multa palo pinna, huusin ja löin lasta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pahoinpitelijä äiti?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mullakin joskus kyllä kiehahtaa tuon likan kanssa,kun tahalteen kiusaa ja näkee,että mä ärsyynnyn,varsinkin ulos lähtiessä kun vaatteita ei meinaa millään saada päälle.
Silloin mä jätän likan hetkeksi siihen istumaan ja käyn keittiössä sanomassa pari valittua sanaa ittekseni :kieh: |O :headwall:

Se helpottaa meinaan kummasti :D

Alkuperäinen kirjoittaja voi:
elämän kevät teitä arvon äidit!! Oisi tosi kiva jos puuttuisitte yhtä hanakasti niiden äitien ja isien tekoihin jotka todella kohtelevat lapsiaan huonosti!!!!

Peesaa täysillä. Maailma on pahuutta pullollaan, mutta siihen ei puututa. Toisen mollaaminen kyllä tuntuu kiinnostavan.

Ikävä lukea, kuinka joillakin on ihan oikeasti ilmeisesti huono omatunto jostain, kyllä se viesteistä läpi paistaa. Kyllä minä ainakin syyllistän äitiä, joka satuttaa lastaan, varsinkin silloin kun se teko on ihan harkittua ja oikeutettua kasvatusta tämän äidin mielestä. Ja sitten auotaan päätä niille, jotka oikeasti tuon kasvatuksen hallitsevat, kateellisia?

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mullakin joskus kyllä kiehahtaa tuon likan kanssa,kun tahalteen kiusaa ja näkee,että mä ärsyynnyn,varsinkin ulos lähtiessä kun vaatteita ei meinaa millään saada päälle.
Silloin mä jätän likan hetkeksi siihen istumaan ja käyn keittiössä sanomassa pari valittua sanaa ittekseni :kieh: |O :headwall:

Ei kannata täällä tunnustaa, tuo kiehahtaminen on jo liikaa, kunnon äiti hymyilee aina. Ei lapselle saa suuttua, tulee traumoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:

Ei kannata täällä tunnustaa, tuo kiehahtaminen on jo liikaa, kunnon äiti hymyilee aina. Ei lapselle saa suuttua, tulee traumoja.

Jokainen äiti hermostuu,mutta mä en kyllä käytä väkivaltaa lapseeni,vaan pihisen itsekseni =)

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Ikävä lukea, kuinka joillakin on ihan oikeasti ilmeisesti huono omatunto jostain, kyllä se viesteistä läpi paistaa. Kyllä minä ainakin syyllistän äitiä, joka satuttaa lastaan, varsinkin silloin kun se teko on ihan harkittua ja oikeutettua kasvatusta tämän äidin mielestä. Ja sitten auotaan päätä niille, jotka oikeasti tuon kasvatuksen hallitsevat, kateellisia?

Jee, kateuskortti taas esiin. Mistään muusta syystähän kenenkään jatkuva jeesustelu ei voi ärsyttää.....

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Se taisin olla minä :wave:

Lasta ei saa lyödä.
Mutta kertaluontoisen läimäytyksen takia ei kenenkään kannata itseään nirhata, tai soittaa poliisit & sossut hakemaan lapsia pois. Pitää vaan muistaa, ettei enää koskaan, ikinä, sorru mihinkään niin alhaiseen. Poistuu tilanteesta vaikka itse, toiseen huoneeseen rauhoittumaan, jos huomaa että pian pinna pamahtaa poikki.

Tuo on kyllä hienosti sanottu :flower:

Alituiseen hymyilevä äiti, joka ei näytä todellisia tunteitaan, on taatusti traumatisoivampi juttu lapselle kuin äiti, joka näyttää kielteisiäkin tunteitaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmä:
Tuommoista ei täällä pitäisi sanoa. Ei saa kuitenkaan neuvoja tai ohjeita siihen, miten sitä suuttumusta hillitään. Saa vaan haukkuja ja tekstiä "minulla ei pinna ikinä mene niin, että lastani löisin". Nuo ei paljon auta. Kertoisitte mieluummin, miten siinä onnistutte, ettei pinna pala... ajatteletteko rumia apinoita vai miten saatte pidettyä hermonne kurissa.

Tai no joo, ehkä siksi ette lyö lapsianne, kun puratte ne aggressionne sanallisesti täällä toisiin aikuisiin. Kai se henkinen lyöminen on sitten hyväksytympää.

Pinnahan mulla palaa päivittäin, mutta ei kai pinnan palaessa kuulu käsiksi käydä?

Mä korotan ääntäni tarvittaessa, menen suihkuun, menen toiseen huoneeseen, rauhoitun. Lasken vaikka sataan ennen kun sanon mitään. Mutta en lyö, en lapsiani enkä miestäni, en myöskään paisko tavaroita.

Mitä "henkiseen lyömiseen" tulee, niin se, että toteaa lapsen lyömisen olevan väärin, ei ole rikos, mutta lapsen lyöminen on rikos. Minä en ainakaan ole ap:ta haukkunut paskaksi äidiksi tai mitään...

No niin. TUO oli rakentavaa ja konkreettisen neuvon antamista.

En lyö lastani minäkään, enkä hyväksy lapsen lyömistä. Mutta en hyväksy sitäkään, että moiseen tekoon kerran syyllistynyttä ja sitä katuvaa haukutaan sairaaksi tai muuten täysin kelvottomaksi. Sairasta ja kelvotonta asia ei kaduttaisi, eikä häntä kiinnostaisi, miten toimia niin, että tilanne ei toistuisi.

Jos sinä et ole haukkunutkaan, niin joku muu on saattanut niin tehdä...

peesi

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:

Jee, kateuskortti taas esiin. Mistään muusta syystähän kenenkään jatkuva jeesustelu ei voi ärsyttää.....

No en mä kyllä tajua, miten voi ärsyttää jotakin se, että joku antaa kasvatusvinkkejä, jotka on lapselle ja vanhemmille eduksi? Ellei sitten itse ole juuri sellainen, joka tekee asiat päin persettä ja on katkera ja kateellinen sellaiselle, jolla sitä päättäväisyyttä ja tarmoa on kasvattaa lapsensa näillä asiantuntijoidenkin suosittelemilla keinoilla?

Hei,älä liikaa soimaa itseäsi. Lopeta tähän,muista miten pahalta tuntuu NYT sitten seuraavalla kerralla,kun pinna palaa.

Helli lastasi ja rakenna luottamus uudelleen. Ennemmin vaikka huuda lapselle,kuin satuta. Jatkuva huutaminenkaan ei ole lapselle hyväksi,mutta jos oma kiukku on johonkin purettava,niin ennemmin sitten siihen.

Olet varmasti hyvä äiti.Jokaiselle tulee varmaan joskus se hetki,kun tuntee olevansa maailman huonoin äiti. Sulla se hetki on nyt. Mutta huomenna olet parempi. Ja ylihuomenna vielä parempi. Tämä päivä unohtuu taka-alalle vähitellen.

Minusta kasvatus on jo silloin lähtenyt lapasesta, jos tarvitaan jäähyjä ja rangaistuksia. Älykäs vanhempi saa kyllä lapsen tottelemaan ja rauhoittumaan ilman rangaistuksella pelottelua. Yhtään parempina en pidä näitä jäähyvanhempia kuin tukistajiakaan.

millanen on älykäs vanhempi?

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Hei,älä liikaa soimaa itseäsi. Lopeta tähän,muista miten pahalta tuntuu NYT sitten seuraavalla kerralla,kun pinna palaa.

Helli lastasi ja rakenna luottamus uudelleen. Ennemmin vaikka huuda lapselle,kuin satuta. Jatkuva huutaminenkaan ei ole lapselle hyväksi,mutta jos oma kiukku on johonkin purettava,niin ennemmin sitten siihen.

Olet varmasti hyvä äiti.Jokaiselle tulee varmaan joskus se hetki,kun tuntee olevansa maailman huonoin äiti. Sulla se hetki on nyt. Mutta huomenna olet parempi. Ja ylihuomenna vielä parempi. Tämä päivä unohtuu taka-alalle vähitellen.

IamWeasel, tällä kirjoittajalla on se tyyli mitä minä arvostan, vaikka olenkin tuon åboriginalinkin kanssa samaa mieltä. Tämä henkilö on ymmärtänyt sen miten voi kohteliaasti muutamalla rivillä tehdä enemmän hyvää kuin joku toinen tekee jankuttamalla monta sivua. En ole kateellinen hänellekään, vaan arvostan.

Minusta kasvatus on jo silloin lähtenyt lapasesta, jos tarvitaan jäähyjä ja rangaistuksia. Älykäs vanhempi saa kyllä lapsen tottelemaan ja rauhoittumaan ilman rangaistuksella pelottelua. Yhtään parempina en pidä näitä jäähyvanhempia kuin tukistajiakaan.

Jäähyä vaan suositellaan ammattilaisten toimesta, neuvolasta yms, sitä käytetään näissä supernanny-ohjelmissa, ja se on käytössä päiväkodeissa ja kouluissa.

Lyömisestä ja tukistamisesta voi tuskin sanoa samaa...

Ammattilaiset ne suosittelivat juutalaisten kaasutustakin, ehkä kannattais miettiä enemmän omalla järjellä kuin kuunnella vaan sitä käsitystä mikä milloinkin on vallalla.
Jäähy on nykymuoto nurkassa seisomisesta, sillä on vaan uus nimi ja kuinkakohan moni vanhempi ihminen senkin muistaa kuinka noloa oli seistä nurkassa tuhmuuksien jälkeen.
Ei me vielä voida tietää tuleeko näille jäähylapsille jotain traumoja, minä uskon että tulee. Alle 3-vuotiasta sylitellään ja siitä vanhemmalle jutellaan, ei luulis olevan niin vaikeaa että pitää pientä lasta alkaa jollakin rangaistuksella pelottelemaan. Ei pieni lapsi ymmärrä että se on vaan kasvatusta vaan aidosti pelkää äitiään kun häntä sinne jäähylle raahataan.

pitääkö sylitellä ja kehua, ku on käyny repimässä pikku veliä tukasta?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

Ei tietenkään...mutta pitää sylitellä ja kehua silloin, kun lapsi on leikkinyt pikkuveljen kanssa kauniisti :). Väittävät, että mitä enemmän lapsi saa positiivista huomiota hyvästä käytöksestään, niin sen vähemmän hänelle tarvitsee antaa negatiivista huomiota huonon käytöksen takia. Se kuulostaa mun mielestä järkevältä.

Just ja kun lapset ovat niin ERILAISIA. Minulla kaksi,ovat kuin yö ja päivä. Toinen on kiltti,oikea pikku-enkeli.Ei todellakaan ole tarvinut kahta kertaa kieltää koskaan mistään.

Ja toinen on sitten huli-vili,vilkas ja kokeilunhaluinen ja erittäin jääräpäinen tapaus. Ja joo,jäähypenkki on ollut käytössä,samoin kotiarestit ja tietokone kiellot.

Jos minullakin olisi kaksi "helppoa" lasta,niin ajattelisin varmaan yhtä musta-valkoisesti. Luojan kiitos ei ole,niin ymmärrän miten erilaisia lapset todellakin voivat olla!

ENSIN LYÖDÄÄN JA SITTEN PYYDETÄÄN ANTEEKSI JA HALATAAN OMANTUNNON TAKIA? Ei juma*****. Mikä ihmisiä vaivaa? Lapsi on LAPSI, sinä aikuinen. Jos itse et tätä ero tajua (vaikka kuinka kipeä oletkin), niin jotain on pahasti pielessä.

Ja mitä tulee agressioiden purkamiseen, niin onko paras tapa LYÖDÄ LASTA ?? Parempi kuin purkaa täällä? Kiilusilmä on kanssa niitä ihmisiä joiden mielestä väkivalta ratkaisee??

Jäähy on ihan perheneuvolan psykologien suosittelema rangaistus,ei siinä ole mitään pahaa!

Ei tietenkään...mutta pitää sylitellä ja kehua silloin, kun lapsi on leikkinyt pikkuveljen kanssa kauniisti :). Väittävät, että mitä enemmän lapsi saa positiivista huomiota hyvästä käytöksestään, niin sen vähemmän hänelle tarvitsee antaa negatiivista huomiota huonon käytöksen takia. Se kuulostaa mun mielestä järkevältä.

poikaa sylitellään ja kehutaan päivittäin, mutta on niin mustasukkanen pikkuveljelle, että kiusaa sitä, ei anna leluja ym. en tiedä miten sen sais loppumaan.aina puutun jos on repimässä pikkuveliä, en anna ottaa pienemmän käsistä leluja ym.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelee hän:

Just ja kun lapset ovat niin ERILAISIA. Minulla kaksi,ovat kuin yö ja päivä. Toinen on kiltti,oikea pikku-enkeli.Ei todellakaan ole tarvinut kahta kertaa kieltää koskaan mistään.

Ja toinen on sitten huli-vili,vilkas ja kokeilunhaluinen ja erittäin jääräpäinen tapaus. Ja joo,jäähypenkki on ollut käytössä,samoin kotiarestit ja tietokone kiellot.

Jos minullakin olisi kaksi "helppoa" lasta,niin ajattelisin varmaan yhtä musta-valkoisesti. Luojan kiitos ei ole,niin ymmärrän miten erilaisia lapset todellakin voivat olla!

peesi

Tervetuloa meille sitten kasvattamaan tuota lasta, joka ei usko mitään, vänkyttää vastaan nauraen eikä kuuntele puhetta. Ihanaa että on noin täydellisiä äitejä jotka jopa jäähypenkit tuomitsee. Tervetuloa näyttämään esimerkkiä.