Mulla on isosisko, jota en ole koskaan tavannut...se voi olla vaikka joku teistä :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
On se vaan jännä juttu, että aina välillä se asia tulee enempi pinnalle. Ihan tyhjästä taas se jostakin pompsahti mieleeni.

Eli mulla on siis isosisko jota en ole koskaan tavannut. Etunimen tiedän mutta en juuri muuta. Saisin kyllä jotain selville tonkimalla, mutta toisaalta en halua tonkia. Kaksipiippuinen juttu :/

Onko kellään vastaavasta kokemusta? Oletteko ottaneet yhteyttä ja mikä on ollut vastaanotto?

Musta on aina tuntunut että mullakin olis joku kauan kadoksissa ollut veli tai sisko jossain... :D

Onko teillä sama äiti vai isä? Tiedätkö tietääkö siskosi sinusta?

Miehelläni on vastaava tapaus, eli hänellä oli isoveli jota ei ollut koskaan tavannut..17 vuotiaana kuuli kys. veljestä...ja tapasivat ekaa kertaa kun mies oli 34 vuotias =) Ja on erittäin tyytyväinen kun ovat tavanneet ja tutustuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja marja:
mullakin on,enkä ole uskaltanut ottaa yhteyttä.

Mä periaatteessa otin yhteyttä 10v sitten. "Periaatteessa" sanaa käytän siksi, että soitin hänen äidilleen. Aika tylyn vastaanoton kyllä sain. Pyysin tätä siskoni äitiä välittämään viestin että josko sisko voisi soittaa mulle. Ei ole soittanut.

Toisaalta olen 10v pohtinut sitä, että mitä jos tämä äiti ei ole yhteydenotostani edes kertonut.

Isäni on aikoinaan ollut, mikä on. Ja ymmärrän HYVIN, jos tämä siskoni äiti ei halua olla millään muotoa tekemisissä isäni kanssa eikä halua lapsensakaan olevan. Mutta minä en ole sama asia kuin isäni, joten...niin, noh...en mä tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja hd:
mikset selvitä

No kun en oikeen tiedä. jotenkaan en haluaisi repiä isäni elämää auki. Jos ottaisin siskooni yhteyttä niin pitäisihän siitä isälle kertoa. Joskin isä aikoinaan on sanonut, että kertoo kyllä kaiken mitä tietää ja kai jonkinlaisen "siunauksen" sille yhteydenotolleen hältä sain. Kai.

Ja jos sitten saankin märän rätin päin naamaa. Tietyllä tapaa on ehkä helpompi olla siinä toivossa että sisko ois kiinnostunut, kun että se ei todellakaan ole.

perunkirjoituksissa ilmaantui isän puolelta veli lisää.asuu noin 100 kilometrin päässä,mutten ole ottanut yhteyttä,eikä hänkään.
kun asia ilmeni poika oli vielä teini-ikäinen.esikoiseni kanssa saman ikäinen.
en oikein osannut enkä tohtinut hänen elämäänsä mennä hämmentämään.

Mun läheisellä ystävällä on aika monta vanhempaa sisarusta, joista edelleenkään ei ole tavannut kuin yhden. Aikuisiällä hän rohkaistui ja otti yhteyttä yhteen veljeensä ja pienen yhteydenpidon jälkeen he myös tapasivat. Tuttavuudesta ei tullut mitään sen suurempaa, se kuivui kokoon.
Kuitenkin se että hän tapasi veljensä oli tärkeä asia. Veljensä luona hän myös näki kuvia muista sisaruksistaan ja kuuli ekaa kertaa elämässään mitä ne tekevät jne.

Mä ainakin kannustaisin sua yhteydenottoon. Voi olla hyvin mahdollista että teistä ei tule maailman parhaita ystävyksiä, mutta jotain pieniä lukkoja se voi sieltä sisältä availla, mitä et ole tiennyt olevan olemassa.

Ikävää :( Mä olisin kyllä niin utelias että selvittäisin asiaa enemmän.

Tuli kyllä tuosta sun kertomasta heti mieleen että tuskin on äiti kertonyt tyttärellleen, että sä olet ottanut yhteyttä.

Täytettyään 18 ystäväni sai tietää että hänellä on 3 vuotta nuorempi pikkusisko ja 2 huomattavasti itseään vanhempaa veljeä naapuripaikkakunnalla. Muistan ikuisesti sen tilanteen, kun olin henkisenä tukena hänen soittaessaan puhelun jolla näitä selvitti. Hän kirjoitti siskolleen varmaan kymmeniä kirjeitä muttei vielä tänäkään päivänä, 7 vuotta myöhemmin, ole uskaltanut lähettää niistä yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja ok:
Löytyykö facebookiSTA? Ei kai se ole vielä tonkimista jos sen katsoo.

En tiedä sukunimeä, jos on mennyt naimisiin esim. Tyttönimen saan kyllä isältäni tietooni, mutta kun toisaalta en tiedä haluanko tietää ja haluanko etsiä. Tää on jotenkin niin semmonen...en osaa sanoa, mutta kuitenkin. En haluaisi saada tylyä vastaanottoa.

Yhteistyössä