Mulla on isosisko, jota en ole koskaan tavannut...se voi olla vaikka joku teistä :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun kaveri kuuli 25vuotiaana et sen isä ei ole sen biologinen isä ja alkoi selvittää biol.isäänsä. löysi sen muutaman sadan kilometrin päästä ja bonuksena löytyi myös pikkusisko, pikkuveli ja mummu... kaveri otti pokkana yhteyttä ja isänsä kutsui käymään. kaveri vietti siellä viikonlopun ja selvisi, että isä on yrittänyt vuosia olla yhteydessä lapseensa, mutta kaverin äiti ei ollu kertonu kaverille mitään. nykyään mun kaveri on todella läheinen "biologisen perheensä" kanssa ja mummunsa on usein itkenyt hänelle miten onnellinen on että ehti vielä tutustua.. <3 aivan ihana tarina kokonaisuudessaan kunnolla kerrottuna, saa silmät kostumaan aina. muistan miten vaikea mun oli uskoa et noin vois käydä oikeasti, oli kun jostain elokuvasta kaikkine juonenkäänteineen :D

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
On se vaan jännä juttu, että aina välillä se asia tulee enempi pinnalle. Ihan tyhjästä taas se jostakin pompsahti mieleeni.

Eli mulla on siis isosisko jota en ole koskaan tavannut. Etunimen tiedän mutta en juuri muuta. Saisin kyllä jotain selville tonkimalla, mutta toisaalta en halua tonkia. Kaksipiippuinen juttu :/

Onko kellään vastaavasta kokemusta? Oletteko ottaneet yhteyttä ja mikä on ollut vastaanotto?

mulla on myös isosisko, jota en ole tavannut koskaan, meillä on yhteinen isä, joka on jo kuollut ja isosiskoni ei edes tullut isämme hautajaisiin. tiedän toki, miten saisin häneen yhteyden, mutta en halua häntä sotkemaan elämääni. hänellä on aika rankka menneisyys takana ja en tiedä millaista elämää nykyään elää.

Tehän olette olleet samaan aikaan lapsia, olette eläneet lapsina samassa perheessä, nukkuneet samassa huoneessa, leikkineet yhdessä, teillä on sama äiti ja isä jne. Miksi siis valehtelet täällä, että et ole tavannut siskoasi koskaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Tehän olette olleet samaan aikaan lapsia, olette eläneet lapsina samassa perheessä, nukkuneet samassa huoneessa, leikkineet yhdessä, teillä on sama äiti ja isä jne. Miksi siis valehtelet täällä, että et ole tavannut siskoasi koskaan?

Onko sulla kaikki ihan himassa?

Alkuperäinen kirjoittaja :S:
kai olet kaikki googletukset tehnyt jo :D

facebookista saattais tosin löytyä. Mullakin on pikkusisko, Annika nimeltään. Sama isä, eikä omaa isääni ole koskaan kiinnostanut vastata kirjeisiini tms.

Siskoni on nyt 12v

Kokeilin googlen, antoi topisen suman fb:hen, mutta profiili ei ole julkinen.

Mun hyvän ystävän isä (ikää hieman yli 60), sai tietää pari vuotta sitten että heillä on sisko. Tää sisko siis otti yhteyttä sisaruksiinsa. Oli siinä ollu ihmettelemistä =) Mutta kaikki menny hyvin, nyt ovat melkein päivittäin tekemisissä ja ovat tulleet todella läheisiksi ? Ainoa, mikä harmittaa, ettei ollut uskaltanu aikaisemmin ottaa yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja yksi tarina:
Mun hyvän ystävän isä (ikää hieman yli 60), sai tietää pari vuotta sitten että heillä on sisko. Tää sisko siis otti yhteyttä sisaruksiinsa. Oli siinä ollu ihmettelemistä =) Mutta kaikki menny hyvin, nyt ovat melkein päivittäin tekemisissä ja ovat tulleet todella läheisiksi ? Ainoa, mikä harmittaa, ettei ollut uskaltanu aikaisemmin ottaa yhteyttä.

Tätäkin pohdin.

Kyllä mä varmaan ottaisin yhteyttä, mutta sillä asenteelle etten pahastuisi jos vastausta ei tulisi.
Toisaalta: Jos muhun otettais yhteyttä ja selviäisi et mulla on sisko / veli niin olisin utelias ja kiinnostunut tyypistä :)

Mikään ei ole niin paha kuin epätietoisuus, eli olisin riskinkin uhalla ottanut yhteyttä jo ajat sitten :). Mieti, jos kuulet jälkeenpäin hänen menehtyneen - silloin varmasti harmittelet, ettet edes yrittänyt saada yhteyttä. Toivon tsemppiä sulle! :)

Mun miehellä on pienempiä sisaruksia ja mahdollisesti pojallamme on sieltä serkkujakin, mutta ei tietoa kuinka monta sisarta miehelläni on. Biologinen isä ei ole pitänyt mieheeni yhteyttä 30 vuoteen. Mies oli n. 4v. kun isänsä lähti.

Tää oli kyllä todella outo viesti. Tarkoitatko, että sun mielestäsi vain täyssisaruksia voi kutsua siskoiksi ja veljiksi? Jos, niin suksi suolle.

Sitäpaitsi eivät edes täyssisarukset suinkaan ole aina samaan aikaan lapsia, esim. omat sisarukseni ovat 15-22 vuotta minua vanhempia, eli osa jo muuttanut pois kotoa syntymäni aikaan. Huoh.

Toivotan onnea chefille!

Alkuperäinen kirjoittaja Etsi ihmeessä:

Tää oli kyllä todella outo viesti. Tarkoitatko, että sun mielestäsi vain täyssisaruksia voi kutsua siskoiksi ja veljiksi? Jos, niin suksi suolle.

Sitäpaitsi eivät edes täyssisarukset suinkaan ole aina samaan aikaan lapsia, esim. omat sisarukseni ovat 15-22 vuotta minua vanhempia, eli osa jo muuttanut pois kotoa syntymäni aikaan. Huoh.

Toivotan onnea chefille!

Juu, tän mukaan mulla ei ole ainuttakaan siskoa tai veljeä vaikka niitä kyllä on useampi kpl.

Saas nähdä kuinka tässä käy...google ei tosiaan anna tuloksia. Eli ihan helpolla en ainakaan sitten päse.

Mulla on kans "jossain" sisarpuoli ja kaksi velipuolta. Mä en ole jollain tavalla oikein ikinä osannu heitä lähtee etsimään/kyselemään, koska en ole heitä kaivannutkaan. Itse sain heistä tiedon puolihuolimattomasti joskus murkkuikäsenä eikä se mua jaksanut hetkauttaa. Tietty nyt vanhemmiten...toki sitä miettii harvakseltaan asiaa mutta en mä kuitenkaan enää tässä vaiheessa katso asiakseni lähteä sotkemaan niin monen ihmisen elämää ilmottautumalla yhtäkkisesti heidän elämäänsä ja historiaan kuuluvaksi. Antaa vanhojen asioiden olla.

Mutta sulle, ap, kuitenkin toivotan onnea etsinnöissäsi :)!

No täällä kirjoittelee isosisko, jolla on muutama pikkusisko..joita ei ole kovinkaan paljon tullut tavattua.
Yhtä ei koskaan. En edes tiedä sukunimeä, kun ei ole yhteisen isän nimellä.
Tänään facessa yksi siskoista, siis siskopuolista, laittoi mulle kaveripyynnön.
No ei oikeen innosta, en hyväksy kaveriksi. Kun ei meillä ole mitään yhteistä elämää.
Yhteisen isän kanssa en itse ole minkäänlaisissa tekemisissä, koska hän hylkäsi minut jo yli 30 vuotta sitten.
Eikä minua kiinnosta siskopuoleni elämä...meillä on kuitenkin lähes 30 vuotta ikäeroakin.

Yhteistyössä