhempien juttuja lasta viedessä, niin sääliksi käy ne hoitajat. Yksi huomauttaa, että meidän jere ei sitten tarvitse kuriksia, kun on coretexit, toinen muistuttaa, että Leenulle sitten ehdottomasti tänään kurikset ettei housut likaannu. Simopetterille vaaditaan saappaat jalkaan, jannican taas toivotaan ulkoilevan nilkkureissa. Yhdelle pitää laittaa kurahanskat, toiselle ei saa laittaa villasukkia jne jne.
Kuka hullu noita muistaa. Ei kukaan. Kaikille samalla kaavalla on ainoa keino.

Muslimit eivät saa esiintyä pelkissä alusvaatteissa! Siksi toivetta on kunnioitettava ja minä mainitsisin kyllä asiasta. Tämä on uskon asia ja kuuluu heidän tapoihin ja niitä tulee kunnioittaa samoin kuin että eivät syö possunlihaa! Lapsellani on muslimiystävä joka on liikuntatunnillakin pitkässä hameessa koska se on uskontoon kuuluva tapa. Uida ei tarvitse, ellei hälle ole kokopukua.

Yhteistyössä