Mummu kyllästynyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Ihmetyttää nyt hiukan tuo miehen äiti... alkuun kun tyttö syntyi oli ihan innoissaan, tuli käymään ainakin pari kertaa viikossa ja soitteli mulle myös harva se päivä. Aina ollaan siis ihan hyvin toimeen tultu. Tätä jatkui jonkin aikaa ja sitten loppui tykkänään. Anoppi ei ole nyt tullut käymään kolmeen kuukauteen (!!) eikä tänä aikana ole kertaakaan soittanut mulle. Ollaan kyllä käyty miehen ja tytön kanssa mummulassa ja aina on ihan oma ystävällinen itsensä, eli en usko häntä mistään suututtaneeni (enkä kyllä voi käsittää mistä olisi voinut suuttua) mutta ei vaan käy eikä soita! Kun ollaan kylään pyydelty vetoaa että on ollut kiirettä töissä... ja varmaan onkin ollut mutta että niin kiireistä ettei ehdi 3 kk:n aikana kertaakaan käydä (15 min ajomatka)? Onko mummu nyt vaan ensihuumastaan toipunut ja vähän kyllästynyt mummon rooliin vai mistähän on kyse? Onko muilla isovanhemmilla ollut "alkuhuuma" joka sitten on laantunut?

Niin kyllähän se "alkuhuuma" aikanaan ohi menee ja alkaa se mummuarki.

Jos mummo käy vielä työssä, en yhtään ihmettele jos ei arkena jaksa mummotella, tämänpäivän työelämä vie kyllä kaikki mehut.

Oletko itse antanut ymmärtää että mummo olisi tervetullut useamminkin käymään, vai haluatko tietoisesti olla oman perheen kesken.... fiksut mummot ymmärtävät tämänkin.

Asumme 500km päässä pojan perheestä, joten ei tässä kovin usein pääse mummoilemaan..... miniä on tietoisesti halunnut pitää perheellä tietyn yksityisyyden jonka hänelle suo, vaikka tuossa pääsiäisen aikoihin olivat kyläilemässä ja asensivat webbikameran niin meille kuin heillekin niin vitsailin että nyt pääsee mummo vakoilemaan kun unahdatte kameran auki :laugh: hoidin 9 kk ikäistä pikkuneitä muutaman päivän ja oli oikeesti "ihan puhki"... vastuu "toisen lapsesta" on iso vaikka mielelläni häntä hoidankin.... siinä sitten vaan mietin että ei sitä työpäivinä kovin usein jaksas...

Tuskin on kyllästynyt. En usko helposti mummien kyllästyvän. Itse olen vielä työelämässä ( pienten lasten parissa), mutta kyllä pari kertaa viikossa haluan edelleenkin tavata lapsenlapsiani. En kyllästy heihin koskaan! Luulenkin, että teidän mummu on lukenut näitä palstoja ja pelkää, että tunkee liikaa teidän elämään! Täällähän moititaan meitä mummuja jatkuvasti, samoin kuin anoppejakin.

Ole tyytyväinen kun mummo ei tuppaudu Teille! Minäkin ottaisin mummon, josta ei ole riesaa. Ajattelepa asiaa toisinpäin; jollakin mummo kyläilee päivittäin/viikottain ja soittelee jatkuvasti. Olisitko tyytyväinen?

Miksi mummon pitää soitella ja käydä jatkuvasti? Mummosi on työssäkäyvä ihminen, jolla on oma koti hoidettavanaan. Ehkäpä mummo on tyytyväinen, kun on saanut omat lapsensa aikuisiksi. Nyt saa elää "aikuisen ihmisen elämää", ilman jatkuvaa lastenvahtina oloa.

Oletatko mummon osallistuvan lastenhoitoon Teilä käydessään? Ehkäpä mummo kokee, että hänen kuuluisi myös auttaa lapsenhoidossa ja kotitöissä. Mummo ei halua/jaksa osallistua arkeenne ja pysyy siis erossa.

Nykyäidit ja -isät ovat niin avuttomia, että mummoja ja vaareja huudetaan apuun joka välissä.

Ehkä voi olla perää siinä että ajattelee tuppautuneensa liiaksi, vaikka en kyllä itse ole niin ajatellut. Enkä siis lapsenvahdiksi häntä ole pyydellyt vaan ihan vaan vierailemaan, tyttöä katsomaan ja minulle myös juttuseuraksi kun täällä tytön kanssa kahdestaan oleskelen enimmäkseen, en mä kehtaisikaan häntä tänne työjuhdaksi pyytää. :D Ymmärrän kyllä että hänellä on oma elämä ja omat kiireensä, ihmetyttää vain kun yhteydenpito on kokonaan mummon puolelta katkennut. Oikeastaan mua on ruvennut hiukan mietityttämään että toivottavasti hän ei ole masentunut, hänen lastensa (siis ei mun miehen vaan muiden lastensa) toilailut on aiheuttaneet hänelle ahdistusta varmaankin viime aikoina, kun on kova huolehtimaan. Tai sitten on suuttunut jostain syystä mitä en kyllä millään keksi, tosin tällainen murjotus ei ole hänen tapaistaan joten siihenkään en oikein usko. Pahalta tuntuu, kun alkuun niin tärkeä lapsenlapsi ei yhtäkkiä enää kiinnostakaan, ja tosiaan alkaa jo huolestuttaa että mitä tässä on takana... :(

Jos sinulla onkin se viisas anoppi, jolle on nyt tullut vaihdevuosioireita, mutta hän ei halua rikkoa välejänne tulemalla teille liian usein kiukuttelemaan. Näin ihan oikeasti tiedän joidenkin viisaiden mummujen tehneen silloin kun vaihdevuodet alkavat, ennenkuin niitten kanssa sitten ovat oppineet pärjäämään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2006 klo 13:00 liisa kirjoitti:
Jos sinulla onkin se viisas anoppi, jolle on nyt tullut vaihdevuosioireita, mutta hän ei halua rikkoa välejänne tulemalla teille liian usein kiukuttelemaan. Näin ihan oikeasti tiedän joidenkin viisaiden mummujen tehneen silloin kun vaihdevuodet alkavat, ennenkuin niitten kanssa sitten ovat oppineet pärjäämään.

:laugh: :laugh:

No johan pomppas...

Yhteistyössä