V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Mä luulen että sä tiedät mitä mun tekee mieli.![]()
Ja itseasiassa, nyt kun oikein funtsin tätä niin ihan perseestä se opiskelu viimeksi oli, kun kokoajan oli sellainen polte että lisää lapsia on saatava, odotin vaan koulun loppumista siksi että pääsen taas lisääntymään. Mitä järkeä? Mitä järkeä tätä on edes miettiä, kun olen kerran tämän opiskelun lasten välissä kokeillut, epätoimivaksi havainnut ja tiedän mitä tässä vaiheessa elämältäni haluan?
Ja nyt kun syksy (ja taudit) on toivottavasti ohi tumpula, jokohan me kerittäisiin tapaamaan? =)
No niin, sä siis tiedät jo mitä sun pitää tehdä.![]()
Meillä on tautivapaa hetki nyt. *puuta koputellen* Ennen joulua oli rotavirus vierailulla mutta nyt vaikuttaisi hyvältä. Että ehdottomasti ehditään tapaamaan. =)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos sulla ei ole aikomusta lisääntyä vielä 3vuoteen ni mee ihmeessä jo kouluun..
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos sulla ei ole aikomusta lisääntyä vielä 3vuoteen ni mee ihmeessä jo kouluun..
JO???![]()
Mun vauvani on 9 kk vanha, joten en tasan taatusti vielä mene minnekään, mikä vaatisi tuolle lapselle päivähoitoa. Kiitos mielipiteestäsi.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Meilläkin on juuri nyt tautivapaata.Miten olisi tämä viikko?
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos sulla ei ole aikomusta lisääntyä vielä 3vuoteen ni mee ihmeessä jo kouluun..
JO???![]()
Mun vauvani on 9 kk vanha, joten en tasan taatusti vielä mene minnekään, mikä vaatisi tuolle lapselle päivähoitoa. Kiitos mielipiteestäsi.![]()
Joo mutta jos hankit lapsia 3vuoden välein ni se vaikuttaa aika oudolta suoraan sanottuna siltä että et haluakaan opiskella..aina saat kotihoidontukea vaan.ja eikö miehesi voi hoitaa lapsia?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kuka teiän lapsia hoitaa ku ootte töissä?? tai kun ite oot töissä ja miehes on siellä baarissa sun seurana?
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Jatkokysymys:
yhäkö suosittelette tekemään lapset ns kerralla, vaikka siihen seuraavan tekemiseen menisi tästä vaikka vielä kaksi, kolme vuotta?
Siis tyyliin että hoitaisin äijää kotona ja tekisin töitä tähän tapaan kuin nyt, välillä enempi, välillä vähempi. Ja sitt tekisin seuraavaa kun äijä on vähän isompi? Vai kannattaisiko sitten jo välissä opiskellakin? :|
No on todella eri kastissa, on tuota ikää hiukka enemmän kuin vauvalla.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mites tyttösi pystyt viemään hoitoon?vai onko hän vähän niinku eri kastissa?
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:No on todella eri kastissa, on tuota ikää hiukka enemmän kuin vauvalla.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mites tyttösi pystyt viemään hoitoon?vai onko hän vähän niinku eri kastissa?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Jatkokysymys:
yhäkö suosittelette tekemään lapset ns kerralla, vaikka siihen seuraavan tekemiseen menisi tästä vaikka vielä kaksi, kolme vuotta?
Siis tyyliin että hoitaisin äijää kotona ja tekisin töitä tähän tapaan kuin nyt, välillä enempi, välillä vähempi. Ja sitt tekisin seuraavaa kun äijä on vähän isompi? Vai kannattaisiko sitten jo välissä opiskellakin? :|
Turhaan odotat lasten välillä noin pitkään, mun mielestä siis. Eli lapset pienillä ikäeroilla (kork. 3v) ensin, ja sitten voitkin keskittyä aivan rauhassa omaan koulutukseesi ja uraasi, eikä tarvitse tuli pepussa koko ajan miettiä, että mihin suuntaan ryntään nyt: töihin, kouluun ja lisää lapsia tekemään.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:No on todella eri kastissa, on tuota ikää hiukka enemmän kuin vauvalla.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mites tyttösi pystyt viemään hoitoon?vai onko hän vähän niinku eri kastissa?![]()
kätsyä joo,isompi aina hoidossa ja äiskä vauvan kaa kotona.. taidat olla laiska ihminen.
tästä syystä ilmeisesti ootat että vauva kasvaa isoksi että sen voi hyvillä mielin viedä hoitoon ja olla ite kotona,oiski sulle varmasti liikaa hoitaa 2-3 lasta kerralla.
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Valtaosa mun kavereistani on sellaisia, ett lapset on lykätty hoitoon kasikuisina, lähdetty opintoihin ja nyt nuorimmaisten ollessa kaksi, kolme vuotiaita, tekevät jo töitä täyttä häkää..
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:Opiskella ehtii aina ja myöhemminkin, lastenteko on rajallisempaa.
Tänä päivänä opintososiaaliset etuudet ovat muuten tosi paljon kehittyneempiä kuin ennen. Omaehtoiseen koulutukseen hakeutuminen mahdollistaa "päivärahan" saannin. Toki se ei ole päivärahan nimellä, mutta en nyt muista oikeaa nimitystä sille. Suuruudeltaan työttömyskorvauksen suuruinen ja päivät kuluu samalla tavalla, kuin työttömänä ollessakin. Tämä oli yksi esimerkki. Muitakin vaihtoehtoja toki on.
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:Opiskella ehtii aina ja myöhemminkin, lastenteko on rajallisempaa.
Tänä päivänä opintososiaaliset etuudet ovat muuten tosi paljon kehittyneempiä kuin ennen. Omaehtoiseen koulutukseen hakeutuminen mahdollistaa "päivärahan" saannin. Toki se ei ole päivärahan nimellä, mutta en nyt muista oikeaa nimitystä sille. Suuruudeltaan työttömyskorvauksen suuruinen ja päivät kuluu samalla tavalla, kuin työttömänä ollessakin. Tämä oli yksi esimerkki. Muitakin vaihtoehtoja toki on.
Koulutuspäiväraha taitaa olla oikea nimitys. Mun mies opiskelee tällä hetkellä koulutustuella eli on työvoimakoulutuksessa. Tulotaso pysyy kohtalaisena.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja täh:Siis nyt en ymmärrä, ymmärsin kysymyksen niin, että menetkö opiskelemaan vai teetkö lapsia.
Ja sitten sanot, jyrkästi, että et aio ainakaan 3-4 vuoteen tehdä lapsia, tai siis ikäero pitää olla noin iso.
Olet siis ilmeisesti itse päättänyt tehdä keikkatyötä 3 vuotta ja taas lapsi ja taas 3 vuotta kotona?
Miksi sitten kysyt, kun olet jo jyrkästi päättänyt, että et tee lapsia 3 vuoteen, etkä halua töihin mennä (siis teet joskus keikkaa, jotta pää pysyy selvänä). Mitä siis oikeasti tulit kysymään?