Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmä:
Tuommoista ei täällä pitäisi sanoa. Ei saa kuitenkaan neuvoja tai ohjeita siihen, miten sitä suuttumusta hillitään. Saa vaan haukkuja ja tekstiä "minulla ei pinna ikinä mene niin, että lastani löisin". Nuo ei paljon auta. Kertoisitte mieluummin, miten siinä onnistutte, ettei pinna pala... ajatteletteko rumia apinoita vai miten saatte pidettyä hermonne kurissa.
Tai no joo, ehkä siksi ette lyö lapsianne, kun puratte ne aggressionne sanallisesti täällä toisiin aikuisiin. Kai se henkinen lyöminen on sitten hyväksytympää.
Pinnahan mulla palaa päivittäin, mutta ei kai pinnan palaessa kuulu käsiksi käydä?
Mä korotan ääntäni tarvittaessa, menen suihkuun, menen toiseen huoneeseen, rauhoitun. Lasken vaikka sataan ennen kun sanon mitään. Mutta en lyö, en lapsiani enkä miestäni, en myöskään paisko tavaroita.
Mitä "henkiseen lyömiseen" tulee, niin se, että toteaa lapsen lyömisen olevan väärin, ei ole rikos, mutta lapsen lyöminen on rikos. Minä en ainakaan ole ap:ta haukkunut paskaksi äidiksi tai mitään...