Mulla on niin paha mieli...

"tara"
Minä en käsitä mökötystäsi. Sinä et ole miehesi äiti. Kyllä, olet hänen lastensa äiti, mutta eikös lapset sinua muistaneetkin. Se kai se tärkeintä on. :) Minusta pilaat lapsiltasi äitienpäivän jos itkeä uliset siellä.

Minä sain lahjan lapsilta ja mies käytti koko perheen syömässä,kuten joka äitienpäivä. Isäinpäivänä käymme myös syömässä ja lapset hankkivat lahjan isälleen. Minä en miestä lahjo isäinpäivänä eikä hän minua äitienpäivänä.
 
[QUOTE="tara";26257452]Minä en käsitä mökötystäsi. Sinä et ole miehesi äiti. Kyllä, olet hänen lastensa äiti, mutta eikös lapset sinua muistaneetkin. Se kai se tärkeintä on. :) Minusta pilaat lapsiltasi äitienpäivän jos itkeä uliset siellä.

Minä sain lahjan lapsilta ja mies käytti koko perheen syömässä,kuten joka äitienpäivä. Isäinpäivänä käymme myös syömässä ja lapset hankkivat lahjan isälleen. Minä en miestä lahjo isäinpäivänä eikä hän minua äitienpäivänä.[/QUOTE]

Tyypillinen palstavastaus. "Sain sen mitä sinä halusit, mutta ole sinä hiljaa äläkä valita".
 
[QUOTE="tara";26257452]Minä en käsitä mökötystäsi. Sinä et ole miehesi äiti. Kyllä, olet hänen lastensa äiti, mutta eikös lapset sinua muistaneetkin. Se kai se tärkeintä on. :) Minusta pilaat lapsiltasi äitienpäivän jos itkeä uliset siellä.

Minä sain lahjan lapsilta ja mies käytti koko perheen syömässä,kuten joka äitienpäivä. Isäinpäivänä käymme myös syömässä ja lapset hankkivat lahjan isälleen. Minä en miestä lahjo isäinpäivänä eikä hän minua äitienpäivänä.[/QUOTE]

Jos joku jotain on lapsilta pilannut, niin eiköhän se ole se mies omalla käytöksellään.

Hyvähän se on sanoa, jos mies on vienyt teitä syömään ja todennäköisesti on myös sanonut sinulle hyvää äitienpäivää. Eihän tässä nyt niitä lahjoja olekaan ulistu, vaan edes pienen pientä huomiota.
 
"tara"
Mies ei ole minulle hyvää äitienpäivää toivottanut enkä ole sitä odottanutkaan,koska en ole hänen äitinsä :) Minulle riittää,että lapseni toivottavat minulle hyvää äitienpäivää :D
 
[QUOTE="tara";26257486]Mies ei ole minulle hyvää äitienpäivää toivottanut enkä ole sitä odottanutkaan,koska en ole hänen äitinsä :) Minulle riittää,että lapseni toivottavat minulle hyvää äitienpäivää :D[/QUOTE]

No miksi ihmeessä hän sitten lähti teidän kanssanne syömään?
 
"vieras"
Kyllä minäkin loukkaantuisin, jos ei toivotettaisi HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ! Voi taivas! Lahjoille ei niin väliä, mutta jos ei mitenkään edes sanoin muisteta :( Minä toivottelin ihanalle ystävällenikin hyvää äitienpäivää! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
no mut eihän mies ole sun äitis. mä en ainakaan tarvii mitään lahjoja, äitienpäivä on kuitenkin melko turha juhla :D mulle riittää että mies keitti kahvit aamulla mulle ja hoiti pojan aamutoimet, ja hei, mä pyysin itse että keittäis mulle kahvit :D tuskin ois muuten keittäny ;) ja miehes olis vieny teidät syömään, en tajua mikä ongelma tossa nyt on
Ja mitähän sinäkin avohoitopotilas tällä tarkoitit?!
 
"www"
[QUOTE="tara";26257452]Minä en käsitä mökötystäsi. Sinä et ole miehesi äiti. Kyllä, olet hänen lastensa äiti, mutta eikös lapset sinua muistaneetkin. Se kai se tärkeintä on. :) Minusta pilaat lapsiltasi äitienpäivän jos itkeä uliset siellä.

Minä sain lahjan lapsilta ja mies käytti koko perheen syömässä,kuten joka äitienpäivä. Isäinpäivänä käymme myös syömässä ja lapset hankkivat lahjan isälleen. Minä en miestä lahjo isäinpäivänä eikä hän minua äitienpäivänä.[/QUOTE]

Ymmärsitkö edes itse, miten vastasit??? Miehesi käytti perheesi syömässä, kuten joka äitienpäivä...Eli miehesi siis noteerasi äitienpäivän ja kunnioitti sinua lastensa äitinä. Hän halusi helpottaa päivääsi ja antaa sinulle aikaa nauttia lapsistasi ja perheestäsi. Tätähän se ap:kin toivoi. Mutta hänelle olisi riittänyt, että mies olisi edes TOIVOTTANUT HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ. Saatika sitten että olisi edes noussut sohvalta...Mikä ihme sai sinut kiertämään veistä ap:n haavassa ja vastaamaan hänelle, että minä sain kyllä sen mitä sinä toivoit, mutta lopeta sinä parkuminen ettet pilaa lastesi (äitien)päivää :O
 
  • Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
Keittiönoita
[QUOTE="tara";26257452]Minä en käsitä mökötystäsi. Sinä et ole miehesi äiti. Kyllä, olet hänen lastensa äiti, mutta eikös lapset sinua muistaneetkin. Se kai se tärkeintä on. :) Minusta pilaat lapsiltasi äitienpäivän jos itkeä uliset siellä.

Minä sain lahjan lapsilta ja mies käytti koko perheen syömässä,kuten joka äitienpäivä. Isäinpäivänä käymme myös syömässä ja lapset hankkivat lahjan isälleen. Minä en miestä lahjo isäinpäivänä eikä hän minua äitienpäivänä.[/QUOTE]
Mun esikoiseni toi äitienpäivälahjan mun ja mumminsa lisäksi siskolleni, kun yhdessä kerran äitienpäivää vietettiin.
 
"tara"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26257552:
Mutta miksi mies siis vie koko perheen syömään juuri äitienpäivänä? Miksei hän vie vain omaa äitiään?
Miehen äiti on kuollut. Minunkin äitini on kuollut. Siksi me emme vie heitä syömään tahoillamme. Riittikö vastaukseksi? Vai haluatko vielä jotenkin kaivella MIKSI...
 
JuuH
Siis mä olen taas ihan suu auki tän palstan kanssa. Joka toisella samat vastaukset: "et sä oo miehes äiti" ja "onhan vuodessa monta muuta päivää." Johan nyt on hemmetti. Ei ole tullut pieneen mieleenkään ettei joku mies edes jollain tavalla muistaisi omien lastensa äitiä. Ihan täysi syy loukkaantua.
Ei se, että muistaa äitienpäivänä poista sitä seikkaa, että voisi olla rakastava mies muina päivinä. Ei se ole mikään vasta-argumentti. Ja varmaan kaikkien kapasiteetti riittää onnittelemaan muitakin hyvin läheisiä äiti-ihmisiä kun vaan omaa äitiä.
Kuten oma mieheni sanoi lapsille aamulla: "teidän äiti on aina ihana, mutta tänään juhlitaan äitiä vielä vähän enemmän."
 
[QUOTE="tara";26257661]Miehen äiti on kuollut. Minunkin äitini on kuollut. Siksi me emme vie heitä syömään tahoillamme. Riittikö vastaukseksi? Vai haluatko vielä jotenkin kaivella MIKSI...[/QUOTE]

Kyllä vähän vielä haluan kaivella, kiitos. :)Siis sinusta miehesi ei mitenkään muista sinua äitienpäivänä, mutta vie kuitenkin teidät joka äitienpäivä syömään?
 
"sondersson"
Mä olen oppinut jo jokunen vuosi sitten sanomaan suoraan miehelle mitä haluan, olipa sitten kyse synttäreistä, joulusta tai äitienpäivästä. Pari päivää sitten ilmoitin hänelle että en halua lahjaa, haluan valmiiseen aamupalapöytään ja olisi kivaa jos hän viittis siivota lauantai-iltana. Ja että kahdekstoista mennään piknikille, teen itse kakkua kun haluan kokeilla tiettyä ohjetta. Ja tänään sanoin et tekee pasteijat. Ja näin on päivä mennytkin.
Kannattaa, yllätyksiä ei välttämättä tule mutta eipä tule pahaa mieltäkään.

Jos kieltäytyis nini lähtisin lasten kans keskenään viettämään päivää jonnekin muualle enkä antais ukon pilata päivääni.
 
"tintta"
JUMALISTE. Tämän Taranko syy se on,että ap.n mies on paska eikä muista vaimoaan. Jokaisessa perheessä on omat tapansa viettää äitienpäivää ja isäinpäivää. ONKO SE TEILTÄ POIS JOS TOISILLA ON OMAT TAPANSA KUIN TEILLÄ?
Minä en käsitä,että jos toisissa perheissä ajatellaan,että miehen ei tarvitse vaimoaan muistaa,koska hän ei ole miehen äiti,niin miksi se teitä ahdistaa?? Jokainen tyylillään.

Samaten se,että jos toisissa perheissä mies muistaa vaimoaan yllin kyllin niin onko se teiltä pois?? Jokainen tyylillään.

Tapoja on yhtä monta kun on ihmisiä ja mielipiteitäkin. Ja mitä tulee ap.hen.. ei ole kyseessä ensimmäinen äitienpäivä niin eikö tuota ole voinut jos ajoissa miettiä,että miten se vietetään ettei tarvitse loukkaantua ja suuttua... Jotkut miehet vaan tuntuvat olevan sitä tyyliä,että eivät tajua ITSE järjestellä mitään... niin olisiko se nyt niin VAIKEAA kertoa mitä haluaa.

Huh huh. Nämä päivät pitäisi laissa kieltää :D
 
"tara"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26257681:
Kyllä vähän vielä haluan kaivella, kiitos. :)Siis sinusta miehesi ei mitenkään muista sinua äitienpäivänä, mutta vie kuitenkin teidät joka äitienpäivä syömään?
Luitko siitä ensimmäisestä viestistäni sen,että me käymme syömässä koko perheellä myös isäinpäivänä... eli se on meidän tapamme viettää yhdessä näitä päiviä. Mies saa syödä äitienpäivänä valmiissa pöydässä ja minä isäinpäivänä vaikka me emme toisiamme onnittele taikka lahjokaan. :)

Niin ja lisään vielä senkin,että isäinpäivänäkään emme vie isijämme syömään,koska hekin ovat jo kuolleet.

Joka kerta näissä päivissä kulkee mukana myös suru siitä,että meillä ei ole vanhempia. Meidän lapsemme eivät pysty muistamaan mummoja ja ukkeja,koska heitä ei ole.
 
[QUOTE="tintta";26257702]JUMALISTE. Tämän Taranko syy se on,että ap.n mies on paska eikä muista vaimoaan. Jokaisessa perheessä on omat tapansa viettää äitienpäivää ja isäinpäivää. ONKO SE TEILTÄ POIS JOS TOISILLA ON OMAT TAPANSA KUIN TEILLÄ?
Minä en käsitä,että jos toisissa perheissä ajatellaan,että miehen ei tarvitse vaimoaan muistaa,koska hän ei ole miehen äiti,niin miksi se teitä ahdistaa?? Jokainen tyylillään.

Samaten se,että jos toisissa perheissä mies muistaa vaimoaan yllin kyllin niin onko se teiltä pois?? Jokainen tyylillään.

Tapoja on yhtä monta kun on ihmisiä ja mielipiteitäkin. Ja mitä tulee ap.hen.. ei ole kyseessä ensimmäinen äitienpäivä niin eikö tuota ole voinut jos ajoissa miettiä,että miten se vietetään ettei tarvitse loukkaantua ja suuttua... Jotkut miehet vaan tuntuvat olevan sitä tyyliä,että eivät tajua ITSE järjestellä mitään... niin olisiko se nyt niin VAIKEAA kertoa mitä haluaa.

Huh huh. Nämä päivät pitäisi laissa kieltää :D[/QUOTE]

Mutta kun kyse on siitä, että tämä tara itse sanoi, että miehensä ei ole mitenkään muistanut häntä ja kuitenkin hän mainitsee, että mies on vienyt koko perheensä syömään. Mielestäni on turha tuossa tilanteessa tulla mainostamaan, miten heidän perheessään ei muisteta äitienpäivänä mitenkään, jos kuitenkin tuollainen perinne on olemassa.

Voinhan minäkin sanoa, että ei mieheni minua mitenkään muistanut. Hän vain toivotti hyvää äitienpäivää ja vei syömään. En minäkään mitään lahjaa saanut. Mutta kyllä minusta tuo on huomioimista, toisin kuin näköjään joidenkin mielestä.
 
[QUOTE="tara";26257734]Luitko siitä ensimmäisestä viestistäni sen,että me käymme syömässä koko perheellä myös isäinpäivänä... eli se on meidän tapamme viettää yhdessä näitä päiviä. Mies saa syödä äitienpäivänä valmiissa pöydässä ja minä isäinpäivänä vaikka me emme toisiamme onnittele taikka lahjokaan. :)

Niin ja lisään vielä senkin,että isäinpäivänäkään emme vie isijämme syömään,koska hekin ovat jo kuolleet.

Joka kerta näissä päivissä kulkee mukana myös suru siitä,että meillä ei ole vanhempia. Meidän lapsemme eivät pysty muistamaan mummoja ja ukkeja,koska heitä ei ole.[/QUOTE]

No tämä nyt ei liittynyt asiaan mitenkään. Minusta on vain naurettavaa sanoa, että mies ei muistanut mitenkään, jos kuitenkin olette olleet syömässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
IhanaValo
Itse en oota mitään lahjaa mieheltäni äitienpäivänä, lapset tekee kortit ja jotain muuta pientä hoidossa ja se riittää.
Mut, onko se sit tyhmyyttä vai huonoa käytöstä, ettei vois ees sitä hyvää äitienpäivää toivottaa ja kenties sen kahvin keittää aamulla?!? Otan osaa ap.

Meillä tosin mies nukkui tänä aamuna yli ysiin kun ite nousin lasten kans puol 7. Oltiin miun vanhemmilla yötä ja isäni oli aamulla keittänyt kahvit..itselleen kun herää ties miten aikaseen, mut kuitenkin.
Mie sain nukkua eilen aamulla sinne yli ysiin niin en jaksanu aamulla ees sanoa miehelle mitään, noustiin vaan lasten kans.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26257436:
Onpas taas kerrassaan kannustava ja solidaarinen ketju! Onhan se nyt tietysti naisen vika, kun odottanut edes niitä kahta sanaa mieheltään äitienpäivänä. Se mieshän ei ole mitenkään tehnyt väärin, hänhän vain on se sama mies, jonka ap on itse valinnut. Hävetköön, kun on tuollaisen miehen ottanut!

Miten ihmeessä kaikki on käännettävissä aina sen loukatun syyksi?
Ap:n mies on idiootti. Mutta kun se kuitenkin menee niin, että loppujen lopuksi jokainen on itse vastuussa omasta onnellisuudestaan. On ymmärrettävää, että ap:ta harmittaa. Mutta hän voi ihan itse päättää haluaako olla sen idiootin kanssa tai jaksaako joka vuosi odottaa jotain äitienpäivänä ja jaksaako joka vuosi itkeä koko päivän sen takia että taaskaan ei mitään tullut. Me kun emme voi muuttaa toista ihmistä, voimme muuttaa vain omaa suhtautumista tähän ihmiseen.
 
En nyt taas koko pitkää ketjua lukenut,mutta heitän lusikkani soppaan kuitenkin.

Mun mielestä tämä on tärkeä päivä. Juhlistetaan äitejä. Toki arvostuksen on hyvä näkyä arjessakin ja noin,mutta eikös se ole kivaa että meillä on oma virallinen juhlapäivä? Mikä vika siis äitiyden juhlimisessa?

En ole minäkään mieheni äiti,mutta oletan ja odotan hänen juhlistavan ja kunnioittavan sitä että olen hänen lastensa äiti. Antavan tänä juhlapäivänä erityishuomiota ja kiitosta sen johdosta minulle. Enkä tällä tarkoita kauheeta tavarakasaa vaan huomioimista. Sitä,että tänään ei tehdä töitä (kun ei ole työpäivä) ja rötvätä sohvalla krapulassa tai muuten.

Samalla tavoin mä huomioin häntä isänpäivänä. Mun mielestä se kuuluu jo peruskäytöstapoihin että toivotetaan hyvät äitienpäivät tänään. Jopa kioskilla toivottivat mulle sitä kun äkkiä käväisin.
 
"vieras"
Mun mielestä tämä on tärkeä päivä. Juhlistetaan äitejä. Toki arvostuksen on hyvä näkyä arjessakin ja noin,mutta eikös se ole kivaa että meillä on oma virallinen juhlapäivä? Mikä vika siis äitiyden juhlimisessa?
Jokainen juhlikoon äitienpäivää niin paljon kuin haluaa. Minusta on silti vähän hassua, että minkä takia juuri vanhemmilla pitää olla omat viralliset juhlapäivät? Miksi ei juhlittaisi virallisesti sitten myös sinkkuja, siskoja, veliä, isovanhempia, naapureita, poliiseja, lääkäreitä, serkkuja?
 
voi sentään
[QUOTE="vieras";26257828]Ap:n mies on idiootti. Mutta kun se kuitenkin menee niin, että loppujen lopuksi jokainen on itse vastuussa omasta onnellisuudestaan. On ymmärrettävää, että ap:ta harmittaa. Mutta hän voi ihan itse päättää haluaako olla sen idiootin kanssa tai jaksaako joka vuosi odottaa jotain äitienpäivänä ja jaksaako joka vuosi itkeä koko päivän sen takia että taaskaan ei mitään tullut. Me kun emme voi muuttaa toista ihmistä, voimme muuttaa vain omaa suhtautumista tähän ihmiseen.[/QUOTE]

No idiootti on. Mutta sinä sorrut nyt samaan. Jos kukaan mies ei voi mitään oppia, niin miksi niitä kouluunkaan laitetaan? Maailman sivu on ollut selvää, että valtaosaa porukasta joutuu opettamaan jos haluavat niiden jotain oppivan.

Joo, emme voi suoraan muuttaa toista ihmistä muuten kuin väkivalloin ja tuskin parempaan suuntaan. Mutta mitenkään muuten kuin toisen ihmisen vaikutuksesta ihmiset yleensä eivät muutu. Ja yleensä muuttuvat kuitenkin.

Eli tuosta tummennetusta ei seuraa tuota kursivoitua. Vai mitä tykkäisit lapsesi opettajasta, jos tämä nostaisi tassut taivasta kohden ja toteaisi että hänen täytyy vain muuttaa suhtautumistaan sinun lapseesi koska eihän toista voi muuttaa?

Vai onko juju nyt siinä, että naisten ei pidä kuvitella olevansa oikeutettuja opettamaan miestään? Tämähän se laulu jatkuvasti on, eihän sen väliä jos mies tekee asiat niin että jälkien korjaamiseen kuluu kaksinverroin aikaa, eihän sillä väliä jos lapset ovat vaarassa kunhan isä osallistuu, eihän miehille ole juhlapäivät tärkeitä (paitsi kun se on heidän päivänsä), olisit kiitollinen kun sulla edes on mies...
 

Yhteistyössä