Murrosikä pukkas päälle... miehelle :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
|O
Tää on nyt v tälläinen vaikeasti selitettävä juttu, mutta kaikki alkoi siitä, kun meillä nää pojankossit (9 ja 10v) keksivät taas kerran tehdä kiusaa siskolleen ja piilottivat hältä kengät.
Kenkiä ei löytynyt mistään, ja kossit vaan vääntelivät naamaansa ja ilmeilivät muutenkin typeriä, kun asiasta kysyi.
Mie sit mieheltä kysyin, että hoitaako kenkähomman (siis patistaa pojat hakemaan kengät, koska niitä tarvitaan huomenna aamusta ) vai hoitaako pienten iltatoimet.
Hän hoitaa pojat, vastasi... ja mie aloin touhuta pienten iltatoimia.

Sit mie saan pienet valmiiksi ja mies häviää saunaan. Mie hihkaisen perään, jotta kelpaako seura. "Kelpaa!" vastataan, ja mie sit ison tytön pyydän alas katsomaan telkkaa, ja samalla vähän pieniä varten kuulolle. Painelen miehen perässä ulkosaunaan. Pääsen lauteille, ja mies kysyy: "Selvisko kenkäsoppa?" :o
Mie siihen, että "Sunhan se piti... Itsehän sie sanoit..." ja se s olla virhe :ashamed:
Mies alkoi huutaa ja raivpta, että kun HÄN ei saa käydä edes saunassa, HÄNEN kuuluu hoitaa KAIKKI hommat, kuinka HÄNTÄ taas syytetään, kun joku asia ei ole kunnossa jne. :snotty:

Mulle riitti... mie painelin samantien ulos saunasta, puin vaatteet takas päälleni ja hain pojat kuulusteluun "Missä kengät" Ensin mie sain osakseni virneitä ja silmien pyörittelyä, älämölöä ja muuta yhtä viisasta. Sit pojat alkoivat syyttää toinen toisiaan: "Toi vei, toi piilotti." "Ei ku toi, mie en tehny mitään." :kieh:

Sit just ku vastarinta alkoi murtua, mies tulee saunasta ja alkaa sen jumalattoman huutamisen ja asian selvittelyn huutamalla :/ Pojat menee taas sekaisin... kuka kyselee, ja kummalle uskaltaa tunnustaa. Isä huutaa ja äiti kyselee... mutta kun se huutava isä on siinä vieressä, niin ei uskalla avata suutaan: "Ei olla tehty mitään, ei varmasti!" alkaa taas.

Mie miehelle sit totesin, että "Nyt mie selvitän asiaa, hän saa olla hyvä ja mennä muualle!" Siitä mies sai viimeisen kimmokkeen, ja lähti olohuoneeseen. Sieltä huuteli mulle, että "Kun menee taas koko viikonloppu piloille, hän tietää sen jo etukäteen. Että minä siis olen pahalla päällä, ja mie en viitsi edes siivota... HÄN joutuu TAAS tekemään kaiken!"

Mie siinä itkua nieleskellen sit sain pojilta tunnustuksen, että kengät on sullottu eteisessä yhteen kassiin... syvälle. Siinä kassissa on naapuriin meneviä pieniä vaatteita meiltä. No siellähän ne oli.
Mie saattelin pojat yläkertaan, lyötiin kättä päälle ja sovittiin, että jekkuja saa tehdä, mutta ihan tuollaista ilkeyttä ei suvaita... Se ei oo kivaa omallekkaan kohdalle, jos aamulla ei löydy lenkkareita ja koulussa on pesisturnaus sinä päivänä.

Mie palasin alas, ja sanoin, että homma on selvä. Tuo ei vaan murrosiältään saa taas puhutuksi... Häntä on nyt taas ilmeisesti loukattu, tai jotain. No vi**u joo, mie en viime perjantaina isoa siivoa tehnyt, kun pikkutytöt oli aika hurjan kipeitä, ja aika meni heidän kanssaan, mutta ei täällä silti paskaan hukuta! Mie en tiiä... mie en jaksa ees ajatella... Mutta oikeesti, mitä hittoa mie teen miehellä, joka on kun kolmas murkkuikäinen tässä sakissa. No oikeesti, kyllä mie tuota miestä rakastan, mutta sen tempaukset on välillä kyllä pahempia kun noiden kossien. Että näin, ilmeisesti tuo mies on päättänyt nukkua sohvalla, kun raahasi sinne tyynyt ja peitotkin :/ :(

:hug: Kuulostaa tutulta... Anna nukkua sohvalla ja aamulla viet aamukaffeen sohvapetiin... Tai sit könyät saman peiton alle siihen sohvalle.

Muoks. Tietysti teet selväksi että erhe ei ollut sinun vaikka sovinnonelkeen teitkin.

:hug: sellaista se aina välillä on, muissakin talouksissa. Tosin meillä sen murkkuikäisen lisäksi raivoaa iso uhamaikäinen :ashamed:
Väsyneenä asiat korostuvat, ja tulee helpommin sanottua sellaista, mitä ei ehkä muuten sanoisi. Ja se suuttumus/ärtymyskynnyskin on alhaisempi.

No niinhän se on, että rakkautta tarttee eniten se, joka sitä vähiten ansaitsee. Ihan mulkerokäytöstä mieheltä syyttömän niskaan - eli ainoa selitys on, että sillä on joku oma ressi/murhe/pahamieli jota sinuun purkaa. Jos haluat olla oikeassa, heitä sitä toisella niistä juurilöydetyistä kengistä. Jos haluat olla onnellinen, tee kuten Mary-Ann neuvoo :)

:hug: Voi noita meidän miehiä..Ne osaa kyllä heittäytyä mun mielestä vähän väliä kakaroiksi, milloin mistäkin syystä. Meillä mies on esimerkiksi sairaana pahempi kuin 5 kakaraa yhteensä :D
Kyllä meilläkin välillä kuuluu, että hän joutuu hoitamaan kaikki asiat, mutta mitenköhän on, kukahan ne ruuat, siivot ym ym ja ym meillä hoitaakaan :whistle: Ja jos mies hoitaa muutamat välien selvittelyt ja nukkumaanmenot, niin se on sitten taas hoitanut kaikki asiat :headwall:

Muuten aurinkokunta, millainen talo teillä muuten on ? :attn: Aattelin vaan, kun me asustellaan niin ihanan ahtaasti viiden muksun kanssa ja kuudettakin tekis vähän mieli.. ;)
Siis omakotitalo 4h+k.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaemo:
Jos haluat olla oikeassa, heitä sitä toisella niistä juurilöydetyistä kengistä. Jos haluat olla onnellinen, tee kuten Mary-Ann neuvoo :)

Pitäskö ensin heittää kengällä, kaataa kahvit sohvalle ja pyytää se sit tuonne petiin maate? ;)
Ei ku oikeesti, mie en jaksais taas alkaa sovittelemaan, mutten jaksais riitaakaan kyllä :/
Ja nyt minuu alkaa nyppimään, kun toista ei niinku yhtään haittaa mikään... Se voi vetää unta palloon ihan kympillä, kun mie itse taas en osaa vihamielisenä / riidoissa ollessa nukkua kunnolla :headwall:

outoa käytöstä aikuiselta. onko se useinkin tuollainen? onko muuten hyvä suhde? jos sillon jotain omalla tunnolla ja siks kilahtelee. koita jaksaa,mutta saada myös mies kantamaan vastuuta perheestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Jos haluat olla oikeassa, heitä sitä toisella niistä juurilöydetyistä kengistä. Jos haluat olla onnellinen, tee kuten Mary-Ann neuvoo :)

Pitäskö ensin heittää kengällä, kaataa kahvit sohvalle ja pyytää se sit tuonne petiin maate? ;)
Ei ku oikeesti, mie en jaksais taas alkaa sovittelemaan, mutten jaksais riitaakaan kyllä :/
Ja nyt minuu alkaa nyppimään, kun toista ei niinku yhtään haittaa mikään... Se voi vetää unta palloon ihan kympillä, kun mie itse taas en osaa vihamielisenä / riidoissa ollessa nukkua kunnolla :headwall:

sano vaan sori en tarkoittanu pahasti mitenkään

Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71:
Muuten aurinkokunta, millainen talo teillä muuten on ? :attn: Aattelin vaan, kun me asustellaan niin ihanan ahtaasti viiden muksun kanssa ja kuudettakin tekis vähän mieli.. ;)
Siis omakotitalo 4h+k.

Alakerrassa on 1 makkari (jossa nukkuu meidän 2 nuorinta ), olohuone (jonka syvennyksessä itse nukutaan), ruokahuone, keittiö, tuollainen oleskelutila / aula, eteistilat ja kylppäri + saunatilat ja pannuhuone. No niin ja vessa tietty.
Yläkerrassa on esikoisen huone, poikien (10 ja 9v) yhteinen huone, 8v tytön huone, sit on kooltaan joku 30:n neliön huone, joka on jaettu isolla avohyllyköllä kahdeksi huoneeksi, joissa asuu toisellapuolen 6v eskarilainen ja toisella puolen ensviikolla 5v täyttävä tyttö.
Sit on 14-vuotiaan tytön huone ja aula + vessa.

Ulkosauna on pihamaalla ja tässä talossa on myös siipi, joka on ns. kylmää tilaa... m sisätöillä siitä saa tarvittaessa lisätilaa, siivessä on kaikkiaan neliöitä reilu 100... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:

Mie kerran isännän TAASen möksähdettyä könysin sohvalle saman peiton alle. Isäntä siinä ahtaassa alko kyseleen et mitä sie nyt touhaat, minä sanoin et oon tottunu sun viekus nukkuun ku kotona oot (tekee yövuorojakin) ja tässä me sit nukutaan sun päätöksestä näköjäs.... Se siin hetken puhisi ja ku huomas etten luovuta, niin sit kysy jos mentäis sänkyyn ku siel olis enemmän tilaa. Minä siihen sit vaan et sänkyä ei sutata riidoilla et asia tarvii setviä. Ei oo sen jälkeen ängenny sohvalle nukkuun kiukus :D .

Siun juttuja jaksaa kyllä aina lukea, vaikka kirjottasit sivun mittasia :hug:

kyllähän siun pitäs saada enemmän mieheltäs arvostusta, pyörität kuitenkin niin isoa taloutta :/
Toivottavasti se nyt tajuaa tulla pyytämään sulta anteeks- eihän lasten kuullen varsinkaan tartteis ääntään korottaa

Mut hienoa työtä siä teet ja nostan jälleen hattua oikeelle suurperheen äidille :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja yök:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja yök:
Kuinka sä ap. selität itsellesi sen, että sikiät kuin kaniini tuollaisen *miehen* kanssa. Hyi!

:laugh:
Vähän vois sitä pipoa läysätä :D

Ei auta. Pikkuhousuja hänen tulisi tiivistää.

:laugh: :laugh:

Noh, aurinkokunta harvoin miehestään valittaa, sehän on vaan inhimillistä ;)

Yhteistyössä