Mukavampi Atkins

Näin meillä.
Eli kaikki leivät, leivonnaiset, perunat, riisit, makaroonit, karkit, jäätelöt sun muut makeat ja suolaisetkin herkut ovat pannassa.
Syömme lihaa lihaa ja lihaa kasviksilla höystettynä. Lisäksi hedelmiä. Maito ja raejuusto ovat sallittujen listalla. Samoin purkka, joka onkin vähän niin kuin karkin korvike.
Ja tulosta syntyy!

Kuulostaa samalta kuin mun ruokavalio tällä hetkellä. Paitsi että en syö kovinkaan paljon hedelmiä. Ja maitotuotteista syön mitä vain mutta en rasvattomia tuotteita, eli juustoakin ja siitäkin rasvaista versiota...

joku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2005 klo 09:58 tiinu83 kirjoitti:
saako kysyä kuinka paljon lihaa syötte päivässä?pitäis ite saada 10kg pois, ja toi atkinsin dieetti on kyl käyny mielessä..mutta mistä tietää kui paljon pitäis syödä päiväs..

mulla ei ole mitään määrää, ei sitä lihaa jaksa liikaa syödä, ja nälkä häviää dietin edistyessä.... kyllä elimistö sanoo milloin on nälkä, mutta juoda pitää ja onhan muutakin kuin liha, kana, kala, munat, vihreät vihannekset.

Ei mullakaan mitään määriä ole. Syön sillon kun on nälkä. Ja kuten edellisessä viestissäkin mainitaan niin on paljon muutakin kuin liha. Ja aina kannattaa muistaa myös kasvikset. Eikä tämmöstä tosi ruokaa edes kovin paljoa jaksa syödä. JA mikä parasta tämä ruoka pitää kauemmin aikaa nälän poissa.

Seuraavasta nettiosoitteesta löydät hyviä ruoka-ohjeita:

www.luontaisnetti.fi ja sieltä oikeasta reunasta ravitsemus kohdasta

Makeannälkään olen tehnyt kylmän kaakaon joka myös löytyy em. sivuilta.

Tässä lisäksi yks tosi hyvä kanaruokaohje:

Kananrintafileitä (3kpl maustamattomia) uunivuokaan

Kaada 1purkki smetanaa kulhoon, lisää hieman kermaa jotta saat smetanasta helpommin levitettävän, ja mausta 1tl viherpippuria, 1-2tl suolaa ja lisäksi suikaloi pala purjosipulia ohuiksi siivuiksi ja lisää seokseen. Levitä seos fileiden päälle ja peitä vuoka (esim. foliolla). Anna maustua pöydällä huoneen lämmössä noin tunnin. Paista sen jälkeen uunissa 200 asteessa noin 45 minuuttia. Tarjoile tuoreiden vihannesten (esim. tomaatin ja kurkun) sekä kukkakaalipaistoksen kera.

Ohje tuohon kukkakaalipaistokseen löytyy em. osoitteesta. Tuolla paistoksella korvaa kätevästi perunamuusin.

Pakko vielä hieman hehkuttaa että mikä parasta niin tässsä ei olla dieetillä. Ainoastaan vältellään tiettyjä ruoka-aineita. En tiedä mikä tuo Atkins on mutta ilmeisesti tässä mun ruokavaliossa ollaan aika paljon samoilla jäljillä.

Ruoka on hyvää! =)

Yhteistyössä