munasarjat täysin tukossa

nyt on sitten niin että munasarjat on tukossa. johtuen klamydiasta jonka joskus sairastelin.
lääkäri kyllä sanoi että ainut mahdollisuus lapsen saantiin on keinohedelmöitys.
nyt olen mietiskellyt onko jotain leikkaista mahdollisuus tehdä että röörit sais auki? :wave:
 
Tarkoitat varmaan että munanjohtimet ovat tukossa. Näistäkin voidaan joskus leikkauksella saada kiinnikkeitä poistettua, mutta mun käsittääkseni leikkauksista ei ole niin paljon hyötyä että niitä useinkaan tehtäisiin, noi kiinnikkeet ku monesti ehtivät kasvaa takaisin jo ennen ku se paraneminen on tapahtunut jotta raskaus olisi mahdollista.
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2005 klo 22:02 lillukka kirjoitti:
nyt on sitten niin että munasarjat on tukossa. johtuen klamydiasta jonka joskus sairastelin.
lääkäri kyllä sanoi että ainut mahdollisuus lapsen saantiin on keinohedelmöitys.
nyt olen mietiskellyt onko jotain leikkaista mahdollisuus tehdä että röörit sais auki? :wave:
Mulla ihan sama tilanne samasta syystä (muistampa opettaa lapsilleni että käyttävät kondomia e-pilleristä huolimatta vakisuhteen alussa ainakin)Ivf hoidot on ainut mahdollisuus tulla raskaaksi. Multa poistettiin leikkauksella kaksikuukautta sitten molemmat munatorvet koska olivat alkaneet valua nestettä(klamydiasta 18 vuotta aikaa). Meillä on yksi ivf tyttö ja tammikuun 2 päivä aloitetaan taas uudet hoidot.
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 22:05 Päivi79 kirjoitti:
Peuhu.......

Vielä sitä täällä pörrätään....valitettavasti. Tsemppiä tammikuulle. Mikä hoito alkaa?
Voi harmi että et ole täältä päässyt odottajien puolelle pyörimään . Meillä alkaa ivf hoito eli nenäsuihkeilla aletaan toinen päivä tammikuuta ja toivotaan että tällä kertaa nyt sit tärppäisi kun muut ongelmat hoidettu pois .Mitäs teillä on meneillään vai oliko se niitä hormonien syötiä?
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 22:21 vieras kirjoitti:
Milloin pitkä/lyhyt hormonihoito ennen ivf, tietääkö kukaan? siis mun hormoneissa ei vikaa, ko toimenpide miehen takia.
Meillä mennään pitemmän kaavan mukaan ja nenäsuihkeet alkaa kierron 21-23 päivä.Ja meille sen takia pitemmällä kaavalla koska edellisellä kerralla toimi hyvin. Syytä miksi valitaan yleensä lyhyt tai pitkä hoito en tiedä.
 

Mulla ihan sama tilanne samasta syystä (muistampa opettaa lapsilleni että käyttävät kondomia e-pilleristä huolimatta vakisuhteen alussa ainakin)

juu, ehkäisy on naisilla varsinkin sitä hedelmällisyyden säilyttämistä. Tätä ei yleensä painoteta, ainoastaan raskauden ehkäisyä (siis ammattilaisten puolelta). Mikä ylipäätään on vakisuhde, ennalta kun ei sitä tiedä.
 

Yhteistyössä