Mun mieheni ei viihdy missään töissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo johtuu siitä että elät muiden elämää, et omaasi. Älä tee töitä siksi että muuten muut ajattelisivat sinut epäonnistuneeksi, vaan siksi että itse haluat saavuttaa sillä jotain. Tätä tarkoitin sillä että vastuuta ei tulisi pakottaa, vaan jokaisen tulisi itse ottaa se osana vapauksiaan. Olet vapaa päättämään elämästäsi ja se tarkoittaa sanalla sitä että olet vastuussa siitä minkälainen elämäsi on. Tietenkin eri ihmisillä on eri lähtökohdat mutta se pitää hyväksyä.

En oikein ymmärrä mitä tarkoitat tuolla että elän muiden elämää, en omaani. Olisiko oma elämäni sitten sitä, että tekisin juuri mitä haluan? Valitettavasti se ei ole tässä maailmassa oikein mahdollista. Jos tekisin juuri sitä mitä haluaisin, niin löllyisin vaan kotona, kirjoittaisin ehkä jossain välissä jonkun hömppäromaanin ja saisin siitä niin paljon rahaa, että kykenisin elämään mukavasti, eikä minulla olisi mitään vastuuta mistään... tosin tuohonkin luultavasti kyllästyisin puolessa vuodessa :D

Ei minulla ole kunnianhimoa tai tarvetta saavuttaa jotain työn kautta. Työ on vaan sellaista mikä on pakko tehdä, että saa rahaa elämiseen, mitään muuta en ole siitä ikinä onnistunut saamaan, vaikka olen kokeillut useampaa eri alaa, ja opiskellut vaikka mitä. Hetken saattaa uusi ala kiinnostaa, sitten iskee arki vastaan. Tylsää.

Elät käsittääkseni muiden elämää, koska kirjoitit "Tulee tunne, että on jotenkin epäonnistunut tapaus, kun ei löydy sitä omaa alaa, jossa jaksaisi tehdä hommia kauemmin kuin puoli vuotta.". Sinulla ei ehkä ole kunnianhimoa mutta oletat muiden vaativan sinulla olevan kunnianhimoa. Voit todellakin valita löllyä kotona ja kirjoittaa hömppäromaanin. Rahan saanti ja rikastuminen ei ole sinun valintasi. Voit valita mitä teet, vaikka et aina mitä saat. Elämäsi on sinun ja voit tehdä sillä mitä haluat. Siksi et voi myöskään vaatia muita vastuuseen elämästäsi, hekin elävät omaa elämääsi.

meillä ei ole lainoja tai säästöjä, mutta silti miehellä on varaa opiskella, kun minä olen kotona! ei se opiskelu lopun elämää kestä, ja sitten talouskin nousee kun sopivia töitä löytyy. ajattelutavasta vain mun mielestä kiinni

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mieheni on hyvin sosiaalinen yms.tulee hyvin erilaisten ihmisten kanssa toimeen eli aina on ollut motivaation puute.

Saattaa olla muutaman kuukauden onnellinen uudesta työstä ja sitten taas kyllästyä.

Eli luultavasti työt eivät ole antaneet hänelle tarpeeksi vaihtelua? Ehkä hän voisi kouluttautua laajapohjaisesti että hän voi vaihtaa työtään aina halutessaan. Raha on vain väline elämästä nauttimiseen ja ilman sitäkin voi nauttia.

Elät käsittääkseni muiden elämää, koska kirjoitit "Tulee tunne, että on jotenkin epäonnistunut tapaus, kun ei löydy sitä omaa alaa, jossa jaksaisi tehdä hommia kauemmin kuin puoli vuotta.". Sinulla ei ehkä ole kunnianhimoa mutta oletat muiden vaativan sinulla olevan kunnianhimoa. Voit todellakin valita löllyä kotona ja kirjoittaa hömppäromaanin. Rahan saanti ja rikastuminen ei ole sinun valintasi. Voit valita mitä teet, vaikka et aina mitä saat. Elämäsi on sinun ja voit tehdä sillä mitä haluat. Siksi et voi myöskään vaatia muita vastuuseen elämästäsi, hekin elävät omaa elämääsi.
Ei, en voi löllyä kotona ja kirjoittaa hömppäromaania, koska jos en käy töissä, minulla ei ole kattoa pään päällä, eikä kotia jossa voisin löllyä.

Ei, en voi löllyä kotona ja kirjoittaa hömppäromaania, koska jos en käy töissä, minulla ei ole kattoa pään päällä, eikä kotia jossa voisin löllyä.

Etkö asu Suomessa? Omaisuutta sinulla ei välttämättä ole, mutta voit päättää kumpaa arvostat enemmän, omaisuutta vai löllymistä.

Sitten jos taas uuden koulutuksen alkaisi niin se olisi jo mieheni kolmas ja ikää 33v, hän nyt vaan ei tunnu mistään työstä pitävän. On tehnyt niin henkistä kuin ruumillistakin työtä.

Sitten jos taas uuden koulutuksen alkaisi niin se olisi jo mieheni kolmas ja ikää 33v, hän nyt vaan ei tunnu mistään työstä pitävän. On tehnyt niin henkistä kuin ruumillistakin työtä.

Miehesi on vielä nuori. On monia jotka ovat opiskelemassa tuon ikäisenä. Itsekin saatan joskus jatkaa opintojani ja olen miestäsi vanhempi.

Etkö asu Suomessa? Omaisuutta sinulla ei välttämättä ole, mutta voit päättää kumpaa arvostat enemmän, omaisuutta vai löllymistä.
Yksi löllymisen perusedellytyksiä on se, että ei tarvitse ottaa stressiä siitä saako seuraavan kuun vuokran maksettua, eikä tarvitse miettiä ostaako tarjousnakkeja tänään vai huomenna. Ei sossun tuilla pysty elämään huoletonta elämää, tai ehkä joku pystyy, mutta minä en. Epävarmuus aiheuttaa minulle ahdistusta. Pelkällä opintotuella ja keikoista saatavalla taskurahalla oli aikoinaan niin ahdistavaa kitkutella, että en halua elää sillä lailla ikinä enää. Valitettavasti emme elä ihannemaailmassa, jossa jokaisella olisi katto pään päällä ja sopivasti käyttörahaa ihan vaan sen perusteella että on sattunut syntymään Suomeen :)

Yksi löllymisen perusedellytyksiä on se, että ei tarvitse ottaa stressiä siitä saako seuraavan kuun vuokran maksettua, eikä tarvitse miettiä ostaako tarjousnakkeja tänään vai huomenna. Ei sossun tuilla pysty elämään huoletonta elämää, tai ehkä joku pystyy, mutta minä en. Epävarmuus aiheuttaa minulle ahdistusta. Pelkällä opintotuella ja keikoista saatavalla taskurahalla oli aikoinaan niin ahdistavaa kitkutella, että en halua elää sillä lailla ikinä enää. Valitettavasti emme elä ihannemaailmassa, jossa jokaisella olisi katto pään päällä ja sopivasti käyttörahaa ihan vaan sen perusteella että on sattunut syntymään Suomeen :)

Jos sinulle riittäisi katto pään päällä ja riittävästi ravintoa niin käyttörahaa olisi riittävästi. Sitä tarkoitin kun kirjoitin että meidän pitää tehdä valintoja ja kantaa vastuu niistä. Moni kuluttaa aikansa valittamiseen oli sitten töissä tai työttömänä, kun molemmissa on hyvät puolensa. Kun kantaa vastuunsa elämästään niin siitä voi nauttia eikä tarvitse valittaa. Monesti ei tarvitse muuttaa ympäristöään vaan riittää kun muuttaa suhtautumistaan siihen. Nauti siitä mitä sinulla on vaikka tavoittelisit enemmän. Tavoitteiden saavuttaminen on kivaa mutta niin on myös matka tavoitteiden täyttämiseen. Tai ainakin niin se voi olla, jos niin valitsee.

Niin olen minäkin miestäni vanhempi ja ymmärrän että vanhemmatkin opiskelee.On kuitenkin käynyt lukion,ammattikorkean ja nyt käy 2v ammattitutkintoa.

Ei hänellä kiirettä ole, työttömyysjakso on tilaisuus löytää itsestään uusia puolia.

Sanot miehelle, että työpaikkaansa voi vaihtaa niin usein kuin haluaa, mutta työpaikasta irtisanoudutaan vasta sitten, kun on tullut valituksi uuteen työpaikkaan. On veemäistä olla paikassa, missä ei viihdy, mutta jotta perheen talous ei keikahda nurin, veemäisestä paikasta lähdetään vasta sitten, kun on uusi työpaikka tiedossa.

Niin olen minäkin miestäni vanhempi ja ymmärrän että vanhemmatkin opiskelee.On kuitenkin käynyt lukion,ammattikorkean ja nyt käy 2v ammattitutkintoa.

No, mä oon 33v ja kävin lukion, AMK:n ja 8v yliopistoa ja vielä mietin lisäopiskelua..

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Sanot miehelle, että työpaikkaansa voi vaihtaa niin usein kuin haluaa, mutta työpaikasta irtisanoudutaan vasta sitten, kun on tullut valituksi uuteen työpaikkaan. On veemäistä olla paikassa, missä ei viihdy, mutta jotta perheen talous ei keikahda nurin, veemäisestä paikasta lähdetään vasta sitten, kun on uusi työpaikka tiedossa.

Ellei sitten valitse köyhyyttä. Näin miestä ei pakoteta mihinkään, vaan hän voi vapaasti valita. Tuskin hän valitsee köyhyyttä, mutta option olemassaolo lisää hänen vastuutaan.

Olikin työttömänä 4kk viime vuoden puolella kun sai edellisestä työpaikasta potkut kun se meni konkurssiin.

Ei kyllä pitänyt kotona olosta, aluksi oli onnellinen,sitten pinna kiristyi kun meni rahallisesti tiukille ja oli onnellinen kun pääsi tähän paikkaan koska sanoi ettei vaan jaksa kuukausi kaupalla olla kotona.

Mieheni on sosiaalinen, työttömyys vaan masentaa täysin.

Jos sinulle riittäisi katto pään päällä ja riittävästi ravintoa niin käyttörahaa olisi riittävästi. Sitä tarkoitin kun kirjoitin että meidän pitää tehdä valintoja ja kantaa vastuu niistä. Moni kuluttaa aikansa valittamiseen oli sitten töissä tai työttömänä, kun molemmissa on hyvät puolensa. Kun kantaa vastuunsa elämästään niin siitä voi nauttia eikä tarvitse valittaa. Monesti ei tarvitse muuttaa ympäristöään vaan riittää kun muuttaa suhtautumistaan siihen. Nauti siitä mitä sinulla on vaikka tavoittelisit enemmän. Tavoitteiden saavuttaminen on kivaa mutta niin on myös matka tavoitteiden täyttämiseen. Tai ainakin niin se voi olla, jos niin valitsee.

Katto pään päälle, ruokaa ja tämän lisäksi tarpeeksi käyttörahaa, että pystyn elämään mukavaa elämää, kuten jo sanoin.

Minusta tuntuu että et ollenkaan ymmärrä mitä yritän ajaa takaa. Sinä puhut asenteista ja vastuun kantamisesta ja valinnoista ja tavoitteista, mutta en oikein saa mitään käsitystä mitä se käytännössä tarkoittaa. Minä olen aika lailla samassa tilanteessa kuin ap:n mies. Osaatko sanoa jotain ihan käytännöllistä neuvoa, miten meidän kannattaisi toimia?

Olikin työttömänä 4kk viime vuoden puolella kun sai edellisestä työpaikasta potkut kun se meni konkurssiin.

Ei kyllä pitänyt kotona olosta, aluksi oli onnellinen,sitten pinna kiristyi kun meni rahallisesti tiukille ja oli onnellinen kun pääsi tähän paikkaan koska sanoi ettei vaan jaksa kuukausi kaupalla olla kotona.

Mieheni on sosiaalinen, työttömyys vaan masentaa täysin.

On turha syyttää yhteiskuntaa tai ympäristöä. Jokainen on vapaa ja siten vastuussa itsestään. Maailma on sellainen kuin on ja sitä voi yrittää muokata mieleisekseen. Mutta turha olla onneton jos sitä ei saa muutettua mieleisekseen. Toistan vielä, elämä on leikkiä eikä sitä kannata ottaa vakavasti. Kun kuolee niin ei ole enää väliä miten elämä meni. Siksi matka on tärkein, ei päämäärä.

Katto pään päälle, ruokaa ja tämän lisäksi tarpeeksi käyttörahaa, että pystyn elämään mukavaa elämää, kuten jo sanoin.

Minusta tuntuu että et ollenkaan ymmärrä mitä yritän ajaa takaa. Sinä puhut asenteista ja vastuun kantamisesta ja valinnoista ja tavoitteista, mutta en oikein saa mitään käsitystä mitä se käytännössä tarkoittaa. Minä olen aika lailla samassa tilanteessa kuin ap:n mies. Osaatko sanoa jotain ihan käytännöllistä neuvoa, miten meidän kannattaisi toimia?

Kyse on vain siitä, että pitää muuttaa omaa ajatteluaan ja suhtautumista elämään. Osa taitaa kutsua sitä hetkessä elämiseksi, mutta en minä elä hetkessä. Minä elän omissa ajatuksissani :) Suunnittelen tulevaisuutta ja muistelen menneisyyttä, mutta elämän arvaamattomuus on sen hauska asia.

Teen valintani siten kuin sen hetkisin tiedoin on minun elämäni kannalta parasta. Näin minun ei tarvitse surkutella myöhemmin, vaikka olisin tehnyt vääriä valintoja uusien tietojen valossa. Elämääni kuuluu vahvasti muut ihmiset, joten otan valinnoissani heidät huomioon. Koska myöskään heillä ei ole vastuuta minusta ja he voivat lähteä muualle jos niin haluavat. Jos he ovat onnellisia kanssani niin silloin he luultavasti pysyvät kanssani. Menneisyyttä ei tule surkutella vaan siitä tulee ottaa oppia. Tulevaisuudesta on hyvä haaveilla mutta se ei tule menemään niin kuin suunnittelet. Nykyisyys taas muuttuu alati. Pääsanomani taitaa olla se, että hyväksy tilanteesi, itsesi ja muut. Pyri muokkaamaan maailmaa mieleiseksesi mutta älä sen takia unohda nauttia nyt. Tee matkasta mieluisaa, vaikka sen takia joutuisit sivupoluille.

Ikävä kyllä en ole kovin käytännöllinen ihminen, joten saatat pettyä jos odotit käytännöllisiä neuvoja. Minä vain olen, ihmettelen ja nautin.

Ikävä kyllä en ole kovin käytännöllinen ihminen, joten saatat pettyä jos odotit käytännöllisiä neuvoja. Minä vain olen, ihmettelen ja nautin.
Tämä saattaa olla meidän kommunikoinnissamme ongelmana, minä kun taas olen aika käytännönläheinen ihminen. Unelmoija, kyllä, sitäkin, mutta minä arvostan käytännönläheistä lähestymistapaa ja tietynlaista järjestelmällisyyttä kaikessa. Minulle on tärkeää että elämässä on tietyt perusasiat kunnossa, kuten esim. tieto siitä että en joudu kiristelemään vyötä loppukuusta. Vasta kun perusasiat ovat kunnossa, voin rentoutua ja keskittyä muuhun, kuten vaikkapa sen onnen etsimiseen.

Kuulostat onnelliselta ihmiseltä, se on hienoa :)

Tämä saattaa olla meidän kommunikoinnissamme ongelmana, minä kun taas olen aika käytännönläheinen ihminen. Unelmoija, kyllä, sitäkin, mutta minä arvostan käytännönläheistä lähestymistapaa ja tietynlaista järjestelmällisyyttä kaikessa. Minulle on tärkeää että elämässä on tietyt perusasiat kunnossa, kuten esim. tieto siitä että en joudu kiristelemään vyötä loppukuusta. Vasta kun perusasiat ovat kunnossa, voin rentoutua ja keskittyä muuhun, kuten vaikkapa sen onnen etsimiseen.

Kuulostat onnelliselta ihmiseltä, se on hienoa :)

Ikihymyn lisäksi minua on luonnehdittu sanoilla 'taivaanrannan maalari' :)

Menneisyyttä ei tule surkutella vaan siitä tulee ottaa oppia. Tulevaisuudesta on hyvä haaveilla mutta se ei tule menemään niin kuin suunnittelet. Nykyisyys taas muuttuu alati.

Pääsanomani taitaa olla se, että hyväksy tilanteesi, itsesi ja muut. Pyri muokkaamaan maailmaa mieleiseksesi mutta älä sen takia unohda nauttia nyt. Tee matkasta mieluisaa, vaikka sen takia joutuisit sivupoluille.

Hallelujaa, aamen ja ISO PEESI!!! :flower: :heart:

Yhteistyössä