Mulla hajoaa pää. Mies se vain lomailee ja kalastelee. Ja mä olen jumissa lasten kanssa kotona.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siksi kun mies haluaa joka kesä yksin saareen kalalle. Tai siis kyllä siellä on muitakin miehiä. Ei ainakaan pienemmän kanssa onnistu, riuku vessat ym. Ja kieltämättä itse inhoan tuollaisia reissuja. Rahat ei ole yhteiset, omat rahat finaalissa, niin kuin aina kaikkien laskujen jälkeen. Ja mies jätti käteistä 80 euroa viikoksi mulle lähtiesään.

Ootko montakin kesää antanu miehen käyttäytyä noin? Miks ei ole yhteiset rahat? Onko mies pitkäänkin siellä kalareissullaan? Miten sulla ei ole paikkaa minne mennä lasten kanssa?

Miksei mies saisi lomastaan yhtään päivää viettää kavereidensa kanssa saaressa kalastaen?Kun tulee sieltä pois, sanot että mä lähden nyt vuorostani yksin kavereideni kanssa ja menet myös ja olet pois yhtä monta päivää kun mieskin oli.

Pitää osata olla tiukka ja vaativa myös itse!! Eikä vain alentua kohtaloon. Pakkaat lapset autoon, tavarat ja suuntaat käymään jossakin kaverilla kylässä. Kyllä varmasti sellaisia sulta löytyy. Ja sit kun mies tulee kotiin, lapset hänelle ja lähdet yksin pariksi päiväksi pois.

Uimarannalle huono lähteä kun sataa jatkuvasti. Rahat ei kertakaikkiaan riitä sisäänpääsymaksuihin ym. kotieläinpihoihin :( Mies on melkein viikon poissa ja taitaa olla kymmenes kesä kun käy kalalla. Ja lähtisin reissuun kylläkin kun mies tulee takaisin, mutta edellenkään mulla ei ole rahaa, tilillä jotain 3euroa. Johtuen siitä että tilini menee lähes kokonaan asuntolainan maksuun. Kesälomarahat tulevat maanantaina, mutta ne on budjetoitu siihen että käydään jossain lasten kanssa. Eli turha luulla että pääsisi itse yhtään hengähtämään niin kuin taas mies tekee :( Ja jos pyydän mieheltä rahaa hän toteaa ettei hänenkään rahat kaikkeen riitä :( Ja olkoot reissullaan vaikka kaksi viikkoa jos mäkin vaan pääsisin johonkin :(

[QUOTE="vieras";26657637]Uimarannalle huono lähteä kun sataa jatkuvasti. Rahat ei kertakaikkiaan riitä sisäänpääsymaksuihin ym. kotieläinpihoihin :( Mies on melkein viikon poissa ja taitaa olla kymmenes kesä kun käy kalalla. Ja lähtisin reissuun kylläkin kun mies tulee takaisin, mutta edellenkään mulla ei ole rahaa, tilillä jotain 3euroa. Johtuen siitä että tilini menee lähes kokonaan asuntolainan maksuun. Kesälomarahat tulevat maanantaina, mutta ne on budjetoitu siihen että käydään jossain lasten kanssa. Eli turha luulla että pääsisi itse yhtään hengähtämään niin kuin taas mies tekee :( Ja jos pyydän mieheltä rahaa hän toteaa ettei hänenkään rahat kaikkeen riitä :( Ja olkoot reissullaan vaikka kaksi viikkoa jos mäkin vaan pääsisin johonkin :([/QUOTE]

Ei kannata niin sitä naamaa nurinpäin väännyttää kun kerran olette tehneet tuollaisia valintoja että makselette isoja asuntolainoja. Olette siis valinneet minne rahanne laitatte, turha sitten on valitella. Säästäkää nyt vaikka sitten vuoden ajan seuraavaan kesään niin ei ole samanlainen tilanne.

[QUOTE="vieras";26657637]Ja olkoot reissullaan vaikka kaksi viikkoa jos mäkin vaan pääsisin johonkin :([/QUOTE]

No mutta mikä estää sua lähtemästä minilomalle yksistään tai vaikka kavereiden kanssa sitten kun miehesi on kalastusreissultaan palannut??

Eikö sun mies lyhennä sitä asuntolainaa jos teillä on eri rahat? Miten tuloerot sitten tasataan perheessä? Et kai suostu sellaiseen, että miehen elintaso on paljon korkeampi kun sun ja lasten... Lisäksi toi edellä esitetty on hyvä! Eli kun mies palaa lähdet itse jonnekin. Ja otat rahat takataskuun niistä lainanlyhennysrahoista! Mies maksakoon puuttuvan loven!

Onpas kummallista.

Meillä on vain meidän rahat, tulot ja menot ovat yhteisiä.

Eikä mieheni ikimaailmassa valitsisi ukkoreissua perheloman sijaan.

ei se tilanne tuolla asenteella korjaannu. ilman rahaakin voi tehdä vaikka mitä. menkää sen ukon kanssa kalaan, tiedä miten kovasti hän tykkäis kun sais teidät mukaan. tehkää retkiä luontoon. pyöräilkää mahdollisuuksiahan on vaikka mitä

No voi sentäs..Mäkin olen 17 vuotta ollu ainakin syksyllä ja viimevuosin myös kesällä viikon ainakin yksin lasten kanssa,ILMAN autoa,neljän lapsen kanssa kotona,eikä asuta kaupunkialueella.Eli kävellen tai pyörällä tässä tälläkin viikolla asiat hoidetaan.ei auta narinat.Ja mullakin ensimmäiset 14 vuotta meni suurinpiirtein ilman rahaa, kun mies tienas niin oli sitä mieltä et rahat on hänen,nyt kun ite oon osa-aika töissä niin on sentäs johonki rahaa,joskun.Et mun näkökulmasta sulla on asiat TOSI hyvin,auto ja kaikki..

Eipä tuo miehenkään kalastusreissu kovin luksusreissulta kuulosta. Miksi et itse voisi viettää miehen reissun jälkeen myös vastaavaa reissua? Ei siihen paljon rahaa tarvitse mennä.

Yhteistyössä