Multasormet! Norjanangervosta itse tikkutaimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lisää puskaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lisää puskaa

Vieras
Tiiättehän sellaiset tikkutaimet, joissa juuret. Ei siis astiataimet.

Jos on itsellä norjanangervoa niin saako niistä oksista itse tikkutaimia? Miten?

TArkoitatko rentoja oksia jotka on osunu maahan, et niihin on kasvanu juuret? Sellaisista voi ainaki viinimarjapensaita monistaa, kaipa siis puuvartinen norjanangervokin onnistuu =)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
TArkoitatko rentoja oksia jotka on osunu maahan, et niihin on kasvanu juuret? Sellaisista voi ainaki viinimarjapensaita monistaa, kaipa siis puuvartinen norjanangervokin onnistuu =)

Ei vaan siis taimitarhoistahan saa ainakin joistain pensaslajeista "tikkutaimia" eli oksia jotka on juurrutettu. Ne sitten lyödään maahan riviin ja voila, tulee pensasaita.

Mietin saako norjanangervon oksi millään juurtamaan, tekemään paljaat juuret ja sitten maahan.

En tiedä, mutta olen monista pensaista kaivanut osan juurakosta ja istuttanut sen, kukinnan jälkeen, ja hyvin on alkanut kasvamaan (sireeni, joku muu angervo, rohtoraunioyrtti vaikkei se pensas olekaan, kirsikka, tuomipihlaja, tatar). Tai siirron yhteydessä halkaissun lapiolla juuripaakun pienemmiksi.

Yhteistyössä