mun äiti on kamala akka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aniida

Aktiivinen jäsen
08.02.2007
1 293
0
36
tai ainakin se on ihan älyttömän ärsyttävä...

tässä lista miksi...
- se ei ole KOSKAAN pyytänyt anteeksi mitään
- se syyttelee aina muita vaikka virhe olis selvästi sen
- se suuttuu mun isälle jos isä sanoo oman mielipiteensä jostain
- se puhuu aina ja kaikkien päälle
- se puhuu vain itsestään (koko ajan, taukoomatta)
- sille muiden tupakointi on joku pakkomielle ja ensin se vainos mun isää joka poltti, no se lopetti koska painostus oli niin kova (polttaa varmaan vielä salaa), nyt se vainoo sen omia vanhempia. antais ihmisten elää omaa elämäänsä niinku lystäävät.
- se ei koskaan kuuntele muita
- se luulee aina olevansa oikeessa.

*muok* ja mua pelottaa että musta tulee samanlainen, taistelen joka päivä etten olis tuolllainen. No kerran sanoin äidille silleen neutraalisti että mua pelottaa että musta tulee ihminen joka ajattelee vaan itseään ja puhuu vain itsestään ja muiden päälle niin arvatkaas mitä se vastas: "niin mäkin nuorempana ajattelin, mutta nykyään en enää välitä..." :o

Ei tuo perinnöllistä ole :hug: joten uskon että sä olet turvassa =)
Ei kyllä vaikuta kovin mukavalta ihmiseltä :| . Onko sillä mitattu hormonitaso tms? Tuli meinaan mieleen eräs tuttu/sukulainen ja hänen vaihdevuotensa, homma korjaantui kun hän sai hormonilääkityksen :o

"sille muiden tupakointi on joku pakkomielle ja ensin se vainos mun isää joka poltti, no se lopetti koska painostus oli niin kova (polttaa varmaan vielä salaa), nyt se vainoo sen omia vanhempia."

Tuon laskisin hyväksi puoleksi.

on joo mitattu. ja äiti muistaa AINA mainita että hänellä on kyllä kaikki siellä päässä kunnossa, että vika on aina kyllä jossain muussa, että turha syytellä vaihdevuosia...arghhh..

ja oikeesti tämä mun äiti osaa olla tosi kiva, aivan ihana ihminen, mutta sitten jos kaikki ei mee niin kun hän haluaa se muuttuu ihan kamalaks. Jos vaikka joku on erimieltä (varsinkin siis jos isä on eri mieltä). taas se eilen sabotoi tällä käyttäytymisellä meitä (mua ja siää) ja kun mä menin kotiin töiden jälkeen niin tieternkin tuon sen pahan mielen (vaikka yritän kovasti olla tuomatta) mun omaan perheeseeni ja mun mies hermostuu siitä, että taas se akka sai sut pahalle mielelle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"sille muiden tupakointi on joku pakkomielle ja ensin se vainos mun isää joka poltti, no se lopetti koska painostus oli niin kova (polttaa varmaan vielä salaa), nyt se vainoo sen omia vanhempia."

Tuon laskisin hyväksi puoleksi.

joo, mutta kun sä tietäsit miten se sen tekee. yritän mäkin saada mun miehen lopettamaan, mutta en kuitenkaan nosta sotaa siitä. yritän silleen pehmeesti vihjailla ja antaa toiselle mahdollisuuden itse päättää. Se syytteli mun isää yötä päivää yli vuoden ajan ja sitten kun isä ei jaksanut kuunnella ja poltti salaa (koska tottakai tollaseen tulee se vasta reaktio että en varmasti lopeta) niin siitä se sota ja pauhu syttyi oikeen toden teolla.) se ei vaan kestä että ihmiset tekee erilailla kun se.

Mun äiti

-valehtelee/liioittelee
-saa kauheita raivareita
-ajattelee aina itseään
-tappelee kaikkien sukulaistensa kanssa koko ajan
-haukkuu muita taukoamatta

Toivon todellakin ettei musta tule samanlaista.

Munkin äiti osaa esittää niin mukavaa ja kilttiä.Todellisuus jotain ihan muuta.Ilkeä hän on ja kaikille aina ja kaiksesta KATEELLINEN.
Ei paljoa olla tekemisissä.

Kuulostipa tutulta. Mun äidin kohdalla tuohon vois lisätä vielä pari juttua:
- haukkuu muut asiasta kuin asiasta ja vain hän on oikeassa.
- jos kerron saaneeni hyvän arvosanan jostain koulujutusta, hän uhkaa valittaa koululle etten ansaitse sitä.
- tekee todella selväksi, että hän kärsii silloin kun olen siellä.
- on sitä mieltä, että lapselle ei tarvitse antaa ruokaa lainkaan jos saapi riittävästi karkkia ja mehua (saatiin tappelu aikaseksi kun aloin antamaan lapselleni leipää ).
- hänen mielestään johdonmukaisuus on sen verran rajua lapsen kaltoinkohtelua, että siitä pitää tehdä lastensuojeluilmoitus.
- hänen mielestään lapsen turvaistuinta ei tarvitse kiinnittää autoon asianmukaisesti, jos aikuista ei huvita.
- riistän lapseltani isovanhemman, kun en jätä lastani hänelle enää hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
- jos kerron saaneeni hyvän arvosanan jostain koulujutusta, hän uhkaa valittaa koululle etten ansaitse sitä.
- on sitä mieltä, että lapselle ei tarvitse antaa ruokaa lainkaan jos saapi riittävästi karkkia ja mehua (saatiin tappelu aikaseksi kun aloin antamaan lapselleni leipää ).
- hänen mielestään johdonmukaisuus on sen verran rajua lapsen kaltoinkohtelua, että siitä pitää tehdä lastensuojeluilmoitus.
- hänen mielestään lapsen turvaistuinta ei tarvitse kiinnittää autoon asianmukaisesti, jos aikuista ei huvita.

oikei...mun äiti ei ole noin paha.

Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:

kamalalta naiselta vaikuttaa :laugh: soriii, ei sais nauraa :ashamed:

Onneksi oma äitini ei ole kamala akka. Ainoa vika on liiallinen herkkäuskoisuus, jos sitä viaksi voi katsoa. Hyviä puolia hänellä onkin roimasti :) Anopistakaan ei ole pahaa sanottavaa, vaikkei omaa äitiäni voitakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vaikkupallero:
kamalalta naiselta vaikuttaa :laugh: soriii, ei sais nauraa :ashamed:

Sitä se on... Saattaisin itsekin pidätellä naurua, jos ei olisi oma äitini kyseessä. Nyt se vain ei naurata yhtään, sillä todellakin joudun "riistämään" lapseltani mummun kun yksinkertaisesti siellä ei ole lapsen hyvä olla :/

Mun äiti:
-ei ole koskaan sanonut ääneen rakastavansa mua, siskoa tai veljeä, saatikka isää
-ei koskaan kehu ketään
-löytää kaikesta kaikki negatiiviset puolet
-yrittää kontrolloida mun ja siskon elämää vaikk aollaan jo aikuisia
-suuttui minulle kun tulin raskaaksi(leppyi vasta kun poika syntyi...)
-luulee olevansa aina oikeassa ja muut väärässä

-välillä mä pelkään sitä tosi paljon, välillä se on ihan ok.

-ei ole ollut kummankaan lapsenlapsen ristijäisissä,synttäreillä eikä koskaan käynyt meillä
-aina pitää mennä sinne,vaikka voisi hyvin tulla tänne meille,ei ikä esteenä ainakaan,ei vain suostu käyttämään julkisia:(
-ei onnitellut kun mentiin naimisiin,epäili vain että jos tuleekin ero tms(oltu yhdessä vuodesta 85)
-ei siedä muutosta
-valittaa usein,ei osaa etsiä niitä iloisia asioita esim arjesta

Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:
tai ainakin se on ihan älyttömän ärsyttävä...

tässä lista miksi...
- se puhuu aina

- se ei koskaan kuuntele muita
- se luulee aina olevansa oikeessa.

Mun äiti on noilta osin samanlainen ja se myös haukkuu mun isää ihan hirveesti.
Mun mies on osuvasti sanonut että se on pirttihirmu!!!!
Ja vielä se kaikkein pahin, se haukkuu mun tytärtä aina. Ja tyttö on vasta 6 vuotias, poika joka on jo isompi, niin sitä ei hauku.

Yhteistyössä