Iltoja!
Tervetuloa vaan
Minki! :wave: Täällä on tosiaan ollut melko hiljaista...minäkään en ehdi joka päivä tsekkaamaan, mutta yritän täällä pysytellä mukana!
Kyselit
Minki sf-mitoista - mulla on mitattu eka raskaudessa, ei ihan alusta, mutta varmaan joltain 12-viikolta ehkä. En nyt tiedä missä vanha neuvolakortti on, siitähän sen voisin tarkistaa. Sillähän vissiin tarkistellaan, että maha kasvaa tasaisesti. Mulla on yksi ystävä, jolla molemmat raskausmasut olleet melko pieniä ja sen myötä kävi loppuaikana extratsekkauksissa äitipolilla. Hassua, että sulta se mitattiin, muttei mitään sanottu tai kirjattu ylös. Tosin onhan se voitu kirjata koneelle, mulla ainakin on vähän laiskahkon oloinen neuvolantäti, eikä juurikaan täytellyt mun neuvolakorttia. En tiedä oliko siksi, että mun raskautta ei täällä seurata Suomessa kuin viikolle 16 asti. Kiva, että sulla on paineet laskenut. Toivottavasti saat nyt sopivan lääkityksen, että menee raskausaika sujuvasti!
Hensku: Meillä onkin sitten molemmilla ensi viikolla jännitettävää!
Mulla on np-ultra keskiviikkona, perjantaina se sokerirasitus kun sulla ultra. Vähän hirvittää, mutta sainpa mä viimeksikin sen litkun juotua. Onneksi se oli jääkaappikylmää, pidin vaan nenästä kiinni. Nyt ei ainakaan tunnu pahalta se paastoaminen ennen, kun muutenkin olen syönyt ihan liian pitkillä väliajoilla. Mä olin mukana rd:n estotutkimuksessa ja muistan, miten hoitsu painotti säännöllisten ruoka-aikojen tärkeyttä. Noh, mä aloitan uuden elämän viimeistään sitten kun olo helpottaa!
Ainoa vaan, että huolettaa kyllä, jos arvoissa on nyt jotain. Noh, sen mukaan sitten vaan edetään. Kiva, että sulla on olo helpottanut! Ja vuodot tuskin ovat vaarallisia, niitähän on tosi monilla odottajilla! Ja sullakin on niistä kokemusta vanhastaan! Ymmärrän kyllä huolen, musta tää toisen odottaminen on paljon huolestuttavampaa. Kai se on, kun tietää mitä voi menettää. Kiva, että teillä on ollut pikkujoulua ja muuta kinkeriä! Mulla on lauantaina opiskeluaikojen kamujen kanssa pikkujoulut, tosi kivaa! Joulufiilis on ollut vähän kadoksissa, on muuton kanssa niin paljon hommaa, että en ole oikein vielä päässyt tunnelmaan. Mutta ajattelin hankkia kuusen viikonloppuna, niin ehtii sitä sitten ihailla ja viritellä tunnelmia!
Me muutetaan Arizonaan. Tarkoitus olla siellä vuosi, mutta mahdollisesti kolme. Me saatiinkin just tällä viikolla sopivasti viisumit kolmelle vuodelle.
Mä olen ajatellut, että sen pidempään en haluaisi olla. Tosi kivaa lähteä, varsinkin nyt kun vauva on tulossa. Mulla oli vähän huoli siitä, miten saan aikani kulumaan esikon kanssa ihan vaan kotiäitinä, mutta nyt näyttäis siltä, että ainakin seuraavat reilut pari vuotta menee vielä hyvin lapsosten kanssa. Me ollaan molemmat miehen kanssa vähän reissuajia, ollaan oltu erikseen ulkomailla opiskelemassa ja töissä moneen otteeseen ja nyt on tosi hauskaa lähteä yhdessä vähän seikkailemaan. Plus helppo aika mennä nyt, kun ei tarvitse miettiä jälkikasvun kouluja tai kavereita. Tietysti haikeaa jättää läheiset ja ystävät, mutta tosi moni on onneksi lupaillut tulla kyläilemään ja skype on onneks olemassa!
Varhaisultran tehnyt gyne sanoi, että liikuntaa kannattais ehdottomasti harrastaa! Kertoi tutkimuksesta, missä kaksi ryhmää pyrki välttämään raskausdiabetesta. Molemmilla sama hyvä ruokavalio, mutta toinen ryhmä liikkui lisäksi puoli tuntia hikiliikuntaa joka päivä. Ja niille liikkujille ei sit puhjennut rd. Just nyt en vois kuvitellakaan moista liikuntaa, etominen ja ajanpuute esteenä. Mutta toivon, että vuodenvaihteen jälkeen olo paranee ja pystyisin käymään vaikka polkemassa kuntopyörää salilla. Meidän uudessa "taloyhtiössä" on kuntosali, joten ei tartteis edes lähteä kauas. Katsotaan miten siinä käy.
Nyt taidan ripustella pyykit ja suunnata sen jälkeen sohvalle rentoilemaan...hyydytys on melkoinen!
Voikaa hyvin ja kirjoitelkaa ihmiset kuulumisianne!!
-Nigella ja Rapu 10+6