Mulla on niin kamala iho kasvoissa, ettei kellään! En kestä enää tätä!!

  • Viestiketjun aloittaja RumaNainen
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Hitto. Löysinpä kivan ketjun. Samantien laukkasin extra virginin kans kyppäriin. Vaikea kyllä lämmittää ihoa pyyhkeen avulla pystyasennossa tenavien ällistellessä ovella. :D Taidan lämmittää illaksi saunan ja toteuttaa hoidon sielä kunnolla.

JOS tää tehoaa, niin hypin riemusta kattoon. Mulla on kamalassa kunnossa iho. Mikään ei tunnu toimivan.
 
"Johanna"
ne tulee jos on liian kuiva iho, siis pintakuiva. Mulle ihotautilääkäri neuvoi kosteuttamaan kunnolla, mulla alkoi tulla niitä roaccutanin yhteydessä. Kosteutus auttoi. Mut kun niitä tulee, teen reiän neulalla ja puristan ulos.
Kommenttia moniin edellä mainittuihin..

Miliumeista tosiaan pääsee sillä että tekee steriilillä kunnon neulalla (apteekista, mitään nuppineuloja ei voi käyttää!) "reiän"/viillon ja puristaa ulos. Ja sitten desinfioi alueen. Kuitenkin jos miliumit on lähellä silmiä (usein ovat) ja etenkin jos olet "tumpelo" niin sitten poistata ne lääkärillä.

Jos on huono iho niin ei kannata käyttää tavallisia meikkejä (eikä kyllä muutenkaan), kannattaa tutustua mineraalimeikkeihin. Esim. Lily Lololta voi briteistä tilata kokeilupakkauksia ja on edullisia (kokeilut ja normaalit). Netistä löytyy paljon tietoa googlettamalla ja kokemukset ovat hyvin positiivisia, iho pääsee hengittämään ja paranee. Mineraalimeikkien kanssa kuitenkin on erittäin tärkeää olla hyvä sivellin, (muuten ei tule hyvää tulosta) ehkä paras on eco tools:in kabuki-sivellin. Saa hgin stockalta ja netistä. (halvempi ulkomailla)

Se mitä syöt vaikuttaa toki myös ihoosi. Joillakin on auttanut sokerin ja valkoisten jauhojen poisjättö. Myös jollain peruna, pasta, vilja, kaikki pois. Itse en ole kokeillut. Olisi hyvä juoda paljon vettä ja syödä paljon vihanneksia ja hedelmiä. Tämä on toki hyvin haasteellista.. Mutta ainahan voi kokeilla ja tehdä mitä itse katsoo realistiseksi. Sanotaan että hormonit vaikuttavat ihoon ja aiheuttavat juuri huonoa ihoa, mutta se mitä syöt vaikuttaa myös hormoneihisi.

Usein tehdään se virhe että rasvoittuvan ihon hoidossa yritetään "kuivattaa" ja desinfoida, joka vain pahentaa tilannetta. Monesti epäpuhtaudet juuri johtuvat että pinta on kuiva ja epäpuhtaudet jäävät "jumiin". Muutenkin luonnonkosmetiikka on parempi ja hellempi vaihtoehto iholle ja näinkin yksinkertaisesti ja halvasti voi hoitaa ihoaan: pelkällä kasviöljyllä. Itse käytän manteliöljyä jota ostin etnisestä kaupasta ison putelin tosi halvalla, se ei tosin ole luomua. Se (ja muutkin) sopii hyvin myös (vedenkestävän) silmämeikin poistoon, vartalon kosteutukseen ja hiusten ravitsemiseen. Kannattaa tutustua myös kotimaisen Vihreän kosmetiikan tuotteisiin, heiltä saa esim. sheavoita ja jojobaöljyä.

Tavalliset ihonhoitotuotteet sisältävät paljon kemikaaleja eivätkä ole hyväksi etenkään iho-ongelmaisille. (lisää esim. kemikaalicocktail blogista)

Hyvä herätys on myös miettiä millaista elämä oli joskus aikoinaan kun ei ollut mitään kosmetiikkaa yms. ja ruokavalio oli erilainen.. Moni asia jota emme ajattele ja joka tuntuu normaalilta saattaisi olla juurikin syy siihen miksi meillä on kaikenlaisia terveysongelmia nykypäivänä. Luonnollisempi on yleensä aina parempi keholle ja terveydelle. En toki sano ettei joitain ihmisiä auttaisi lääkityshoito esim akneen ja jotkut ovat allergisia tietylle luonnonkosmetiikalle..

Toivottavasti tämä auttoi jotain teistä.. Itsekin kärsin samanlaisista ongelmista ja ajattelin tähän laittaa löydöksiäni syistä ja ratkaisuista.. :)
 
demie
Mulla samanlainen erittäin ongelmainen iho. Roaccuttania en suosittele, nimittäin se kuivaa ihoa todella paljon, ja edesauttaa mm. myöhempää nopeammin ryppyyntymistä. Ihan totta. Lisäksi se on tosi hurja kemikaali elimistölle. Auttoi kyllä minua, mutta vain hetken. Sitten ongelman palasivat.

Mua on auttanut myös tietyillä kosmetologeilla tehtävät happokuorinnat, mutta nekään eivät ole autuaaksi tehneet. Pitäisi kuitenkin poistaa arpia ja tehdä ihosta lopullisesti hyvä. Olen vielä menossa yhteen yrttihappokuorintaan jonka pitäisi olla tosi hyvä, sillä on ihan takuukin. Mutta jos sekään ei auta, niin muita vaihtoehtoja kuin kauneuskirurgia ei ole, huoh. No siihen ei ole edes rahaa.

Ja minä myös kadehdin ihmisiä joilla on hehkeä ja kirkas iho. Laihduttaa voi, käydä parturissa, trimmata kehoa liikunnalla, kehittää itseään henkisesti... Mutta huonoa ihoa, voi, sitä ei paranna vissiin mikään. (Katkera ämmä, niin olenkin! :D)
 
"mintsu"
Mulla on ihan hirveä iho, mulla punottaa silmä luomet. Nenä, posket ja poskipäät ja otsa ihan täynnä mustapäitä/finnejä. Huono itsevarmuus, en kehtaa olla IKINÄ ilman meikkiä ja käytän Cliniquen super double puuteria, joka peittää ihan kiitettävästi, mutta ihoni rasvoittuu jatkuvasti, mikä avuksi? Illalla kun olen pessyt kasvoni, niin ihoni tuntuu kireältä vähän aikaa, mutta sitten se muuttuu rasvaiseksi ja näen paljain silmin että ihohuokosistani tulee rasvaa ja talia. Auttaako tuo öljyhoito? Minkä merkkistä öljyä käytätte ja miten sitä pitää käyttää?
 
tenu
täällä kyselee toosi huonon ihon (mut ei aknen) omistava tyttö (13w) mun ihossa on vaikka minkä näkösiä näppyjä! on muutama finni, mustapäitä ja erinlaisia pieniä näppyjä.. mikään ei oo auttanu ja hukun pian peittariin, eikä sekään peitä! kaupan tuotteet ei oo poistanu yhtään mitää ja mulla on joku pakko mielle räplätä noita näppyjä! sitäki yritän lopettaa. mut voiko joku selittää et miten toi öljy hoito toteutetaa, vai voiko sen hoitaa iha kotona? minkälaista öljyä siihen tarvii ja pitääkö sitä tehä montaki kertaa illoin aamuin vai .. ? apua! kellään mun kavereista ei oo huonoo ihoo ja mun itsetunto laahaa nilkoissa! voiko joku auttaa ! ? :)
 
:D :D
Nostan, jos vaikka jollain olisi uusia tietoja :)

Minulle tuli tuossa joku viikko sitten keskelle nenää jättiläis-iso tykyttävä finni johon ei tullut päätä missään vaiheessa. Siihen laitoin finnivoidetta, ja lopulta katosi, jättäen punaisen haavan/arven.

Mutta tämän jälkeen (lääkevoiteista johtuen?) tuli inhottava suunympärysihottuma, vai mikä lie ruusufinni takaisin. Oli poissa pari vuotta :(

Eilen kävin hakemassa apteekista A-vitamiinivoidetta (kuulemma auttaisi?), ja aloin lotraamaan sillä ihan kunnolla, kun iho alkoi noiden haavojen takia kiristämäänkin. Ja mielestäni se on jopa auttanut, siis ihan yhdessä yössä.

Mutta nyt siihen hölmöön kysymykseen miksi tämän ketjun nostin :D
Katselin itseäni äsken peilistä, ja aloin ihmettelemään, että yleensä olen tähän aikaan vuodesta valkoinen kuin lakana. Mutta nyt näyttäis naama jotenkin ei-niin-kalpealta, mutta ei toisaalta punoittavaltakaan. Eikä ole millään lailla ärtyneen tuntuinenkaan.

Ja A-vitamiinihan vissiin auttaa rusketukseen, mutta voikohan tuo voide jotenkin lisätä sitä pigmenttiä, vai kuvittelenkohan minä vain? :D Ei kai sentäs yhdessä päivässä??
 
"Luomu"
Mä oon kokeillut tuhat ja yksi kosmetiikkatuotetta ongelmaiholleni. Nyt käytössä on kookosrasva!! Sillä saa meikit pois, myös silmämeikin ja iho tuntuu tosi pehmeältä käytön jälkeen! Jos luomukosmetiikka kiinnostaa, lukekaa netistä kookosrasvan käytöstä ;)
 
"jippis"
Mulla on ollu jo kauan näppyläinen ja läikykäs iho - mutta ei oo enää. Kiitos amerikan version Proactivesta. Niin, siitä samasta, jota ostos-tv myy. On ollut mun ihoni pelastus! Muutama päivän käytön aloituksen jälkeen finnit hävisivät, eivätkä ole palanneet. Nyt voin mennä kodin ulkopuolelle ilman meikkivoiteita ja pakkeleita. Ihana tunne ja ihanan tuntuinen iho!????
 

Yhteistyössä