Mun pitäisi perustella sossulle, että miten pystyn maksamaan kolmion vuokran

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Op
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="pinja";24231964]Jos ap:lla kerta on ylimääräistä rahaa niin sille voisi maksaa 50€/kk vähemmän sitä tt-tukea. Ei ole mitään syytä antaa hänen käyttöönsä (kaupungin... muut ei anna ilman luottotietoja) isompaa asuntoa, annetaan se mieluummin jollekulle jolla on siihen oikeasti varaa.[/QUOTE]

No jos AP voi pihistää tämän vuokraerotuksen perusosastaan, joka kuuluu kaikille elämiseen, niin samapa tuo mulle on. Ei se sossun raha niin iso oo että kenenkään tarviis katkeruutta tuntea.

• Tykkää
Reactions: Fortune
[QUOTE="poikia3";24231969]Ap:n on ihan turha sossun kysymykseen perustella asiaa koulun läheisyydellä tai iltapäivällä, kun eivät ne sitä kysy. Kysyvät ihan selvästi miten pystyt sen vuokran maksamaan. Eli sun pitää tehdä selkeä laskelma ja osoittaa, että kykenet vuokran maksamaan. Ja laskelman pitää olla sellainen, että sossu sen hyväksyy. Eli jos esim. laitat, että 50 euroa kuussa ruokaan, ei se tule menemään läpi, koska se raha ei ruokaan mitenkään riitä. Laskelman lisäksi voit toki kirjoittaa noista iltapäiväkerho ja kouluasioista, mutta ensin on todistettava, että ne rahat riittää.[/QUOTE]

Eikö ap tuolla aiemmin sanonut, että vuokran omavastuu nousisi 50 e ja että hän tinkisi sen omista menoistaan - joten tuon mukaan kai laskelman tekemisessä ei isompia ongelmia ole. Ja eikö aloituksessa pyydetty apua siihen, että keksitään perusteluja asunnon vaihtamiseen?

[QUOTE="niin";24231993]Eikö ap tuolla aiemmin sanonut, että vuokran omavastuu nousisi 50 e ja että hän tinkisi sen omista menoistaan - joten tuon mukaan kai laskelman tekemisessä ei isompia ongelmia ole. Ja eikö aloituksessa pyydetty apua siihen, että keksitään perusteluja asunnon vaihtamiseen?[/QUOTE]

Jos ap pystyisi laittamaan nykyisellään säästöön 50€/kk niin miksei hän ole sitä tehnyt? Saisi tuon vuokravakuuden maksettua ihan itse. Mutta kappas, häneltä ei ole jäänyt ylimääräistä 50€/kk säästöön, joten hänellä ei siis ole varaa...

No jos AP voi pihistää tämän vuokraerotuksen perusosastaan, joka kuuluu kaikille elämiseen, niin samapa tuo mulle on. Ei se sossun raha niin iso oo että kenenkään tarviis katkeruutta tuntea.

Kummasti se on vuoskausia aiheuttanut katkeruutta poliitikoissa, kuten työttömyysturvakin.
Suomen työttämyysturva on niin suuri että ihmiset laahaa sen takia työttömänä mieluummin kuin menee töihin. Ruotsissa kuulemma on paljon vähemmän työttämiä. Näin totesi eräskin kansanedustaja suorassa tv-lähetyksessä, ottamatta sitä huomioon että Ruotsissa se turva on varmaan kaksinkertainen suomeen verrattuna koska täällä se on ihan olematon.
Suurinta katkeruutta aiheuttaa vanhusten jytkyt eläkkeet. 600 euroa on ihan liikaa laihalle vanhukselle, jolla se raha menee lääkkeisiin ja pari lanttia jää päiväysvanhaan leipään. On pakko leikata tuollaista suur eläkettä!
Ja jotta rikkailla ei tulisi liian tukalia oltavia, niin siirrytäämpä tasaverotukseen ja nostetaan sellaisia veroja vain jotka vaikuttavat eniten köyhien rahoihin niitä reilusti vähentäen.

• Tykkää
teet selkeät ja realistiset laskelmat kelaan teidän menoista + tuloista. Ne haluaa tietää onko sinulla varaa maksaa vuokra ja sinun täytyy osoittaa heille kirjallisesti että on. Ei he halua perusteluja miksi asunto täytyy vaihtaa, joten nuo iltäpäiväkerho-jutut ei ole oleellisia tässä.

• Tykkää
[QUOTE="pinja";24232000]Jos ap pystyisi laittamaan nykyisellään säästöön 50€/kk niin miksei hän ole sitä tehnyt? Saisi tuon vuokravakuuden maksettua ihan itse. Mutta kappas, häneltä ei ole jäänyt ylimääräistä 50€/kk säästöön, joten hänellä ei siis ole varaa...[/QUOTE]

Kenellä olisi varaa nykypäivänä laittaa rahaa SÄÄSTÖÖN, haloo!

Kannattaisko sun nyt ensin istua ja miettiä mitenkä sinä tulevaisuudessa aiot raha-asiat hoitaa. Jos sulla on ammatti, niin oletko löytänyt töitä jos et niin kannattaisi harkita alan vaihtoa. Oletko mm. hakenut kelasta kaikki mahdolliset etuudet mitkä sulla on mahdollisuus saada, kun on lapsi. Lapsilisä tulee automaattisesti. Kotihoidontukea voit hakea ja hoitolisää, jos hoidat lasta kotona. Olisi sinulla mahdollisuus hakea toimeentulotukea sossulta jos tulot on niin pienet perheeseen nähden. Jotkut sossut on niin pihtareita myöntämään yhtään mitään. Voithan myös kysyä Diakonialta raha-apua. Sitä en tiedä kuinka helposti ne auttaa kun ei ole kokemusta. Jos sulla on kotiväkees suhteet kunnossa, niin kysy voitko asua heillä sen aikaa jotta saat takuurahan säästettyä :hug:

[QUOTE="a p";24231766]Mitä sä et nyt tajua tässä. En mä saa yhtään sen enempää asumistukea enkä toimeentulotukea isompaan asuntoon vaan maksan omasta pussista sellaisen ylellisyyden kuin yksi makuuhuone lisää.[/QUOTE]

no sit et tarttisi sun nykyisen asuntoon tukea ollenkaan jos kerran tohon pystyt.

[QUOTE="pinja";24232000]Jos ap pystyisi laittamaan nykyisellään säästöön 50€/kk niin miksei hän ole sitä tehnyt? Saisi tuon vuokravakuuden maksettua ihan itse. Mutta kappas, häneltä ei ole jäänyt ylimääräistä 50€/kk säästöön, joten hänellä ei siis ole varaa...[/QUOTE]

No peesi!

Senkus ap säästät nyt ne vakuusrahat. Niinhän voit vallan hyvin tehdä, kerta voisit sitä 50 e kalliimpaa vuokraa maksaa. :headwall:

[QUOTE="niin";24231993]Eikö ap tuolla aiemmin sanonut, että vuokran omavastuu nousisi 50 e ja että hän tinkisi sen omista menoistaan - joten tuon mukaan kai laskelman tekemisessä ei isompia ongelmia ole. Ja eikö aloituksessa pyydetty apua siihen, että keksitään perusteluja asunnon vaihtamiseen?[/QUOTE]

Katsoppas kysymyksen otsikkoa, joka kuuluu ' Mun pitäisi perustella sossulle, että miten pystyn maksamaan kolmion vuokran'. Jos sossu pyytää perusteluja maksukyvystä, mikään muu, kuin laskelma rahan käytöstä ei auta! Eikä todellakaan riitä, että sanoo tinkivänsä omista menoistaan. Se on ihan tyhjä lupaus, vaan tulot ja menot paperille ja niiden kanssa sossuun.

[QUOTE="Anne";24232215]Kelan ja sossun rahoista?[/QUOTE]

Onse kumma kun toisilla on niin pienet menot. Luultavasti asuu vanhemmillaan ja huijaa yhteiskuntaa nostaen toimeentulotukea ja asumistukea

[QUOTE="poikia3";24232207]Katsoppas kysymyksen otsikkoa, joka kuuluu ' Mun pitäisi perustella sossulle, että miten pystyn maksamaan kolmion vuokran'. Jos sossu pyytää perusteluja maksukyvystä, mikään muu, kuin laskelma rahan käytöstä ei auta! Eikä todellakaan riitä, että sanoo tinkivänsä omista menoistaan. Se on ihan tyhjä lupaus, vaan tulot ja menot paperille ja niiden kanssa sossuun.[/QUOTE]

Joo-o, luin otsikon. Lisäksi itse aloitusviestissä luki "Auttakaa mua vielä perustelemaan hyvin tuo asunnon vaihtaminen. ", joten arvelin, että ap saa laskelman tehtyä itsekin ja pyytää siis apua perusteluihin, miksi asuntoa vaihdettaisiin. Laskelman teossahan me ei voida häntä auttaa.

[QUOTE="a p";24231471]Mä en tajua teitä. Mä maksan mun opintotuesta tai palkasta sen omavastuun mikä menee Kelan ja sossun mielestä yli. Kela huomioi meille vain 57 neliötä, sossulla taas on joku tietty summa mitä hyväksyvät vuokraksi. Ei ole teiltä mitenkään pois, kun omista rahoistani pihistän. En mä saa aina sossusta jotakin koska on ajoittain työtuloja.

Miten se, että ei pysty maksamaan 700 euron takuuvuokraa ja samantien ekaa vuokraa liittyy siihen, että pystyisi maksamaan vuokran?[/QUOTE]

Minä vielä kysyn, kuten joku muukin, että oletko laskenut kelan sivuilla, paljonko saisit uuteen asuntoon asumistukea? Neliörajan tiesit, mutta huomioitko sen, että isommissa asunnoissa hyväksytään vähemmän hintaa / neliö? Eli oikeasti ómavastuusi saattaisi nousta enemmänkin kun 50e. Jos asumistuki tippuisi nykyisestä, se saattaa olla syy, etteivät kannusta sinua muuttamaan isompaan asuntoon.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vielä;24232388:
Minä vielä kysyn, kuten joku muukin, että oletko laskenut kelan sivuilla, paljonko saisit uuteen asuntoon asumistukea? Neliörajan tiesit, mutta huomioitko sen, että isommissa asunnoissa hyväksytään vähemmän hintaa / neliö? Eli oikeasti ómavastuusi saattaisi nousta enemmänkin kun 50e. Jos asumistuki tippuisi nykyisestä, se saattaa olla syy, etteivät kannusta sinua muuttamaan isompaan asuntoon.

Näin juuri. Itse muutin kolmiosta kaksioon ja asumistuki nousi vaikka neliöhinta on sama (pysyin samassa talossa).

[QUOTE="hmm";24232553]Jos on, niin ihmeen hyvin on pitänyt hermonsa kurissa tähän saakka. Ja kas kummaa, että pohojalaasta murretta ei olekaan tullut harmaana kirjoitellessa..[/QUOTE]

No se muutenkin välillä unohtaa kirjottaa murteellaan ja tietysti harmaana yrittäis olla tunnistamaton. On kertonut kirjottelevansa harmaana ja tiedot täsmäis: yksi lapsi, asuvat nyt kaksiossa, saa sossusta rahaa mutta käy töissä kuitenkin jonkin verran... :D

[QUOTE="a p";24229918]Vuokran omavastuu nousisi n. 50€ ja omasta pussista mä sen maksaisin ei siihen saa toimeentulotukea.[/QUOTE]

Kolmioon ei saa yhtä paljon asumistukea kuin kaksioon jos on kahden hengen perhe.

Yhteistyössä