Mun ressu :( (kuva)

Tumpula
http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/keskustelu/t1663907

Google on ystävä. :D Tuollakin joku ehdottaa ruokasoodaa.
Se oli muistaakseni Sannannaa joka joskus tuosta täällä vinkkasi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paranemisia pienelle . Mitä siinä ekakuvassa oli ?
Mssä eka kuvassa?
Mulla on niin paljon noita kansioita tuolla et en nyt oikein tiedä mitä meinaat, ne näkyy kyllä vain kavereille, lähinnä muksujen kuvia..
http://irc-galleria.net/view.php?nick=marina%5E&image_id=84675480
:D :D :ashamed:
Kysykää röpöltä :whistle:
No, ne on polvia oikeest, plus sormi edessä..Ja sillei :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kauheaa aikaa:
Isompana voi tulla vielä uudestaan, kun on lapsi vielä noin nuori :(
Niin meille sanottiin ku oma 7kk ikäinen sairasti vesirokon pahana.

Ja silloin ku näppylät on auenneet niin ei löydy mitään keinoa apteekista enää. Ilman vaatteita, ja viileillä räteillä hieman autettiin. Siinä se.

Paljon voimia ja tsemppiä!
No, vaippa alueellakin on pari kunnon vesikelloa mutta nekin pysyneet ehjinä..samoin oikeestaan kaikki, kun pieni ei vielä tota kutinaa osaa kunnolla kohdistaa ni ei tule raavittua, jotain positiivista :|
 
Nyt nukahti taas hetkeksi...
Tuuletin on ollut ihan korvaamaton apu meillä tän rokkoilun ajan.
Poju on sellainen ettei vihdy pelkän vaipan kanssa tai ihan alasti, aina on jotain oltava päällä joten hain isomman pojan teepaidan mikä on vauvalle ihanan väljä :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noin pienelle ei varmaan voi antaa sitä ataraxia?
Lasten tavanomainen annos on:
6-15-vuotiaat: 10 millilitraa Atarax-siirappia 2-3 kertaa päivässä
1-5-vuotiaat: 5 millilitraa Atarax-siirappia 2-3 kertaa päivässä

löysinkin jo.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Apteekin vesirokkovoide kanssa hyvä!
En tiedä saako muualta kuin yliopiston apteekista.
Meillä on jotain vesirokko voidetta, ihan vesirokko voide nimellä :D
Kävelin apteekkiin ja seisoin siinä hyllyn luona ja huhuilin myyjän paikalle.
Kysyin siltä et oisko mitää sellaista rasvaa mitä vois vesirokkoon käyttää ni se otti siit mun nenän edestä ton putilon missä luki "vesirokkovoide"
On mulla hyvä näkö :saint:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Apteekin vesirokkovoide kanssa hyvä!
En tiedä saako muualta kuin yliopiston apteekista.
Meillä on jotain vesirokko voidetta, ihan vesirokko voide nimellä :D
Kävelin apteekkiin ja seisoin siinä hyllyn luona ja huhuilin myyjän paikalle.
Kysyin siltä et oisko mitää sellaista rasvaa mitä vois vesirokkoon käyttää ni se otti siit mun nenän edestä ton putilon missä luki "vesirokkovoide"
On mulla hyvä näkö :saint:
Ei kaikkea voi huomata.Varsinkaan jos on liian lähellä :)
Meillä ollut tuota samaa voidetta.Saa laittaa vaikka kuinka usein.
En vaan muista saiko tuota käyttää missä vaiheessa vaan.Siis sekä kellukka että rupi vai vaan toisessa.

"Antiseptinen ja viilentävä voide" lukee pullossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
kutiaako nuo vesirokon näpyt? iha muuten vaan kyselen en tiedä..mä otin tytölle ton vesirokko rokotteen. jaksuja sinne ..ja paranemisia pikku sairastajalle :hug:
No musta on tosi hyvä että sairastavat mahdollisimman pieninä, mä en muutenkaan ota turhia rokotteita..
Mut ehkä näin pienenä ei ollutkaan niin hyvä kun tolkutettiin..
Kun ajatellaan et mitä pienempänä sairastaa sitä helpompi se on, vanhempanahan se on jo vaarallinenkin.
Mut eipä se aina päde toi helppous.
Mitä nyt isompia on uskomista ni kyllä ne aika vietävästi taitaa kutista ja polttaa :(
Kiitti :hug:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
kutiaako nuo vesirokon näpyt? iha muuten vaan kyselen en tiedä..mä otin tytölle ton vesirokko rokotteen. jaksuja sinne ..ja paranemisia pikku sairastajalle :hug:
No musta on tosi hyvä että sairastavat mahdollisimman pieninä, mä en muutenkaan ota turhia rokotteita..
Mut ehkä näin pienenä ei ollutkaan niin hyvä kun tolkutettiin..
Kun ajatellaan et mitä pienempänä sairastaa sitä helpompi se on, vanhempanahan se on jo vaarallinenkin.
Mut eipä se aina päde toi helppous.
Mitä nyt isompia on uskomista ni kyllä ne aika vietävästi taitaa kutista ja polttaa :(
Kiitti :hug:
Meilläkin pääsi 5v tyttö aikoinaan paljon helpommalla kuin 1v8kk.
Vanhemmalla oli vain päivän pieni lämpö mutta pienemmällä 3 päivää huiteli 40 asteessa.Onneksi lääke tiputti kuumetta.Ja näppyjäkin oli tuplaten+arpia jäi vaikka iho ei rikki mennytkään.

 
siluliHEI
sipuli saako kysyä minkä ikäinen olet? näytät nuorelta mutta tunnut paljon vanhemmalta. hyvällä tätä kysyn, en pahalla :)

ja pikasta paranemista teidän pikkumiehelle.
 
gold digger
mä oon kuullut että ulkopuoliselta saatu tartunta voi olla lievempi, mutta sisarukselta sisarukselle tuleva tartunta on rajumpi sille joka sen saa viimeisimpänä. meillä ainakin oli näin. esikoinen sairasti ekana ja lievänä ja kupus siiten viimeisimpänä ja kaikista pahimpana, oli koko ukko päästtä varpaisiin näpyillä ja kuumekkin oli tosi korkee koko viikon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Apteekin vesirokkovoide kanssa hyvä!
En tiedä saako muualta kuin yliopiston apteekista.
Meillä on jotain vesirokko voidetta, ihan vesirokko voide nimellä :D
Kävelin apteekkiin ja seisoin siinä hyllyn luona ja huhuilin myyjän paikalle.
Kysyin siltä et oisko mitää sellaista rasvaa mitä vois vesirokkoon käyttää ni se otti siit mun nenän edestä ton putilon missä luki "vesirokkovoide"
On mulla hyvä näkö :saint:
Ei kaikkea voi huomata.Varsinkaan jos on liian lähellä :)
Meillä ollut tuota samaa voidetta.Saa laittaa vaikka kuinka usein.
En vaan muista saiko tuota käyttää missä vaiheessa vaan.Siis sekä kellukka että rupi vai vaan toisessa.

"Antiseptinen ja viilentävä voide" lukee pullossa.
Mä kysyin kanssa apoteekista sellaisen voiteen ennalta ehkäisev´ästi jo mitä vois käyttää vauvallakin..
Vanhempi poika valitti et polttaa ti voide myt vauvaa ihan selvästi helpottaa..
Eikä meillä sitten enää nukutakkaan :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja gold digger:
mä oon kuullut että ulkopuoliselta saatu tartunta voi olla lievempi, mutta sisarukselta sisarukselle tuleva tartunta on rajumpi sille joka sen saa viimeisimpänä. meillä ainakin oli näin. esikoinen sairasti ekana ja lievänä ja kupus siiten viimeisimpänä ja kaikista pahimpana, oli koko ukko päästtä varpaisiin näpyillä ja kuumekkin oli tosi korkee koko viikon.
No meillä sai kanssa ensin vanhin..Tytöllä ei ollut tosiaan kun muutama näppy naamassa ja muuallakin kehossa melko vähän.
Vanhemmalla pojalla toi oli ihan mieletön eikä nyt vauvallakaan tunnu kauheen helppo olevan..
Mut kuumetta ei toistaiseksi ole ollut, keskimmäisellä oli kun kotiutui isältään ja sekin lämpöä..
Onneksi vauvalle ei vielä ole tullut, tarpeeksi tota kipua muutenkin ja ois vielä eka kuumekkin..
 

Yhteistyössä