MIes haluaa lapselle aseita ja konekiväärileluja, minä en

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja Löysää aapee nutturaa:
Aiot kieltää pojalta armeijankin? Siellä opetellaan tappamaan oikeilla aseilla:o
siellä ei kyllä opetettu kertaakaan mitään tappamista, ainakaan sillon kun ite siellä olin :attn:
:attn: Keittiöpossulle ei muuta asetta anneta kuin soppakauha :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Päätön keittiöpossu:
Aiot kieltää pojalta armeijankin? Siellä opetellaan tappamaan oikeilla aseilla:o
siellä ei kyllä opetettu kertaakaan mitään tappamista, ainakaan sillon kun ite siellä olin :attn:

soppakauhassa ja panssarivaunussa ei paljoa ole yhteistä :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis sitä minäkin, jos lapsi todella haluaa pyssyn, se tekee sen itse. Mutta sille linjalle en lähde että lapselle hankitaan leluksi konekivääri, se on aivan sama kuin opettaa että tappaminen on okei. Tappaminen ei ole okei. Siis ei ole. En anna lapselleni sellaisia arvoja. En myöskään anna lapselleni leikkikaluiksi dildoja tai muitakaan aikuisten tavaroita.

Tekisin itte ihan samoin.
Oon aina ihmetellyt miksi sellasia konekiväärileluja yms paskaa edes myydään kaupoissa, luulis että Suomessa ois kiellettyjä tietyntyyliset paskalelut. KUKAAN LAPSI EI SELLASIA TARVITSE!
Pistoolin mallisen vesipyssyn nyt vielä ymmärrän, itsellänikin oli pienenä.
Mutta sellaset kauheet isot sarjatuliaseet ja muut uzi-kopiot menee yli hilseen.

Pidä pintasi vaan ap, olet oikeessa. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Päätön keittiöpossu:
soppakauhassa ja panssarivaunussa ei paljoa ole yhteistä :D
No jotain opit sinäkin armeijassa: erottamaan panssarivaunun soppakauhasta.

Minun rajani meni Jame Bond-pyssyssä, siinä oli oikein äänenvaimenninta esittävä osakin. Ei oikein tehnyt mieli selittää, että mikä se semmoinen onkaan, kun nelivuotias silmät loistaen halusi leikkiä pyssyllä. Otin sen äänenvaimenninta mallaavat pätkän vähin äänin pois :D

Jaa, miksi mä en näe mitään ihmeellistä ap:n jutuissa. Ja tiedän muutaman perheen myös jossa ei osteta aseita lapsille. En usko että lapsista tulee murhaajia jos he leikkivät aseilla mutta onhan niitä muitakin leikkikaluja pojille. On tylsää kun poikien lelut imitoi paljon sota-arsenaalia vaikka pienet pojat ei edes tiedä mitä sota on. Isommilla pojilla ymmärrän että aseet voivat kiinnostaa mutta että 3v pojille ostetaan pyssyjä. Vähän köyhää jos ei muuta keksi lapselle kuin aseita pojille ja nukkeja tytöille kun leluja on niin paljon erilaisia.

Varmasti moni ihmettelee sitten tätäkin kun sanon etten aio ostaa barbeja tytöilleni :xmas: Jos saavat muualta niin en estä. Mitäs tästä sanotte? :) Barbeissa mun mielestä tiivistyy sellainen perinteinen miehinen näkökulma naisesta. Barbit on jotenkin niin vääristyneen muotosia, isot tissit, ei vyötäröä, iso tukka. Antavat ihan väärää kuvaa pikku tytöille siitä millaiselta naisen pitää näyttää. En nyt mitenkään hysteerinen ole tässä kun tarhassakin on näitä mutta en vain itse halua ostaa kotiin sellaisia. Varsinkaan kun tytöille on niin ihania mollia ja nukkeja olemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Barbit on jotenkin niin vääristyneen muotosia, isot tissit, ei vyötäröä, iso tukka. Antavat ihan väärää kuvaa pikku tytöille siitä millaiselta naisen pitää näyttää. En nyt mitenkään hysteerinen ole tässä kun tarhassakin on näitä mutta en vain itse halua ostaa kotiin sellaisia. Varsinkaan kun tytöille on niin ihania mollia ja nukkeja olemassa.

Tarkoitatko siis, että kun on ylikapea vyötärö, että ei ole vyötäröä? Minä käytän just toisinpäin, jos on tasapaksu, ei ole vyötäröä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Barbit on jotenkin niin vääristyneen muotosia, isot tissit, ei vyötäröä, iso tukka. Antavat ihan väärää kuvaa pikku tytöille siitä millaiselta naisen pitää näyttää. En nyt mitenkään hysteerinen ole tässä kun tarhassakin on näitä mutta en vain itse halua ostaa kotiin sellaisia. Varsinkaan kun tytöille on niin ihania mollia ja nukkeja olemassa.

Tarkoitatko siis, että kun on ylikapea vyötärö, että ei ole vyötäröä? Minä käytän just toisinpäin, jos on tasapaksu, ei ole vyötäröä :)

:laugh: Joo, siis tarkoitin juuri sitä että on pieni vyötärö ettei ole sitä olleskaan. Mutta enemmänhän sitä tarkoitetaan viittaamaan tähän munlaiseen omenavartaloon.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Sapfo tarkotti varmaan että ei lannetta.

Ja taas väärin, barbillahan on ylikorostunut lantio.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ja taas väärin, barbillahan on ylikorostunut lantio.

No miten sen ottaa, kauhean kapea lantio minusta. Tottakai se ylipieni vyötärö tekee sen, että se ylikorostuu. Mutta hurjan ohut lantio se on, ei mikään naisen lantio ollenkaan.. harvoilla miehilläkään niin kapeaa on. Heh.

Musta poikien sotaleikit on ankeita. Leikitään tappamista ja kuolemista. Sitten siirrytään joskus pelaamaan samaa tietokoneella jonka tappopelit on nykyisin todella todentuntuisia. Ei musta ole ollenkaan perusteetonta olla huolissaan poikien maailmankuvan kehityksestä ja leikkiaseista. Jos heistä ei nyt kouluampujia tule niin ei ne armeijan yli-innokkaat sotahullutkaan (olen käynyt armeijan, niitä todella on siellä) ole kaikista terveimpiä tapauksia.

Kyllä leluja ja niiden vaikutusta kasvavaan nuoreen voi funtsia. Mielestäni se on jokaisen kasvattajan tehtävä. Ja jos joku ei halua aseita taloon, tai barbeja, so be it. Itse asiassa musta pahempaa kuin tuo on sellainen pellossa kasvaminen jossa ei kyseenalaisteta mitään ja lapsi saa rehottaa miten sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja z:
Musta poikien sotaleikit on ankeita. Leikitään tappamista ja kuolemista. Sitten siirrytään joskus pelaamaan samaa tietokoneella jonka tappopelit on nykyisin todella todentuntuisia. Ei musta ole ollenkaan perusteetonta olla huolissaan poikien maailmankuvan kehityksestä ja leikkiaseista. Jos heistä ei nyt kouluampujia tule niin ei ne armeijan yli-innokkaat sotahullutkaan (olen käynyt armeijan, niitä todella on siellä) ole kaikista terveimpiä tapauksia.

Kyllä leluja ja niiden vaikutusta kasvavaan nuoreen voi funtsia. Mielestäni se on jokaisen kasvattajan tehtävä. Ja jos joku ei halua aseita taloon, tai barbeja, so be it. Itse asiassa musta pahempaa kuin tuo on sellainen pellossa kasvaminen jossa ei kyseenalaisteta mitään ja lapsi saa rehottaa miten sattuu.

:flower: Niinpä.

Ne tietokonepelit on ihan sairaita, en käsitä miten vanhemmat voi ostaa sellasia omille lapsilleen. Ihan kuin tarjoaisivat lapsille pahaa oloa tarjottimella. Kauheen AHDISTAVIA, sitten ihmetellään miten nykyään jo lapsilla mielenterveys horjuu.

Kokeilkaapas vähän muuttaa kummankin vanhemman asenteita. Opetatteko lapsellenne, että päätöksenteossa on vain voitto tärkeintä ja se että saa oman mielipiteensä lävitse?

Joku kultainen keskitie tähänkin on varmasti. En itsekään suostuisi, että lapselle ostetaan leikkikonekivääri, mutta toisaalta Eemeli-tyylinen puupössykkä onkin ihan eri asia... Onko teistä eemeli tuleva palkkatappaja?

Yhteistyössä