V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tuo johtuu siitä että elät muiden elämää, et omaasi. Älä tee töitä siksi että muuten muut ajattelisivat sinut epäonnistuneeksi, vaan siksi että itse haluat saavuttaa sillä jotain. Tätä tarkoitin sillä että vastuuta ei tulisi pakottaa, vaan jokaisen tulisi itse ottaa se osana vapauksiaan. Olet vapaa päättämään elämästäsi ja se tarkoittaa sanalla sitä että olet vastuussa siitä minkälainen elämäsi on. Tietenkin eri ihmisillä on eri lähtökohdat mutta se pitää hyväksyä.
En oikein ymmärrä mitä tarkoitat tuolla että elän muiden elämää, en omaani. Olisiko oma elämäni sitten sitä, että tekisin juuri mitä haluan? Valitettavasti se ei ole tässä maailmassa oikein mahdollista. Jos tekisin juuri sitä mitä haluaisin, niin löllyisin vaan kotona, kirjoittaisin ehkä jossain välissä jonkun hömppäromaanin ja saisin siitä niin paljon rahaa, että kykenisin elämään mukavasti, eikä minulla olisi mitään vastuuta mistään... tosin tuohonkin luultavasti kyllästyisin puolessa vuodessa
Ei minulla ole kunnianhimoa tai tarvetta saavuttaa jotain työn kautta. Työ on vaan sellaista mikä on pakko tehdä, että saa rahaa elämiseen, mitään muuta en ole siitä ikinä onnistunut saamaan, vaikka olen kokeillut useampaa eri alaa, ja opiskellut vaikka mitä. Hetken saattaa uusi ala kiinnostaa, sitten iskee arki vastaan. Tylsää.
Elät käsittääkseni muiden elämää, koska kirjoitit "Tulee tunne, että on jotenkin epäonnistunut tapaus, kun ei löydy sitä omaa alaa, jossa jaksaisi tehdä hommia kauemmin kuin puoli vuotta.". Sinulla ei ehkä ole kunnianhimoa mutta oletat muiden vaativan sinulla olevan kunnianhimoa. Voit todellakin valita löllyä kotona ja kirjoittaa hömppäromaanin. Rahan saanti ja rikastuminen ei ole sinun valintasi. Voit valita mitä teet, vaikka et aina mitä saat. Elämäsi on sinun ja voit tehdä sillä mitä haluat. Siksi et voi myöskään vaatia muita vastuuseen elämästäsi, hekin elävät omaa elämääsi.