Mun sisko joskus sanoi että jos....

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
nainen esimerkiksi joi paljon ennen raskautta käytänyt huumeita niin se voi vaikuttaa lapseen.Mutta jos nainen söi joskus masennus lääkeitä niin vaikuttako sekin?Jos joskus tuleivaisuudessa mä tulen esim. raskaksi?Vai onko ne höpö,höpö juttuja? :/

Alkuperäinen kirjoittaja Brucenpändäri:
MAsennuslääkkeitä voi syödä raskausaikanakin, jos on tarpeen.

Näin juuri. Tietysti riskinsä siinä on ja hyvin pieniä määriä voi mennä vauvan verenkiertoon, mutta jos äidin tila todellakin vaatii lääkitystä, niin sen katsotaan olevan ensisijainen. Asiasta on hyvin vähän tutkimustietoa, koska ymmärrettävästi kuka suostuisi tutkimukseen. Mutta nykytiedon nojalla jos lääkinnän tarve on välttämätön sitä jatketaan raskauden ajan. Toki on mahdollista käsittääkseni myös vähentää/lopettaa lääkitys. Tilanteet aina hyvin erilaisia ja katsotaan luonnollisesti tapauskohtaisesti. Netistä löytyy paljon tietoa asiasta, niin raskauden aikana masennuslääkityksen käytöstä kuin imetettäessä. :)

Mutta este masennuslääkitys ei uusille raskauksille ole. Jostain muistaakseni luin, että uutta raskautta jo suunnitellessa olisi hyvä käydä (erikois)lääkärin kanssa keskustelemassa omasta tilanteesta.

Aiiii, taisin käsittää aiheen väärin *lukee uudelleen*

Siis jos joskus ennen raskautta on käyttänyt masennuslääkkeitä, ei siitä ole mitään vaaraa saati haittaa elimistölle.

Kiitos!mä lulin ennen että jopa mitä olet käytänyt ennenkin vaikuttaa.TYHMÄ sisko hän kerran sanoi mulle että mä söin paljon kipu lääkeitä ennen raskautta joskus kun olin 10-14v ja kun odottin esikoista niin hän sanoi että sä söit niin paljon lääkeitä,eikä ajattellut että joskus tuut raskaksi,huhu hän on ollut aina tommonen :headwall:

Yhteistyössä