Mulla on 2 epäillyttävää luomea, tietäiskö joku

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
jos olisivat pahanlaatuisia niin muuttuisivatko vuodessa isommiks? molemmat n. puolen sentin mittaisia, toinen väreiltään outo ja toinen muodoltaan kuin w, mietin voiko edes luomi olla mut mikä muukaan se vois olla? tuon w muotoisen huomasin viime syksynä ja tuon toisen luomen reilusti vuos sitten, siitä eivät ole muuttuneet miksikään kun ne näin ja en tiedä ovatko kuin paljon pidempään olleet kun toinen on seläs ja toinen pyllys niin voinu mennä pitkään ennen kun olen huomannut.
 
bud
Mulla on vaikka mitä epätasasia ja värisiä, yhtä näytin ihotautilääkärillekin, ja se melkeen niin kuin vähätteli mun siellä käyntiä..oonkin tullut siihen johtopäätökseen, etten todellakaan tiedä, mikä luomi olis vaarallinen, kun kerran monet epäilyttävän luomen tuntomerkit omaavat luometkaan eivät ole.
 
vieras
mietin tuota joka on kuin w et voiko edes olla luomi, mut mistä muusta vois tulla? kaverini sanoi et näyttäis syntymämerkiltä mut en tiedä tosiaan kuin kauan on ollu, kai olisin sen huomannu jos aina siin olis ollu..
 
Käivin tässä just hiljattain ihotautilääkärillä näyttämässä luomia. Hän antoi neuvoksi, että hälyttävä merkki on, jos ihminen alkaa jotenkin tuntea luomea (kutiaa, kihelmöi, ympäristö punottaa) ja tietty myös silloin kannattaa käydä näytillä, jos luomi muuttuu (kasvaa, alkaa katoamaan) - tollaset 5mm luomet voi kyllä käydä näyttämässä lääkärille varmuuden vuoksi.
 
bud
Ja tuo mitä mäkin kävin näyttämässä, ei kai ole edes luomi, vaan jotain pigmenttiä iholla vaan.. Sanoi kyllä, että voi siihen melanooma tulla 20-30 vuoden päästä..mutta käy näyttämässä ihan oman mielenrauhan vuoksi.
 
Mä kävin poistattamassa pari luomea ja sain tosi asiallista palvelua (jos nyt lääkäristä noin voi sanoa) Oli sitä mieltä, että vaivaavat luomet on niin helppo poistaa tai tarkistuttaa, että ei kannata jäädä miettimään. Operaatio kesti 20 minuuttia kassalla jonottamisineen ;) Mulla luomi muuttui ja kutisi. Onneksi ei ollut mitään vakavaa, mutta hetken ehdin jo pelätä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja karvakorvakettu:
Mä kävin poistattamassa pari luomea ja sain tosi asiallista palvelua (jos nyt lääkäristä noin voi sanoa) Oli sitä mieltä, että vaivaavat luomet on niin helppo poistaa tai tarkistuttaa, että ei kannata jäädä miettimään. Operaatio kesti 20 minuuttia kassalla jonottamisineen ;) Mulla luomi muuttui ja kutisi. Onneksi ei ollut mitään vakavaa, mutta hetken ehdin jo pelätä.
kävitkö yksityisellä? oliko kallista?
 

Yhteistyössä