mieheni ei jaksa masennustani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oikeasti, se ei ole mitään herkkua jos toinen 'sairastaa' masennusta. Olen hoitanut sairaan omaiseni, eikä sitä masentuneen kanssa elämiseen voi verrata mitenkään.Masentunut kun on sairas vaan sillon kun ei ole mitään kivaa tekemistä. Itsekeskeistä ja todella rasittavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Ylös, ulos ja lenkille. Töitä löytyy aina, siivoojana, marketin kassalle, lehdenmyyntiä mitä vain. En minäkään katselisi puolisison "masennusta", vaan komentaisin sen ulos ja liikkeelle itseään säälimästä.

Voi kun se ois noin helppoa!!
Huomaa et sulla ei minkään valtakunnan käsitystä masennuksesta.

Joo, onneksi ei, koska en usko sen tulevan, jos sitä ei halua. Heikkojen ja laiskojen ihmisten muotitauti, sairauden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja terve:
Ylös, ulos ja lenkille. Töitä löytyy aina, siivoojana, marketin kassalle, lehdenmyyntiä mitä vain. En minäkään katselisi puolisison "masennusta", vaan komentaisin sen ulos ja liikkeelle itseään säälimästä.

Joo, onneksi ei, koska en usko sen tulevan, jos sitä ei halua. Heikkojen ja laiskojen ihmisten muotitauti, sairauden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Sitten varmasti syöpäkään ei ole oikea sairaus, eihän.
Tämä asiahan ei vaan ole sinusta mitenkään riippuvainen koska masennus määritellään sairaudeksi. Toki sinä saat olla mitä mieltä haluat.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja terve:

Sitten varmasti syöpäkään ei ole oikea sairaus, eihän.
Tämä asiahan ei vaan ole sinusta mitenkään riippuvainen koska masennus määritellään sairaudeksi. Toki sinä saat olla mitä mieltä haluat.

Syöpä, vanha vertauskuva masennukselle, ON oikea sairaus, sen tuloon et voi vaikuttaa itse (yleensä), mutta jos vituttaa ja jäät kotiin säälimään ittees ja ruikuttamaan, voin vakuuttaa että olet masentunut 3 kuukauden päästä. Ihminen ei tänä päivänä kestä takaiskuja ja elämää, jos vähän menee huonosti ja väittää olevansa masentunut, hakee saikkua ja makaa laiskana himassa. Kiukuttelee, ettei huvita. Sairauden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, ellei itsesääli ole sitten se sairaus.

Alkuperäinen kirjoittaja pyh:
Syöpä, vanha vertauskuva masennukselle, ON oikea sairaus, sen tuloon et voi vaikuttaa itse (yleensä), mutta jos vituttaa ja jäät kotiin säälimään ittees ja ruikuttamaan, voin vakuuttaa että olet masentunut 3 kuukauden päästä. Ihminen ei tänä päivänä kestä takaiskuja ja elämää, jos vähän menee huonosti ja väittää olevansa masentunut, hakee saikkua ja makaa laiskana himassa. Kiukuttelee, ettei huvita. Sairauden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, ellei itsesääli ole sitten se sairaus.

Edelleen, voit olla sitä mieltä mutta se ei poista sitä FAKTAA että masennus on sairaus. Voi kun tietäisit millaista on olla vaikeasti masentunut niin alkais suukin pysymään soukemmalla.

Alkuperäinen kirjoittaja elämä:
Olen kotiäiti pakosta kun töitä tai koulutusta ei ole.Olen hyvin masentunut mieheni myös koska saa potkut ja uutta työtä ei tiedossa.Hän ei jaksa tukea minua vaativan lapsen kanssa.Ymmärrän että hänellä nyt rankkaa mutta firmalla mennyt vuosia hyvin eikä tukenut mua niinäkään aikoina.Lähdenkö pois ja jätän lapsen hänelle?en pidä kotiäitiydestä.

Mitä jos hakisitte apua perheen ulkopuolelta?
Ymmärrän että tuntuu pahalta, jos miehen voimat ei riitä, mutta itse masentuneiden läheisenä tiedän, että ne omat voimat eivät ole rajattomat sillä virallisesti terveelläkään. Jos teillä vielä on vaativa lapsi, tarvitsette varmasti perheen ulkopuolista tukea arjessa jaksaaksenne.

Ja jos et pidä kotiäitiydestä niin mikä pitää sinua kotona?

Joo, pitääkin kokeilla, mennä itkemään ikävää maailmaa ja ei jaksa töitä, jos vaikka sais sairaslomaa ja jäis himaan kattelee telkkaria ja pelaa. Katotaan sitten syksyllä, onko masentunu.

Alkuperäinen kirjoittaja pyh:
Joo, pitääkin kokeilla, mennä itkemään ikävää maailmaa ja ei jaksa töitä, jos vaikka sais sairaslomaa ja jäis himaan kattelee telkkaria ja pelaa. Katotaan sitten syksyllä, onko masentunu.

Voi kuule, kun sitä saikkua ei anneta ennalta ehkäisevästi. Ja sitä pitää vielä hakea muutaman kuukauden välein, vaikka olisit psykoosissakin ollut tai itsaria yrittänyt. Ei käykään ihan niin helposti :(

se että oot 3kk ollut kotona ja valitettlut "masennusta"on sitä elämän sen hetkistä.Se OIKEA masennus on ihan jotain muuta.On monenlaisia.Monet käy töissä hoitaa arjenkin ja kukaan ei huomaa mitään kunnes se pahaolo sattaa ollakin jo liian syvällä.Ja jos alakulon takia lähtee hakemaan sairaslomaa niin tekee ne kaikenmailan testejä sitä ennen on terapiaa yms.jossa sitten nähdään missä mennään.

Yhteistyössä