Mummeliisa, sun lapsella on välikausitakki pakkasella ulkona?

• Viestiketjun aloittaja pisti silmään
  • Ensimmäinen viesti
paskat niskaan vaan
Kiitos itsellesi kauniista sanoista.

Minä olen sitten ap, enkä nyt niin pahalla kysynyt, ihan ehkä taustavaikuttimena tosiaan oma närkästyminen työssäni. Pahoittelut Mummeliisalle, jos loukkaannuit. Tarkoitukseni ei ollut. Olet mielestäni hieno ihminen!

Samaa mieltä olen, eli kun pysyy kannassaan, on vahva, myöntää virheensä jne. voi olla itseensä tyytyväinen ja se on paras palkinnon antaja

Minä olen sitten ap, enkä nyt niin pahalla kysynyt, ihan ehkä taustavaikuttimena tosiaan oma närkästyminen työssäni. Pahoittelut Mummeliisalle, jos loukkaannuit. Tarkoitukseni ei ollut. Olet mielestäni hieno ihminen!

Samaa mieltä olen, eli kun pysyy kannassaan, on vahva, myöntää virheensä jne. voi olla itseensä tyytyväinen ja se on paras palkinnon antaja
En ole loukkaantunut. Kuten jo jossain vaiheessa aiemmin kirjoitin. Tämä oli hyvä ketju mm. siksi että tuli annettua linkki blogiin muutamalle mukavalle ihmiselle. Sain myös syyn kirjoittaa tuon pitkän sepustukseni yksityisyydestä ja sen puutteesta selvennykseksi sellaisille asiallisille, jotka ovat asiaa miettineet.

:)

vihastunut
Voi herran jumala, ihan yhtä topatulta tuo lapsi näyttää tuossa kuin muutkin lapset! Ei tulisi pieneen mieleenkään epäillä että on välikausihaalari tai että vähemmän vaatetta kuin muilla. Voi että voi joillakin sitten olla köyhä elämä!!!

Khimaira
Mä huolestun aina jos joku tulee kouluun liian vähissä vaatteissa ja laitan lappua kotiin.
On se vaan niin kiva että laitat ihan lappua kotiin. Mikä on vähäinen vaatetus? Kysytkö lapselta että onko hänellä kylmä/ kuuma vai ihanko vaatteita katsomalla teet johtopäätöksen että nyt on liian vähän päällä?

Mun poika on kamala kuumakalle. Syksyllä oli ulkona lämmintä +8 astetta ja ope oli sitä mieltä että pitää olla takki päällä. Pojalla oli päällä huppar, joka ei opelle kelvannut. Mä sanoin pojalle ettei hänen tarvitse hikoilla takkki päällä, huppari saa riittää opelle.

"vieras"
Kävin Mummeliisa lukemassa blogiasi, erityisesti kirjoituksiasi lapsenlapsesi viime hetkistä. Minä täällä itken silmät päästäni lukiessa tekstiäsi. En voi muuta sanoa, kuin osanottoni vielä näin jälkeen päin. Muuhun ei nyt sanat riitä...

"ulkosuomalainen"
Minäkin halusin kiittää Mummeliisaa blogista, se on ihanaa luettavaa myös ulkosuomalaiselle. Kirjoitan itsekin blogia, mutta sitä nyt ei voi sinun blogiisi verratakaan enkä viime aikoina ole ehtinyt usein päivittämäänkään, täytyy vain ihailla, että jaksat sinne kirjoittaa, vaikka varmasti on paljon tekemistä muutenkin.
Ja olen yleensäkin ihaillut asennettasi myös tällä palstalla ja olet suorastaan idolini kirjoittamisesi vuoksi, itsekin olen kirjoittanut jonkin verran, mutta omia tekstejä ei ole niin helppoa saada julkaistuiksi. Mutta älä puhu yhtään vähätellen kirjoituksistasi, vaikka olisivat kuinka "roskaromaaneja", niin niitä luetaan ja sinä olet ne kirjoittanut ja niistä on iloa niin monelle ihmiselle, ettet arvaakaan :)
En tiennyt noista järkyttävistä menetyksistäsi, mutta vaikutatkin vahvalta ja nöyrältä ihmiseltä, niinhän sitä sanotaan, että meille annetaan kannettavaksi niin raskas taakka kuin jaksamme kantaa. Sinä olet jaksanut kantaa ja vielä luoda iloa sen lisäksi sekä lähimmäistesi että tuntemattomien elämään. En voi kuin ihailla :)

ÄLKÄÄ nyt hyvät ihmiset laittako nettiin LASTENNE kuvia. Omaa naamaa voitte näytellä mut antakaan lasten olla.
Minä taisin tavallaan jo vastata omalta osaltani tähän, mutta yritän uudelleen.
Minä laitan nettiin lasteni, lastenlasteni, vävyjeni, miniöideni, omani, puolisoni, vanhempieni , kumminkaimanserkun kuvat (periaatteessa kaikkien meillä käyvien, jos kohta erityissyistä tai jonkun omasta pyynnöstä voin jättää jotain pois) koska kirjoitan päiväkirjablogia, jonka tarkoitus on mahdollisimman hyvin kuvata omaa ja perheeni arkea.

Tavoite on "loukata yksityisyyttämme parhaamme mukaan" ja syyt siihen selitin jo tuolla aiemmin.

Joistain kuvista olen miettinyt, että ne loukkaavat, eivätkä vain "loukkaa" eli esimerkiksi kuvia kuolevasta lapsesta en ole laittanut enkä kuvia meistä kenestäkään vaikkapa ensimmäisiltä päiviltä tyttärentyttären kuoleman jälkeen. Silloinkaan en ajattele mahdollisia vieraita katsojia vaan haluan säästää meidät itsemme kaikkein akuuteimman tuskan visuaaliselta muistolta.

Kaikenkaikkiaan en kuitenkaan pyri välttämään kipeääkään tekeviä kuvia. Esim hautajaiskuvat ja kopio hautajaispuheista ja muistokirjoituksista jne ovat mukana, samoin kuin riidat, torat, itsetuhoiset ajatukset, masennus jne.
Aloitin julkisen blogin vasta syövästä toivuttuani ja olen monesti har,itellut asiaa.
Sytovuodet kaikkein äklöttävimmän, kuvottavimman minäni kanssa (ja saatte uskoa, että todella olin niitä molempia ja vielä pahempaa) olisivat olleet "täyttä asiaa".

Mutta näin meni ja näin on.
Joku toinen toisin.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";22640845]Kävin Mummeliisa lukemassa blogiasi, erityisesti kirjoituksiasi lapsenlapsesi viime hetkistä. Minä täällä itken silmät päästäni lukiessa tekstiäsi. En voi muuta sanoa, kuin osanottoni vielä näin jälkeen päin. Muuhun ei nyt sanat riitä...[/QUOTE]

Kiitos.

[QUOTE="ulkosuomalainen";22640871]Minäkin halusin kiittää Mummeliisaa blogista, se on ihanaa luettavaa myös ulkosuomalaiselle. Kirjoitan itsekin blogia, mutta sitä nyt ei voi sinun blogiisi verratakaan enkä viime aikoina ole ehtinyt usein päivittämäänkään, täytyy vain ihailla, että jaksat sinne kirjoittaa, vaikka varmasti on paljon tekemistä muutenkin.
Ja olen yleensäkin ihaillut asennettasi myös tällä palstalla ja olet suorastaan idolini kirjoittamisesi vuoksi, itsekin olen kirjoittanut jonkin verran, mutta omia tekstejä ei ole niin helppoa saada julkaistuiksi. Mutta älä puhu yhtään vähätellen kirjoituksistasi, vaikka olisivat kuinka "roskaromaaneja", niin niitä luetaan ja sinä olet ne kirjoittanut ja niistä on iloa niin monelle ihmiselle, ettet arvaakaan :)
En tiennyt noista järkyttävistä menetyksistäsi, mutta vaikutatkin vahvalta ja nöyrältä ihmiseltä, niinhän sitä sanotaan, että meille annetaan kannettavaksi niin raskas taakka kuin jaksamme kantaa. Sinä olet jaksanut kantaa ja vielä luoda iloa sen lisäksi sekä lähimmäistesi että tuntemattomien elämään. En voi kuin ihailla :)[/QUOTE]

Kiitos. On mukavaa kuulla, että on koskettanut.
Millaista tekstiä kirjoitat?

[QUOTE="vaasalainen";22640903]Ihan naapurissa asut :)

Tuli ihan pala kurkkuun, vaikka en edes tuota blogia lukenut vaan täältä palstalta kuinka sulla ja sun perheellä on ollu surua :( Voimia ja parempaa tulevaisuutta ja hyvää joulua![/QUOTE]

Hyvää joulua sinnekin naapuriin.

"ulkosuomalainen"
Kiitos. On mukavaa kuulla, että on koskettanut.
Millaista tekstiä kirjoitat?
Hih, en ole tainnut vielä löytää omaa tyyliäni :) Tai sitten olen köyhän miehen versio Mika Waltarista, eli tyylien sekamelska onkin se omin lajini. Parhaiten taitavat iskeä hiukan humoristisimmat juttuni, mutta tällä hetkellä uusin kokeilu oli lastenkirja, jonka käsiksen olen lähettänyt kahteen kustantamoon. Katsotaan nyt... Muuten kirjoitan eksistentiaalista angstia puhkuvista novelleista jännäreihin :) Kauheaa, kun aina on 5 eri käsistä, joita kirjoittelen yhtä aikaa. Mutta totta puhuen halusin vain sanoa, että olet palstaidolini :)

..
En ymmärrä miksi elämä pitää jakaa netissä tuntemattomien kanssa. Ja varsinkaan niin että osallisena on lapset jotka ei itse osaa vielä päättää haluaako ne olla esillä. Mutta toki sinulla siihen on oikeus. En siis tuomitse, mutta huolettaa tällainen suuntaus nykypäivänä.

[QUOTE="ulkosuomalainen";22640973]Hih, en ole tainnut vielä löytää omaa tyyliäni :) Tai sitten olen köyhän miehen versio Mika Waltarista, eli tyylien sekamelska onkin se omin lajini. Parhaiten taitavat iskeä hiukan humoristisimmat juttuni, mutta tällä hetkellä uusin kokeilu oli lastenkirja, jonka käsiksen olen lähettänyt kahteen kustantamoon. Katsotaan nyt... Muuten kirjoitan eksistentiaalista angstia puhkuvista novelleista jännäreihin :) Kauheaa, kun aina on 5 eri käsistä, joita kirjoittelen yhtä aikaa. Mutta totta puhuen halusin vain sanoa, että olet palstaidolini :)[/QUOTE]

Kiitos.
Kuulostaa laajalle skaalalle.
Pidän peukkuja lastenkirjan suhteen.

"vieras"
En ymmärrä miksi elämä pitää jakaa netissä tuntemattomien kanssa. Ja varsinkaan niin että osallisena on lapset jotka ei itse osaa vielä päättää haluaako ne olla esillä. Mutta toki sinulla siihen on oikeus. En siis tuomitse, mutta huolettaa tällainen suuntaus nykypäivänä.
Se on ihmisellä joku tarve esiintyä ja paljastella itseään joka näin tekee. Ihan tämän päivän tuotosten perusteella on hänellä takuulla joku myssy-dg.
Lisäksi vielä oon myös varma, että tehtailee näitä outoja aloituksia harmaana ja alkaa sitten niihin vastailla itse :whistle:

Vastasin kysymykseen MIKSI parhaani mukaan.
Niiden muiden joilla on vastaava "suuntaus" puolesta en osaa sanoa. Ehkä heillä toisenlaiset syyt.

"eräs"
Mitä pahaa siitä voisi seurata? Ei kukaan täysjärkinen sentään _aivan_ kaikkea nettiin pistä!
Kuljetko ulkona naamari kasvoillasi? Muistathan kuiskailla puhelimeen ja puhua muutenkin niin hiljaa, ettei joku tuntematon vaan kuule "hänelle kuulumattomia" asioita? Entäs naapurisi, hehän pääsevät tarkkailemaan koko perheenne elämää aitiopaikalta!!?? :O

"höh"
[QUOTE="vieras";22640845]Kävin Mummeliisa lukemassa blogiasi, erityisesti kirjoituksiasi lapsenlapsesi viime hetkistä. Minä täällä itken silmät päästäni lukiessa tekstiäsi. En voi muuta sanoa, kuin osanottoni vielä näin jälkeen päin. Muuhun ei nyt sanat riitä...[/QUOTE]

Miksen mä löydä tuota sieltä blogista? :O Toisaalta, voi olla hyväkin, koska sitte mäkin itkisin silmät päästäni varmaankin... mutta kuitenkin, mistä se löytyy? Ja osanotto minultakin. :( Mummeliisa on mun ehdoton ykkössuosikki täällä palstalla kyllä :) :)

Yhteistyössä