Miettikää mun kanssa, tarviin apua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Ajatelkaa nyt tätä, jos olisitte minä.

Mä olen nyt äippälomilla, jään hoitovapaalle siis ihan näinä päivinä. Teen iltoja töissä, ja varmaan piakkoin alan tekemään taas viikonloppuöitä myös, kun tuo jätkä ei ole enää ihan niin sylisylivauva, joten jaksan paremmin taas.
Lisää lapsia halutaan ehdottomasti, mutta pitäisikö mun opiskella ennen seuraavaa, vai jatkaa näin kuin nyt: keikkahommia tekemällä, joka varsinkin nyt on hyvä ratkaisu ollut, kun saan äijän hoidettua kotona ja silti saan ekstrarahaa töissä käymällä ja pääkin pysyy suunnilleen toimintakykyisenä. :D

Mulla on koulutus, mutta en halua tehdä sitä vastaavaa työtä. Opiskelu on siis välttämätöntä jossain vaiheessa.

Meillä olisi vara isompaan asuntoon näinkin, miehen palkalla ja mun pienillä tuloilla, jonne sitten mahtuisi lisää lapsia. Ei sellaiseen paikkaan, mistä haaveillaan, mutta isompaan kuitenkin. Toisaallta, jos ensin hankkisin itselleni koulutuksen ja työn, saataisin kahden palkan turvin asuntohaavetoteutettua, tekisikö lisää lapsia vasta sitten?

Äiti....!!!! |O

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Noh, ite tekisin niin että jatkaisin keikan tekemistä ja yrittäisin lisää lapsia. Ja kun lapsiluku täys niin sitten alottaisin opiskelun :D

Näinpä tekisin mäkin. Opiskellessa saavutetut tiedot vanhenevat näinä päivinä nopeasti, eli tuoreet tiedot töihin hakiessa ovat parempi sun kannaltasi, kuin muutama vuosi sitten hankitut, joita et ehkä ole päässyt ollenkaan käytännössä toteuttamaan.

En, mä en enää lähde siihen että opiskelen tässä sivussa. Mä tein sen jo kerran, ja se oli ihan hirveää. Mä en nähnyt lastani ikinä, enkä miestä. Meidän parisuhde oli ihan kamalassa kunnossa. Mä en saanut kyseiseen opiskeluun tukea, koska en ollut siihen oikeutettu omaehtoisessa koulutuksessa, ja ainoa raha mitä sain oli se pieni palkka töistä: töitä siis oli pakko tehdä, jos meinasi saada ruokaa pöytään. Ei enää kiitos, se oli aivan karseaa aikaa. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
En, mä en enää lähde siihen että opiskelen tässä sivussa. Mä tein sen jo kerran, ja se oli ihan hirveää. Mä en nähnyt lastani ikinä, enkä miestä. Meidän parisuhde oli ihan kamalassa kunnossa. Mä en saanut kyseiseen opiskeluun tukea, koska en ollut siihen oikeutettu omaehtoisessa koulutuksessa, ja ainoa raha mitä sain oli se pieni palkka töistä: töitä siis oli pakko tehdä, jos meinasi saada ruokaa pöytään. Ei enää kiitos, se oli aivan karseaa aikaa. :ashamed:

Tarkoitin sis jotain noita aikuiskoulutusjuttuja, jotka eivät vie aikaa sen kummemmin, kunhan hoitaa tehtävät ja näytön, mutta tunneilla ei tarvii istua..

muoks. riippuu tietty mitä suunnilleen meinaat opiskella :D

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:

Tarkoitin sis jotain noita aikuiskoulutusjuttuja, jotka eivät vie aikaa sen kummemmin, kunhan hoitaa tehtävät ja näytön, mutta tunneilla ei tarvii istua..

Se oli juuri sellainen koulutus. Siksi mä sinne lähdin, kun se olisi helppoa. Omaehtoista, nimikin sen sanoo. Se oli kaikkea muuta. Eli en enää. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Noh, ite tekisin niin että jatkaisin keikan tekemistä ja yrittäisin lisää lapsia. Ja kun lapsiluku täys niin sitten alottaisin opiskelun :D

Näinpä tekisin mäkin. Opiskellessa saavutetut tiedot vanhenevat näinä päivinä nopeasti, eli tuoreet tiedot töihin hakiessa ovat parempi sun kannaltasi, kuin muutama vuosi sitten hankitut, joita et ehkä ole päässyt ollenkaan käytännössä toteuttamaan.

näinpä tääkin..jos kerta arki sujuis :)

Mä itse opiskelen 1-2 iltaa viikossa lähäriksi ja ei se nyt helppoo ainakaan ole. Vaikka lähitunteja on vähän niin se kaikki mitä ei ole koululla pitää tehä kotona, meinaan jos jotain aikoo oppiakkin.

Tätä puolta mä en ole itseasiassa lainkaan ajatellut. Mä olen aika huono ajattelemaan tälläisiä pointteja, joten kiitos tästä.

Jotenkin vaan.. se ihmisten painostus. Pitäisi olla joku oikea työ. Oikea ammatti, sellainen mitä harjoittaa joka päivä, jatkuvasti, aamusta iltaan viitenä päivänä viikossa.

Ja mä taas toivoisin lähinnä sitä että lasten elämä pysyisi suht pitkään suht muuttumattomana nyt, ei uusia tarhoja, paikanvaihdoksia. Se isompi asunto löydettäisiin ihan tästä vierestä, mutta unelmia täällä ei toteudu. Toisaalta, pitäisikö toteuttaa unelma kerrallaan, nyt unelma lapsista ja myöhemmin tilasta? Vaikeaa..

Mä itse opiskelen 1-2 iltaa viikossa lähäriksi ja ei se nyt helppoo ainakaan ole. Vaikka lähitunteja on vähän niin se kaikki mitä ei ole koululla pitää tehä kotona, meinaan jos jotain aikoo oppiakkin.

Mä opiskelin hotelli- ja ravintola- alan perustutkinnon vuodessa. Lähiopetusta oli 1-2iltaa kuukaudessa plus näyttö lopuksi. Helppoa kun heinänteko eikä ole juuri mistään pois.
Sisko opiskeli kuukaudessa merkonomiksi. Teki vaan näytön ja that´s it.
Mitään yliopistotutkintoja noin ei tietenkään saa, mutta jotain perusjuttuja kyllä.

Lapset olivat mulle miljoonasti opiskelua tärkeämpiä, joten päätös helppo... Jas, mieli kun voi taas muuttua. Ehkä se, mitä nyt opiskelisit, ei enää olisikaan muutaman vuoden (ja parin lapsen) jälkeen se unelma-ala.

:wave: tätä peesaan.

paljon helpompi hakea töitä vasta valmistuneena kun monta vuotta kotona olleena välissä

En jaksanu kaikkia lukea mut lapset suosittelen tekemään kerralla. Muita uttuja kerkee sitten tehdä ja hommata myöhemminki. Tietysti jokaisella on oma arvomaailmansa ja tärkeysjärjestyksensä. Mut omasta kokemuksesta sanon että mieluummin olisi kannattanu tehä lapset putkeen kerralla. Mulla on siis 10v, 8v ja 1v lapset.

Jatkokysymys:

yhäkö suosittelette tekemään lapset ns kerralla, vaikka siihen seuraavan tekemiseen menisi tästä vaikka vielä kaksi, kolme vuotta?

Siis tyyliin että hoitaisin äijää kotona ja tekisin töitä tähän tapaan kuin nyt, välillä enempi, välillä vähempi. Ja sitt tekisin seuraavaa kun äijä on vähän isompi? Vai kannattaisiko sitten jo välissä opiskellakin? :|

Jatkokysymys:

yhäkö suosittelette tekemään lapset ns kerralla, vaikka siihen seuraavan tekemiseen menisi tästä vaikka vielä kaksi, kolme vuotta?

Siis tyyliin että hoitaisin äijää kotona ja tekisin töitä tähän tapaan kuin nyt, välillä enempi, välillä vähempi. Ja sitt tekisin seuraavaa kun äijä on vähän isompi? Vai kannattaisiko sitten jo välissä opiskellakin? :|

Mä olen sellainen lusmu että taitaisin silti jättää sen opiskelun myöhemmäksi. Jotenkin tuntuu että olisi helpompi lähteä opiskelun jälkeen suoraan töihin.
Sulle sopivimman tavan tiedät luultavasti vain sä itse. Mitä sun tekisi mieli tehdä?

Jatkokysymys:

Juu, edelleen :D muoks.siis suosittelen

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Jatkokysymys:

Mä olen sellainen lusmu että taitaisin silti jättää sen opiskelun myöhemmäksi. Jotenkin tuntuu että olisi helpompi lähteä opiskelun jälkeen suoraan töihin.
Sulle sopivimman tavan tiedät luultavasti vain sä itse. Mitä sun tekisi mieli tehdä?

Mä luulen että sä tiedät mitä mun tekee mieli. :D

Ja itseasiassa, nyt kun oikein funtsin tätä niin ihan perseestä se opiskelu viimeksi oli, kun kokoajan oli sellainen polte että lisää lapsia on saatava, odotin vaan koulun loppumista siksi että pääsen taas lisääntymään. Mitä järkeä? Mitä järkeä tätä on edes miettiä, kun olen kerran tämän opiskelun lasten välissä kokeillut, epätoimivaksi havainnut ja tiedän mitä tässä vaiheessa elämältäni haluan?

Ja nyt kun syksy (ja taudit) on toivottavasti ohi tumpula, jokohan me kerittäisiin tapaamaan? =)

Mä luulen että sä tiedät mitä mun tekee mieli. :D

Ja itseasiassa, nyt kun oikein funtsin tätä niin ihan perseestä se opiskelu viimeksi oli, kun kokoajan oli sellainen polte että lisää lapsia on saatava, odotin vaan koulun loppumista siksi että pääsen taas lisääntymään. Mitä järkeä? Mitä järkeä tätä on edes miettiä, kun olen kerran tämän opiskelun lasten välissä kokeillut, epätoimivaksi havainnut ja tiedän mitä tässä vaiheessa elämältäni haluan?

Ja nyt kun syksy (ja taudit) on toivottavasti ohi tumpula, jokohan me kerittäisiin tapaamaan? =)

No niin, sä siis tiedät jo mitä sun pitää tehdä. :)

Meillä on tautivapaa hetki nyt. *puuta koputellen* Ennen joulua oli rotavirus vierailulla mutta nyt vaikuttaisi hyvältä. Että ehdottomasti ehditään tapaamaan. =)

Yhteistyössä