Mun mielestä ihmisoikeuksien valossa on eri asia joutua vaikka 100 kertaa testattavaksi, kuin että sun kroppaan tungetaan mitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 824
19 181
113
Ilman salaliittoja.

Jos raja-asemilla testataan koronan varalta tulijat, eli ihmisestä irrotetaan räkäklimppi, niin se on eri asia, kuin että ihmiseen rokotetaan jotain, mikä voi vaikuttaa pysyvästi.

Mä voin irrottaa vanupuikollisen räkää vaikka joka toinen tunti. Mutta kunhan se testilaite ois nopea ja luotettava.

• Tykkää
Reactions: Latimeria
Sun ei tietenkään ole pakko ylittää mitään rajoja jos et halua rokotusta
Ahaa, mikäs pakkorokottaja siellä on?

Aika hullua on, että jos et ota vajaassa vuodessa kehitettyä pskaa suoniisi, et saa matkustaa.

Kerropas itse, mitä vikaa on testaamisessa raja-asemilla? Jos testejä kehitetään vielä luotettavammaksi.

Aika hullua on, että jos et ota vajaassa vuodessa kehitettyä pskaa suoniisi, et saa matkustaa.

Kerropas itse, mitä vikaa on testaamisessa raja-asemilla? Jos testejä kehitetään vielä luotettavammaksi.

Se et sulta nyt saadaan nega tulos ei tarkoita sitä ettetkö huomenna olisi positiivisen tuloksen antaja.
Eli negankin jälkeen pitää olla se 10pv tms karanteenissa jos haluaa matkustaa. Takaisin tullessa sama.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Se et sulta nyt saadaan nega tulos ei tarkoita sitä ettetkö huomenna olisi positiivisen tuloksen antaja.
Eli negankin jälkeen pitää olla se 10pv tms karanteenissa jos haluaa matkustaa. Takaisin tullessa sama.
Mutta vastavuoroisesti: influenssarokotteetkaan ei suojaa aina influenssalta.

Ei tietenkään auta, mut miten se liittyi mun vastaukseen sun matkustus aiheeseen?
käsittääkseni en ottanut kantaa rokotteeseen vaan rajalla testaamisen hyödyllisyyteen
No mä en tiedä montako harmaata tässä ketjussa on, kun ette henkilöidy. Tuo yks ainaki puhuu rokottamisesta.

No vastataas sitten.

Jos rajan yli päästetään negatiivisen tuloksen saanu ihminen (olettaen että se testihärveli on luotettava), niin se ei saastuta sitä kohdemaata sen enempää, kuin kohdemaan kansalainen.

Matkustusrajoituksethan ei tule loppumaan siihen et rokotteita on annettu, vaan siihen et rokotteet on todistetusti auttaneet.
Ja JOS lopulta todistetusti EIVÄT autakkaan niin lopputulos on se että ihmisiin on tykitetty innolla jotain mistä ei tiedä miten se tulevaisuudessa kehossa tulee käyttäytymään, ja siinähän sitten ollaan kun alkaa tupsahtaan kaikenlaisia ylläreitä..

Mä veikkaan, että sun puheissasi on enemmän p..kaa kuin asiantuntijoiden kehittämässä rokotteessa, jolle oli jo olemassa pohja.

Sä olet ap oletettavasti saanut aika monta rokotetta elämäsi aikana, eikä tämä rokote ole suinkaan ainoa, jonka kehittämiseen olisi käytetty 10-15 vuotta.

Vai oletko yleisesti rokotevastainen vai onko kyse nyt vain tästä?

No vastataas sitten.

Jos rajan yli päästetään negatiivisen tuloksen saanu ihminen (olettaen että se testihärveli on luotettava), niin se ei saastuta sitä kohdemaata sen enempää, kuin kohdemaan kansalainen.

thl sivuilta:

Testin tulos kertoo tilanteesta näytteenottohetkellä. Negatiivinen testitulos ei sulje pois, että testin ottamisen jälkeen saa tartunnan tai että tartunta on itämässä.

Oireettoman henkilön testaaminen ei aina anna luotettavaa tietoa tartunnasta. Jos testi tehdään taudin itämisaikana, tulos voi olla negatiivinen, vaikka henkilöllä olisi tartunta. Emme tiedä, missä vaiheessa taudin itämisaikana tartunta alkaa näkyä testituloksissa. Tänään otetun näytteen tulos voi olla negatiivinen, mutta jos näyte otettaisiin kaksi päivää myöhemmin, se voisi olla positiivinen.

Joten negatiivisen testituloksen saanut matkustaja voi viedä koronaa eteenpäin tietämättään ellei sitten koko matkan ajan testauta itseään.

• Tykkää
Reactions: AivanSama

Yhteistyössä