Mulla on niin kamala iho kasvoissa, ettei kellään! En kestä enää tätä!!

• Viestiketjun aloittaja RumaNainen
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Me kokeiltiin juuri äsken miehen kanssa tuota yljypuhdistusmenetelmää jota täällä on viimeaikoine kehuttu. Ainakaan naama ei yhtään jäänyt rasvaisen tuntuiseksi. Katotaan mitä käy.

Ehkä ap voi kokeilla sitä aikansa kuluksi, jos lääkäriaikaa ei saa ihan heti.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Siis mikä tuo öljypuhdistus on? Iha vaa siis oliiviöljyllä (kai rypsiöljykin käy?) sivellään tai "pestään" iho ja sit huuhdellaan? Joka aamu ja ilta vai?
Tos oli ohjeen joku laittanut edellisellä sivulla.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Perhosen lento:
hei mul o sama ongelma,naama täys finnei ja mustapäit,noilta karvoilt oon onneks säästyny..just totesin töis et en syö enää mitää ku tulee finnei iha vaa kasviksista,,,perrrrkele
Ei se ruuista tule.

vieras
Älkää käyttäkö öljypuhdistukseen mitään muuta kuin hyvälaatuista extra virgine oliiviöljyä, en tiedä tarkkaan mistä johtuu, mutta muut ei toimi niin hyvin. Vielä puhdistavamman seoksen saa laittamalla 50 % EVOO (extra virgine olive oil ) ja 50 % risiiniöljyä (apteekista ). Levitä noin teelusikallinen öljyä kasvoille ja kaulalle. Ota kasvopyyhe ja kastele mahdollisimman kuumaan veteen ja purista ylimääräiset pois. Levitä kuuma, kostea pyyhe kasvoille ja pyyhkeen jäähdyttyä toista pari kertaa. Vaihtoehtoisesti voit mennä öljyt kasvoissa saunaan. lopuksi taputtele ylimääräiset öljyt pyyhkeeseen ja homma on valmis. mitään voiteita tai muita puhdistustuotteita ei tarvita, paitsi ehkä silmämeikin poistoon. minä teen puhdistuksen joka ilta ja aamulla pesen kasvot haalealla vedellä ja laitan tarvittaessa hiukan apteekin perusvoidetta tai pari tippaa oliiviöljyä. Mitään muuta ei sitten tarvitakaan ja ihon kunto paranee yleensä tosi nopeasti. Tarvittaessa voit kuoria ihon kerran viikossa hienojakoisen ruokasuolan ja oliiviöljyn seoksella. Ja öljykäsittelyn voi tehdä toki koko kroppaan, kosteuttaa ihanasti ja ihosta tulee tosi pehmeä.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älkää käyttäkö öljypuhdistukseen mitään muuta kuin hyvälaatuista extra virgine oliiviöljyä, en tiedä tarkkaan mistä johtuu, mutta muut ei toimi niin hyvin. Vielä puhdistavamman seoksen saa laittamalla 50 % EVOO (extra virgine olive oil ) ja 50 % risiiniöljyä (apteekista ). Levitä noin teelusikallinen öljyä kasvoille ja kaulalle. Ota kasvopyyhe ja kastele mahdollisimman kuumaan veteen ja purista ylimääräiset pois. Levitä kuuma, kostea pyyhe kasvoille ja pyyhkeen jäähdyttyä toista pari kertaa. Vaihtoehtoisesti voit mennä öljyt kasvoissa saunaan. lopuksi taputtele ylimääräiset öljyt pyyhkeeseen ja homma on valmis. mitään voiteita tai muita puhdistustuotteita ei tarvita, paitsi ehkä silmämeikin poistoon. minä teen puhdistuksen joka ilta ja aamulla pesen kasvot haalealla vedellä ja laitan tarvittaessa hiukan apteekin perusvoidetta tai pari tippaa oliiviöljyä. Mitään muuta ei sitten tarvitakaan ja ihon kunto paranee yleensä tosi nopeasti. Tarvittaessa voit kuoria ihon kerran viikossa hienojakoisen ruokasuolan ja oliiviöljyn seoksella. Ja öljykäsittelyn voi tehdä toki koko kroppaan, kosteuttaa ihanasti ja ihosta tulee tosi pehmeä.
Hei kerrotko vielä, minkälaisessa kunnossa sulla on iho ollut ennen tota öljyhoidon aloittamista?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Hei kerrotko vielä, minkälaisessa kunnossa sulla on iho ollut ennen tota öljyhoidon aloittamista?
Lyhyesti sanottuna: huonossa ;) Olen nyt 32 vuotias ja akne on vaivannut teini-iästä lähtien ja kokeillut olen paikallishoitotuotteet, Diane Novat, Yasminit, antibiootit (ties kuinka monta pitkää kuuria), kosmetologin ja ihotautilääkärin neuvot ja tuotteet ja viimeiseksi 9 kuukautta Roaccutania, jonka aikana iho jotenkuten parani, mutta alkoi taas kukkia välittömästi tuon kuurin jälkeen ja oli vielä pintakuivempi kuin aikaisemmin :( En enää tiennyt mitä tehdä, joten päätin kokeilla öljypuhdistusta, vaikka se oudolta kuullostikin. Ei ole kyllä kaduttanut, koska reilussa viikossa akne hävisi kokonaan ja vähitelllen ihon väri on tasaantunut niin, että vanhoja arpiakaan ei enää oikeastaan näy. Suosittelen :)

vieras
Eli siis ihon voi puhdistaa myös pelkällä oliiviöljyllä, et ei tarvis lähteä apteekkiin?
Ei tarvii mennä välttämättä apteekkiin. Itse puhdistin aluksi EVOO-risiiniöljy seoksella, mutta nyt kun ihossa ei ole enää epäpuhtauksia, olen käyttänyt pelkkää oliiviöljyä. Pelkkä EVOO on huomattavasti kosteuttavampi ja puhdistaa mielestäni ihan hyvin kanssa.

Eli siis ihon voi puhdistaa myös pelkällä oliiviöljyllä, et ei tarvis lähteä apteekkiin?
Ei tarvii mennä välttämättä apteekkiin. Itse puhdistin aluksi EVOO-risiiniöljy seoksella, mutta nyt kun ihossa ei ole enää epäpuhtauksia, olen käyttänyt pelkkää oliiviöljyä. Pelkkä EVOO on huomattavasti kosteuttavampi ja puhdistaa mielestäni ihan hyvin kanssa.
Kiitos kovasti!! Ainakin taidan koettaa tuota =) Sit ostan risiiniöljyä, jos tuntuu, että tarvitsee :heart:

vieras
Kiitos kovasti!! Ainakin taidan koettaa tuota =) Sit ostan risiiniöljyä, jos tuntuu, että tarvitsee :heart:
Kannattaa kokeilla! Jos koitat pelkällä oliiviöljyllä, niin jos se ei olekaan sun juttus, niin ei muuta kuin oliiviöljy keittiöön salaatinkastikkeeksi ;)

renee
Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Mikset hae Roaccutan-kuuria? Sulla on selvästi jotain miessukupuolihormonin liikatuotantoa (karvat), joten siihen auttais kun alotat Diane Nova-kuurin. Se parantaa myös ihosi.
Mulla toimi tämä yhdistelmä.Ihotautilääkäri kyllä määrää tarvittavat kokeet ennenkuin tuon Roaccutan kuurin saa aloittaa.Ainoa tehokas markkinoilla oleva lääke.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Käykö toi öljyhoito sellaisillekkin, joilla ei ole kuiva iho?
Uskoisin että käy, mutta silloin kannattaa varmaan ottaa se risiiniöljy rinnalle ja etsiä itselleen sopiva suhde. Oma ihoni on pintakuiva, joten omakohtaista kokemusta ei ole, mutta koska iho imee tässä metodissa vain tarvitsemansa määrän öljyä, niin uskon kyllä, että sopii rasvaisellekin iholle. :)

Täähän oli kuin mulle tehty tää ketju. Kokeilen tuota öljyjuttua, extra neitsyt oliiviöljyä löytyy kaapista (jos se siis oli se mikä autto), ja lataan ekan satsin saunassa naamaan. En välttämättä ihan täysin ymmärtäny miten se homma toimii / tehdään, mutta kaipa tuosta jotain tulee =)

Rukoilijasirkka
Ostettiin yks päivä tota risiiniöljyä, niin oli apteeksita loppu. Sanoivat, että sitä on viimeaikoina kovasti kyselty. Joko öljyhoito on todella trendikästä tai sitten anorektikot käy ostelemassa sitä tyhjentääkseen suolensa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja RuisNeppari:
Täähän oli kuin mulle tehty tää ketju. Kokeilen tuota öljyjuttua, extra neitsyt oliiviöljyä löytyy kaapista (jos se siis oli se mikä autto), ja lataan ekan satsin saunassa naamaan. En välttämättä ihan täysin ymmärtäny miten se homma toimii / tehdään, mutta kaipa tuosta jotain tulee =)
Ihan hyvältä suunnitelmalta kuullostaa ja öljy on sitä mitä pitääkin :) Levitä öljy kasvoihin, anna vaikuttaa saunassaoloajan ja taputtele ylimääräiset pois pyyhkeeseen tai kasvopaperikin käy, jos pelkäät, että tulee liikaa pyykkiä. Minäkin tein tänään sauna-öljyhoidon pitkästä aikaa jumpan jälkeen. Googlettamalla löytyy lisätietoa, esim. "öljypuhdistus" tai "oil cleansing method"

Yhteistyössä