Multivita vai multivita plus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vitamiini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vitamiini

Vieras
Olen ollut lukevinani täältä palstalta, että raskautta suunnittelevat tai raskaana olevat ovat juuri syöneet tuota multivita plussaa, mutta multivita sivuilla luki juuri päin vastoin eli "jos olet raskaana tai suunnittelet raskautta, valitse multivita tai multivita pore. Näissä ei kulma ole A-vitamiinia. Eli mitä te olette syöneet multivitaa vai plussaa?

Itse ensin haksahdin tuohon Multivita Plussaan ja vasta kotona huomasin ettei se ollutkaan se mitä oli tarkoitus ostaa, eli Multitabs Plus. Kun siinä Multivita Plussassa on tosiaan sitä A-vitamiinia.

Joo siis mulle kävi samanlailla kuin Jellybeanille! Eli huomasin sitten jälkikäteen, et Multitabs Plussaahan se piti olla eikä Multivita plussaa. Eli pitää hankkia sitten niitä Multitabs plussia.

Alkuperäinen kirjoittaja Vitamiini:
Olen ollut lukevinani täältä palstalta, että raskautta suunnittelevat tai raskaana olevat ovat juuri syöneet tuota multivita plussaa, mutta multivita sivuilla luki juuri päin vastoin eli "jos olet raskaana tai suunnittelet raskautta, valitse multivita tai multivita pore. Näissä ei kulma ole A-vitamiinia. Eli mitä te olette syöneet multivitaa vai plussaa?

Mä kysin apteekista ja sanoi, että Multivitaa jos on tai suunnittelee raskautta. Multivita Plussassa kun on A-vitamiinia, joka kaiketi voi suuria määriä käyttämällä vahingoittaa sikiötä. Mutta lisäsi myös, että esim. Ruotsissa ei ole asiaa määritelty millään tavalla, eli sielä siis kaikki vetää A-vitamiinia eikä mitään ongelmia. Eli ei siis nähnyt siinä sen kummempaa eroa kuin ehkä lievä suositus.

Multi-Tabs raskaus vaikutti hyvältä, 2 tablettia vrkaudessa.

Multivitassa taas ei näyttänyt olevan edes rautaa... Ja D-vitamiinin ja foolihapon osuudet puolet tuosta Multi-Tabsista. Multi-Tabsia pitää kuitenkin ottaa se 2 kpl:tta, että saantisuositutkset siinä täyttyisivät.

Kun huomasin ostaneeni väärän purkin, niin kävin piruuttain kysymässä apteekista antaisivatko vaihtaa tuotteen siihen multi-tabsiin, kun kuittikin vielä oli. No eiväthän he tietenkään sitä antaneet vaihtaa, mutta kovasti proviisori vakuutti että ihan samoja ne on, multi-tabsit ja multivita plussat. En sitten siinä ruvennut selittää, että raskautta tässä suunnitellaan, että siksi haluan sitä multi-tabs raskaus vitamiineja...

En nyt sitten tiedä ruvetako niitä multivita plussia syömään vai ei?... maksoivat vaan melko paljon niin ei viitsisi ihan heittää poiskaan. Mutta tyhmästä päästä kärsii koko ruumis!

Onko nuo tabletit kuinka isokokoisia? Olen tosi huono nielemään tabletteja. Onko kukaan syönyt raskautta suunnitellessa Multivita Poretta? Siinähän on foolihappoa jonkin verran ja se olisi itselleni sikäli hyvä, että saisi juoda juoman eikä yrittää nieleskellä mitään isoja tabletteja!

Tarkkailkaa sitten raskauden alettua myös, lisääkö vitamiinipillerit pahoinvointia. Minulla lisäsi aika laillakin yököttävää oloa. Poretabletit ei sitten samaa aiheuttaneet, joten niitä vedin raskausajan.

Yhteistyössä