X
"xXx"
Vieras
Itse vietin lapsuudessa paljon aikaa mummolassa, en mitään viikkoja kerrallaan kun samassa kaupungissa asuttiin, mutta usein olin pienenä yötä jne. Ja muistan ne ajat ihanina <3 Mummolaan oli aina kiva mennä ja usein meninkin omasta halusta, ei meillä tainnut vanhemmat edes hoitoapuja tarvita. Olin tiiviisti juuri äidin puolen isovanhempien kanssa tekemissä koko ikäni, ja heidän kuolemat sitten jo omalla aikuisiälläni on ollut elämäni pahimpia kokemuksia. Isän puolen isovanhempia ei puolestaan kiinnostanut olemassaoloni, siispä eivät nyt vanhoina tule saamaan minultakaan apua.
Jos puitteet on kaikipuolin ok, isovanhemmat siis kelvollisia pitämään lapsista huolta, niin en näe mitään syytä viedä lapsen elämästä sitä iloa, mitä isovanhemmat voi tuottaa - en ole niin itsekäs. Oma hiukan alle 2-vuotiaani haluaa soittaa mummolleen, ja oikeasti tykkää olla mummolassa. Mun mielestä on vaan hyvä että lapsen elämässä on enemmän turvallisia aikuisia ja luotettavia ihmisiä, ollaan onnekkaita kun lapselle voidaan tälläinen mahdollisuus antaa.
Jos puitteet on kaikipuolin ok, isovanhemmat siis kelvollisia pitämään lapsista huolta, niin en näe mitään syytä viedä lapsen elämästä sitä iloa, mitä isovanhemmat voi tuottaa - en ole niin itsekäs. Oma hiukan alle 2-vuotiaani haluaa soittaa mummolleen, ja oikeasti tykkää olla mummolassa. Mun mielestä on vaan hyvä että lapsen elämässä on enemmän turvallisia aikuisia ja luotettavia ihmisiä, ollaan onnekkaita kun lapselle voidaan tälläinen mahdollisuus antaa.