multa palo pinna, huusin ja löin lasta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pahoinpitelijä äiti?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pahoinpitelijä äiti?

Vieras
oon ollut kipeä kohta viikon. Tyttö vaan ulisee, eikä tottele yhtään.

Äskenkin sairaan velven tuttipullon kaatoi tahallaan lattialle, hyllylle, skannerin päälle

Vedin avokämmenellä kolme kertaa paljaalle pyllylle :(
Nyt kaduttaa ja oon pyydellyt anteeksi

juuri kolmevuotias kyseessä, mutta kiva, että te ette sorru moiseen.
Olen luvannut ja vannonut, etten koskaan lyö lapsiani. Äitini teki sitä lähes päivittäin. Ensin avokämmenellä, sitten risuilla, sitten kepillä, sitten vyöllä.

Alkuperäinen kirjoittaja pahoinpitelijä äiti?:
juuri kolmevuotias kyseessä, mutta kiva, että te ette sorru moiseen.
Olen luvannut ja vannonut, etten koskaan lyö lapsiani. Äitini teki sitä lähes päivittäin. Ensin avokämmenellä, sitten risuilla, sitten kepillä, sitten vyöllä.

... ja siksi et ole tainnut oppia tarpeeksi niitä muita keinoja pahien tilanteiden varalle. Yritä kulta opiskella jostain nyt etukäteen joku hyvä taktiikka ettei näin enää kävisi, jooko? Ehdollistat itsesi jollekin paremmalle toimintamallille tästä lähtien, joohan? :)

Ehkä siksi juuri en lyö, koska en ole sitä mallia kotoa saanut. jos olet kerta sairaana, etkö saisi jotakuta muuta hoitamaan lastasi, että saisit tervehtyä rauhassa.

En ole koskaan itse lyönyt mutta tukkapöllyyn sorruin esikoisen kanssa, juuri tuossa 3 vuoden kieppeillä muistaakseni. Pinna paloi, kaikki tapahtui nopeasti, "hyöty" oli vain äidin paha mieli.

Luulen, että koska sinua on lyöty lapsena, ääritilanteessa vaistomaisesti toimit samoin. Hyvä kun tiedostat toimintasi etkä halua enää toimia samalla tavalla. :hug:

Mä en ole koskaan lyönyt, mutta tukasta ottanut. Enkä todellakaan hyväksy ruumiillista kurittamista, tukistamisen jälkeen tuli kamalan huono omatunto. Sehän on laissakin kielletty. Mutta niin se vaan taitaa olla että fyysiseen kurittamiseen syyllistyvät ovat useimmiten saaneet itsekin siitä lapsena kärsiä, kuten minäkin. Tukasta revittiin niin että tuppoja lähti, lyötiin kasvoille, takapuolelle yms.

Tämä tosiaan oli ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen kerta kun näin tapahtuu.
Mua itkettää ihan mitä menin tekemään. Lapsi ei ole moksiskaan asiasta. Halailtiin, suukoteltiin ja pyydeltiin anteeksi.

En hyväksy missään muodossa tälläistä.
En pysty edes hyväksymään ajatusta, että olen löynyt lastani :(

Etenkään, kun mun ei olisi pitänyt sitä tuttipulloa a) jättää auki b) kolmevuotiaan ulottuville

Lasten pahoinpitely on rikos!!! Lapsi kyllä muistaa tapahtuneen lopun ikäänsä. Selitykseksi ei riitä se että "äitikin on vain ihminen". Sinusta pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus. Selvästi jatkat äitisi väkivaltaista mallia. Lasta tulee sääli, hän saa pelätä milloin lyöt seuraavan kerran. Olet aiheuttanut hänen sieluunsa pysyvän haavan. Minua äitini läimäytti kerran ja muistan sen lopun ikääni. Turha selitellä käytöstäsi ja hakea täältä ymmärrystä. Sinuna hakeutuisin hoitoon jotta moista ei enää tapahdu. Todennäköisesti sinulla on äitisi väkivallasta seurannut trauma käsittelemättä ja siksi toistat samaa käyttäytymismallia vaikka oletkin tehnyt tietoisen päätöksen olla toimimatta niin. Kyse on tunne-elämän traumasta jota et voi järjellä hallita. Hae siis apua ennenkuin tilanne toistuu!!! Esim. perheneuvola tai psykiatrian poliklinikka voisi tulla kyseeseen.

Valitettavasti ei ole ketään, kaikki tutut ovat joko töissä, kipeenä, matkoilla tai muuten menoja...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä siksi juuri en lyö, koska en ole sitä mallia kotoa saanut. jos olet kerta sairaana, etkö saisi jotakuta muuta hoitamaan lastasi, että saisit tervehtyä rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joku kerran sanoi tällä palstalla, että lapsen fyysinen kuritus alkaa siitä, mihin lastenkasvatustaidot päättyvät.

Se taisin olla minä :wave:

Lasta ei saa lyödä.
Mutta kertaluontoisen läimäytyksen takia ei kenenkään kannata itseään nirhata, tai soittaa poliisit & sossut hakemaan lapsia pois. Pitää vaan muistaa, ettei enää koskaan, ikinä, sorru mihinkään niin alhaiseen. Poistuu tilanteesta vaikka itse, toiseen huoneeseen rauhoittumaan, jos huomaa että pian pinna pamahtaa poikki.

Alkuperäinen kirjoittaja voi:
elämän kevät teitä arvon äidit!! Oisi tosi kiva jos puuttuisitte yhtä hanakasti niiden äitien ja isien tekoihin jotka todella kohtelevat lapsiaan huonosti!!!!

Kuten? Jotain pahempaa kuin pahoipitely? Tottakai puututaan, piittaamattomuuttahan olisi olla puuttumatta. Ap:n on ehkä oikeasti hyvä miettiä tuota tuen hakemista kun taustalla on omat väkivaltakokemukset. Kumpuaa jostain syvältä nuo jutut, niin olisi hyvä käsitellä. Ei tässä lykata, mutta huolta on syytä herätä. Ja tulithan tänne mielipiteitä kysymään, kun kerran kirjoitit...

Tuommoista ei täällä pitäisi sanoa. Ei saa kuitenkaan neuvoja tai ohjeita siihen, miten sitä suuttumusta hillitään. Saa vaan haukkuja ja tekstiä "minulla ei pinna ikinä mene niin, että lastani löisin". Nuo ei paljon auta. Kertoisitte mieluummin, miten siinä onnistutte, ettei pinna pala... ajatteletteko rumia apinoita vai miten saatte pidettyä hermonne kurissa.

Tai no joo, ehkä siksi ette lyö lapsianne, kun puratte ne aggressionne sanallisesti täällä toisiin aikuisiin. Kai se henkinen lyöminen on sitten hyväksytympää.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja voi:
elämän kevät teitä arvon äidit!! Oisi tosi kiva jos puuttuisitte yhtä hanakasti niiden äitien ja isien tekoihin jotka todella kohtelevat lapsiaan huonosti!!!!

Kuten? Jotain pahempaa kuin pahoipitely? Tottakai puututaan, piittaamattomuuttahan olisi olla puuttumatta. Ap:n on ehkä oikeasti hyvä miettiä tuota tuen hakemista kun taustalla on omat väkivaltakokemukset. Kumpuaa jostain syvältä nuo jutut, niin olisi hyvä käsitellä. Ei tässä lykata, mutta huolta on syytä herätä. Ja tulithan tänne mielipiteitä kysymään, kun kerran kirjoitit...

Huoh taas. Ja se, että on läpsäissyt muksua kolmesti takapuolelle on nyt sit ihan PAHOINPITELY?