Muita ylipainoisia odottajia?

Tervehdys mammahurmoksesta! :heart:

Meidän pieni neiti syntyi suunnitellusti sektiolla viime viikon torstaina raskausviikolla 39+0! Ja on hurmannut koko perheen täysin! Tytteli painoi 3,3kg ja pituutta oli 52 cm. Oltiin sairaalassa 3 yötä, hoito oli tosi hyvää ja kummallekaan ei tullut mitään komplikaatioita. Olen toipunut tosi nopsaan verrattuna esikon sektioon, mutta otan vielä iisisti, ettei tule takapakkia. Vauva ei sitten tosiaan ollut mikään iso, vaikka sitä vähän pelkäsin. Kotona kaikki on lähtenyt rullaamaan hyvin, imetys tosin tökkii, mutta treenataan sitä joka päivä ja pumppaan maitoa hänelle pulloon. Vuokrasin tehokkaan pumpun sairaalasta ja ostin myös imetysohjaajien neuvosta pulloja, jotka muistuttavat rinnan mallia, jospa se siitä lähtee kun pikkuinen vähän kasvaa. Oma mieli on ollut pääosin hyvä, olen hurjan onnellinen vauvasta. Mutta normaalit hormoni-itkut on toki tullut itkettyä, ihan ilman sen kummempaa syytä. :) Tietysti on vähän ikävä kotiin, olisi ihana jakaa vauvan nuuhkuttelua lähimpien ystävien ja perheen kanssa, mutta onneksi meille on taas tulossa iso kasa vieraita pitkin syksyä.

Painoa en ole edes mitannut vielä, olen ollut aika turvoksissa leikkauksen jäljiltä. Jospa viikon päästä hyppään vaakaan ja toivon näkeväni jotain vastaavaa kuten Otokka! :) Mulla tuli loppuviimeks ehkä noin 4 kg loppuaikana sitten kuitenkin, jospa se olisi viikon päästä pois. Siitä on sit hyvä lähteä pikkuhiljaa tiputtelemaan painoa pidemmällä tähtäimellä.

NiQ ja HK - teillä vauvautuminen lähenee, tulkaahan ilmoittelemaan tänne viimeistään kun tapahtuu!! Ja Hensku, mites siellä? Laskettu taisi olla tänään??

Juhannusterkuin

-Nigella ja vauveli
 
NiQ
Oi, Nigellan perheelle paljon onnitteluja pienestä nyytistä :hug: :flower: Mukavaa, että sektio sujui hyvin ja muutenkin on alku mennyt hienosti :) Itellä alkaa pikkuhiljaa jännitteleen tosissaan tää homma, ihan on epätodellinen olo koko vauvaan. Tuossa joku päivä kun olin neuvolassa ja th antoi sellaisen lapun missä oli aiheena "milloin lähteä sairaalaan?" niin tuli ihan sellainen olo, että mitä sä mulle tollasta lappua annat että mitä mä sillä teen muka :D

Mulla meinaa nää verenpaineet nousta pilviin, viikon verran on ollu huimia lukeamia ja kävinkin tuossa makailemassa muutaman päivän osastolla kun epäilivät raskausmyrkytystä, se kuitenkin toistaiseksi poissuljettiin kun pissa ja veriarvot oli hyviä. Kuitenkin on koko ajan ihan järkyttävän huono olo, päätä ja niskaa särkee, tuntuu että happi loppuu, välillä oksettaa ja pyörryttää ja noi verenpaineet saattaa 5 minuutissakin heitellä jonki 30 pykälää. Päivälläkin ku tein jopa niin raskaan jutun, että laitoin lakanat vauvan sänkyyn, tuli huono olo ja tulin sohvalle makaan. Mittasin paineeet ja eka lukema oli 135/90 ja sit ku aattelin vielä 5 minuutin levon jälkeen mitata uudelleen niin oliki jo 138/113. ja sitten taas vartin makailun jälkeen 126/76. Mä en tajua?! Onko muilla kokemusta tai kuulopuheita samanlaisesta? Tätäkö tää loppuraskaus on sitten? :(

NiQ & Pena 37+1
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Moikkis pitkästä aikaa:) tämä mamma on saanu kerättyä jo 10 lisäkiloa =/..ahdistavaa!tiukka ruokavalio on diabeteksen takia ja silti painoa tulee..terkka on tyytyväinen kun niin "vähän",mutta eipä hän näitä kannakkaan!lapsi on myös iso..jo 2,5kg..ja viikkoja 32+3. Sektio on todennäköisesti vauvan isosta koosta johtuen taas rv37. Eli vielä kk kun malttais odotella ;) verenpainelääkitys mulla aloitettiin ns ehkäisevästi kun molemmissa aiemmissa raskauksissa noussu myrkytyksen takia loppuvaiheessa.

Ihania vauvauutisia täällä!onnea kovasti kaikille <3
 
NiQ
Mammy saanko udella lisää tosta sun myrkytyksestä? Millä oireilla alkaneet? Ku ite epäilen vahvasti että mulla on alkamaisillaan r-myrkytys, mutta kun pissa ja veriarvot oli puhtaat (ainakin viime sunnuntaina siis) niin raskausmyrkytys ei kuulemma ole mahdollinen. Muut oireet kyllä sit aikalailla löytyykin. Kylläpäs teidän vauvalla on sitten ihan hyvin jo kokoa :) Me saatiin 36+3 kokoarvioksi 2,8kg. Jännä nähdä sit aikanaan kuinka hyvin pitää paikkansa nuo arvailut :)

NiQ & Pena 37+2
 
NiQ ensimmäinen oire on ollu aina proteiinit plussalla,sit alkanu nousta verenpaineet jne...ylävatsakipua tms en oo koskaan tuntenu....Joo edellinen lapsi oli näillä viikoilla 2,3kiloa ja syntyessään 4,6kg ja 54cm rv 37+2...nyt vaan yritettävä nostaa ronskimmin tota insuliinia ja toivoa että tasaantuisi tuo kasvu..
 
hk
Täällä jännätään miten tilanne edistyy... painoa lähti sitten turvotusten myötä tulemaan hurjasti... tuntuu ettei tonne vaakalle enää halua. Torstaina olin äitipolilla kontrollissa ja painoarvio 3,2 kg sekä vauva perätilassa. Yritettiin käännöstä, mutta ei sitten onnistunut, tällä viikolla tarkistetaan tilannetta ja uusi käännösyritys. Katsotaan miten käy. Meillä esikoinen lähti syntymään 38 viikolla, joten tämänkin odotetaan syntyvän nyt parin viikon sisään. Ja jospa tuo alkaakin, kun toi kohdunsuun tilanne alkaa olemaan jo aikas valmis.

Mielenkiintoista viikkoa odottaessa.

hk ja pikkuinen 36+4
 
Moi !

Saako uusi tulla mukaan... jotenkin tuolla toisessa ketjussa tuntuu hieman hassulle puhua näistä kun osa odottavista äideistä painaa puolet minun painostani...
eli pluusan sain 2.7 yk11 takana painoa on 90+ tarkkaa en edes tiedä kun en ole pystynyt käymään vaa´assa kun en meinaa pystyä katsomaan itseäni edes peilistä, pituutta 175 cm että kokonaisuutena hyvin isokokoinen... nyt hieman huolettaa enkö voi nauttia raskaudesta kun murehdin omia mahaläskejä ?
kaksi lasta ennenstään ensimmmäiseltä painoa 18 kg (lähtö 85 ) toiselta 4,6 kg (lähtö 91kg) ja tavoite olisi myös nyt ettei sitä painoa tartteis tulla...
muutama viikko sitten aloitin jumppaamisen ym. ja nyt väsymys on niin kamala että se on jäänyt mut varmaan kun tästä ensi shokista keho pääsee alkaa taas kuntoilu... on pakko selkää jumpata että kestän raskauden...
 
NiQ
Mites hk, onnistuiko tuo kääntöyritys vai oliko se vielä? En muista ootko tuonne heinäkuisiin siitä kertonut, siellä jotenkin menee ihan sekaisin kun on niin paljon kirjoittelijoita :)

Minnarunille onnittelut plussasta, toki mahtuu mukaan kirjoitteleen, tosin me ollaan vähä tällasia kausikirjoittelijoita että välillä menee pitkäkin aika ettei kukaan huutele mitään :) Mulle on nyt tullut 7,8kg, kaikki kilot rv29 jälkeen ja viime viikolla pomppas turvotusten myötä oikein kunnolla 2,5kg viikkotuloksella, mutta elän toivossa että joskus sitä vielä taas painetaan alle sata kiloo :D

NiQ & Pena 38+4
 
Mulle on lähtöpainosta 78 nyt paukahtanut ainakin se 4 kiloa lisää. En oo kotona uskaltanu käydä vaa-alla mutta neuvolassa viikoilla 8+1 oli paino 81,5 ja olo on isompi kuin sillon. Pelottaa kyl vieläkin et miten paljon tää paino tästä hiipii ylös. Onneks neuvolan terkka oli ihana eikä puhunu painosta mitään, totesi vain että pco:n takia sokrurasitus kutsuu jo viikoilla 12-16. Nyt ootellaan nt-ultraa joka siis ensi viikon lopulla.
-Namppis 10+1
 
hk
NiQ Sillon juhannusta ennen yritettiin sitä käännöstä, mut tosiaan ei ollut yhteistyössä ja kun maanantaina salille menin niin vauva oli ittekseen kääntynyt... toivottavasti nyt pysyykin oikeassa tarjonnassa.

Viime viikon neuvolassa käynnin jälkeen tosiaan tuota painoa tullut 8 kg vaikkei söis mitään, mut turvotusta tulee kokoajan lisää. Nyt tää kaveri puskee tuonne alas niin ettei oikein pysty käveleen kun kipeetä tekee ja sit noita supistuksia tulee joka askeleella, ne kun sais vaan hieman sännöllisimmiksi ja pääsis synnyttämään jo.

hk ja pikkuinen 38
 
Nopsasti nyt vain ilmoittelen, että pitkä odotus päättyi viimein 2.7 lauantaina, poika syntyi pikavauhdilla rv 41+1! Aattelin jo että ei lähde itkseen syntymään, vaikka merkkejä oli pitkään. Synnytys oli nopea, koko kesto 2tuntia25min, josta ponnistus vaihetta 9min! Onneksi mies patisti lähtemään sairaalaan, ite en ois vielä lähtenyt, mutta siis onneksi mentiin, ei keretty sairaalassa olla kuin puoli tuntia niin poika syntyi. Luomuna meni koko synnytys, oli aika hurja mutta mahtava kokemus! :) Ja komeat oli mitat pojalla, 51cm ja 4540g! Onnellisia ollan pienestä miehestä!:heart:

NIgella onnea sinulle myös kovasti pienestä tytöstä!:heart: olisi kiva kuulla miten menee! koitan itsekin kirjotella kuulumisia tarkemmin, kun vähän päästään alkuun ja saa pahinta hässäkkä pois! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Namppis88 ja Jomi
Henskulle onnittelut :)

Minäkin käyn miten sattuu näillä palstoilla mutta täällä on näitä hengenheimolaisia enemmän... miun maha on valtava ja just 5+0 ihan huolettaa kuinka sen pidän nyt sitten salassa edes 12 viikolle ? meillä on yhdet juhlat ja se mekko on aivan kamalan näköinen miun päällä nyt... hieman ottaa pattiin ja vielä kaikki tietää et laitan sen et en oikein voi mennä enää vaihtelemaankaan...
 
Kai mäkin voin tänne ilmoittautua, pituus 170 paino 85 eli kuitenkin enemmän kun pari kiloa on ylimäärästä. Mua taas stressaa kun rv 16 + 3 ja ei niin minkäänlaista mahaa näkyvissä, ylipainosta huolimatta vatsa on suht litteä, ja kaikenlisäk kesäkuun alusta viime viikkoon on paino tippunu kolme kiloa, ja siitäkös neuvolantäyi marmatti et raskauden aikana ei saa laihduttaa!! No, enpä oo yrittänytkään oon syöny niinkuin ennenkin, mut helteillä oon kyl hikoillut kun pieni sika ja ite uskon et sen takia paino tippuu, vaikka juonkin tosi paljon päivässä vichyä sun muuta nestettä.
 
NiQ
tyttö syntyi rv 41+4 25.7 klo 17.30 mitoin 3512g ja 50cm Niin se vaan heitti kilolla se painoarvio (4,5kg piti vielä tuona aamulla olla ja kaikkien mielestä käsikopelollakin yli 4kg). Synnytys meni nopeasti ja mamma oli heti loistokunnossa vaikka vähän taistelujälkiä tuli

NiQ & Pena 2,5vrk
 
hk
Onnea Niq prinsessasta ja tosi paljon tuo painon heitto...

Meillä hajosi tietokone, joten vasta nyt sitten pääsen jälleen koneelle. Meille syntyi poika 6.7 painoa 3730g ja 50 cm. Meillä toi painoarvio piti aikas hyvin paikkansa. Aamulla meni 4 aikaan vedet ja sit suuntasin tuonne sairaalaan ja sen jälkeen seuraavan kerran oikeestaan muistin toimiminen kunnolla alkaa seuraavana aamuna 5 aikaan, eli siinä välissä tuli tuo lapsukainen synnytettyä...

Nyt sitten eletään mustasukkaisuuden ja väsymyksen maailmassa, mut onneksi pikku mies nukkuu pitkiä yöunia, jos nyt toisten kanssa sitten enemmän heräilläänkin. Tosta painosta oli puhetta. Mulla tuli lopussa 8 kg aikas nopeeseen tahtiin, mut nyt mennyt sitten jo alkupainon alapuolelle eli poistunut on 11 kg ja vauveli oli eilen 3 viikkoinen.

hk ja pikkuinen 3 vko
 
Onnea kaikille jo pikkuisen saaneille, saisinpa itsekin pian käärön syliin :heart: Liittyisin joukkoonne, BMI on yli 40 ja kuopusta odotetaan. Esikoinen syntyi 07 ja myös silloin BMI oli yli. Olisin kysynyt, missä vaiheessa muut ylipainoiset olette tunteneet selviä liikkeitä? Vaikuttaako siihen ylimääräinen rasva? Eilen luin neuvolasta saatavasta Vau-oppaasta, että potkut välittyy kohdun seinä lapi vatsan seinämän herkkiin hermoihin.... mutta entä jos kohdun ja vatsan seinämän välissä on rasvaa.... heikentääkö se liikkeiden tuntemista? Olen nyt viikolla 18+6 eli la on joulukuussa. Enkä tunne liikkeitä, se vähän huolestuttaa :( onko epätavallista, ettei tässä vaiheessa tunne liikkeitä?
 
Jos uusinta yrityksellä onnistuis osallistuminen tähän ketjuun (hirveän pitkän sepustuksen kirjoitin äsken ja sit se teksti häipy ku tää sivu käski mun rekisteröityä) :headwall:
Elikkäs täällä olis marrasmamma esikoista odottelen rv 24+1 ja ikää tällä odottajalla 21 Bmi 35 eli ylimäääristä löytyy myös täältä:wave:. Viime viikolla kävin rakenne ultrassa ja siellähän sitä kommenttia tuli kiloistakin, 6kg tullut tämän raskauden aikana nyt kiloja ja olin tosi yllättynyt kun mulle alettiin moittimaan niistä kiloista, itse olin ollut tyytyväinen ja todella iloinen että ei ollut sen enempää noussut! sinne meni sit sekin innostus.
Kolmivuorotyötä teen, pitkää päivää ja ihan liian monta päivää viikossa joten energiaa ei oikein enää riitä lenkkeilyyn ja suuhun pantavan katsomiseen. Kilot varmaan pysyisi kurissa jos edes yrittäisin mutta ei enää jaksa niin ei jaksa :/
Santsu72: Itse aloin tuntea tämän esikoisen potkut viikolla 20 muistaakseni ja vaikka tätä ylimääräistä on niin mies tunsi potkut viikoilla 22, kaksi ystävää on samoilla viikoilla mutta heille ei ole ensimäiset tulossa ja he tunsivat liikkeet pari-kolme viikkoa ennen minua..
Toivoisin jonkin näköistä vertaistukea tästä ryhmästä ja kokemuksia muilta että tiedän etten ole ainoa ylipainon kanssa odottava :) toivottavasti täällä vielä on kirjoittajia.. niin ja onnea teille ketkä olette pienokaisenne jo syliinne saaneet, itse odotan innolla samaa!!! :flower:
 
heei kaikki ! ajattelin osallistua tähän, sillä isohko tyttönen täälläkin päässä ;)

Haamuplussan sain, (voiko olettaa että on plussa???) ja kuukautiset ovat nyt myöhässä. En tietysti innostu nyt liikaa, jotenkin on sellainen olo että sieltä ne kk jossakin välissä tulee!

Tänään ollut aamulla etovaa oloa, hyyyi. Oksentamassa en kuitestaa ole käyny.

Jos tää raskaus nyt vihdoin ja viimein olisi pysyvä, pelottaa todellakin mennä neuvolaan, sillä olen 170 pitkö ja painan 110kg (!!!!!!!!!!!!!). Mitä jos ne sanoo, että hui olkoo pois tollaiset ajatukset?
Oon kyllä jo varautunut siihen että tämä tyttö lähtee kuntokuurille jos tuo pampula pysyy tuolla sisällä.

Tyntti ja pampula 4+1
 
Heips!
Tulenpa minäkin tänne isokokisetn puolelle tuolta marraskuun odottajista ;)
Eli BMI on nyt noin 36-37 paikkeilla (eli ylipainoa vielä noin 30-40 kg) ja olen raskausvk 23. LA on 24.11. Tämä lapsonen on ERITTÄIN toivottau, 10 vuoden laspettomuus takana. Sitten olin viime marraskuussa vatsalaukun ohitusleikkauksessa ja maaliskuussa olinkin jo yllättäe raskaana! Painoa on marraskuusta tippunut n. 44 kg ja siitä noin 13 kg raskauden aikana. Raskauden aikana ei saa laihduttaa, enkä sit' olekaan tietoisesti tehnyt, mutta tuon leikkauksen takia paino tippuu jos syö terveellisesti. Ja en ole mitään pahaa noottia neuvolasta saanut.
Tuolla toisaalla valittelin sitä, kun ei minulla on ole mitään vauvamahaa ja tuleeko sellaista ollenkaan :( Kun työnantajalle=pomolle kerroin juuri ennen lomaani raskausvk 20, niin katsoi minua hoomoilasena ja tuijotti mahaani ja teki mieli sanoa, että joo ei siinä mitään näy, enkä tiedä tuleeko näkymäänkään. Olin niin vihainen hänen käytöksestään, ei sanonut mitään 5 minuuttiin, jonka yksinpuhelin hänen huoneessaan, EI EDES ONNITELLUT!!!! Ja lähdin huoneesta pois :( vältteli koko loopupäivän minua :( että vihaan häntä!!!!


Tyntti: mulle ei ole kukaan sanonut neuvolassa painosta mitään! :) Tosi ystävällisiä ovat olleet!

Niin siis osaatteko kertoa tuleeko minulle ikinä vauvamahaa, vai estääkö tuo löysä nahka ja vielä suht iso rasvakerros sen näkymisen loppuun asti? No, yhden ilonaiheen olen löytänyt, ei tule raskausarpia, kun ei maha pingota! :D
 
Niq ja hk: oikein paljon onnea pienokaisista! Ihana kuulla, että vauvat on olleet sopusuhtaisen kokoisia ja hk:lta ainakin raskauskilot lähteneet lentämällä!

Santsu72: en tiedä paljonko oma rasva vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen sisältäpäin, päälle päin ne ei varmaan ihan niin nopeaan tunnu kuin hoikilla äideillä. Mutta istukan paikka ja potkujen suunta sen sijaan vaikuttaa paljonkin. !8+6 ei kuulosta mun korvaan pahalta, sanoisin, että jos vielä 20 viikollakaan ei tunnu yhtikäs mitään, niin sitten miettiä asiaa uudestaan.

marrasmamma21: mäkin teen kolmivuorotyötä, tosin nyt saan jättää yövuorot pois loppuraskauden ajaksi. Mutta ymmärrän sen väsymyksen ja ettei oikeasti enää työpäivän jälkeen jaksaisi niin liikkua tai katsoa syömisiään. Multakin lähtis varmaan jotain 10kg helposti, jos jaksaisin yrittää, mutta kun ei jaksa niin ei jaksa..

tyntti ja toki muutkin, jotka miettii mitä neuvolassa painosta sanotaan: musta tuntuuu, että se on ihan siitä kiinni, miten terveydenhoitaja suhtautuu ihmisten ylipainoon noin muutenkin, ei siis vain raskaana olevien. Mulla itselläni on ihana th, ei se valita, ei saarnaa, se kertoo faktat, mutta ei syyllistä. Itse olen ollut huolestunut painon nosusta, mutta th ei ole siitä valittanut. Viime kerralla oli sijainen vastassa, hän vähän mainitsi (oli tosin syytäkin :) ) mutta ei hänkään sen kummemmin ruvennut saarnaamaan.

Tahiba: me törmättiinkin jo tuolla marraskuisissa :) Hirmuisen ison työn olet tehnyt painonpudotuksen kanssa, hatunnosto sille! Pomosi on varmaan mies? Tai nainen jolla ei ole lapsia? Älä välitä, idiootteja mahtuu joka paikkaan aina muutama.. Mä uskon, että saat vauvamasun näkyviin jossakin kohtaa, ehkä siihen menee enemmän aikaa, mutta lopulta kuitenkin. Mä olin huolissani samasta, että näytänkö vaan lihoneelta koko raskauden ajan, mutta jo nyt, rv 27+ jopa ihan ventovieras nainen Sokoksen vessassa hymyili ja totesi, että pienokainen tulossa :) Eli eiköhän se oo uskottava, että vauvamasulta se näyttää, ja vielä on viikkokaupalla aikaa kerätä pyöreyttä :)

Koitetaan me kaikki isotkin tytöt nauttia raskaudesta ja masuistamme, raskauden jälkeen on taas koko loppuelämä aikaa jättää kiloja lenkkipolun varrelle!

T: Manna* ja Mytty 27+3
 
NiQ
tänään (8 päivää synnytyksestä) vaaka -10kg ja omat farkut jalassa :) jäljellä enää 2,9kg. Kilot tulikin kaikki vasta rv30 jälkeen, kun alkoi lämpimien kelien takia turvottaa + vauvan paino.
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille!

En ole tähän ketjuun paljon alun jälkeen kirjoitellut ja nyt huidellaan jo rv 28. Paino on pysynyt aika samoissa, lisää on tullut ainoastaan 1.5 kiloa eli sen verran mitä tuo vauva nyt tuolla painaa. Tämä on mun kolmas raskaus, ja aikaisemmilla kerroilla on tullut paljon reippaammin painoa (15-20 kg) joten olen ollut tähän tosi tyytyväinen. Tosin tästäkin pienestä noususta on neuvolan terkkari onnistunut huomauttamaan, mikä on mun mielestä vähän tökeröä. Itse olen vain ylpeä, että olen onnistunut pitämään painon suunnilleen samoissa.

Sokerirasitustestissä olen joutunut käymään kahteen otteeseen ihan vaan painoindeksin takia, mutta ei niissä ole mitään häikkää ollut, ihan on normaalit arvot olleet.

Liikkeitä olen tällä kertaa tuntenut tosi paljon, istukan paikka vaikuttaa siihen kun se on nyt takana ja aikaisemmilla kerroilla edessä vaimentamassa. Ja omasta painoindeksistä (36) huolimatta myös mies on tuntenut potkuja mahan päältä, vaikka itsekin tuota epäilin.

Vauvavakuutuskin saatiin normaalisti Lähivakuutuksesta, joissain yhtiöissä taitaa olla tiukemmat rajat sillekin.
 
Täällä ilmottautuu yksi reippati ylipainoinen mamma :wave:
BMI on 39,9 :ashamed: Esikon odotuksen alusta paino noussut huimat 30 kg. Siinä ainakin asia josta inhottava th:mme tulee sanomaan. Valitti mun painosta jo aikaisemmin, joten putoo varmaan nyt sitten tuolilta. Eikä ollut kyllä muutenkaan maailman empaattisin tai mukavin th. Mutta tosiaan, toista odotellaan. Meillä lapsettomuustausta ja esikko saanut alkunsa IVF-hoidolla, sitä ennen lapsettomuutta takana melkein 5 vuotta. Nyt ei ollut mitenkään kovaa yritystä, ehkäisyä emme historiamme takia käyttäneet ja salaa lapsi olikin toiveissa. Joten aika ihanasti kävi, kun ei tarvinnut enää hoitoihin hakeutua. Tai toivottavasti. Nyt rv 6+2 vasta tosin, että mitä vaan voi vielä sattua. Varhaisultraan mennään ens viikolla, joten siellä sitten näkyy asuuko siellä masussa tosiaan joku vai ei. Mutta iloitsen jo siitä niin hirveästi, että ylipäätään olemme onnistuneet luomusti :heart:

Miten olette saaneet painon pysymään kurissa? Onkohan vaaraa siitä jos raskausaikana laihtuu, kun aijon jättää kaikki herkut pois ja muutenkin syödä tosi terveellisesti, jos ei kuitenkaan ole nälkäinen? Esikoisesta lihoin 20 kg (jonka jälkeen tullut vielä tuo 10 kg) ja nyt ei saisi lihota yhtään!

Onnea kaikille jo vauvan saaneille :flower:
 

Yhteistyössä