Mun oli pakko kurittaa

  • Viestiketjun aloittaja tuli huono fiilis
  • Ensimmäinen viesti
ETTÄ NÄIN
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Tommonen nippailu, nipistely läpsiminen ja tukistelu on kivikautisen neandertaalilaisen keino. Sillä kasvaa lisää neandertaalin ihmisiä, jotka aina ratkaisevat erimielisyydet fyysisin keinoin, koska argumentoinnin kyky ja kyky ratkaista ongelmia muilla keinoin puuttuu.

En tiedä mitä ajatella, kun joku aikuinen on niin lahjaton, ettei pärjää omalle lapselleen muulla tavoin.
Ei se aikuiseta johdu vaan siitä et pentu on ilkeä!!
Kyllähän siin aikuinen hakee vaan purkautumispaikkaa omalle pahalle mielelle.Ja pieni lapsihan se on helppo kohde!
Joopa joo. Pahamielihän siitä tulee vanhemmillekin jos lapsi tahalleen ei tottele niin sillon saa ja pitää ottaa järeämmät keinot käyttöön et homma saa loppua siihen paikaan ja kunnioitetaan vanhempia.
 
????
Alkuperäinen kirjoittaja älä huoli:
Alkuperäinen kirjoittaja ??????:
Alkuperäinen kirjoittaja älä huoli:

Mut nippailetko PIENESTI aikuisia? Tuskinpa kun sua nippaillaan kohta ISOSTI takaisin. Lapsi ei voi PIENESTI eikä ISOSTI sua vastustaa.... helppoa auktoriteettia kun sulla raukalla ei sitä muuten ole.
Miksi mä aikuisia nippailisin? En satu olemaan yhdenkään aikuisen äiti tai kasvattaja. Kyllä lapsi välillä takasinkin antaa. Mut yleensä mun ei tartte mennä edes koskemaan kun uhkailu riittää.. mulla on kyllä auktoriteettia, joskus vaan menee valtataisteluksi ja sillon näytän kaapin paikan ja ärähdän kuin karhuemo ja voin tempastakin. :)
Eli olet oman auktoriteettisi jo rakentanut tuon nippailun varaan, säälittävää. Eli jo pelkkä ärähdys riittää jo kun lapsi on oppinut että täältä tulee kohta kovempaakin. Mitäpä kun olet menossa silittämään lapsesi päätä, säpsähtääkö hän - tuleeko sieltä kovaa luunappia vai äidin silittävää kättä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja sanoisin:
Tuo "nippailu" voi johtaa aina vaan pahempaan. Kun lapsi tottuu nippailuun ei sekään hetken päästä enää tehoa. Sitten vähän läpsästään ja äkkiä sitä huomaa olevansa tilanteessa jossa lapsen saa suurinpiirtein heittää seinään eikä vieläkään uskota.

Olen itse entinen "nippailija" ja huomasin itsessäni sen, että kun hyväksyy pienen niin on helpompi hyväksyä isompi paha.. joten otin itseäni niskasta kiinni (onneksi ennen kuin tilanne meni yhtään pitemmälle) ja lupasin lapselle, ettei meillä koskaan enää edes nippailla. Ja se päätös on pitänyt!
Hienoa :) ! Sitten vielä ihan uteliaisuudesta... Onko teillä nykyään kauhukakara, kun et enää nippaile? ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kaikki lasten tukistajat ja nippailijat kuuluu vankilaan!
Ei, vaan sakotettavaksi http://www.alalyolasta.fi/index.phtml?s=254 .
Ei meitä ainakaan ole sakotettu vaik luunappeja ovat saanutki. Onneks kukaan ei kyylää. HIH HIH
Mutta teidän kuuluisi saada. Olen pahoillani, ettei kukaan ulkopuolinenkaan huolehdi lastenne oikeuksista :( .
 
Alkuperäinen kirjoittaja ETTÄ NÄIN:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Tommonen nippailu, nipistely läpsiminen ja tukistelu on kivikautisen neandertaalilaisen keino. Sillä kasvaa lisää neandertaalin ihmisiä, jotka aina ratkaisevat erimielisyydet fyysisin keinoin, koska argumentoinnin kyky ja kyky ratkaista ongelmia muilla keinoin puuttuu.

En tiedä mitä ajatella, kun joku aikuinen on niin lahjaton, ettei pärjää omalle lapselleen muulla tavoin.
Ei se aikuiseta johdu vaan siitä et pentu on ilkeä!!
Kyllähän siin aikuinen hakee vaan purkautumispaikkaa omalle pahalle mielelle.Ja pieni lapsihan se on helppo kohde!
Joopa joo. Pahamielihän siitä tulee vanhemmillekin jos lapsi tahalleen ei tottele niin sillon saa ja pitää ottaa järeämmät keinot käyttöön et homma saa loppua siihen paikaan ja kunnioitetaan vanhempia.
Niin,vanhemmalle tulee paha mieli ja sitten lyö lasta ja tuleekin hyvä mieli!Eihän tuolla tavoin hoideta työpaikallakaan asioita.Ja täälläkin harvase päivä joku nainen valittaa kun mies on vähän ottanut kädestä kovemmin kiinni.
 
PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Tommonen nippailu, nipistely läpsiminen ja tukistelu on kivikautisen neandertaalilaisen keino. Sillä kasvaa lisää neandertaalin ihmisiä, jotka aina ratkaisevat erimielisyydet fyysisin keinoin, koska argumentoinnin kyky ja kyky ratkaista ongelmia muilla keinoin puuttuu.

En tiedä mitä ajatella, kun joku aikuinen on niin lahjaton, ettei pärjää omalle lapselleen muulla tavoin.
Ei se aikuiseta johdu vaan siitä et pentu on ilkeä!!
Ja se taas johtuu mistä... :whistle:
Ei ole kunnon kuria.
Itseasiassa lapsi ei ole ilkeä, vaan ymmällään, koska vaan yritetään saada tottelemaan sokeasti. Lapselle pitää perustella. Mutta tässäkin keskustelussa kyllä huomaa, että on kasa vanhempia jotka ei edes tiedä mitä on perustella.
 
sanoisin
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sanoisin:
Tuo "nippailu" voi johtaa aina vaan pahempaan. Kun lapsi tottuu nippailuun ei sekään hetken päästä enää tehoa. Sitten vähän läpsästään ja äkkiä sitä huomaa olevansa tilanteessa jossa lapsen saa suurinpiirtein heittää seinään eikä vieläkään uskota.

Olen itse entinen "nippailija" ja huomasin itsessäni sen, että kun hyväksyy pienen niin on helpompi hyväksyä isompi paha.. joten otin itseäni niskasta kiinni (onneksi ennen kuin tilanne meni yhtään pitemmälle) ja lupasin lapselle, ettei meillä koskaan enää edes nippailla. Ja se päätös on pitänyt!
Hienoa :) ! Sitten vielä ihan uteliaisuudesta... Onko teillä nykyään kauhukakara, kun et enää nippaile? ;)

Ei, päinvastoin, meillä oli kauhukakara tai ehkä uhmaikäinen ja kun nippailu loppui rauhottui lapsikin. Nykyään jutellaan asiat (lapsi 3v) ja vaikka ei lapsi aina välttämättä ymmärrä mitä äiti selittää niin tilanne rauhottuu kuitenkin sillä. Tuo minun nippailu johtui siitä että olin todella väsynyt, enkä jaksanut keskustella lapsen kanssa vaan otit tuollaiset typerät keinot käyttöön. Meillä rajat asetetaan nykyään juttelemalla ja jäähypenkkiä käyttämällä, ei huutamalla ja nippailemalla.

 


Itseasiassa lapsi ei ole ilkeä, vaan ymmällään, koska vaan yritetään saada tottelemaan sokeasti. Lapselle pitää perustella. Mutta tässäkin keskustelussa kyllä huomaa, että on kasa vanhempia jotka ei edes tiedä mitä on perustella.[/quote]

Mutta onhan se helpompi lyödä lasta kuin puhua.Menee nopeammin viesti perille.Ja rupeaa olemaan muutenkin kunnolla kun ikinä ei tiedä milloin nyrkki heilahtaa.Pitää nääs olla vähän varuillaan...
 
nippaaja
mä jos nippaan niin en ole sokean ja hallitsemattoman vihan vallassa vaan harkitusti nippaan, ajattelen että en tee sitä mielelläni mutta nyt ei näytä menevän muuten perille. Ja se auttaa. Sanokaa mitä sanotte. Vanhempien tehtävä on kasvattaa lapsiaan ja tarvittaessa kurittaa mutta eikö oo suhde vähän toisenlainen mieheen ja muihin aikuisiin? Joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee!!!
 
ETTÄ
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja ETTÄ NÄIN:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Tommonen nippailu, nipistely läpsiminen ja tukistelu on kivikautisen neandertaalilaisen keino. Sillä kasvaa lisää neandertaalin ihmisiä, jotka aina ratkaisevat erimielisyydet fyysisin keinoin, koska argumentoinnin kyky ja kyky ratkaista ongelmia muilla keinoin puuttuu.

En tiedä mitä ajatella, kun joku aikuinen on niin lahjaton, ettei pärjää omalle lapselleen muulla tavoin.
Ei se aikuiseta johdu vaan siitä et pentu on ilkeä!!
Kyllähän siin aikuinen hakee vaan purkautumispaikkaa omalle pahalle mielelle.Ja pieni lapsihan se on helppo kohde!
Joopa joo. Pahamielihän siitä tulee vanhemmillekin jos lapsi tahalleen ei tottele niin sillon saa ja pitää ottaa järeämmät keinot käyttöön et homma saa loppua siihen paikaan ja kunnioitetaan vanhempia.
Niin,vanhemmalle tulee paha mieli ja sitten lyö lasta ja tuleekin hyvä mieli!Eihän tuolla tavoin hoideta työpaikallakaan asioita.Ja täälläkin harvase päivä joku nainen valittaa kun mies on vähän ottanut kädestä kovemmin kiinni.
Joo mutta meilä annetaan luunappeja jos ei tottele ja sillä selvä. Et saa meidän kuritustapaa millään loppumaan vaik kuinka puolustelet!! Itsekin saanut luunappeja jos olin laiska enkä mennyt tyjentämään esim. tiskikonetta ku äiti pyysi. Aivan oikeen mulle vaik nippasiki. Ei yhtään jäänyt kaivertamaan vaik luunappeja otsaan olen saanutki. Päinvastoin.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Oikein oikein.. varsinkin jos tehoaa..
Muakin komennettiin alle vuoden ikäisenä pitämään turpani kiinni lyömällä selkään niin että koko selkä oli ollut mustana.
Valitettavasti selkään tuli pysyvät vauriot, mut mitäs pienistä!

:kieh:
Juu yksi selkä sinne tai tänne ei merkitse yhtikäs mitään. Yhdellä mun tutullakin korvattiin sitten rikkoutuneita niveliä titaanisilla. Kyllä se varmasti tepsii sinuunkin tai sitten selkäsi aivan varmasti voidaan parantaa, hm, mitä jos pyytäisit miestäsi nippailemaan päivittäin?
Hei! Loistoidea. Kiitos! :)
Mä pyydän et mun mun mies tästä päivästä eteenpäin nippailee joka ilta mun selkää.. vai pitäisköhän mun pyytää nippaileen aina silloin kun aukasen suuni? Huutaminenhan se mun rikos silloin alunperinkin oli.
Ja jos ei tehoo ni sit pyydän antaan koko kämmen nippailua tohon selkään. Jess. Näin toimimme.
;)
 
nippaaja
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Itseasiassa lapsi ei ole ilkeä, vaan ymmällään, koska vaan yritetään saada tottelemaan sokeasti. Lapselle pitää perustella. Mutta tässäkin keskustelussa kyllä huomaa, että on kasa vanhempia jotka ei edes tiedä mitä on perustella.
Mutta onhan se helpompi lyödä lasta kuin puhua.Menee nopeammin viesti perille.Ja rupeaa olemaan muutenkin kunnolla kun ikinä ei tiedä milloin nyrkki heilahtaa.Pitää nääs olla vähän varuillaan...[/quote]

Valitettavasti pieni lapsi ei ymmärrä monimutkaisia perusteluja ja vaikka ymmärtäiskin niin saattaa viis veisata niistä.

 
PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Itseasiassa lapsi ei ole ilkeä, vaan ymmällään, koska vaan yritetään saada tottelemaan sokeasti. Lapselle pitää perustella. Mutta tässäkin keskustelussa kyllä huomaa, että on kasa vanhempia jotka ei edes tiedä mitä on perustella.
Mutta onhan se helpompi lyödä lasta kuin puhua.Menee nopeammin viesti perille.Ja rupeaa olemaan muutenkin kunnolla kun ikinä ei tiedä milloin nyrkki heilahtaa.Pitää nääs olla vähän varuillaan...[/quote]

Niinpä juuri. Sitä vaan aikuisenakin menee uuteen paikkaan, niin on aina varuillaan, et josko tulee hirveät seuraamukset, kun mokaa, tai vaikka töissä työnantajalla on huono päivä. :( Semmosta mun elämä nyt on, koko ajan pelkään rangaistusta. Jos saan kirjeen, pelkään, että se on haukkumakirje tai jos joklu soittaa, pelkään, että saan satikutia.
 
PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja nippaaja:
Valitettavasti pieni lapsi ei ymmärrä monimutkaisia perusteluja ja vaikka ymmärtäiskin niin saattaa viis veisata niistä.
Mutta ajattelet pienen lapsen ymmärtävän ja voivan käsitellä satuttamista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Itseasiassa lapsi ei ole ilkeä, vaan ymmällään, koska vaan yritetään saada tottelemaan sokeasti. Lapselle pitää perustella. Mutta tässäkin keskustelussa kyllä huomaa, että on kasa vanhempia jotka ei edes tiedä mitä on perustella.
Mutta onhan se helpompi lyödä lasta kuin puhua.Menee nopeammin viesti perille.Ja rupeaa olemaan muutenkin kunnolla kun ikinä ei tiedä milloin nyrkki heilahtaa.Pitää nääs olla vähän varuillaan...[/quote]


Ei mene monesti viesti perille vaik samasta asiasta on varotettu viikkokausia.
 



Joo mutta meilä annetaan luunappeja jos ei tottele ja sillä selvä. Et saa meidän kuritustapaa millään loppumaan vaik kuinka puolustelet!! Itsekin saanut luunappeja jos olin laiska enkä mennyt tyjentämään esim. tiskikonetta ku äiti pyysi. Aivan oikeen mulle vaik nippasiki. Ei yhtään jäänyt kaivertamaan vaik luunappeja otsaan olen saanutki. Päinvastoin.
[/quote]

On minuakin hakattu sähköjohdosta lähtien vähän kaikella mutta en ole niin hölmö että siirtäisin kieroutuneita " kasvatusmenetelmiä " omiin lapsiini.Sinä varmaan otat luunappeja otsaasi tyynesti jso et satu miestäsi tottelemaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:

Itseasiassa lapsi ei ole ilkeä, vaan ymmällään, koska vaan yritetään saada tottelemaan sokeasti. Lapselle pitää perustella. Mutta tässäkin keskustelussa kyllä huomaa, että on kasa vanhempia jotka ei edes tiedä mitä on perustella.


Mutta onhan se helpompi lyödä lasta kuin puhua.Menee nopeammin viesti perille.Ja rupeaa olemaan muutenkin kunnolla kun ikinä ei tiedä milloin nyrkki heilahtaa.Pitää nääs olla vähän varuillaan...[/
quote]





Höh, no en mä haluais ainakaan nähdä lasteni silmissä pelkoa kun ne mua katsoo...
Mut ehkä jotkut saa siitä jopa kicksejä?!?! :whistle:
 
PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja :
Ei mene monesti viesti perille vaik samasta asiasta on varotettu viikkokausia.
En ihmettele. Ei mene sun viestis täälläkään perille. kato jos viestintälaite on rikki, niin vastaanottaja ei oikeen ymmärrä.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Tommonen nippailu, nipistely läpsiminen ja tukistelu on kivikautisen neandertaalilaisen keino. Sillä kasvaa lisää neandertaalin ihmisiä, jotka aina ratkaisevat erimielisyydet fyysisin keinoin, koska argumentoinnin kyky ja kyky ratkaista ongelmia muilla keinoin puuttuu.

En tiedä mitä ajatella, kun joku aikuinen on niin lahjaton, ettei pärjää omalle lapselleen muulla tavoin.
Ei se aikuiseta johdu vaan siitä et pentu on ilkeä!!
Ja se taas johtuu mistä... :whistle:
Ei ole kunnon kuria.
Ei kukaan ole syntyessään ilkeä! Jos lapsi on ilkeä, niin kyllä on vanhempien syytä vilkaista peiliin, että mistä lapsi on sellaisen tyylin oppinut :(

En ole kyllä ilkeään lapseen vielä koskaan törmännyt. Kyllä syyt yleensä löytyy jostain muusta asiasta.

 
????
Minäpä väitän, että nämä nippailijat ovat hieman alempaa kouluttamattomampia tai ainakin yleissivistykseltään heikompia henkilöitä? Olenko oikeassa? Maailma ei ole niin mustavalkoinen kuin nippailija sen kokee vähäisen tietomääränsä vuoksi. Asioille on erilaisia ratkaisumalleja, muitakin kuin se ruumiillinen kuri.
 

Yhteistyössä