Mun mieheni ei viihdy missään töissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä teen?

Vieras
mä työtön kotiäiti, olen kyllä kaikenlaista työtä hakenut että saisin osallistua perheen elatukseen.

Mies sai edellisestä hommastaan potkut laman takia ja alkoi opiskelemaan uutta alaa tammikuussa, palkka ei niin hyvä kuin ennen mutta töitä riittäisi. Ei vaan viihdy näissäkään töissä.

Jos miehesi ei viihdy niin kannusta häntä vaihtamaan alaa. Ei se oma ala ihan heti löydy, varsinkin jos entinen tuntui omalta mutta töitä ei enää löydy. Ei kenenkään tarvitse valita alaa jossa ei viihdy, jokaiselle löytyy joku sopiva työ mistä pitää. Minä olin siinä suhteessa hyvässä asemassa että oli vaikeaa valita opiskeluala muutamasta hyvästä. Valitsin sitten sen jolta löytyi parhaiten töitä. Muut alat saatan käydä tulevaisuudessa jos aikaa riittää, ihmiselämä on vain niin lyhyt kaikkeen kiinnostavaan elämässä.

Aina ei natsaa. Silloin kannattaa pyrkiä omalla alalla vähiten vastenmielisiin hommiin tai niihin, jotka jättävät eniten varaa ja aikaa toteuttaa itseä vapaa-ajalla. Harva on unelmatyössään, mutta silti ihmisten on elätettävä itsensä. Osa aikuisuutta sekin.

Alkuperäinen kirjoittaja töitä:
Aina ei natsaa. Silloin kannattaa pyrkiä omalla alalla vähiten vastenmielisiin hommiin tai niihin, jotka jättävät eniten varaa ja aikaa toteuttaa itseä vapaa-ajalla. Harva on unelmatyössään, mutta silti ihmisten on elätettävä itsensä. Osa aikuisuutta sekin.

Ehkä en halua kasvaa ikinä aikuiseksi :) Minusta elämä on leikkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mun mies on vaan sellainen ettei viihdy uudessa paikassa muutamaa kuukautta kauemmin. Ja on opiskellut jo melkoisesti joten se ei enää oikein kannata.

Ehkä sitten pitäisi hankkia vaihteleva työ tai siirtyä projektihommiin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sitten sinun tulisi olla holhouksenalainen

Täälläpäin niin vähän työ vaihtoehtoja, pitäis muuttaa eikä mies halua muuttaa.

Jaksaako sitä aina tiskata, pyykätä, pestä pois oksennuksia, laittaa ruokaa, raahata selkä väärällä kaupasta ruokaa? No ei. Kiinnostaako aina aamuisin töihin meneminen? No ei. Sen kanssa pitää vaan elää. Uhmikselta kuulostaa, eikä mieheltä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sitten sinun tulisi olla holhouksenalainen

Miksi? Vastuun voi kantaa vaikka olisi leikkisä ja iloinen. Ihminen voi elättää itsensä leikkien, jos ei vaan vaadi liikoja. Luterilaisen työmoraalin noudattaminen ei ole ainoa tapa elää. Mielestäni kaikille löytyy jotain mitä he haluavat tehdä. Kaikki eivät vain ole löytäneet sitä ja joillakin se voi viedä enemmän aikaa. Etsikkoaikana hän saa apua elämiseensä, niin meidän yhteiskuntamme toimii.

Olen vastuuntuntoinen, mutta en aikuinen niin kuin jotkut sen määrittelevät. Olen myös töissä ja korkeasti koulutettu sekä olen onnellisessa parisuhteessa. Minulla on onnellisia lapsia ja elämäni on valoisaa ja hauskaa. Se on hauskaa nyt, on ollut hauskaa ja tulee olemaan hauskaa. Katso vaikka Stephen Hawkinsia, hän nauttii elämästään eikä ole kadottanut lapsellisuuttaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
S. Hawkins käy kuitenkin töissä, vaikka olosuhteetkin ovat epämukavat.

Hän saa palkan siitä että tekee mitä haluaa. Tietysti joskus tehdään epämiellyttäviä asioita. Ei velvollisuudesta vaan siksi että ne kuuluvat pakettiin. Ruuasta ei voi nauttia ellei sitä tehdä. En kuitenkaan ole ikinä kokenut työtäni inhottavaksi, vaikka aina se ei olekaan mieluista. Joskus se on pelkästään rutiinia, aivan kuten perunamuussin syöminen. Ei erityisen herkullista, mutta täyttää tarkoituksensa eikä missään nimessä inhottavaa. Myös oksennukset siivoan, koska siivoamatta jättäminen olisi inhottavampaa. Hawkinin olosuhteet eivät ole epämukavat jos vertaa siihen mitä se olisi ilman työtä. Kun pääsee flow-tilaan niin ei hän välttämättä edes huomaa olevansa sairas.

Menisin heti töihin kun jonnekkin pääsisin, tuskin viihtyisi koti-isänä.

Kyse ei ole aina siitä, että viihtyykö, vaan saako perheen elätettyä... Kuulostaa siltä, että miehelläsi on aika vähän velvollisuudentuntoa.

Alkuperäinen kirjoittaja guy:
Menisin heti töihin kun jonnekkin pääsisin, tuskin viihtyisi koti-isänä.

Kyse ei ole aina siitä, että viihtyykö, vaan saako perheen elätettyä... Kuulostaa siltä, että miehelläsi on aika vähän velvollisuudentuntoa.

Ketä kohtaan velvollisuudentuntoa? Sinua ja yhteiskuntaa vai perhettään? Minä viihdyin suuresti koti-isänä ollessani.

Yhteistyössä