Mun pitäisi perustella sossulle, että miten pystyn maksamaan kolmion vuokran

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Op
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";24236307]No miksei sitten joka perheessä vanhemmat nuku olohuoneessa? Miksi heillä on oma makuuhuone?

Vai että säästää takuuvuokraan rahat. No siihen menee yli vuosi jos säästää 50 euroa kuukaudessa ja asunto on vapaa nyt.[/QUOTE]

No niissä toisissa perheissä vanhemmat ovat työllä ansainneet rahat joilla takuuvuokra on maksettu tai asunto ostettu...??
Miksi sun pitäis elää niin ,kuin kaikki muut?
Ja kyllä niitä asuntoja vapautuu vuodenkin kuluttua. :)

Siis onko tää ap tosissaan?!

Hankit sen isomman asunnon sitten kun olet töissä ja tienaat omat rahasi. Ei sun TARVITSE elää "niinkuin muutkin perheet" vain koska sulla on lapsi. Mikä hemmetin juttu tää nykyään on että hetimullekaikkitännenyt. Jos sulla ei ole varaa, sulla ei ole varaa. Ole kiitollinen kuule siitä nykyisestä sossun kustantamasta asunnosta. Ajatteles jopa työssäkäyvät säästävät sen VUODEN vaihtaakseen asuntoa, se on ihan normaalia!

[QUOTE="a p";24231471]Kela huomioi meille vain 57 neliötä, sossulla taas on joku tietty summa mitä hyväksyvät vuokraksi[/QUOTE]

VAAN 57 neliöö!?! :O Siis mitä ihmettä, miksi edes haluat asua noin isossa kämpässä yksin yhden lapsen kanssa? Ymmärtäisin jos ois kokonainen perhe jonka pitäis nyhjöttää jossain pikkukopperossa, mutta että yksi aikuinen + lapsi.

Hanki jooko töitä ja maksa itte, sossu on kuitenkin tarkoitettu sellasille ihmisille joilla on oikeasti vaikeaa.

terv. Yksin asuva 20 neliössä

Hmm. Pakko tässä sädehtiä: Mä asuin aika monta vuotta lapsen kanssa yksiössä, jossa oli neliöitä alle 40. Nukuin parvisängyssä, lapsi nukkui siinä alla. Olihan se hitonmoista, mutta kuului tuohon elämänvaiheeseen, jollon olin yh ja opiskelija. Eipä sinne koppiin tullut juuri vieraita kutsuttua...

Kyllä mustakin olis hirmu kiva, että olis kaikilla oma huone ja mullakin työhuone, tai ees tilaa jossain sille työpöydälle. Mutta ei oo. Ei oo varaa muuttaa isompaan kämppään. Valitettavasti moni asia menee niin, että jos on rahaa niin on enemmän mahdollisuuksia. Jotkut tienaa ne rahansa, että saa mitä haluaa, toki jotkut saa myös perintönä tai lottovoittona.

Musta on vähän kyseenalaista moraalisesti, että ap muuttaisi ilman hyvää syytä isompaan eli kalliimpaan kämppään, jos kuitenkin saa sossulta tukea. Mun mielestä, jos joutuu tukeutumaan siihen viimeisimpään yhteiskunnan tukeen eli sossun rahoihin, olisi suotavaa elellä niin halvalla kun voi. Eikös sen sossun ole tarkoitus kustantaa se välttämätön toimeentulo? Toki on sitä sakkia, joka ostaa koko rahalla viinaa tai muuta turhaa.

En keksi yhtään hyvää syytä, miten kaksi ihmistä ei mahtuisi kaksioon. Mä haluun on hyvä perusta, jos on varaa. Jos aiot perustella isomman kämpän tarvetta sillä, että ne olisi lapsen koulua ja ip-kerhoa lähellä, sossu varmaan kehottaisi odottamaan toisen kaksion/halvemman kämpän vapautumista samalta alueelta. Kuinka pitkä matka sieltä nykyisestä kodista on?

[QUOTE="a p";24236474]No ei vapaudu tuosta talosta ja noin läheltä koulua.[/QUOTE]

Voipi olla...
Olisi kannattanut alkaa säästää vuosi sitten se 50 euroa jonka omasta mielestäsi pystyt lisää vuokraa kuussa maksamaan niin asia olisi yksinkertainen :)

Ottakaa huomioon se että hän on opiskelija. Ei se opiskelu loputtomiin kestä. Jossain vaiheessa on kokopäivätyössä. Mun mielestä lapsella ja vanhemmalla pitää olla omat huoneet.

Kun erosin niin jäin tähän kolmioon lapsen kanssa kahdestaan. Vaikka palkka ei ole kovin hyvä.
Nyt olen avoliitossa joten meitä on 3.

Ottakaa huomioon se että hän on opiskelija. Ei se opiskelu loputtomiin kestä. Jossain vaiheessa on kokopäivätyössä. Mun mielestä lapsella ja vanhemmalla pitää olla omat huoneet.

Kun erosin niin jäin tähän kolmioon lapsen kanssa kahdestaan. Vaikka palkka ei ole kovin hyvä.
Nyt olen avoliitossa joten meitä on 3.

niin, ap ei ole loputtomiin opiskelija, joten sitten sen ajan jälkeen pystyy muuttamaan sellaiseen kämppään, jonka haluaa. Jos jossain sossun määritelmissä tai laeissa olis pykälä, että jokaisella talon asukkaalla on oltava oma makuuhuone, niin sittenhän tämä vaatimus omasta huoneesta olis aiheellinen. mutta kun ei ole.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="vieras";24232016]Kummasti se on vuoskausia aiheuttanut katkeruutta poliitikoissa, kuten työttömyysturvakin.
Suomen työttämyysturva on niin suuri että ihmiset laahaa sen takia työttömänä mieluummin kuin menee töihin. Ruotsissa kuulemma on paljon vähemmän työttämiä. Näin totesi eräskin kansanedustaja suorassa tv-lähetyksessä, ottamatta sitä huomioon että Ruotsissa se turva on varmaan kaksinkertainen suomeen verrattuna koska täällä se on ihan olematon.
Suurinta katkeruutta aiheuttaa vanhusten jytkyt eläkkeet. 600 euroa on ihan liikaa laihalle vanhukselle, jolla se raha menee lääkkeisiin ja pari lanttia jää päiväysvanhaan leipään. On pakko leikata tuollaista suur eläkettä!
Ja jotta rikkailla ei tulisi liian tukalia oltavia, niin siirrytäämpä tasaverotukseen ja nostetaan sellaisia veroja vain jotka vaikuttavat eniten köyhien rahoihin niitä reilusti vähentäen.[/QUOTE]

Muistathan ainaiset palkkakuopat, pakkohan poliitikkojen on nostaa palkkaansa säännöllisesti muutamilla satasilla..

Yhteistyössä