Mun on varmaan pakko viedä toi 9 vee jonnekin psykiatrille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ap, millä kuvailit tilanetta suosittelen ensin ottamaan yhteyttä lääkäriin ja sitä kautta lähetettä psykiatrialle jossa tehdään lisätutkimuksia perhekäynneillä kuin yksin pojalle. Ne ovat siellä ammattiauttajia joilta takuuvarmasti saa myös apua.

Näin mun on tehtävä heti ensimmäiseksi maanantaina. Toivottavasti me saadaan apua, ja meidät otetaan vakavasti. Ihan sama, vaikka mä olisin väsynyt ja rikki, mutta eniten raastaa, kun en osaa auttaa tuota poikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
kun lapsi päästelee noita ääniä ja käyttäytyy muutenkin oudosti, ja sinulla menee hermot, mitä lapsi tekee?
suuttuuko sulle ihan silmittömästi?

mä jossain vaiheessa meinaa huomasin kaavan tuon Sällin käytöksessä..se teki jotain, yleensä naputti esim kynällä pöytää, ja sit vähän ajan päästä jotain muuta, ihan mua ärsyttääkseen, ja sitten kun sanoin et lopeta, se suuttui ja alkoi raivoamaan.
jossain vaiheessa sit huomasin et tää kaava toistui jatkuvasti, samoja pikkuasioita ja sit se raivari.yhtenä kertana sit naputtelun alettua sanoin pojalle et huuda nyt ihan heti vaan, ei tarvii montaa päivää yrittää mua hermostuttaa.

Sällillä oli vaikeuksia koulussa, ja kun sen olo oli tarpeeksi ahdistunut se halusi sen johonkin purkaa, mut ei itse halunnut olla se joka huudon tms aloitti,niin ärsytti mua aina et sai sitten itselleen "luvan" raivostua.

Ei se suutu, mut jatkaa vaan. Se jatkaa tasan niin kauan, et joltain menee hermo, ja käskee sen omaan huoneeseen rauhoittumaan. Sitten se suuttuu. Ja sitten se voi itkeä tunninkin suureen ääneen, ja jos sen kanssa silloin menee juttelemaan, ni asia ei siitä paremmaksi muutu. Mä olen yrittänyt halata, yrittänyt jutella, jopa komentaa, mutta huuto vain jatkuu.

ok eli ei ihan samanlaista, mut kuitenkin jotain..lapsella on jostain syystä pahaolo, ja se haluaa purkaa sen ulos..kun te komennatte, lapsi saa luvan itkeä ja syyttää teitä siitä pahastaolostaan (taas häntä komennettiin tms )
eikä tarvitse miettiä mikä sen pahanolon oikeasti aiheuttikaan.

vanhemmille ja muille läheisille on helppo suuttua, niitä on hyvä ärsyttää, kun ne rakastaa siitä huolimatta.
lapsi ei myöskään pysty yksin asioitaan ja ajatuksiaan selkeästi ilmaisemaan, ja läheisille ihmisille puhuminen on yleensä aika hankalaa, kun silloin voi vaikka äiti pettyä lapseen.siksi ammattilainen ja vieraampi henkilö usein saa lapsen kertomaan asioita ja siksi se avun hakeminen on todella tärkeää.

se ettei lapsi puhu sulle, ei tarkoita sitä et lapsi ei rakastaisi tai luottaisi sinuun, vaan sitä, et ei halua sinua loukata, tai aiheuttaa sinulle huolia.

Perheneuvolassa on psykologit jota kuuuntelee jotka ei voi juurikaan ottaa kantaa joten lääkäri ensijijainen ja lääkärin kautta lähete lasten psykiatrialle.

ihan kokemukseta tiedän tämän koska mulla on 12 v adhd lapsi ja ainut joka meiä auttoi oli lääkri ja lähete ,kävimme 2vuotta psykiatrilla ennekuin diagnoori tuli ja lääkitys aloitettiin. Lisänä vielä että poika oli silloin eskarissa ja alle 6vuotiaille ei diagnooseja tehdä.

Jonot perheneuvolaan ovat tosiaan aika pitkät. Itse ehkä varaisin ensin ajan lääkärille, kenties erikoislääkärille. Pyytäisin polilta (jos tulee sinne lähete) tai perheneuvolasta ensimmäisen peruutusajan, mikä tulee vastaan. Voimia!

Kiitti kaikille. Vahvistitte mun epäilyn, että apua tarvitaan. Maanantaina lähtee soitto lääkärille, ja toivotaan, että saadaan apua sitä kautta. Mä todellakin toivon, et saisin lapseni kuntoon, mikä sitten ikinä häntä vaivaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmillinen juttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mintus:
Meillä noihin aikoihin paljastui syyksi diabetes. Olin myös aivan valmis luovuttamaan. Kyllä oli helpotus kun asiat selvisivät. Varaa lääkäri, vaikka ihan terveyskeskuksesta ja pyydä selvittämään kaikki mahdolliset taudit ja lähete psykologille tai perheneuvolaan. Jos mitään muuta vikaa ei löydy, niin pojukin alkaa hieman miettimään omaa käytöstään kun huomaa että se on niin epänormaalia että sitä pitää asiantuntijoiden selvitellä.

AAPEELLE:
+ keskity omaan käytökseesi ja kielenkäyttöösi. Sillä on SUURI merkitys lapsen käytökselle! Kuka sanoo omaa LASTAAN v-upääksi??????!!!!!!! Luulen, että nyt onkin kyseessä äidin käytösongelma (johtuu mielensairaudesta??) joka sairastuttanut lapsen. Todellakin, teillä molemmilla on aihetta hoitoon. Lapsi raukka. Toivottavasti saatte apua, ja pian!

no enpä usko, tämän vastanneella ei ole kokemusta hankalasta lapsesta!! kiva varmaan lyödä lyötyä.

mä sanoin kerran omalleni(äärimmäisen hankala lapsi,perheneuvolassakin sanoivat että ei osaa sanoa mitään kun on niin hankala lapsi=vanhemmat oli osanneet kokeilla kaikkea mahdollista eikä ollut auttanut) niin sanoin lapselle että joutuu lastenkotiin jos jatkaa käytöstään, siellä ei oo äitiä/isiä. no olen katunut että sanoin niin mutta jessus jos oisit elänyt tuon kanssa niin ymmärtäisit! ja välill äkäy mielessä että elämä ois niin helppoa ilman tätä lasta.

sisäruksia minulla on monta heistä yksi täsmälleen samanlainen kuin omani, muut ns normaalisti käyttäytyviä. arvatkaa pidinkö äitiäni maailman surkeimpana kun hän antoi lapsen osa sijoitukseen(oli 3v lastenkodissa viikot, viikonloput kotona) nykyään ymmärrän vallan mainiosti sen miten surullisella tavalla siihen tilanteeseen voi joutua kuka tahansa.että turha jeesustella!

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmillinen juttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mintus:
Meillä noihin aikoihin paljastui syyksi diabetes. Olin myös aivan valmis luovuttamaan. Kyllä oli helpotus kun asiat selvisivät. Varaa lääkäri, vaikka ihan terveyskeskuksesta ja pyydä selvittämään kaikki mahdolliset taudit ja lähete psykologille tai perheneuvolaan. Jos mitään muuta vikaa ei löydy, niin pojukin alkaa hieman miettimään omaa käytöstään kun huomaa että se on niin epänormaalia että sitä pitää asiantuntijoiden selvitellä.

AAPEELLE:
+ keskity omaan käytökseesi ja kielenkäyttöösi. Sillä on SUURI merkitys lapsen käytökselle! Kuka sanoo omaa LASTAAN v-upääksi??????!!!!!!! Luulen, että nyt onkin kyseessä äidin käytösongelma (johtuu mielensairaudesta??) joka sairastuttanut lapsen. Todellakin, teillä molemmilla on aihetta hoitoon. Lapsi raukka. Toivottavasti saatte apua, ja pian!

no enpä usko, tämän vastanneella ei ole kokemusta hankalasta lapsesta!! kiva varmaan lyödä lyötyä.

mä sanoin kerran omalleni(äärimmäisen hankala lapsi,perheneuvolassakin sanoivat että ei osaa sanoa mitään kun on niin hankala lapsi=vanhemmat oli osanneet kokeilla kaikkea mahdollista eikä ollut auttanut) niin sanoin lapselle että joutuu lastenkotiin jos jatkaa käytöstään, siellä ei oo äitiä/isiä. no olen katunut että sanoin niin mutta jessus jos oisit elänyt tuon kanssa niin ymmärtäisit! ja välill äkäy mielessä että elämä ois niin helppoa ilman tätä lasta.

sisäruksia minulla on monta heistä yksi täsmälleen samanlainen kuin omani, muut ns normaalisti käyttäytyviä. arvatkaa pidinkö äitiäni maailman surkeimpana kun hän antoi lapsen osa sijoitukseen(oli 3v lastenkodissa viikot, viikonloput kotona) nykyään ymmärrän vallan mainiosti sen miten surullisella tavalla siihen tilanteeseen voi joutua kuka tahansa.että turha jeesustella!

Kiitti. "Kiva" Kuulla, että jollain on samanlaisia kokemuksia. Tää todellakin on rankkaa, ja joskus mietin, et olis helppoa vaan antaa koko lapsi pois, joillekin sellasille, jotka sen kanssa pärjäis.

Raskasta se onkin, samantapaisia käytöshäiriöitä oli mein tytöllä tuossa iässä. Meillä lapsi sairastui sitten masennukseen 15-vuotiaana, käy terapiassa ja asuu nyt poissa kotoa koska tilanne meni ihan mahdottomaksi :(

Yhteistyössä