Mulle tarjottiin mun unelmatyötä...poika pitäis siis laittaa hoitoon 9kk ikäisenä :/

  • Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti
Rokkivosu
Ei hitto!! Tänään sain kuulla, et mulle olis oppisopimuspaikka tarjolla ammattiin, josta oon aina haaveillu. Näitä paikkoja tulee tosi harvoin, et nyt olis mentävä jos mennä aikoo.
Ipana pitäisi siis laittaa hoitoon näin pienenä :| Hyvä jos ees 10kk ehtis täyttää.
Kauhee pohdinta nyt meneillään. Pahalta tuntuis poika laittaa hoitoon, mut tarjolla olis just se mistä oon aina haaveillu. Jos oliskin mahdollista aloittaa myöhemmin, mut ei oo sellaista saumaa.
Mitä hittoa mä teen?!
 
Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voisko isä olla vaikka puoli vuotta hoitovapaalla?
Ei voi, kun vasta pääsi uuteen työhön pitkän työttömyyden jälkeen. on rakennusalalla ja siellä ei liikoja työpaikkoja ole, minne vois sit myöhemmin palata.
 
Karusti sanottu, mutta eihän tuossa voi kuin valita pienen lapsen ja työn väliltä. Itse valitsisin empimättä lapsen kanssa olemisen. Sitä aikaa ei ainakaan saa takaisin mutta kivoja koulutuksia ja töitä on olemassa vaikka olisivatkin harvinaisia jne.
 
Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Voihan isä jäädä jos on vakiduunissa?

Mummot, kotiin joku hoitaja?
Ei oo vakiduuni isällä ja mummot on ite työelämässä.
Kotiin hoitaja olis ihana, mut millä sen maksaa kun mun palkka ei tule olemaan suuri ja miehellä se jää kans nettona alle 2000e.
 
p
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Karusti sanottu, mutta eihän tuossa voi kuin valita pienen lapsen ja työn väliltä. Itse valitsisin empimättä lapsen kanssa olemisen. Sitä aikaa ei ainakaan saa takaisin mutta kivoja koulutuksia ja töitä on olemassa vaikka olisivatkin harvinaisia jne.
Samaa mieltä. Mikään ei korvaa niitä ensimmäisiä vuosia, niitä ei saa koskaan takaisin ja ovat antoisampia kuin työ.
 
Iloinen Possu
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Voihan isä jäädä jos on vakiduunissa?

Mummot, kotiin joku hoitaja?
Ei oo vakiduuni isällä ja mummot on ite työelämässä.
Kotiin hoitaja olis ihana, mut millä sen maksaa kun mun palkka ei tule olemaan suuri ja miehellä se jää kans nettona alle 2000e.
No on sulla nyt vaikea tilanne, todella. Mieti nyt pitkään ja hartaasti mitä haluat. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Voihan isä jäädä jos on vakiduunissa?

Mummot, kotiin joku hoitaja?
Ei oo vakiduuni isällä ja mummot on ite työelämässä.
Kotiin hoitaja olis ihana, mut millä sen maksaa kun mun palkka ei tule olemaan suuri ja miehellä se jää kans nettona alle 2000e.
Luotettavalla pphlle tai yksityiselle sitten hoitoon.. kamalaa olisi antaa vauva päiväkotiin mutta vielä kamalampaa tuntemattomalle hoitajalle.. itse tietäisin Keski-Suomesta yhden hyvän :whistle:
 
Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Voihan isä jäädä jos on vakiduunissa?

Mummot, kotiin joku hoitaja?
Ei oo vakiduuni isällä ja mummot on ite työelämässä.
Kotiin hoitaja olis ihana, mut millä sen maksaa kun mun palkka ei tule olemaan suuri ja miehellä se jää kans nettona alle 2000e.
Luotettavalla pphlle tai yksityiselle sitten hoitoon.. kamalaa olisi antaa vauva päiväkotiin mutta vielä kamalampaa tuntemattomalle hoitajalle.. itse tietäisin Keski-Suomesta yhden hyvän :whistle:
Täällä on onneksi useempiakin hyviä perhepäivähoitajia, jotka on hoitaneet mm. mun pikkuveljeä. Päiväkoditkin on pieniä ja pikkukylässä kaikki tuntee kaikki, et sitä en pelkää et huonolle hoitajalle joutuis.
Ja tää on kamalaa sanoa, mut mä olen toooodella väsynyt tähän kotona olemiseen :ashamed:
Mun työajat olis sellaset, et ei välttämättä tarvii olla joka päivä hoidossa ja monena päivänä vaan alle 2h.
 
Iloinen Possu
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Täällä on onneksi useempiakin hyviä perhepäivähoitajia, jotka on hoitaneet mm. mun pikkuveljeä. Päiväkoditkin on pieniä ja pikkukylässä kaikki tuntee kaikki, et sitä en pelkää et huonolle hoitajalle joutuis.
Ja tää on kamalaa sanoa, mut mä olen toooodella väsynyt tähän kotona olemiseen :ashamed:
Mun työajat olis sellaset, et ei välttämättä tarvii olla joka päivä hoidossa ja monena päivänä vaan alle 2h.
Pyh, tottakai saa olla väsynyt kotona olemiseen. Turhaan nyt siitä koet huonoa omaatuntoa. Eiköhän sulla on jo päätös tehtynä. :)
 
Arew
Mulla isompi tyttö meni 7 kk ikäisenä mummolleen hoitoon ja pienempi (kera isomman ) 6 kk ikäisenä vieraalle tädille perhepäivähoitoon, kun sen edellisen laman aikana piti vastavalmistuneen ottaa ne työt mitä sai ja mihin aikaan sitten sattuivat alkamaan (käytännössä vuodenvaihteessa ) . Meillä mies oli vielä opiskelija silloin, suoritti toista tutkintoaan ja paineita oli valmistua "ajoissa " eli ei voinut hänkään jäädä kotiin. Ihan OK lapsia noista on tullut ...
 
Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Täällä on onneksi useempiakin hyviä perhepäivähoitajia, jotka on hoitaneet mm. mun pikkuveljeä. Päiväkoditkin on pieniä ja pikkukylässä kaikki tuntee kaikki, et sitä en pelkää et huonolle hoitajalle joutuis.
Ja tää on kamalaa sanoa, mut mä olen toooodella väsynyt tähän kotona olemiseen :ashamed:
Mun työajat olis sellaset, et ei välttämättä tarvii olla joka päivä hoidossa ja monena päivänä vaan alle 2h.
Pyh, tottakai saa olla väsynyt kotona olemiseen. Turhaan nyt siitä koet huonoa omaatuntoa. Eiköhän sulla on jo päätös tehtynä. :)
Kun mä mietin tulevaisuutta niin järkevää olis työnsaannin kannalta ottaa se paikka, kun siinä on hyvät mahdollisuudet vakituiseen paikkaan sit myöhemmin. Mulla on vaan niin huono äiti-fiilis kun ajattelinkin pistää pienen hoitoon, vaikka tiedän et se olis mun oman pään ja jaksamisen kans ihan hyvä vaihtoehto.
 
Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
se vauva-aika on kyl niin perseestä et jättäisin suosiolla muille hoitoon jos tuollainen tarjous tulisi vastaan =)
No en mäkään tästä niin suunnattomasti nauti :ashamed:
Tai siis ihana tuo lapsi on, mut kyllä mä oon välillä niin :headwall: :'( |O
 
vierailija
unelmatyösi perässä, vauvasi kasvaa hyvin siinä sivussa kun äitikin on onnellinen ja saa tehdä töitä unelmaduunissaan. Itse sain tehdä unelmatyötä 4 vuotta, josta haaveilin yli 10 vuoden ajan, nyt menetin sen, sillä olin sijainen ja kaksi vuotta olen ollut eksyksissä työkuvioissa. Voi mennä pitkään, ennen kuin saat vastaavan tilaisuuden, nyt kun jalan saat oven väliin, niin se on kutsu, jota kohden on mentävä. Joka tapauksessa lomaoikeutesi on päättynyt/päättymässä ja hetken päästä olet tilanteessa, mihin menisit töihin. On totta, että lapsi on vain hetken lapsi, mutta unelmatyö on kuitenkin se, josta jäät paitsi. Lapsesi rakastaa sinua varmasti enemmän kun olet onnellinen työpäivän jälkeen kotiin tullessasi.

Mieti kuitenkin tarkkaan, mitä haluat. Omat lapseni jo 14 ja 12 vuotiaita ja edelleen haaveilen siitä unelmahommastani, jonka menetin kaksi vuotta sitten....
 

Yhteistyössä