Jäsentelettekö taas mun kanssa ajatuksia/ tulevaisuuden suunnitelmia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Senhän takia mä tässä pohdinkin eri vaihtoehtoja kun todellakin perhe on mulla aina ja ikuisesti se tärkein.

Mutta sittenhän päätös on helppo? Olen oikeasti aika hämmentynyt tästä aloituksestasi. Olen saanut kuvan että olette kaikkea muuta kuin materian perään ja lapset on olleet aina ykkösenä. Nyt kuitenkin haikailet rahan perään. Ei siis millään pahalla, olen vain yllättynyt.

[QUOTE="vieras";24367344]Mutta sittenhän päätös on helppo? Olen oikeasti aika hämmentynyt tästä aloituksestasi. Olen saanut kuvan että olette kaikkea muuta kuin materian perään ja lapset on olleet aina ykkösenä. Nyt kuitenkin haikailet rahan perään. Ei siis millään pahalla, olen vain yllättynyt.[/QUOTE]

Mä luin tän enemmänkin niin, että ap on ammatillisten haasteiden perään haikailemassa.

Ja siinä ei ole mitään pahaa, vaikka olisi perheellinenkin.

Yrittäjyyttä olen kovastikin miettinyt ja suunnitelmaakin jo melko pitkälle. Voisin tehdä useampaakin hommaa toiminimen kautta, mutta... taloudellinen riski pelottaa liikaa. Ei niinkään mua, mutta miestäni kyllä. Se on kuitenkin yksi sangen varteenotettava vaihtoehto.

Ja ei, me ei olla materian perään. Mutta kieltämättä nyt kun tuloni on olleet kohtalaisen hyvät, on se todellakin tuntunut kivalta. Ehkä jollain tasolla olen vähän "materialistunut" tässä vuoden aikana. En siis niinkään tavaran perään, vaan ns.helppoon elämään kun ei ole tarvinnut laskeskella rahoja jne. Hyvä palkka kelpaisi toki myös siksi että saisimme asuntolainaamme lyhennettyä ja joskus myös rakennettua autotallin ja puuvajan =).

Mutta siis se oleellisin juttu on juurikin työn monipuolisuus ja haasteellisuus. Mä olen aina ollut, valitettavasti, sellainen tuuliviiri. Pitää olla monta projektia päällekkäin, kova kiire jne. jotta olen tyytyväinen. Kotona mulla on aina useita hommia menossa, joita sitten teen aina yhtä kerrallaan. Esim. ulkona teen tällä hetkellä terassia, kivireunusta, maan kaivuuhommia ja semmoista kukka-asetelmajuttua. Lisäksi mulla on yksi sohva entisöitävänä, tilkkutyö kesken, pöytä puhdistettavana ja huomenna lähden hakemaan maalia jotta pääsen maalaamaan rahin, lehtitelineen ja ruokakaluston. Pitääkö kertoa enemmän...lienee kuvata minua aika hyvin.

En siis yksinkertaisesti pystyisi olemaan esim. jollain linjastolla töissä. Ja tosiaan kaupan kassana kestin muutaman kuukauden kunnes se alkoi olla mulle yhtä helvettiä. Hoidin kyllä työni (kunnes onneksi lopulta pääsin osastolle), mutta yhtä helvettiä se oli.

Pakko vielä sanoa, että lapset todellakin on etusijalla ja ovat olleet sitä myös nykyisessä työssäni. Tunnen syyllisyyttä kuitenkin siitä, että kannoin töitä myös kotiin, enkä välttämättä ollut aidosti läsnä miettiessäni työjuttuja. Tein myös töitä pitkälle yöhön lasten mentyä nukkumaan, jolloin olin luonnollisesti väsynyt, eikä meillä ollut miehen kanssa lainkaan yhteistä aikaa.

Oli työ sitten mitä tahansa seuraavaksi, niin mun on opittava pyhittämään vapaa-aikani jotta kaikki perheemme jäsenet voivat hyvin.

En tiedä millaista työtä nyt vielä teet, mutta jospa löytäisit edes vähän "sinnepäin" työn, jossa olisi kuitenkin vähemmän hommaa siinä mielessä ettet joutuisi niitä töitä viemään kotiin/tekemään iltamyöhään.
Alanvaihto ei ilmeisesti oo nyt kuitenkaan mietinnässä?

Mä päätin viime syksynä kun takaisin töihin menin kuopuksen ollessa reilun vuoden (on kuitenkin edelleen kotihoidossa, se on mulle ehdottoman tärkeää :) ) että nyt kun lapset ovat vielä pieniä, esikoinen vasta toista vuottaan koulussa aloittelee, niin teen 30h/vko ja mietin mahdollisia opskeluja/lisähaasteita sitten joskus. On se vaan huomattava ero miten paljon nyt jää vapaa-aikaa kun päivät on lyhyitä, oma jaksaminen on ihan eri luokkaa kuin täydellä tuntimäärällä, sen verran kun tuo työ vie kuitenkin mehuja.

Yhteistyössä