Mun mielestä ihmisoikeuksien valossa on eri asia joutua vaikka 100 kertaa testattavaksi, kuin että sun kroppaan tungetaan mitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ihan, koska toisissa maissa esiintyvyys on korkeampi kuin toisissa. T. Toinen harmaa
thl sivuilta:

Testin tulos kertoo tilanteesta näytteenottohetkellä. Negatiivinen testitulos ei sulje pois, että testin ottamisen jälkeen saa tartunnan tai että tartunta on itämässä.

Oireettoman henkilön testaaminen ei aina anna luotettavaa tietoa tartunnasta. Jos testi tehdään taudin itämisaikana, tulos voi olla negatiivinen, vaikka henkilöllä olisi tartunta. Emme tiedä, missä vaiheessa taudin itämisaikana tartunta alkaa näkyä testituloksissa. Tänään otetun näytteen tulos voi olla negatiivinen, mutta jos näyte otettaisiin kaksi päivää myöhemmin, se voisi olla positiivinen.

Joten negatiivisen testituloksen saanut matkustaja voi viedä koronaa eteenpäin tietämättään ellei sitten koko matkan ajan testauta itseään.
Joo mut 2 päivääkin on parempi kuin 2 viikkoa karanteenissa.

Ap ei halua rajoituksia eikä rokotetta, sellainen mielikuva tulee. Hälle on siis ihan sama, sairastuuko ihmisiä vakavasti, jopa kuolee.

Että semmoinen "kristitty".
Jos sä kristinuskoon vetoat, niin et ole tainnut paljon Uutta Testamenttia avata.

Siellä käsketään pitämään huolta omasta kehosta. Se tarkoittaa myös sitä, ettei omaan kehoon saa mitä tahansa antaa ottaa, jos epäröi.

Ja jos edelleen pitäydytään raamatullisissa tunnelmissa, niin jossain vaiheessa _koko maailma_ tulee ottamaan pedon merkin. Ei tää koronarokote oo vielä sitä, mutta ymmärrän monen huolen.
Itse näen, että tää korona on esiaste, harjoitus koko maailman kontrolloinnille.

Aikaisemmin ei mitään rokotetta oo suunnilleen painostettu ottamaan.

Eiku siihen että tungetaan herraties mitä kroppaan.

Ja en todella oo lähiaikoina koronarokotetta huolimassa. Edellisistä mukaturvallisista essureista on ohan tarpeeksi vaivaa.
Mä en oo ikinä kierukoita ottanu. Syystä että en halua kipuja ja mielialanvaihteluja, joita monella tutulla on ollu.

Lateksilla mennään, mies hyväksyy sen - vähän alistuen, mut ymmärtäen. Se ei halua musta pahempaa pirttihirmua enää. :D

Tänään viimeksi oli jommassakummassa Iltiksessä, kun joku kolumnisti kehui miten tekniikka on ottanut harppauksen eteenpäin koronan myötä. :cautious:

Mä en oo ikinä kierukoita ottanu. Syystä että en halua kipuja ja mielialanvaihteluja, joita monella tutulla on ollu.

Lateksilla mennään, mies hyväksyy sen - vähän alistuen, mut ymmärtäen. Se ei halua musta pahempaa pirttihirmua enää.

oisitpa nähnyt sen poikaparan ilmeen, jolle ärähdin ettei mitään v.itun kierukoita.

• Haha
Reactions: Ellimaar ja Echo
Ja joku kysyi mun suhtautumista rokotteisiin. Koko mun perhe on käynyt läpi perus-rokotusohjelman, nuorimmaiselle annettiin lisäksi pneumokokkirokote joka oli silloin tullut, mutta jota oli rauhassa kehitelty.
En tosin suostunut siihen, että kuopus olisi osallistunut neuvolan tarjoamaan sokkotutkimukseen sen tutkimusaikana.

Mutta:
- kausi- influenssarokote: en oo tarvinnu, ehkä kerran oon sen ottanu.
-sikapiikki: ei oltais tarvittu ja onneks ei kukaan meidän perheestä ottanu, jälkikäteen ilmenneen narkolepsiariskin takia.
-koronarokote: meidän perheestä ei kukaan ota ainakaan tänä vuonna.

No vastataas sitten.

Jos rajan yli päästetään negatiivisen tuloksen saanu ihminen (olettaen että se testihärveli on luotettava), niin se ei saastuta sitä kohdemaata sen enempää, kuin kohdemaan kansalainen.
Sen testatun pitäisi olla vielä negatuloksen jälkeen 10 vrk karanteenissa, jolloin lopullisesti varmistuu, oliko viruksen kantaja.

Sitten se menee terveeksi varmistuttuaan Levin suksidiskoon bailaamaan seuraavana iltana, ja se oli sitten siinä :rolleyes:

Eli pidetään rajoitukset hamaan tappiin asti?
No, onhan meillä hyvä hallitus sitä hoitamaan.
Ei. Kunnon rajoitukset ja sit kun se on niitetty niin elämä jatkuu. Vai meinaatko että rajoitukset voi poistaa vaikka rokotukset ei toimisikaan? Käykin ilmi että rokotetut sairastelee ja tartuttaa siinä missä muutkin mutta kun piikki on annettu niin sitten voikin vetää laput silmille että homma on hoidettu. Mua vituttaa toi hallituksen sössiminen niin paljon et mulle alkaa olla ihan se ja sama mitä tulee, piikkiä muhun ei lykätä ennen kun näen miten se toimii.

• Tykkää
Reactions: Echo ja Latimeria
Viimeksi muokattu:
Mihin sulla on nyt niin kauhea tarve matkustaa?
Älä heittäydy tietämättömäksi. Ihan kuin et tietäisi että on olemassa asia nimeltä työmatkaliikenne. Itse en ole sellaisessa työssä, mutta jotkut ovat.

Enkä usko että nuo nillitykset jää rajanylityksiin: en ihmettelisi, jos kohta mietittäisiin, pitääkö rokottamaton eristää, saako se tulla töihin, kouluun, mennä kauppaan jne.

Nimenomaan pysyt kotona! On ne ihmisoikeudet muillakin, kuin vain sulla.

Mutta sit pitää rokotteen ottaneidenkin/saaneidenkin pysyä kotona kunnes on tiedetään että rokote myös estää tartuttamisen.

Tässä vaiheessa on fiksua olla kriittinen. Edes tuota kun ei vielä tiedetä! Mennään ojasta allikkoon -syvempään sellaiseen, jos rokotteen saaneet uskovat olevansa turvallisia muille ja sit huomataankin ettei se estäkään tartuttamista.

• Tykkää
Reactions: Echo ja Ellimaar
Mutta sit pitää rokotteen ottaneidenkin/saaneidenkin pysyä kotona kunnes on tiedetään että rokote myös estää tartuttamisen.

Tässä vaiheessa on fiksua olla kriittinen. Edes tuota kun ei vielä tiedetä! Mennään ojasta allikkoon -syvempään sellaiseen, jos rokotteen saaneet uskovat olevansa turvallisia muille ja sit huomataankin ettei se estäkään tartuttamista.
Ei tuhkarokkoroketekkaan estä tartuntaa, mutta oireet ovat lievempiä ja mahdollisuus vakaviin jälkiseurauksiin ja kuolemiseen laskee.

Ei tuhkarokkoroketekkaan estä tartuntaa, mutta oireet ovat lievempiä ja mahdollisuus vakaviin jälkiseurauksiin ja kuolemiseen laskee.

En mä tuota tarkoittanut.

Vaan sitä, että tällä hetkellä tiedetään, että koronarokote estää tartunnan saaneen vakavat oireet. Mutta sitä, tartuttaako kyseinen henkilö silti vielä toisia, ei vielä tiedetä.

Paljon turhaa yhteiskunnassa. Ikärajoitukset, liikennesäännöt, rokotukset, ajokortit, passit,metsästysluvat.
Kaikki nämä rajoittaa meidän vapautta tehdä mitä parhaaksi näemme.
Miksi rokottaa ihmisiä mitään tautia vastaan? Kuolevathan ne kuitenkin joskus.

Yhteistyössä